LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na 2 maanden verkleurde banken

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Liannevb
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2010 14:59

Na 2 maanden verkleurde banken

Ongelezen bericht door Liannevb »

Sinds 24 Maart 2010 zijn wij in het bezit van twee atraciet grijze (katoenen) banken.
Na twee maanden begonnen deze echter al te verkleuren.

Na telefonische overleg met de servicenummer van de desbetreffende woonzaak is er een servicemonteur langsgeweest die foto's heeft gemaakt, en de situatie heeft beoordeeld, deze vond twee maanden ook wel erg snel.
Binnen een weer kregen wij echter een brief waarin stond dat zij niks voor mij konden betekenen omdat Katoen nou eenmaal snel verkleurd.

Hierop zijn wij naar de desbetreffende winkel gegaan, met een kussen onder de arm.
Ook zij reageerde verbaast, 2 maanden was toch wel erg snel.
Wij moesten zelf een mailtje sturen naar het hoofd van de service afdeling en dan zou er wel een oplossing komen.
Gisteren hebben wij een brief ontvangen, waar wederom in staat dat zij niks voor ons kunnen betekenen. Wel kunnen wij in de winkel een nieuwe stof uitkiezen, die minder snel verkleurd, en zullen ze ons een prijsopgaaf sturen.

Eigenlijk wil ik hier niet mee akkoord gaan, zeker niet als je bedenkt dat wij bij het verkopen van de bank niet geinformeerd zijn over het snelle verkleuren van de bank, daar ga je ook niet vanuit als deze voor een groot raam geshowt staat. Wel kregen wij met het kopen van de bank de optie aangeboden om deze te laten behandelen tegen vlekken. Na goed overleg hebben wij besloten die niet te doen, wij zijn een stel twintigers zonder kinderen en huisdieren dus dit leek ons niet nodig.
Bij het terug gaan naar de winkel bleek deze behandeling ook tegen verkleuring te zijn.

Wij zijn van plan woensdag wederom naar de winkel te gaan!

Hebben jullie nog tips voor eventuele verdere stappen?

Jahier
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 jul 2010 13:17

Re: Na 2 maanden verkleurde banken

Ongelezen bericht door Jahier »

@Liannevb. Het ligt er aan hoe duur de bank was. Als het een dure bank is, zou ik zeer zeker nadere stappen ondernemen. Is het een goedkope bank, dan kan dit worden verwacht. Kwaliteit moet betaald worden.
Er vanuit gaande, dat het een dure bank was, dan zou ik informeren bij de rechtsbijstandverzekering, als je die hebt. Zo niet, dan zou ik contact opnemen met "Kassa" of het juridisch loket. Maak in ieder geval steeds een notitie met datum en tijdstip en met wie je hebt gesproken en wat er is besproken over deze kwestie. Ook kun je in het uiterste gevaL de firma onder druk zetten door te zeggen: "als jullie het niet naar behoren oplossen, dan zet ik hiervan een melding op internet, om anderen te behoeden voor deze narigheid". Ook kun je rechtstreeks contact opnemen met de fabriek, dat heb ik aleens gedaan en dat is zeer netjes opgelost. Vaak denkt zo'n bedrijf: "ach, dat zijn jonge mensen, die wimpel ik wel af". De aanhouder wint en de klant is koning!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Na 2 maanden verkleurde banken

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Toevallig bij Populiers gekocht ?
(daar moet je ook mailen en heeft het geen zin om naar
winkel te gaan namelijk)

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Na 2 maanden verkleurde banken

Ongelezen bericht door sjoegel »

Van katoen is algemeen bekend dat deze verkleurt. Je kunt een klacht bij de CBW indienen indien deze winkel daarbij is aangesloten.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Na 2 maanden verkleurde banken

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ben bang dat dit iets is dat je moest verwachten toen de bank kocht en de winkel dus inderdaad niets hoeft te betekenen.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Na 2 maanden verkleurde banken

Ongelezen bericht door 16again »

Ik ben bang dat dit iets is dat je moest verwachten toen de bank kocht
Bij normaal gebruik (bank niet in direct zonlicht plaatsen) kan je er m.i. van uit gaan dat de kleur toch langer goed moet blijven dan 2 maanden.

Als je naar rechtsbijstand/geschillencommisie stapt met als doel gratis herstoffering, voer dan niet alleen het kleurverschil op, tevens aanvoeren dat de winkel niet voldaan heeft aan informatieplicht door niet aan te geven dat bank zeer snel verkleurd.

Als dan geoordeeld wordt dat verkleuring normaal is voor die stof, heb je een 2e ijzer in het vuur:
Doordat je onvolledig geinformeerd bent voldoet het product nu niet aan de verwachtingen die je er normalerwijs van mag hebben (conformiteitseis).

bussiness
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2010 18:26

Re: Na 2 maanden verkleurde banken

Ongelezen bericht door bussiness »

En wie zegt er dat de winkelier niets gezegd heeft over de extra behandeling wat ook verkleuren zou tegengaan.

Het valt me altijd veel op dat consumenten spontaan delen vergeten te vermelden als men een conflict heeft.

Ik ga al lang genoeg op deze aardbol mee, om te weten dat er inderdaad winkels zijn die het een worst zal wezen, maar aan de andere zijde ook een erg inhalige consument is die voor 10 eurocent op de 1ste rang wil zitten.

Zonder prijs en wederhoor van de winkel kan je hier gewoonweg geen zinnige uitspraak over doen.

Liannevb
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2010 14:59

Re: Na 2 maanden verkleurde banken

Ongelezen bericht door Liannevb »

Het valt me altijd veel op dat consumenten spontaan delen vergeten te vermelden als men een conflict heeft.
Ik ben er helemaal niet op uit om de desbetreffende winkel (geen winkel als seats&sova's of poppeliers) een hak te zetten! Maar zou wel graag zien dat het opgelost word, en niet van het kastje naar de muur gestuurd worden.

De banken hebben ons veel geld gekost, en zo nu blijkt is het een miskoop geweest!


Ik ga zeker even bij onze rechtsbijstansverz. informeren.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Na 2 maanden verkleurde banken

Ongelezen bericht door Jannes22 »

De informatie die je geeft is te weinig om hier een passend antwoord op te geven. Om wat voor bankstel gaat het en bij welke winkel? Heb je de bank gekocht aan de hand van stalen? Hierop staat vaak ook het aantal toeren waar de stof op is getest en de lichtechtheid, welk nummer gaf deze aan? Heb je hier naar gekeken bij aanschaf of heeft de verkoper je hier op gewezen? Graag wat meer informatie.

Gesloten