LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw bed gekocht bij Swiss sense nijmegen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
wim2107
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:54

Nieuw bed gekocht bij Swiss sense nijmegen

Ongelezen bericht door wim2107 »

Gisteren (na donderdag op de koopavond ook al een keer in de vestiging in Nijmegen te zijn geweest) een order geplaatst voor een nieuwe boxspring Preventum 900. en hoe het komt weet ik nog steeds niet, maar het gevoel wordt met de minuut slechter. de hele nacht ook al niet geslapen alleen maar denken aan een ding, Het bed. en niet dat het aan de verkoper lag, totaal niet want deze was in de winkel zeer viendelijk en nam echt alle tijd voor ons, maar toch. vanmorgen gebeld naar de vestiging om a.u.b. te vragen of ik er nog een paar dagen over na mag denken, omdat het op dit moment totaal niet goed aan voelt. en kreeg een collega van de verkoper aan de tel. daar onze verkoper vandaag vrij was. het antwoordt was echter dat de CBW voorwaarden op de order van toepassing waren wat betekend dat ik 30% van de aankoopsom kwijt ben.en dat terijl de aanbetaling nog niet eens is geschiet. al met al heb ik er nu helemaal geen goed gevoel meer over, dus wil via deze weg iedereen op het hart drukken, een handtekening plaatsten bij Swiss Sense wil zeggen kopen! en aan een gevoel van iemand hebben ze geen boodschap. Waarom hebben deze mensen mij nu een nog slechter gevoel gegeven! Bedankt Swiss Sense.

mvw1975
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:39

Re: Nieuw bed gekocht bij Swiss sense nijmegen

Ongelezen bericht door mvw1975 »

Het is geen impuls aankoop. Je bent al een keer eerder gaan kijken. Dan heb je het bed besteld en gaat dan bedenken dat het misschien niet de juiste keus is geweest.
Koop is koop. Eigen schuld. geen medelijden, maar waarom de winkel zwart proberen te maken door jou/jullie stomme handelen.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Nieuw bed gekocht bij Swiss sense nijmegen

Ongelezen bericht door WarZir »

al met al heb ik er nu helemaal geen goed gevoel meer over, dus wil via deze weg iedereen op het hart drukken, een handtekening plaatsten bij Swiss Sense wil zeggen kopen!
Dat is niet alleen bij Swiss Sense, maar bij elke meubelwinkel waar je iets koopt. Bij het tekenen heb je als het goed is ook een exemplaar meegekregen van de CBW voorwaarden, hiermee ben je, door het zetten van je handtekening, ook automatisch mee akkoord gegaan.

Ik vind het overigens heel typisch dat je je compleet laat leiden door je 'gevoel', tuurlijk doe je een aankoop altijd wel deels met je gevoel, maar het is altijd beter om je verstand uiteindelijk te laten spreken. Dat je er "geen goed gevoel bij hebt" en om die reden de koopovereenkomst wil ontbinden, is (no offence) van de zotte. Swiss Sense staat naar mijn mening in haar recht.

[edit]
vind je het trouwens niet een beetje overdreven om hier een apart topic voor te openen, terwijl je exact dezelfde reactie al in het daarvoor bestemde Swiss en Sense topic hebt geplaatst? :?

Josan
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2009 15:11

Re: Nieuw bed gekocht bij Swiss sense nijmegen

Ongelezen bericht door Josan »

Ok, de winkel staat in deze gewoon in haar recht, maar het had de zaak gesierd als ze deze mensen een dag na hun beslissing nog even hadden laten nadenken over de beslissing. Dan voel je je als klant in ieder geval wel wat serieuzer genomen.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Nieuw bed gekocht bij Swiss sense nijmegen

Ongelezen bericht door WarZir »

Een hele goede reden opgeven voor een annulering: oke, dan kan de winkel uit coulance besluiten om de koopovereenkomst te laten vervallen. Maar een koopovereenkomst ontbinden om er nog even over na te kunnen denken??? Nee sorrie, dat is echt geen reden, het 'nadenken' over een aankoop doe je altijd vóór je tot aankoop overgaat, zeker als je weet dat je een handtekening moet zetten. En zoals mvw1975 al aangaf: dit gaat niet om een zgn. impuls aankoop, topicstarter is bij een 2e bezoek tot aankoop overgegaan.

wim2107
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:54

Re: Nieuw bed gekocht bij Swiss sense nijmegen

Ongelezen bericht door wim2107 »

Vanmiddag werd ik gebeld door de directie van Swiss Sense met de vraag of hij in staat was om mij het juiste gevoel te kunnen geven.
Hij had vernomen dat ik geen fijn gevoel had over mijn nieuwe aankoop van mijn boxspring.
Het was een super fijn gesprek, met eigenlijk alleen maar lof voor de manier waarop ze ons als klant inderdaad dat juiste gevoel hebben weten terug te geven, en heb er dan ook alle vertrouwen in dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren!
dadelijk ga ik nog een echte ambassadeur voor Swiss Sense worden :wink:

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Nieuw bed gekocht bij Swiss sense nijmegen

Ongelezen bericht door WarZir »

En nu heb je een afspraak gemaakt voor een groepsknuffel met het personeel? :?

Ik hoop dat je beseft dat je ontzettend veel geluk hebt gehad, met de wel héél flexibele en coulante benadering door S&S, zij waren dit absoluut niet verplicht. Iets zegt me dat de recessie hier een rolletje in speelt en dat ze blij zijn met alle beetjes die ze binnensprokkelen.
Ik hoop dat je geleerd hebt van het wel heel vlug (amper een dag later) en onnodig door het slijk halen van de naam van deze winkel. Daar krijg ik nou een rot gevoel bij :evil: . Ik ga weer verder met grassprietjes tellen...

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nieuw bed gekocht bij Swiss sense nijmegen

Ongelezen bericht door 16again »

het antwoordt was echter dat de CBW voorwaarden op de order van toepassing waren
Die zijn pas correct van toepassing verklaard als de verkoper deze voor de koop overhandigt, en laat tekenen voor ontvangst.
Afdrukken op achterkant order mag ook, met zeer duidelijke verwijzing (met handtekening voor gezien) op voorzijde.

Ervan uitgaande dat dit correct gebeurd is, staat de winkel in haar recht.
Het was een super fijn gesprek, met eigenlijk alleen maar lof voor de manier waarop ze ons als klant inderdaad dat juiste gevoel hebben weten terug te geven
Heb je wat extra korting gekregen, voor positief verhaal hier?

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Nieuw bed gekocht bij Swiss sense nijmegen

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Swiss Sense Nijmegen is een fantastisch bedrijf het bed dat wij daar vorig jaar kochten is over 25 jaar al aan vervanging toe 8)

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Nieuw bed gekocht bij Swiss sense nijmegen

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Eén slijmtelefoontje van een verkoper en ineens ziet u de toekomst positief tegemoet.
Raar dat een klaagverhaal als geopend ineens een wending neemt terwijl dat bed er nog niet eens staat. Of u heeft ingezien dat u niet meer ongestraft onder uw bewuste aankoop uit kunt of u heeft idd korting gekregen.
Dit soort verhalen snijden geen hout.
Hoop dat de jubelstemming nog zo is als het bed ooit komt.

wim2107
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:54

Re: Nieuw bed gekocht bij Swiss sense nijmegen

Ongelezen bericht door wim2107 »

Ten eerste was het geen verkoper , maar de directeur zelf ...die mij uiterst serieus nam, dat kun je belachelijk maken , maar het is nu (zonder extra korting) naar mijn tevredenheid opgelost...
en nee, een groepsknuffel van het personeel zit er niet in en zit ik ook niet op te wachten!

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Nieuw bed gekocht bij Swiss sense nijmegen

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Geloof mij nou maar, als iemand die je belt claimt de direkteur te zijn is dat gewoon een collegaverkoper. Zo gaat dat.
Ik zou verder maar wachten tot je bed er staat en dan verder zien.
van loze beloftes van meneer de direkteur of consorte koopt niemand wat, eerst zien en dan pas geloven.

Omdat ik nooit in die lulpraat trap heb ik dus nooit, en ik bedoel ook echt nooit, problemen gehad met meubels, bedden of tuinen.

Gesloten