LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poortvliet of toch grote meubelboulevard

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
sjaalom

Poortvliet of toch grote meubelboulevard

Ongelezen bericht door sjaalom »

Vorig weekend naar Poortvliet in Zeeland gegaan.

We zijn van plan daar te gaan bestllen. Ook omdat ze in de meeste gevallen iets goedkoper zijn dan de meubelzaak op de grote boulevards (voor exact hetzelfde).

Voor ons nog wel de vraag: is het het waard om er te kopen of toch bij de grote meubelzaak -> Hoe zit het met de aftersales bij verkeerde leveringen? De levertijden zaten rond de 12 weken, wat we redelijk lang vinden, is hier nog wat aan te onderhandelen?

We hebben uit het verleden nogal wat heisa gehad bij een lokale meubelzaak (inmiddels failliet) en Sanders meubels en willen het deze keer niet nog eens meemaken!

Ervaringen, tips (voorbehouden van koop bij late leveringen bv) zijn welkom.

Evy

Re: Poortvliet of toch grote meubelboulevard

Ongelezen bericht door Evy »

Mijn ouders kopen al zo een 25 jaar alles wat onder meubels valt bij Bouman Potter in Poortvliet. Ze hebben er zeer goede ervaringen mee. Er is ook wel eens iets geleverd wat beschadigd was en een keer een kastdeurtje wat toch een andere kleurtint had, en het werd beide keren zonder problemen binnen een paar weken vervangen. De levertijden zijn vaak wel lang daar, gemiddeld zo 8 - 12 weken. Voordeel daar is dat ze meubels inruilen, je krijgt er niet heel veel voor terug, maar je bent er wel vanaf.
Wij hebben ook wel eens bij een andere zaak 16 weken op een slaapkamer moeten wachten. Dus volgens mij zijn die levertijden wel redelijk. Bij B-P in de multihal/magazijnverkoop staan ook heel veel nieuwe meubels, goedkoper dan in de showroom zelf en ook nieuw, en dan heb je levertijd van enkele dagen/weken.

sjaalom

Bedankt voor uw reactie. INmiddels besteld en netjes behandeld. Ook telefonisch contact gehad, zoals dat was afgesproken en de eerste ervaringen zijn positief. Hopelijk zal dit ook bij en na levering zo blijven!

sjaalom

Even een update en vraag. Eerst even een intro:
Er zijn twee leveringen. Eerste is perfect en op tijd (Bedankt Flakkee Verhuizers!). Tweede zal 6 a 7 weken(!) vertraagd zijn, bovenop de 14 weken levertijd (dat waren al 2 wkn extra dan ingeschat). Meubels komen van 1 leverancier.

Poortvliet: in de week van de eigenlijke levering hebben ze niets van zich laat horen. Twee weken later heb ik zelf maar gebeld en toen kwam de aap dus uit de mouw. Niet netjes. Ik kreeg pas op mijn vraag wat er aan te doen viel (leenmeubels/financiele tegemoetkoming), te horen dat er idd leenmeubelen beschikbaar zijn of dat ik anders een brief/mail moest sturen voor een fin. vergoeding ("als u denkt daar recht op te hebben, maar het wordt zelden gedaan").

Nu heb ik de algemene voorwaarden van het CBW erop nageslagen en hierin staat dat de leverancier (Poortvliet) de gelegenheid moet krijgen alsnog te leveren, met een max van 4 weken. Nu, dat is/zal worden overschreden. Dit is mijn "stok" om mee te "slaan". Iemand hiermee ervaring en wat is redelijk om te vragen? Het gaat om een bedrag van 3000 euro. 10% tegemoetkoming voor 'geleden schade'?

Overigens is het annuleren van de order niet aan de orde (wat theoretisch zonder kosten van mijn kant zou kunnen na die 4 weken overschrijding). Maar mijn vraag: zou het annuleren van 1 onderdeel vna de order (1 meubelstuk) ook kunnen?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Als 1 item te laat is, dan heb je m.i. gewoon recht om dat gedeelte van de koop te ontbinden.

Probleem wat ontstaat is dat vaak een set gekocht is (bijv tafel + bijbehorende stoelen), en dat de klant dan maar alles wil retourneren.

Ook een probleem kan zijn indien prijzen van onderdelen niet gespecificeerd zijn op de overeenkomst.

sjaalom

Ok bedankt 16again. Het gaat om 1 order met 3 artikelen (waarvan ik er 1 wellicht wil annuleren). De hele order is te laat en komen dus van 1 leverancier. De prijs is op de order gespecificeerd, de korting staat pas onder de individuele prijs. Ik zal de brief eerst versturen..

Gesloten