LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Auping Matras

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Bert123
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2011 12:50

Problemen met Auping Matras

Ongelezen bericht door Bert123 »

Hallo,

Wij hebben sinds twee jaar Auping matrassen, deze zijn inmiddels drie keer retour geweest. Ik heb er dus weinig op geslapen.

Het bed zelf bestaat uit een boxspring, twee enkele matrassen hard en medium en een topper.

Het probleem met deze matrassen is dat ze inzakken aan de zijkant omdat we waarschijnlijk 's nachts naar elkaar toe kruipen. Wat je dus krijgt is een dikke kuil in het midden, wat niet prettig ligt. We keren het matras elke week om maar dit heeft geen effect, na een nacht is het prbleem weer aanwezig.

De matrassen zijn nu twee keer terug geweest voor een reparatie en zijn nu nog niet goed. Nu zijn ze voor een derde keer terug gestuurd. Als voorstel is gedaan dat de matrassen worden gecrediteerd en we ons aankoopbedrag van het matras vergoed krijgen op een ander matras. (dit proces bleek nogal moeilijk te zijn verlopen zegt de dealer, omdat auping van menig is dat dit geen gegronde klacht is maar een probleem)

Echter blijkt nu dat het beter is dat we 1 matras nemen, zodat we niet meer doorzakken als we bij elkaar liggen.
(Als je een bed koopt ligt iedereen wel eens bij elkaar lijkt me, daar moet een matras tegen kunnen)

Hieruit hebben we twee keuzes gekregen of 690 euro bij betalen of 1290 euro. Voor een "beter" matras die dit probleem niet meer heeft.

Zo wordt het omschreven dat het geen klacht is maar een probleem.

In mijn optiek is het een gegronde klacht. Het matras voldoet niet aan de eisen verwachtingen, ik verwacht dus een soortgelijk matras die deze klacht(probleem) niet meer heeft zonder bijbetaling.

Nu moet ik als nog 690 euro of 1290 bij betalen. Bed heeft me destijds met elkaar al 2445,-- gekost. Heb er tot nu toe nog nooit prettig op geslapen en alleen maar pijn van m'n rug gehad.

Ik had toch enigsinds verwacht dat als je een Auping bed koopt ook goede service krijgt.

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: Problemen met Auping Matras

Ongelezen bericht door jls63 »

wat is de naam van de matras? en wat is het merk van de boxspring?

ook al is de matras 3x 2 weken retour geweest, in 2 jaar heeft u desondanks dan er toch nog ruim 90 weken er op gelegen....

Bert123
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2011 12:50

Re: Problemen met Auping Matras

Ongelezen bericht door Bert123 »

Merk Boxspring = auping.
Naam Matras = dublin

Is een complete set die destijds is gekocht.

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: Problemen met Auping Matras

Ongelezen bericht door jls63 »

U probleem met de matras is wel degelijk een klacht. Zelf ben ik Auping dealer en weet dat de matras Dublin een "beginners" matras is. redelijke prijs voor een redelijk kwaliteit.
Het feit dat u en uw partner in het midden slapen is heel normaal. Wel moet men bedenken, dat het gevolg hiervan is dat op slechts 1 m2 het gewicht van 2 personen komen. En ook nog op de zwakste plek van de matras.
Om inzakken van de matras tegen tegaan, hebben sommige matrassen een randversteviging. De Dublin heeft dit, maar in een matige kwaliteit. Het probleem wordt versterkt door 2 verschillende hardheden. Diegene die op de soepele uitvoering ligt, komt lager te liggen als de steviger. Hierdoor wordt de rand extra belast. Het probleem / klacht is dan ook moeilijk tegen te gaan.

De oplossing van ruilen is een optie, echter kies dan wel voor de BOX matrassen van Auping. Deze hebben een veel betere randversteviging, maar zijn dan ook duurder.
Wat geen oplossing is, is te kiezen voor 1 grote matras. Hierdoor krijgt u zeer snel kuilvorming door de 2 gewichten van de personen op een klein oppervlakte en doordat hier geen versteviging in zit, gaat kuilvorming zeer snel ontstaan. Daar komt bij, dat geen enkele fabrikant in nederland nog garantie geeft op matrassen uit een stuk groter als 140 cm. ( kleine lettertjes in de garantievoorwaarden!!), voor wat betreft kuilvorming. Geeft al aan, dat het vragen om problemen is.

Indien u absoluut toch een grote matras wilt, is er slechts 1 uitzondering, namelijk Sealy matrassen uit Amerika. Deze matrassen hebben een speciale veer, die zelfs personen tot 300 kg. kunnen dragen, waardoor kuilvorming onmogelijk is en zeer super comfortabel liggen. Om deze reden hebben de beste hotels ter wereld dan ook voor deze matras typen gekozen. In nederland bijvoorbeeld Hotels des Indes in Den Haag.

Helaas zijn deze matrassen slecht bij 4 dealers in nederland te koop. Als echt een topper wilt kiest uw een Stearns and Foster matras.

Bert123
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2011 12:50

Re: Problemen met Auping Matras

Ongelezen bericht door Bert123 »

Hallo,

Ik heb vandaag contact opgenomen met de klantenservices van Auping.
Auping neemt mijn klacht nu in behandeling en zal contact opnemen met de betreffende dealer.

Zijn er nog zaken waar ik eventueel rekening mee moet houden en wat ik eventueel kan en mag verwachten.

Ik begrijp uit bovenstaande verhaal dat het beter is om twee enkele matrassen te nemen en dan van het zelfde hardheid. Dit omdat ik een bed heb van 210 *180.

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: Problemen met Auping Matras

Ongelezen bericht door jls63 »

het is inderdaad beter om 2 matrassen te nemen. ook vanwege het praktische probleem van de matras met regelmaat te draaien en om op te maken.

ik hoop voor u, dat u wel voor de avs boxmatrassen hebt gekozen. Wel iets bij betalen, maar dan heeft u geen problemen meer.

uiteindelijk duurt de pijn van een zere portemonnee korter als de pijn en ergenis van slecht slapen bij goedkopere matrassen.

Bert123
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2011 12:50

Re: Problemen met Auping Matras

Ongelezen bericht door Bert123 »

Ik heb nog niet gekozen. De dealer geeft mij een keus uit twee andere matrassen 690 euro en 1290 euro. Dit omdat ik anders het zelfde probleem weer krijg. Als mijn oude matrassen terug komen moet ik 180 euro betalen. Dit omdat Auping zegt dat het geen klacht betreft.

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: Problemen met Auping Matras

Ongelezen bericht door jls63 »

de dealer praat zichzelf tegen. Als hij zegt, dat Auping niet wordt aangeraden omdat er dan klachten ontstaan, is dit strijdig met de uitspraak van Auping die zegt dat het klacht betreft. Dan had hij zo wie zo al geen Auping Dublin matrassen moeten verkopen.

Het beste resultaat met een Auping boxspring krijgt u met Auping matrassen. Raar dat hij nu ineens geen Auping matras meer wilt verkopen.
Ik heb het nagekeken bij Auping en u kunt het beste de Auping AVS Box Crescto stevig nemen. Deze zijn per stuk wel 600.= duurder, maar dan heeft u absoluut geen problemen meer en bent zekers de eerste 15 jaar onder de pannen.

Ik zou zekers geen matrassen van een ander merk nemen, want als er dan weer wat gebeurt, dan geven de fabrikanten elkaar de schuld. Bij de een ligt het aan de matras en bij de ander ligt het aan de onderbak.

Als de dealer geen Auping matrassen wilt leveren, dan Auping klantenservice bellen, dat u ander matrassen van Auping wilt met bijbetaling en dat u het via een andere dealer wilt laten lopen.
Er zijn genoeg dealers, die maar al te graag 2 matrassen willen verkopen met reductie via Auping vanwege de klacht.

Bert123
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2011 12:50

Re: Problemen met Auping Matras

Ongelezen bericht door Bert123 »

Even een correctie zijn andere matrassen maar wel van het merk Auping.

Ik heb daar een matras geprobeerd met traagschuim erop. Weet niet of dit de cresto of de vivo is. Hiervoor moest ik 1290 euro bij betalen.

Wat me wel is aangeraden is 1 matras van 180*210 en niet twee losse matrassen. Daarbij komt ook nog dat ik gekozen zou hebben voor medium en niet voor hard. Terwijl ik nu inderdaad naar de specificaties zit te kijken en voor iemand die 80+ kilo is, beter een hard kan nemen i.p.v. medium.

Ik wil best bij betalen geen probleem wil echter dit keer wel wat goeds. Ben heel blij dat je me even op deze punten hebt gewezen.

Beste is dus:
twee enkele matrassen.
Beide harde matrassen. Ik ben 90 kilo mijn vriendin 70 kilo. Dit om zo geen extra druk te krijgen op de zijkanten.

Wat me wel prettig lijkt is een laagje traagschuim er over heen.

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: Problemen met Auping Matras

Ongelezen bericht door jls63 »

met traagschuim is de vivo matras. cresto is dezelfde zonder deze laag. het kiezen is persoonlijk, maar bij wat kilootjes meer, zijn mannen wat warmer aangelegd en transpireren meer. Traagschuim is ook al wat warmer en ventileert minder.

Dus gewoon proberen wat u prettig vindt en houdt rekening met de eigenschap van traagscuim.

veel succes.

Bert123
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2011 12:50

Re: Problemen met Auping Matras

Ongelezen bericht door Bert123 »

Hm, contact gehad met Auping. Matrassen zijn al twee keer gerepareerd. Zijn nu voor een derde keer opgestuurd. Nu is er niks aan de hand met de matrassen. Lekker is dat! Dus dat wordt bijbetalen.

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: Problemen met Auping Matras

Ongelezen bericht door jls63 »

u kunt het volgende doen:
1: de matrassen retour nemen als er niets aan de hand is. Als Auping het niet correct heeft gaan ze gewoon weer kapot binnen afzienbare tijd. Maar u heeft wel garantie nog steeds. U hoeft niets beij te betalen.

2: de matrassen weigeren omdat u er geen vertrouwen meer in heeft. U koopt dan als nog nieuwe duurdere matrassen. U dient dan wel bij te betalen. Als u direct voor de duurdere had gekozen had u direct al meer moeten betalen. Zolang u de "defecte " matrassen heeft gehad, heeft u wel voor "niets" geslapen.

Als ik u was, zou ik voor optie 2 kiezen. Veel succes.

Gesloten