Voordat we zomaar een bank gingen kopen eerst wat rond gekeken. Bij profijtmeubelen een leuke bank zien staan en ons laten informeren. Zeker omdat we katten hebben wilden we een stevige stof hebben. Nou dat was geen probleem volgens hun.
2 Weken later weer ernaar toe gegaan, en ons opnieuw van de domme gehouden en laten voorlichten ook ofdat de stof wel een beetje bestand is tegen katten. Nee geen probleem.
Klonk perfect! We hebben hierdoor gekozen voor de duurste bekleding (de prijs doet er niet toe) omdat deze door 2 meedewerkers werd geadviseerd.
Maar achteraf hebben we in de bank regelmatig haakjes, terwijl op de voetenbank met een andere soort stof en waar de katten net zo graag op liggen geen enkele lus.
Nou weet ik wel dat je stof nooit helemaal netjes kan houden, en onze katten krabben netjes aan hun eigen krabpaal. Maar en van de oudere katten blijft (ondanks dat we de puntjes eraf knippen van de nagels) wel eens haken. Maar we hebben geen monsters die er direct gaten in maken....
In de grand foulards zijn bijna geen haakjes te vinden, terwijl deze er al meer dan 3 jaar op de bank lagen. En in deze bank na 14 dagen... ziet er nu al slechter uit....
Volgens de winkel ligt het niet aan hun en de stof, maar aan de katten. En hoewel hun wel diegene zijn die voor de haakjes zorgen, had ik toch verwacht dat hun een goede stof zouden adviseren die wel tegen een stootje zou kunnen, zeker omdat wij er ook naar vroegen...
Hebben we heel misschien nog ergens kans op?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Profijtmeubelen
Re: Profijtmeubelen
Katten krijgen hoegenaamd élke stof stuk. Ook wanneer je leer neemt kunnen katten dit stuk krijgen. Iedereen die katten heeft weet dat.
Een verkoper hoort dat ook te weten. Hij zal u dus verteld moeten hebben dat áls u voor stof kiest terwijl u katten thuis heeft dat dát type stof de beste keuze is. Als hij klakkeloos heeft gezegd dat de stof geschikt is voor katten is hij een prutser óf u heeft niet goed geluiserd.
Een verkoper hoort dat ook te weten. Hij zal u dus verteld moeten hebben dat áls u voor stof kiest terwijl u katten thuis heeft dat dát type stof de beste keuze is. Als hij klakkeloos heeft gezegd dat de stof geschikt is voor katten is hij een prutser óf u heeft niet goed geluiserd.
Re: Profijtmeubelen
Ik weet dat katten elke stof kapot kunnen krijgen, maar er zit nog zeker verschil tussen de ene stof of de andere stof. Daarom wilde ik een goede stevige stof die minder snel zou slijten en tegen een stoot kon dan een dun stukje stof. Omdat ik jaren katten heb, weet ik dat ook.
Helaas hebben beide verkopers dit niet aangehaald, ze hebben me zelfs er niet op gewezen dat (kunst)leer langer mee kan gaan voordat er gaten in komen. (krassen zijn wel zichtbaar/voelbaar, maar dat zijn nog geen gaten)
Ik weet dat dit verhaal 2 kanten heeft. Da's logisch, omdat ik katten heb. Maar mijn katten zijn katten die weten waar hun krabpaal is en blijven van de bank af (op een hele enkele keer dan na, maar die komen bijna niet voor).
Ik heb vrienden met minder katten en die kunnen jaarlijks grandfoulards vervangen omdat de katten er echt gaten in maken, maar die van mij hebben in 3 jaar 5 lusjes gemaakt. Toch best netjes van hun...
Helaas hebben beide verkopers dit niet aangehaald, ze hebben me zelfs er niet op gewezen dat (kunst)leer langer mee kan gaan voordat er gaten in komen. (krassen zijn wel zichtbaar/voelbaar, maar dat zijn nog geen gaten)
Ik weet dat dit verhaal 2 kanten heeft. Da's logisch, omdat ik katten heb. Maar mijn katten zijn katten die weten waar hun krabpaal is en blijven van de bank af (op een hele enkele keer dan na, maar die komen bijna niet voor).
Ik heb vrienden met minder katten en die kunnen jaarlijks grandfoulards vervangen omdat de katten er echt gaten in maken, maar die van mij hebben in 3 jaar 5 lusjes gemaakt. Toch best netjes van hun...
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 aug 2006 14:05
Re: Profijtmeubelen
wij hebben ong. hetzelfde meegemaakt, lees onderstaande mailcorrespondentie maar eens tussen ons en profijt meubel. Wij balen als een stekker!!
To: [email protected] ,-
Sent: Thursday, February 02, 2006 4:47 PM
Subject: order 309401 dd. 17-04-04
Geachte heer, mevrouw,
Op 18 juni 2004 hebben wij van u de door ons bestelde zitgroep Sable ontvangen.
(nr. 24450018, stofgroep B, wild leder 800 d. bruin, 1 lonchair + 3-zits).
Nu hebben we geconstateerd dat er op 1 van de zitkussens een scheurtje zit in een plooi aan de zijkant
van het kussen. Ook zijn er "breukjes" zichtbaar op de lonchair.
Wij hebben zorgvuldig de schoonmaakadviezen opgevolgd uit jullie gids Onderhoudsadvies & Productinformatie
dus wij vinden het toch wel vreemd dat er na 1,5 jaar al schade ontstaan is.
Wij gaan ervan uit dat dit wel onder garantie valt en hopen dan ook spoedig op uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Danielle van den Berg
Sent: Tuesday, February 21, 2006 2:36 PM
Subject: Fw: order 309401 dd. 17-04-04
Geachte dhr,mevr van den Berg
Omdat de Profijt Meubel een half jaar garantie toepast
valt dit niet onder garantie.
Wat wij evt kunnen doen is een service monteur langs sturen
dit kost eenmalig voorrijkosten van 35,-
Deze service monteur komt het bij u beoordelen en vanuit de beoordeling
kunnen wij kijken wat we eraan kunnen doen en evt welke kosten erbij komen.
Hopelijk hier u voldoende mee te hebben geinformeerd.
Indien u hier gebruik van wilt maken horen wij het graag.
Mvgr Afd.Service
Sent: Tuesday, February 21, 2006 6:58 PM
Subject: Re: order 309401 dd. 17-04-04
Geachte heer, mevrouw,
Dank u voor uw antwoord, echter dit hadden wij al vernomen van Profijtmeubel zelf, en hebben toen onderstaande mail daarop teruggestuurd
dus uw antwoord helpt ons niet echt verder:
Dank u voor uw bericht.
Dat het garantietermijn van een half jaar is verstreken hadden wij al begrepen, dan nog vinden wij
het belachelijk dat alleen het "kijken en een foto maken" al € 35,-- kost,
terwijl ons dan nog niet eens gegarandeerd kan worden dat de schade vergoed zal gaan worden, schade die niet door onzurgvuldig gebruik
is veroorzaakt maar schade die (waar het ons om gaat) NIET na 1,5 jaar al mag optreden!
Het zal toch niet de bedoeling zijn dat mensen iedere 1,5 jaar nieuwe meubels moeten aanschaffen die ze
bij Profijt Meubels hebben gekocht?
Zonder de schade gezien te hebben, hadden wij toch wel iets meer informatie verwacht (bv informatie van de fabriek over hoe de schade
zou kunnen hebben ontstaan), daar de klacht toch niet bepaald een vreemde klacht is en duidelijk omschreven.
Daarbij zouden we zelf ook een foto kunnen maken en die naar u mailen, wat wij uiteraard alsnog kunnen doen.
We hebben tot op heden veel plezier van de meubels, en dat zouden we graag willen blijven houden.
In afwachting van uw spoedige reactie verblijven wij,
met vriendelijke groet,
Danielle van den Berg
maandag 3 april 2006 12:05
Geachte heer,mevrouw
Naar aanleiding van de onderstaande mail hebben wij u klacht doorgestuurd naar de fabrikant
met de door u meegestuurde foto's.
Uiteraard heeft de fabrikant de schade bekeken,gezien het verleden
hebben ze daar weinig tot geen problemen mee gehad en is er geen gegronde
verklaring.
Gezien de garantie bepalingen van de 'Profijt Meubel' kunnen zowel wij als de fabrikant helaas de klachtmelding
niet ontvankelijk verklaren.
Uiteraard is er reparatie/herstel of overstoffering mogelijk daar de kosten die gemaakt
worden voor u eigen rekening zijn.
Gaarne adviseren wij als alternatief de firma 'sit fix'.
Dit is een onafhankelijk bedrijf die gespecialiseerd zijn in
het herstellen van breukjes in het leder.
Sit Fix Didam
0316-225255
Hopende u voldoende geinformeerd te hebben.
Mvgr Afdeling Aftersales.
NOU DAAR ZIJN WE DUS MOOI KLAAR MEE. iEMAND EEN SUGGESTIE? OF HEBBEN WE GEWOON PECH?
[/b]
To: [email protected] ,-
Sent: Thursday, February 02, 2006 4:47 PM
Subject: order 309401 dd. 17-04-04
Geachte heer, mevrouw,
Op 18 juni 2004 hebben wij van u de door ons bestelde zitgroep Sable ontvangen.
(nr. 24450018, stofgroep B, wild leder 800 d. bruin, 1 lonchair + 3-zits).
Nu hebben we geconstateerd dat er op 1 van de zitkussens een scheurtje zit in een plooi aan de zijkant
van het kussen. Ook zijn er "breukjes" zichtbaar op de lonchair.
Wij hebben zorgvuldig de schoonmaakadviezen opgevolgd uit jullie gids Onderhoudsadvies & Productinformatie
dus wij vinden het toch wel vreemd dat er na 1,5 jaar al schade ontstaan is.
Wij gaan ervan uit dat dit wel onder garantie valt en hopen dan ook spoedig op uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Danielle van den Berg
Sent: Tuesday, February 21, 2006 2:36 PM
Subject: Fw: order 309401 dd. 17-04-04
Geachte dhr,mevr van den Berg
Omdat de Profijt Meubel een half jaar garantie toepast
valt dit niet onder garantie.
Wat wij evt kunnen doen is een service monteur langs sturen
dit kost eenmalig voorrijkosten van 35,-
Deze service monteur komt het bij u beoordelen en vanuit de beoordeling
kunnen wij kijken wat we eraan kunnen doen en evt welke kosten erbij komen.
Hopelijk hier u voldoende mee te hebben geinformeerd.
Indien u hier gebruik van wilt maken horen wij het graag.
Mvgr Afd.Service
Sent: Tuesday, February 21, 2006 6:58 PM
Subject: Re: order 309401 dd. 17-04-04
Geachte heer, mevrouw,
Dank u voor uw antwoord, echter dit hadden wij al vernomen van Profijtmeubel zelf, en hebben toen onderstaande mail daarop teruggestuurd
dus uw antwoord helpt ons niet echt verder:
Dank u voor uw bericht.
Dat het garantietermijn van een half jaar is verstreken hadden wij al begrepen, dan nog vinden wij
het belachelijk dat alleen het "kijken en een foto maken" al € 35,-- kost,
terwijl ons dan nog niet eens gegarandeerd kan worden dat de schade vergoed zal gaan worden, schade die niet door onzurgvuldig gebruik
is veroorzaakt maar schade die (waar het ons om gaat) NIET na 1,5 jaar al mag optreden!
Het zal toch niet de bedoeling zijn dat mensen iedere 1,5 jaar nieuwe meubels moeten aanschaffen die ze
bij Profijt Meubels hebben gekocht?
Zonder de schade gezien te hebben, hadden wij toch wel iets meer informatie verwacht (bv informatie van de fabriek over hoe de schade
zou kunnen hebben ontstaan), daar de klacht toch niet bepaald een vreemde klacht is en duidelijk omschreven.
Daarbij zouden we zelf ook een foto kunnen maken en die naar u mailen, wat wij uiteraard alsnog kunnen doen.
We hebben tot op heden veel plezier van de meubels, en dat zouden we graag willen blijven houden.
In afwachting van uw spoedige reactie verblijven wij,
met vriendelijke groet,
Danielle van den Berg
maandag 3 april 2006 12:05
Geachte heer,mevrouw
Naar aanleiding van de onderstaande mail hebben wij u klacht doorgestuurd naar de fabrikant
met de door u meegestuurde foto's.
Uiteraard heeft de fabrikant de schade bekeken,gezien het verleden
hebben ze daar weinig tot geen problemen mee gehad en is er geen gegronde
verklaring.
Gezien de garantie bepalingen van de 'Profijt Meubel' kunnen zowel wij als de fabrikant helaas de klachtmelding
niet ontvankelijk verklaren.
Uiteraard is er reparatie/herstel of overstoffering mogelijk daar de kosten die gemaakt
worden voor u eigen rekening zijn.
Gaarne adviseren wij als alternatief de firma 'sit fix'.
Dit is een onafhankelijk bedrijf die gespecialiseerd zijn in
het herstellen van breukjes in het leder.
Sit Fix Didam
0316-225255
Hopende u voldoende geinformeerd te hebben.
Mvgr Afdeling Aftersales.
NOU DAAR ZIJN WE DUS MOOI KLAAR MEE. iEMAND EEN SUGGESTIE? OF HEBBEN WE GEWOON PECH?
[/b]
Re: Profijtmeubelen
Ik heb mijn verzekeringsman gesproken. en ondanks dat het een getouwtrek kan worden, zijn ze wel nalatig geweest met het goed informeren.
Een volgende keer zal ik in ieder geval daar niks meer halen, maar ik ga nog wel even flauw lopen te doen in de winkel....
Eventueel eens kijken bij de rechsbijstand. En dan al blij zijn met een excuus.
Misschien heb ik het voordeel dat ik nog wel goed binnen de garantietermijn zit, maar ik vrees dat het ook helaas pindakaas gaat worden....
Een volgende keer zal ik in ieder geval daar niks meer halen, maar ik ga nog wel even flauw lopen te doen in de winkel....
Eventueel eens kijken bij de rechsbijstand. En dan al blij zijn met een excuus.
Misschien heb ik het voordeel dat ik nog wel goed binnen de garantietermijn zit, maar ik vrees dat het ook helaas pindakaas gaat worden....
Re: Profijtmeubelen
dvandenberg
Wettelijk heb je volgens de conformiteitseis gewoon recht op langere garantie. Bij productiefouten etc, zou de winkel na 1.5 jaar nog steeds minimaal 50% van de reparatiekosten voor rekening moeten nemen.Omdat de Profijt Meubel een half jaar garantie toepast
valt dit niet onder garantie...........
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 10 aug 2004 13:33
Re: Profijtmeubelen
Een half jaar garantie is schandalig. Een beetje zaak die fatsoenlijke spullen verkoopt geeft minimaal 3 jaar garantie, ook op het goedkope spul. Als je dat niet durft, dan verkoop je doelbewust rotzooi (en daar heeft Profijt = Euretco blijkbaar geen enkel probleem mee), meldt dat dan ook. Zo´n waardeloze klachtenafhandeling verdient maar 1 ding: gauw failliet gaan.