LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PROTEXX Populiers

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
joseheeren
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2006 19:25

PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door joseheeren »

Onlangs hebben wij ook helaas een bankstel gekocht bij populiers in bergen op zoom.

Op 04-03-06 hebben jonge medewerkers deze afgeleverd.

Op de nota stond niets vermeld over een protexx behandeling terwijl wij daar wel voor hadden gekozen. Gebeld met populiers, die dus zeiden dat het er wel op zat. Ik had er nog niet voor betaald, stond immers ook niet op de rekening.

Nu hebben ze inmiddels ook een service monteur gestuurd,
die een test deed en zij dat hij wel is behandeld. Ik heb van hem een garantie certificaat gekregen maar dat zegt niets.

Als er straks problemen ontstaan zeggen ze gewoon dat ik niet goed met de vlek ben omgegaan. Na wat heen en weer gebel met populiers en ook naar het filiaal in bergen op zoom te zijn geweest krijg ik allemaal verschillende antwoorden van hun, de een zegt dat de protexx in het magazijn in rijen gebeurd maar dat het in dit geval bij de fabrikant is gebeurd. Helemaal in italy dus, daar komt mijn bank vandaan.

Ze proberen een klant maar wat wijs te maken, en ik denk ook door hun gladde praatjes dat heel veel mensen hier intrappen.

Inmiddels is mijn verzekering er mee bezig die zegt ook dat er geen protexx op mijn bankstel zit, hij heeft voor hun een voorstel dat er een onafhankelijk expert bij moet komen dus ook niet iemand van protexx zelf, zoals zij voorstelde. Die gaat immers hun afnemer niet af kraken.

Kijk het geval is wel dat protexx allen maar een helpdesk is voor vlekken, de garantie heb je van je leverancier vertelde een medewerkster van protexx mijzelf telefonisch.

Het ergste vind ik nu dat mijn bank niet is behandeld, het gaat mij nog niet eens om de centen die ik wel of niet moet betalen 40 euro per zit. Zelf denk ik dat ik niet de enigste ben met dit probleem graag zou ik van meerdere mensen willen weten of ze dit herkennen. :(

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door crazyme »

Nu hebben ze inmiddels ook een service monteur gestuurd,
die een test deed en zij dat hij wel is behandeld. Ik heb van hem een garantie certificaat gekregen maar dat zegt niets.
Wanneer de test positief is, is uw bank behandeld.

Waarom beweert u dan het tegenovergestelde ?

U krijgt een garantiecertificaat,

Waarom stelt u dat dat niets voorstelt ? Via het garantiecertificaat zegt Poppeliers dat de bank is behandeld. Protexx zorgt vervolgens voor de garantie. Heeft u het certificaat al eens gelezen ?

Bent u altijd paranoide, of alleen wanneer het Poppeliers betreft ?

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door Hello »

Waar gaat dit over? U heeft een garantiecertificaat, dus bij problemen kunt u het nummer bellen wat op dat certificaat staat. Waarschijnlijk van de firma Oranje. Die zijn verplicht om de problemen te verhelpen vanwege het feit dat u ook bij hun geregistreerd staat.

Relax ! 8)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door crazyme »

Op 04-03-06 hebben jonge medewerkers deze afgeleverd.
Wat is dít nu weer voor opmerking ?

Waarom merkt u op dat het om jonge medewerkers gaat. Wat is hier nu weer mis mee ?

Waarom vind u de leeftijd van de medewerkers belangrijk ?

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door Accutron »

Ik snap eerlijk gezegd niet wat u voor probleem heeft. U heeft een garantie certificaat en dus zwart op wit dat uw bank behandeld is. Lijkt me juist uiterst correct afgehandeld en wat u hier nu post is mijns inziens gewoon gezeur over niks.
De opmerking over jonge verkopers slaat trouwens ook nergens op... zelf zeker nooit jong geweest?

joseheeren
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2006 19:25

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door joseheeren »

Ik vraag denk ik duidelijk of er meer mensen zijn die dit probleem herkennen.Ik vraag dus geen reactie of ik iets wel of niet goed heb geschreven.Dat iemand zich voelt aangesproken over het woord jonge
is ook niet negatief bedoeld het is maar wat je er van maakt,heeft niets met leeftijd te maken.Maar met het feit dat ze iemand sturen die alleen
iets bij klanten moet afleveren en verders niets van de order begrijpen.Hoe jonger de medewerkers zijn hoe goedkoper voor die firma.Dat garantie certificaat stelt echt niks voor is maar een papiertje en ja dat heb ik zeker duidelijk gelezen.Staat dus ook in als ik de vlek niet goed zou hebben behandeld ik geen aanspraak kan maken voor een claim.Is dus niet moeilijk in te schatten wat die garantie dan nog waard is.Ze kunnen altijd beweren dat ik me niet aan de regels heb gehouden.hoe zou ik het tegendeel moeten bewijzen?.De filiaalleider van bergen op zoom zei me zelf dat ze bij protexx nogal moeilijk kunnen doen.Maar het gaat hier gewoon om het feit dat hij dus niet behandeld is met protexx,en heus het zal me verders worst wezen garantie of niet ,wel of niet betalen.Het gaat om eerlijkheid en niet de boel belazeren. :x [/b]

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door Accutron »

Uw probleem begrijp ik nog steeds niet maar zo te lezen ben ik niet de enige. U komt bijzonder wantrouwig en denigrerend over jonge mensen over en wilt dat blijkbaar graag bevestigd zien. Nou, mooi niet dus.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door Wheeler »

Jullie begrijpen deze persoon dus duidelijk niet.

Er is niet betaald voor een behandeling met een of ander middel tegen vlekken begrijp ik eruit.

Er is aangetoond door een servicemonteur van Poppeliers dat de meubels van deze persoon blijkbaar zijn behandeld, en dat terwijl er niet voor is betaald?
Lijkt me op zijn minst een bedenkelijk verhaal, al helemaal als er een behandeling in de fabriek in Italië heeft plaatsgevonden.
Dan hebben we het over een stof die vanuit de fabriek is behandeld, net als vroeger wel voorkwam toen Scotscard nog in de handel was.

Protexx wordt volgens onderstaande site door de meubelzaak zelf aangebracht, dit gebeurt dus duidelijk niet in het buitenland.

http://www.nomot.nl/

Ook is het garantiecertificaat waar deze persoon het over heeft erg belangrijk, dit certificaat moet wel worden geregistreerd bij Protexx, anders heeft het totaal geen waarde, denk bijvoorbeeld aan een polis, maar dan zonder verzekering, komt ongeveer op het zelfde neer.

Verder is er bekend dat de firma Oranje geregistreerde certificaten zeer hoog heeft staan en zeker geen klanten in de kou laat staan, zelfs niet als er twijfel bestaat of de meubels wel behandeld zijn.
Daarvoor is Protexx een te goed beschermmiddel om het zomaar te laten lopen, Oranje neemt dus liever het zekere voor het onzekere.

Als uit een daarvoor bestaande test blijkt dat de meubels echt niet behandeld zijn, en ook nog eens niet geregistreerd, zal Protexx de klacht terecht afwijzen omdat de winkelier in gebreken is gebleven, hierover krijgt de klant, maar ook de winkelier, altijd netjes een brief heb ik me laten vertellen.

Afgeven op iemand die het allemaal niet zo goed kan verwoorden is hier dus niet aan de orde!
Het feit blijft dat er getwijfelt wordt aan een behandeling waarvoor overigens niets is betaald, vreemd dat Poppeliers er dan toch een garantiebewijs voor afgeeft, dit klopt mijnsinziens niet helemaal, geeft Poppeliers dan zomaar die behandeling kado, dat zal vermoedelijk niet gebeuren.

Ik weet dat je overal zo'n € 40,00 per zitting betaald voor een behandeling met Protexx, dus als deze persoon een bankstel heeft staan met drie zittingen zal Poppeliers € 120,00 hebben weggegeven?

Daar gelooft toch niemand iets van?

En dan het volgende, Poppeliers staat niet echt hoog aangeschreven in dit forum, dus er zal vast iets niet in orde zijn.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door crazyme »

Onlangs hebben wij ook helaas een bankstel gekocht bij populiers in bergen op zoom.

Op 04-03-06 hebben jonge medewerkers deze afgeleverd.
Kennelijk heeft de TS iets tegen jonge medewerkers, anders zou dat niet expliciet zijn genoemd.
Op de nota stond niets vermeld over een protexx behandeling terwijl wij daar wel voor hadden gekozen. Gebeld met populiers, die dus zeiden dat het er wel op zat. Ik had er nog niet voor betaald, stond immers ook niet op de rekening.
Hier staat niet dat de klant het gratis krijgt, het stond niet op de nota en daarom twijfelt de klant of het er wel op zit. Hier kan ik inkomen.
Nu hebben ze inmiddels ook een service monteur gestuurd,
die een test deed en zij dat hij wel is behandeld. Ik heb van hem een garantie certificaat gekregen maar dat zegt niets.
De servicemonteur heeft dus ter plaatste met de testvloeistof aangetoond dat de stof WEL is behandeld.

De klant krijgt dit nog zwart op wit via het garantiecertificaat maar stelt simpelweg zonder enige onderbouwing dat dat niets voorstelt.
Dit is de 2e kronkel in het verhaal
Als er straks problemen ontstaan zeggen ze gewoon dat ik niet goed met de vlek ben omgegaan. Na wat heen en weer gebel met populiers en ook naar het filiaal in bergen op zoom te zijn geweest krijg ik allemaal verschillende antwoorden van hun, de een zegt dat de protexx in het magazijn in rijen gebeurd maar dat het in dit geval bij de fabrikant is gebeurd. Helemaal in italy dus, daar komt mijn bank vandaan.
Hoe u met de vlek moet omgaan staat op het garantiecertificaat. De garantie wordt gegeven door Protexx (Oranje) en dat is een zeer betrouwbare partij. Twijfel over Poppeliers kan ik mij indenken, hoewel die twijfel er bij de koop kennelijk niet was. Twijfel over Protexx is volstrekt onterecht en ook niet onderbouwd.
Ze proberen een klant maar wat wijs te maken, en ik denk ook door hun gladde praatjes dat heel veel mensen hier intrappen.
Hier kan ik wel in meegaan, maar de klant heeft alles zwart op wit.
Inmiddels is mijn verzekering er mee bezig die zegt ook dat er geen protexx op mijn bankstel zit, hij heeft voor hun een voorstel dat er een onafhankelijk expert bij moet komen dus ook niet iemand van protexx zelf, zoals zij voorstelde. Die gaat immers hun afnemer niet af kraken.
Hoe kan de verzekering vaststellen dat er geen Protexx op de bank zit? En waarom mag niet iemand van Protexx verklaren dat het allemaal ok is ? Daar gaat het toch om ? Wanneer Protexx zelf aangeeft dat de stof behandeld is, wat is dan het probleem van de klant ? Protexx is de gene die de garantie geeft !
Kijk het geval is wel dat protexx allen maar een helpdesk is voor vlekken, de garantie heb je van je leverancier vertelde een medewerkster van protexx mijzelf telefonisch.
Dan heeft u niet goed geluisterd en u heeft ook het certificaat niet gelezen. Protexx verleent de service, in het uiterste geval wanneer herstoffering nodig is, gebeurt dat in samenwerking met Poppeliers.
Het ergste vind ik nu dat mijn bank niet is behandeld, het gaat mij nog niet eens om de centen die ik wel of niet moet betalen 40 euro per zit. Zelf denk ik dat ik niet de enigste ben met dit probleem graag zou ik van meerdere mensen willen weten of ze dit herkennen.
Er is glashard aangetoond dat de bank WEL is behandeld.

Ik denk werkelijk dat deze klant niet helemaal spoort.

Er is zoveel wat aan dit verhaal niet klopt, dat ik zelfs denk dat er iemand zit te spammen.

GdP
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2005 19:30

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door GdP »

Wij hebben eenzelfde probleem gehad maar dan met Poppeliers Vlaardingen er kwam iemand langs van de (service) om de klacht te bekijken de stof verkleurde namelijk al na 14 dagen de persoon die kwam liet een druppel water op de bekleding vallen als de druppel er niet intrekt is de stof behandeld en als de stof behandeld is is er verder niets aan te doen vertelde de persoon de druppel trok er niet in dus einde discussie contact met kwik service de club die service verleend en de directie Hr Visser leverde niets op onze mening bankstel binen rechten weg

joseheeren
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2006 19:25

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door joseheeren »

Allereerst wil ik Wheeler bedanken Ik denk dat hij onder ander de enigste is die mij begrijpt. Het lijkt wel of crazyme er zelf baat bij heeft om mensen die hier op het forum staan af te zeuren. Je bent toevallig toch niet in dienst van populiers? Heb nu al spijt dat ik mijn verhaal op dit forum heb geplaats.Het gaat er mij voornamelijk om dat als je bepaalde klachten over een winkel hebt , je er meerdere mensen voor kunt waarschuwen. Als er over een winkel zoals populiers veel klachten
binnen komen doen ze naar mijn mening toch iets niet goed.Jammer genoeg ben ik niet zo goed in internet en computers,anders had ik ook liever eerst wat meer informatie opgezocht over de firma populiers.Maar doordat dit mij was overkomen ben ik gaan zoeken hoe je dit in de media kon brengen.Om andere mensen ook te waarschuwen voor deze winkel.Maar ik ga er verder niet meer op in ,ik laat het verders wel aan mijn verzekering over.Als blijkt dat ik toch gelijk had horen jullie er nog wel van .Wheeler nogmaals mijn dank. :wink:

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door Hello »

Het gaat er gewoon om dat je verhaal van geen kant klopt en waarschijnlijk is wheeler net zo warrig als jij bent. Kijk, je begint al met het verkeerd spellen van de naam van de winkelier. Is dat nou zo moeilijk om dat goed neer te zetten? Eigenlijk kan je je verhaal als volgt samenvatten. Mijn bank is behandeld ,mijn bank is niet behandeld. Dat was voldoende geweest,en had je heel wat regels gescheeld!

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door Wheeler »

Beste Hello,

Afgeven op iemand die het allemaal niet zo goed kan verwoorden is hier dus niet aan de orde!

Verder begrijp ik heel goed wat hier speelt, mensen worden bedonderd door Poppeliers, dat weet inmiddels iedereen die regelmatig op dit forum zit.

Het probleem met veel mensen hier in het forum is dat ze geen inlevingsvermogen lijken te hebben, gewoon lekker trappen tegen een ander die een probleem heeft lijkt hier meer de trent.

Als je iets niet begrijpt, ga dan niet als een kip zonder kop lopen blazen, maar vraag wat er bedoeld wordt.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Groetjes.

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door Hello »

OK,hij kan het misschien niet goed verwoorden maar om nou in z'n warrige verhaal mee te gaan puur alleen omdat Poppeliers een slechte naam heeft vind ik veel te ver gaan ! Heel simpel, er is dmv een test bewezen dat de stof een afstotende laag heeft ,hij heeft ook nog een certificaat en zoals ik het kan lezen nog gratis ook! Ik was er geeneens een topic over begonnen! Maar Meneer wil graag horen van anderen wat hij zelf vermoedt en dat is een rare reden om een topic te starten. En dat is mijn mening en daar is dit een forum voor. Jij vind jezelf zeker de wijsheid in pacht hebben dat je mij de les leest?Gewoon reageren op de gene die een topic start en dat is in dit geval een warrig verhaal, kan ik hiervandaan zien dat de topicstarter eea niet goed kan verwoorden? Nee! Dank u .

sanne74
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2006 11:48

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door sanne74 »

Ik heb mijn bank ergens anders gekocht en had ook een Protexx behandeling gevraagd. De verkoper vertelde het zo mooi, je bank was minder gauw vies en er zat een service op, dat als je vlek had die niet weg ging, je een nummer kon bellen en dat ze desnoods langs zouden komen om het persoonlijk te verwijderen.
Dit laatste deed ons toch besluiten om die mooie ecru bank te kopen met de Protexx behandeling zou het wel mee vallen met het vuil worden. Bij aflevering bank kregen we het garantie certificaat. Bij het doorlezen viel gelijk op dat de service eigenlijk maar voor een paar soorten vlekken geldt. Dat dus niet door de verkoper verteld werd en ook niet in de folder stond. Na een paar maanden was onze bank al zo grauw als wat en natuurlijk spijt van onze aankoop en helemaal van de Protexx behandeling EUR 40 per zit inderdaad. Nu is ie een jaar oud en zo smerig dat we overwegen hem te laten bekleden in een donkere stof. Had Protexx gebeld en die zeiden reinig maar met ammoniak, want de bank is zo smerig door het afgeven van kleding en dat valt niet onder de garantie van Protexx. Als de kleine wat melk over de bank spuugt kan ikhet er inderdaad afwrijven,maar voor de rest, vind ik de Protexx behandeling zonde van het geld. Want de meeste vlekken worden veroorzaakt door het afgeven van kleding. Zou eigenlijk naakt op de bank moeten gaan zitten, want afscheidingen en uitscheidingen van mensen vallen wel onder de garantie.

Toevallig kwamen we bij een andere meubelzaak oude kennissen tegen en die hadden net een ecru bank besteld, dus wij zeiden zou je dat wel doen en toen begonnen ze zelf over de Protexx behandeling. Zij wisten dus ook niet dat deze behandeling voor slechts een aantal vlekken geldt. Volgens mij worden best veel mensen foutief ingelicht over deze behandeling.

Ik zou eigenlijk weleens ervaringen willen horen van mensen die wel voordeel hebben gehad van de Protexx behandeling. Misschien een leuk onderwerp voor de uitzending.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door crazyme »

Zou eigenlijk naakt op de bank moeten gaan zitten.....
Humor :D

Het is achteraf natuurlijk gemakkelijk zeggen : "dat is mij niet verteld" Maar er zijn hele duidelijke folders waar alles precies in staat.
Want de meeste vlekken worden veroorzaakt door het afgeven van kleding.
Alleen wanneer je kleding draagt welke afgeeft.....

joseheeren
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2006 19:25

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door joseheeren »

Ja sanne ik begrijp wat je bedoeld,ze kunnen het allemaal mooi vertellen.Nou ik moet zeggen mijn broer heeft 4 jaar geleden ook een bankstel gekocht bij poppeliers en ook laten behandelen met protexx .Maar eerlijk waar zijn bank ziet er nog heel netjes uit en de kleur is lichtgrijs,en een schoonzus van mij heeft haar bankstel nu 1 jaar
ook met protexx kleur terra. Ze heeft al een aantal vlekken zoals spaggetisaus moeiteloos kunnen verwijderen.Vandaar dat ik ook voor de protexx koos maar ja ik heb alleen het probleem dat het er naaruit ziet dat de bank van mij niet is behandeld.Maar hoe het inderdaad zal gaan met de garantie als je een vlek mocht hebben die niet makkelijk te verwijderen is ben ik benieuwd.Ze lullen zich er meestal toch wel uit


Ook ik zou dit onderwerp graag een keer in de uitzending tegemoet zien.
En ook zoveel mogelijk ervaringen van andere mensen
Want je voelt je pas echt goed besodemieterd als je iets gekocht hebt,waar je toch zeker lang plezier van wilt hebben, en het blijkt een kat in de zak te zijn.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door Wheeler »

Het is algemeen bekend dat vooral spijkerbroeken afgeven, zelfs als ze al redelijk vaak gewassen zijn. Dit geldt uiteraard ook voor spijkerjassen, dus kortom, alle spijkerkleding blijft afgeven.

Als alle winkeliers nu eens zouden beginnen eerlijke voorlichting te geven, dan zou er ook niet zo'n hoop ellende zijn!

Maar, winkeliers verkopen dat spul blijkbaar graag om zelf onder allerlei garantie's vandaan te komen.

Ik heb zelf ooit eens informatie aangevraagt over het behandelen van stof op mijn meubels, destijds in de Scotchgard tijd.

De fabrikant van de meubels vertelde mij toen dat als je een nieuwe stof laat behandelen met, destijds Scotchgard, er geen aanspraak meer was op de garantie van de fabriek.
Er zou namelijk een verandering van de stof plaatsvinden, ik heb dat toen meteen weggelachen, wat veranderd er dan aan de stof was mijn vraag.

De samenstelling was het antwoord van de fabrikant, ik heb werkelijk dubbel gelegen van het lachen.
Dus als je een stof bewerkt met een vlekkenbeschermer veranderd de samenstelling was mijn vraag.
Het antwoord was Ja, dan is de stof niet meer het zelfde als hij uit de fabriek komt.

Maar nogmaals, de winkeliers hebben in mijn ogen de verplichting de klant eerlijk voor te lichten, en niet zoals ze dat bij o.a. Poppeliers doen op een mooi kaartje!

Leuke truc is dat zeg, ik heb zo'n kaartje gehad bij Poppeliers en denk als je een bank hebt met zo'n stof je niet op die ban k kan zitten zo hard als die dan zal zijn :D

pascalforza
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2006 21:18

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door pascalforza »

Wij hebben nu hetzelfde probleem wel voor betaald maar niet gecoat ,bank wordt nu opgehaald en alsnog gecoat,zeggen ze in rijen dat ik zelfs niet heb betaald maar ik heb de bon daarvan thuis!!!
hoop dat het goed komt!!
h]wij hebben het bankstel in nieuwegein gekocht :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

DoMe
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mei 2007 22:26

Re: PROTEXX Populiers

Ongelezen bericht door DoMe »

Onze bank is ook niet geimpregneerd.... stinkt naar sigarettenrook (behoorlijk) en is vies, van VOOR de levering zitten er kringen van drinkglazen o.i.d. o pde leuning van de bank.

Mijn mening: geld fahandig maken zonder Protexx behandeling leveren.

Ik baal nog steeds van mijn aankoop.

Gesloten