Een jaar geleden heb ik 2 relax-fauteuils gekocht bij de fauteuillerie in Beverwijk, een onderdeel van Montel meubel. Kosten bijna 4 duizend Euro!
Ons werd geadviseerd om voor de zitting een vulling te nemen van Tempur, dit geeft meer comfort als de zitting van de fauteuil die in de winkel stond. Er kwamen wel meerkosten bij van 140 Euro per fauteuil, maar de tempur zou de vorm aannemen van je lichaam, dus erg comfortabel.
Na een jaar blijkt de tempur zo ver in te zakken dat je met je achterste op de harde ondergrond zit. Van comfor dus totaal geen sprake!
Hierop de Meubelman laten komen om dit probleem aan te kaarten. Bij aankomst werd direct gezegd: 'Dit is nu eenmaal de eigenschap van Tempur', maar hij kon het verhelpen door de zitting van een andere vulling te voorzien. Kosten: 180 Euro per fauteuil! Hier was ik het niet mee eens, zodat deze man zei dit probleem voor te leggen aan de Customer service.
U raadt het al, nog geen week later een brief op de deurmat met de mededeling dat dit niet onder de garantie viel, dit was de eigenschap van Tempur, maar voor bovenstaand bedrag per fauteuille het verholpen kon worden.
Is het nu zo dat ik dit maar moet accepteren? In feite betaal ik dan dus 280 Euro (meer comfort door tempur) + 360 Euro (om de tempur te vervangen voor originele vulling) meer voor dezelfde stoel als in de winkel! Ik vind dit geen goede (valse) voorlichting van de verkopers.
Heel graag een reactie hoe nu te handelen.
Bij voorbaat hartelijk dank.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |