LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ROFRA Meubelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
visje12
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2008 14:51

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door visje12 »

Het is ECHT ECHT ECHT Waar!!!!! We hebben de schade gemeld bij rofra home via het gedownloade formulier. We kregen netjes bericht of we ook foto's wilden nemen en opsturen. Dat hebben we dus gedaan. We waren ook heel benieuwd wat hun reactie zou zijn.

Dit is letterlijk de tekst van de brief die wij binnenkregen van rofra:
"" uw serviceformulier is in goede orde ontvangen. Uit de klachtomschrijving maken wij op, dat er een stuk uit de rand van het tussenblad eraf is gebroken. De meubelen zijn geleverd op 18 december 2008. U heeft getekend voor goede staat ontvangen. Volgens artikel 5 van onze leveringsvoorwaarden dient u gebreken en uiterlijke tekortkommingen tijdens levering te controleren. Wij moeten deze klacht dan ook helaas afwijzen. Met vriendelijke groeten namens rofra home, mw. I. Berdo, hoofd afdeling service""

Wat een vervelend BEDRIJF. Sorry voor het taalgebruik maar ik heb er geen andere woorden voor. En bij de de naam hoofd afdeling service vraag ik me af welke service ze bedoelen.

Een voorbeeld voor rodra: ik heb ooit een glazen tafel gekocht. Getekend voor goede ontvangst. Toen we de tafel beter bekeken bleek er een stuk glas te ontbreken. We hebben gebeld en....... niets aan de hand. De tafel is gewoon omgeruild voor een nieuwe!!! En zo hoort het ook.

Ik heb niets dan slechte woorden over voor dit bedrijf. Zo'n slechte slechte service. Ik zal er ook voor zorgen dat iedereen die ik ken dit zal weten.

mariekeb582
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:00

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door mariekeb582 »

Wij hebben schade aan een glasplaat van de salontafel, schade aan twee poten van de stoel, een tafel die eerst met fouten geleverd werd en nu met een afgebroken wiel en twee eettafelstoelen waar de vering stuk van was. En niet te vergeten een lamp waar BOKTOR in zat.



De glasplaat word niet vergoed en naar de rest gaan ze nu ALS HET GOED IS kijken...

Ook hebben we 2 musa sofas waarvan de kussens erg snel slap zijn geworden.... hebben meer mensen deze ervaringen????

Naar boven

Herman.H
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2008 23:44

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Herman.H »

Beste Marieke,
je moet geen dingen zeggen die niet waar zijn.
Ik werk niet bij Rofra,wel veel bij hun gekocht.
Ik heb mn zegje gedaan.
Veel succes met klagen.
Herman

de Graaff
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009 23:28

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door de Graaff »

Met stijgende verbazing heb ik de verhalen over Rofra gelezen. Als ik dit eerder had geweten, had ik er niet gekocht.
Ik heb twee sofa's besteld die 18 december werden geleverd. Gelukkig dat ik bij het verwijderen van het plastic zag dat een exemplaar een lelijke winkelhaak had aan de zijkant. De twee bezorgers hadden dat "niet gezien".
De gescheurde bank werd weer meegenomen, maar mij werd wel gevraagd of ik alvast de twee banken wilde afrekenen. De grapjas, ik dacht het niet.
Tot op heden heb ik niets meer van Rofra vernomen. Zeker 5 keer heb ik contact opgenomen en telkens wordt mij verteld dat ik zal worden teruggebeld. Nu 8 weken later weet ik nog steeds niet of het überhaupt opgelost wordt.

Suus29
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2009 11:36

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Suus29 »

Tja, ik denk nu achteraf ook, had ik maar eerst even op internet gekeken. Ook een goeie tip, check of een bedrijf CBW erkend is. Maar helaas ook wij lopen tegen de muur op die Rofra om de afdeling klantenservice heeft gebouwd... Achteraf snappen we nu ook ineens de opmerking van de verkoopster in Den Haag, controleer de kast goed, en als u niet tevreden bent gelijk weer mee teruggeven...

Ons verhaal, kast kimbery gekocht in Den Haag eind okt, op zich op tijd geleverd, en bij het bezorgen gelijk de opmerking toegevoegd dat er een beschadiging op de kast zat, een stukje afgebroken. De dag erna bij daglicht en bij het schoonmaken van de kast gezien dat er een behoorlijke streep aan de voorkant van de kast zit, waarschijnlijk doordat het hout niet goed bevestigd is en er speling is ontstaan.

Klantenservice begin januari amper te bereiken, sowieso wordt de telefoon nooit gelijk opgenomen en lijkt het wel beleid te zijn om als de klant betaald heeft 'm zover mogelijk van je af te houden, o.a. ook door het standaard antwoord wat ik een paar berichtjes hiervoor ook al heb gelezen.... "U heeft getekend voor goede staat ontvangen. Volgens artikel 5 van onze leveringsvoorwaarden dient u gebreken en uiterlijke tekortkommingen tijdens levering te controleren. Wij moeten deze klacht dan ook helaas afwijzen. Met vriendelijke groeten namens rofra home, mw. I. Berdo, hoofd afdeling service"" " Die mevrouw Berdo heeft een makkelijke baan zeg! Geen telefoontjes aannemen + standaard brieven versturen. Waarschijnlijk in de hoop op die manier 50% van de klagers af te schepen?? Er komt bij ons binnenkort een servicemonteur langs, geen idee wanneer, die afspraak viel niet te maken en ik heb zo'n vermoeden dat dit een langdurend verhaal gaat worden..

Ik roep daarom mensen op om hun ervaringen op dit forum te zetten, wellicht dat op die manier organisaties als tros radar of de consumentenbond hier extra aandacht aan gaan besteden!

manu38
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2009 10:50

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door manu38 »

Ook wij hebben, helaas, een kast gekocht bij Rofra. Gelukkig is onze kast niet zo erg beschadigd als bij andere mensen maar toch.
De onderste deurtjes lopen niet goed, waardoor de kast niet volledig te gebruiken is. En de binnenkant van de kast was zwart toen wij hem kochten, maar wij hebben nu een witte binnenkant.
In eerste instantie werd de kast al na 2 weken geleverd, maar op aanwijzing van de chauffeurs (er werken daar dus ook nog eerlijke mensen!) hebben wij hem niet aangenomen. Na een paar weken hadden wij nog niets gehoord en heb ik zelf contact gezocht met Rofra. Uiteindelijk werd de kast in maart pas geleverd. Helemaal blij met de kast heb ik hem in ontvangst genomen. En ja, ook bij mij hadden de chauffeurs erg veel haast, dus heb ik niet goed genoeg gevoeld en gekeken. Bij het schoonmaken viel mij op dat de onderste deurtjes niet goed open en dicht gingen, maar daar maakte ik mij geen zorgen om. Dat zou garantie zijn. Bij het inruimen viel mij ineens op dat de kleur niet goed was. Geeft niks dacht ik nog, garantie!
Inmiddels heb ik wel 5 keer een serviceformulier en een foto van de kast zoals hij in de showroom stond verzonden, maar inderdaad ook geen reactie gekregen.
De sfeer in de mailtjes die ik ontvang worden wel steeds grimmiger. Ik besloot vandaag eens te gaan zoeken op internet en ben best geschrokken van alle verhalen. Ook bij ons zal het wel artikel 5 worden. En daar baal ik heel erg van. Gelukkig is het niet ernstig beschadigd zoals bij sommige mensen maar niet zoals wij hem besteld hadden.

Ik zal deze week nog eens een bezoek brengen aan de winkel om daar mijn ongenoegen te uiten. En, mocht daar niets uitkomen regel ik mijn eigen schadevergoeding wel. Normaal zou ik dit nooit doen, maar voel mij nu wel genoodzaakt. Via Rofra is dus geen enkele service te verwachten. Ik heb zo mijn eigen "kopersvoorwaarden".

Als ik zo alle klachten lees, is het misschien eens tijd dat Radar aandacht besteed aan deze oplichtingspraktijken van deze firma. Dit mag toch zo niet!

jenetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:53

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door jenetje »

ook wij hebben een bijzonder nare ervaring met rofra home, maar na ruim anderhalf jaar bellen, bellen, bellen en schrijven kunnen wij gelukkig meedelen dat we het aankoopbedrag teruggestort hebben gekregen, helaas zijn we wel een hele nare ervaring rijker :(

wij kochten in 2007 een prachtige kast bij rofra.
na 12 weken werd de kast geleverd en ook wij ontdekten, nadat de chauffeurs waren vertrokken dat er allerlei "kleine"zaken niet in orde waren en omdat de kast niet goedkoop was besloten wij er niet mee akkoord te gaan.
toen begon voor ons de ellende.....
de kast is na wat gesteggil en nog een goede wil opgehaald door rofra home om volledig gerepareerd te worden.
om een lang verhaal kort te maken ....er is bijzonder slordig met onze kast, maar ook met ons als klant omgesprongen en dat heeft ons veel energie, geld(telefoongesprekken) e.d gekost.
maar zoals ik al meldde, in januari 2009,was het inmiddels al meer dan een half jaar geleden dat we de kast in huis hadden gehad, hebben wij ons aankoopbedrag terug onvangen :P
WIJ KOPEN GEEN MEUBELS MEER BIJ ROFRA HOME.

te laat gewaarschuwd mens
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2009 00:05

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door te laat gewaarschuwd mens »

Tjonge, al deze reakties is schrikken. Wat wat is Rofra een prettige winkel als je daar rond loopt. Sfeer is super, je wordt er helemaal klaar voor gemaakt om iets te kopen.

En daarna gaat het dus fout. Ben benieuwd hoe de afhandeling gaat lopen. Onze stoelen zitten al na 1 week door. Dat is een produkteigenschap. En de tafel heeft een tweetal afwerkingsfouten. Die worden erkend en opgelost. Tafel wordt opgehaald. Afwachten....

Hou het forum op de hoogte.

manu38
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2009 10:50

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door manu38 »

Na mijn verhaal van de vorige keer ben ik nog maar eens naar de winkel gegaan om daar mijn beklag te doen. Werden heel lief geholpen door een verkoopster. Ook zij vond het heel erg vervelend allemaal en zou haar best gaan doen.
Een aantal weken later, afgelopen maandag, kreeg ik ineens een telefoontje van Rofra dat mijn kast wordt omgeruild. Dat was even schrikken, had het niet meer verwacht na alle verhalen op internet.
Op dinsdag heb ik een brief ontvangen dat de kast eraan komt. Het is dus echt waar!!
Nu nog wel even afwachten of de kast goed is.

Dus voor alle andere mensen, wie weet is het roer omgegooid bij Rofra en is dit een goed teken voor iedereen!

Succes allemaal.

Kabouter Plop
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2009 18:03

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Kabouter Plop »

Ook wij zijn de ongelukkige bezitters van Rofra meubels.
Wij hebben daar een poos geleden twee stoffen banken gekocht.

Omdat we ook katten hebben wilden we van tevoren weten of de bekleding ook in de wasmachine kon. "Geen probleem" was het antwoord van de verkoopster van Rofra in Zwolle. Ook zat er een label op de bekleding dat deze op 30 graden gewassen kon worden.
Het antwoord van de verkoopmevrouw en het label dat de stof in de wasmachine kon heeft ons toen overgehaald om de bankjes aan te schaffen.

Hadden we het maar NOOIT gedaan! Want u raadt het al, de bekleding van de bank kon dus NIET gewassen worden ondanks het label en ondanks de toezegging dat dit geen probleem was.

Het gevolg na 1 wasbeurt op 30 graden; de bekleding is op de naden compleet uitgescheurd en daarnaast zeker een aantal centimeters gekrompen.

Voor ons nooit geen Rofra meubeltjes meer!

fam van buuren
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2009 13:42

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door fam van buuren »

g
goedemiddag, 14 mei 2009, nieuwerkerk aan den ijssel. Ik heb mijn bankstel en hocker binnen van rofra meubelen en ik ben super tevreden en de chauffeurs/bezorgers waren ook correct. het is misschien ook weleens leuk als mensen een positieve reactie plaatsen, want ik had na al dat lezen van die negatieve er echt een zwaar hoofd in. Rofra meubelen verdient voor ons een dikke pluim. vriendelijk bedankt. fam van buuren

manu38
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2009 10:50

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door manu38 »

Ik heb inmiddels mijn nieuwe kast binnen. Niets dan lof, de goede kast, niets aan de hand. Blijkbaar zijn er op deze kast meer klachten gekomen want er is het eea aan verbeterd.
De chauffeurs waren alle keren erg aardig.
Dus het kan dus wel goed gaan.
Ik heb echt het idee dat er een andere wind waait daar.
Voor alle overige klagers. Wij zijn ons beklag in de winkel gaan doen, misschien is dat de reden dat het probleem is opgelost.
Succes allemaal!

effy
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:41

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door effy »

wij hebben vorig jaar rond deze tijd onze meubels besteld, een kast, salon tafel, eettafel, love seat en 6 eetkamerstoelen!

bij de levering in nov ging het al mis de love seat had de verkeerde kleur, kon dus weer terug weer een dag vrij nemen!
toen bleek bij schoonmaken (uiteraard na tekenen voor levering) dat er sleutels ontbraken en dat er een deuk in zat. sleutels werden week later nagezonden ! geen probleem! toen bleek dat 1 slot het niet deed! direct een formulier ingezonden er zou een monteur langskomen in die tussen tijd bleek ook dat er een scheur in 1 van de stoelen zat (waarschijnlijk het mes eringezet met uitpakken) weer een formulier ingestuurd ook gelijk met de klachten dat de salon tafel onder de scheuren zat en ook onze eettafel een scheur!!!!

er zou een monteur langskomen! dit gebeurde pas in MAART!!!
nu weer 2 maanden verder is er nog steeds nik gedaan aan de stoel en de tafels, kast was wel 'gemaakt' je ziet nog steeds het plekje waar de deuk zat! maaarrr dat is misschien ook omdat wij het weten!

nu willen ze onze meubels ophalen ter beoordeling!! :? waarom?? de foto's bewijzen al dat het niet hoort! nu willen ze de meubels maken?? hebben voor bijna 5000 EURO aan meubels gekocht en nu willen ze het maken ????
je kijkt dwars door de tafels heen naar de grond!

dreigen met een advocaat helpt niet en we zullen onze meubels ook voor een gedurende tijd kwijt zijn!
wij pikken dit niet! gelukkig tot tegenstelling van andere mensen zijn wij ''pas'' 6maanden bezig maar dit is niet normaal! een heel jaar hebben wij gespaard voor onze prachtige meubels en nu is het 1 grote nachtmerrie!

hebben jullie nog tips?
wij zijn nu echt radeloos!

groetjes avalon en wouter

manu38
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2009 10:50

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door manu38 »

Ga terug naar de winkel waar je het hebt besteld. Het heeft bij ons echt geholpen. Ook zij vinden dit soort klachten reuze vervelend maar hebben echt hun best gedaan. Tenslotte heb je de meubels daar gekocht en niet bij het hoofdkantoor!
Heel veel succes.

muresan
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2009 20:31

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door muresan »

beste manu 38,

helaas regelen de winkels van Rofra alles via het hoofdkantoor (wat uiteraard ook logisch is, met klachten ga je naar de grote baas) . helaas beweerd het hoofdkantoor altijd alleen maar dat de verkopers in de winkels alles mogen en kunnen zeggen wat zij willen maar dat daar geen enkele aanspraak op gemaakt kan worden. alles wat er in de winkel gezegt of afgesproken wordt is niet geldig in hun ogen.
erg jammer

manu38
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2009 10:50

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door manu38 »

Dat klopt, maar in de winkel zijn ze heel welwillend. Wel zijn zij duidelijk dat zij geen beslissingen kunnen en mogen nemen, maar zij hebben wel hun uiterste best gedaan voor ons zodat er toch een oplossing kwam. Misschien toch daar eens een praatje gaan maken om te kijken wat zij kunnen doen. De verkoopsters kunnen er niets aan doen dat het zo geregeld is en balen er zelf ook van.

Nogmaals succes!

Ineke12
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:59

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Ineke12 »

Ook ik heb problemen met een kast, en deze brief verstuurd.
Kast gekocht/besteld op 17-07-2009.
Kast geleverd op 31-08-2009, en meteen retour vanwege defect met het plaatsen van de kast.
Konden daardoor de kast ook niet goed controleren.
Kast weer geleverd op 21-09-2009, de kast zat zo vol stof dat ik hem na het schoonmaken pas goed kon controleren,
toen waren de chauffeurs allang verdwenen.
Het eerste wat ons opviel was dat de deuren lawaai maakten.
Om een lang verhaal kort te maken, we hadden nu een kast met een wieltjes systeem,
terwijl in de winkel de kastdeuren hout op hout liepen.
De kast was slecht afgewerkt, voorpanelen van de deurtjes,
en het binnenwerk was zeer slecht geschilderd.
En tot onze grote verbazing ontdekte we houtworm in de kast,
zie foto, dat deed de deur dicht.
Dus is de kast weer opgehaald op 19-10-2009
Na veel over en weer gebel met Rofra Home,
heb ik begrepen dat wij gewoon dezelfde kast weer terug krijgen, wel behandeld.
Maar hier gaan wij dus niet mee akkoord.
Het verhaal van de telefoniste dat in een antieke kast ook gaatjes zitten,
gaat hier niet op, we hebben namelijk geen antieke kast gekocht maar een nieuwe.
Ons vertrouwen in Rofra Home is helemaal weg, graag willen wij nu ons geld terug.
Zo niet dan moeten we andere stappen ondernemen.

En nu maar afwachten.

witte angora
Berichten: 33645
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door witte angora »

handige harrie

Geregistreerd op: 04 jan 2009 10:08
Berichten: 1
weer een tevreden klant van rofra
beste lezers,
Wij kopen regelmatig meubelen bij rofra en zijn zeer tevreden over hun.ze hebben mooie meubelen voor weinig geld,en als je niet tevreden bent wordt het netjes opgelost.
Mvrgrt Harrie
fam van buuren
Geplaatst: 14 mei 2009 12:57

rofra meubel
g
goedemiddag, 14 mei 2009, nieuwerkerk aan den ijssel. Ik heb mijn bankstel en hocker binnen van rofra meubelen en ik ben super tevreden en de chauffeurs/bezorgers waren ook correct. het is misschien ook weleens leuk als mensen een positieve reactie plaatsen, want ik had na al dat lezen van die negatieve er echt een zwaar hoofd in. Rofra meubelen verdient voor ons een dikke pluim. vriendelijk bedankt. fam van buuren
En dan hadden we ook nog een positieve Herman H.

Beste mensen, je kunt aan de drie nicks al zien dat dit waarschijnlijk één en dezelfde persoon is, een faker, iemand in dienst van Rofra om een fris tegengeluidje te geven.
Koop dus nooit bij Rofra. Ik heb ooit bij Rofra Zwolle een spiegel willen kopen, heb er achtereenvolgens drie thuis gehad, alledrie waren het lachspiegels, zo krom als wat. Volgens de verkoopster zijn alle spiegels, waar ik ze ook koop, wel op een of andere manier krom. Wat een onzin. Het enige wat krom is zijn de praatjes daar.

Ineke12
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:59

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Ineke12 »

Na de e-mail die wij hebben verzonden heb ik een telefoontje gehad,
we krijgen nu een nieuwe kast, wel met nog het wieltjes systeem.
Nu zijn we natuurlijk benieuwd hoe deze kast er uit ziet, maar we zijn blij met deze oplossing, ook krijgen we voor het ongemak een tegoedbon van € 25,00
vind ik heel netjes.
Ineke

esmaralda
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2009 16:25

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door esmaralda »

Ik wou dat ik 2 jaar geleden had geweten hoe ze bij rofra met hun service omgaan, had me een hoop telefoontjes en ellende en irritatie gescheeld, nog nooit zo zaak meegemaakt die zo`n slechte service bied, voor mij nooit geen rofra meer :evil: :evil:.
Een dikke pluim voor de verkoopster Marscha die in den haag werkzaam bij rofra, zij is de enigste die er achter aan heeft gezeten. Maar niet met resultaat wat ik gehoopt had.

Groetjes Esmaralda

De verkoopster belde me vanochtend toch met goed nieuws en rofra toch het gaat vergoeden, maar dankzij door de verkoopster Marscha is het gelukt, nu nog maar even afwachten totdat het inderdaad allemaal geleverd is.
Laatst gewijzigd door esmaralda op 13 nov 2009 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten