LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ROFRA Meubelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Ester G
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2006 15:26

ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Ester G »

Wij hebben (ook) een kast besteld bij Rofra Meubelen te Breda

De kast werd in Oktober 2004 geleverd, en betaald.
De leverancier was snel de deur uit dus reageren kon mijn man na eerst de kast te hebben schoongemaakt niet meer ( was echt heel stoffig!)

Er zat een grote scheur in het hout, diverse beschadigingen en druipers verf

midden Oktober zou er een service monteur komen, die kwam pas in de 1e week van december
In de 1e week van februari is men de kast pas komen ophalen en zou men hem gaan repareren

Hoezo ik heb toch geen gerepareerde kast gekocht maar een nieuwe?

Maar goed, een 2e kast zou komen, maar kwam toch maar niet

Een 3e kast kwam "speciaal uit Engeland" ( tis maar gewoon zo'n witte apothekers- kast met 2 deuren aan de onderkant en aan de bovenkant 2 ruitjes met erachter planken........)

De kast is afgeleverd en gelijk weer mee terug genomen; ook deze kast was niet goed; de witte verf was al gescheurd bij binnenkomst

Een 4e kast zou vorige week geleverd worden, maar is toch maar niet op de vrachtwagen geladen, "want er waren toch nog wat dingetjes aan waar naar gekeken moest worden"

We hebben aangegeven hier niet gelukkig mee te zijn, en dat we ons geld terug willen ( € 1000,= ) Maar dat wil men niet doen......
We mogen kiezen tussen een tegoed- bon of de kast alsnog te laten leveren.

Dit is ons vorige week aangegeven.
We zijn erg coulant, hebben ze nog 1 kans gegeven om de kast te leveren, want we zijn helemaal klaar met ROFRA en wil absoluut nix anders meer bij hun uit gaan zoeken.........

Maar wat zijn onze rechten?????????
Het aanbieden van een bon is toch eigenlijk niet rechts- geldig??????

16again
Berichten: 16406
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door 16again »

Je hebt rofra voldoende tijd gegund om alsnog de kast te leveren.
ivm wanprestatie heb je gewoon recht op ontbinden van de koop en geld terug.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door crazyme »

Waarschijnlijk is uw kast handgeschilderd.

Ter plaatse van de verbindingen kan het massieve hout gaan werken waardoor scheurtjes ontstaan. In princiepe is dat normaal.

U moet het echter wel weten wanneer u zo'n kast koopt. Dat is de verantwoordelijkheid van de verkoper / verkoopster.

Dit slechts ter aanvulling op de opmerking van 16again.

Ik ben ook van mening dat u na bijna 2 jaar er een einde aan moet breien.

Ester G
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2006 15:26

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Ester G »

Inderdaad is het niet aangegeven dat scheuren in de lak een mogelijkheid kunnen zijn ( dit was het geval in geleverde kast nr 3)
en als je dat dan ziet, stuur je 'm gelik terug.
Overigens was leverancier het er wel mee eens.
Gaf zelf al aan dat als de kast ging werken het nog erger zou gaan worden......

Maar bij kast nr 1 zaten er echt een "beschadig" "scheur" in het hout en niet in de lak!
de Sierlijst onder aan de kast was een plank die echt "in gescheurd" was
zo'n 40 cm, overgeschilderd en er tegenaan gezet.

Verder leken ons de verf druipers ook niet normaal!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door crazyme »

Tsja, een "minder perfecte" afwerking hoort eigenlijk wel bij dit type kasten. Wanneer je deze kasten "strak in de lak" zet gaat veel aan charme verloren.

Zo zijn er kasten waar vanuit de fabriek opzettelijk beschadigingen in worden aangebracht om het een iets gebruikt uiterlijk te geven. Maar wanneer het dan bij klant thuis wordt uitgepakt ziet de klant dit als schade....

U mag ervan uitgaan dat de kast welke bij u is afgeleverd overeenkomt met de kast welke u in de winkel heeft gezien. Heeft deze dezelfde "eigenschappen" dan moet u deze accepteren. Eventueel incl. druipers.

Zoiets is echter niet in regels te vatten, een eerlijke objectieve beoordeling zou eventueel door de geschillencommissie wonen kunnen worden uitgevoerd (mits Rofra hierbij is aangesloten).

16again
Berichten: 16406
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door 16again »

Doordat Rofra de kast al een keer of 3 heeft omgeruild, geeft Rofra eigenlijk al toe dat deze "minder perfecte afwerking" niet zo hoort.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door crazyme »

Doordat Rofra de kast al een keer of 3 heeft omgeruild, geeft Rofra eigenlijk al toe dat deze "minder perfecte afwerking" niet zo hoort.
Dat lijkt in dit geval inderdaad zo te zijn.

Maar in het algemeen kun je zoiets niet stellen. Het kan ook zijn dat de winkelier een artikel omruilt om maar van het `gezeik´ af te zijn....

En geloof mij, dat gebeurt vaker dan je denkt.

Ester G
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2006 15:26

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Ester G »

Om op bovenstaande even terug te komen;

Wij zijn ons er terdege van bewust een "oud uitziende kast" te hebben besteld.
Maar niet een kast met scheuren in het hout ( gescheurde planken!)

Verder heeft de verkoopster in de winkel ons wel aangegeven dat we
het niet hoefde te accepteren als er stukken uit het hout waren
of niet- bedoelde- beschadigingen!

( Dit omdat er van deze kast 1 in de winkel zelf in gebruik is; want men had er zelf al stukken afgestoten door het intensieve gebruik, en daar hebben wij op gewezen)

Dus daar gaan we dan ook vanuit!

Maar goed, volgende week woensdag is ons aangegeven dat wij een andere kast gaan krijgen......hoera............

We nemen ondertussen dus onze 5e vrije dag op
( overigens had ik een type- fout gemaakt; 1e kast in 2005!; maar dat mag de pret van al 8 MAANDEN ellende niet drukken......)

plonia
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2006 08:34

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door plonia »

Het verhaal klinkt ons helaas erg bekend in de oren. Rofra wil en zal leveren en is doof voor brieven van ons. Zelfs met de rechtsbijstand komen wij er tot nu toe niet uit. De leveringsvoorwaarden zijn in het nadeel van de koper en ze hebben daar mensen zitten die juridisch precies weten wat ze wel en niet kunnen doen.
Wij willen ons geld ook terug maar Rofra meldt dat als wij ontbinden dat wij de helft van ons geld terugkrijgen.
Veel succes :!:

Ester G
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2006 15:26

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Ester G »

Ja hoor de nieuwe kast is binnen..........

De kast bestaat uit 2 delen;

Onderkant ziet er erg bekend uit; kast nr 2......... ( incl lakscheuren)
Bovenkant; kast nr 1...... (met druipers en beschadigingen zodat er helemaal geen verf op zit; eraf gerafeld)

MAAR er is hoop ( ahum)
Voor de bouwvak is ons een nieuwe kast beloofd..............
Ze hadden er nog 1 staan, en die gaat helemaal opnieuw in de lak gezet worden.

Jongen van de expeditie gaf wel aan dat ze toch wel veel problemen hadden met deze kasten hoor........
Hij had ook nog maar 1 keer meegemaakt dat de deurtjes helemaal in de gleuven pastte en dat ie dus normaal sloot
( EN DAT IS DUS NIET BIJ ONS)
Ja d'r was iets mis gegaan met de leveringen..........

NOOOOOOOOOIIIIIIIIIT GEEN :evil: ROFRA :evil: MEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hansje64
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 apr 2007 19:46

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door hansje64 »

halo Ester G met hansje64
hier is mij verhaal van rofra meubelen
pasen 28-3-2005 gekocht
een aubergine fluwelen bankstel,die in de winkel stond was een paas aanbieding 3 zit bank en 2 clubs ik heb een kussen met de rits open gemaakt, en er zat echt rubber in,dus dat was goed,we hebben de aan koop getekend,en ze ging naar de kassa,ze kwam terug met de mededeling dat dit al verkocht was,maar dat er nog 5 in het magazijn stonden,ik vroeg nog of dat de zelfde waren,en ze zij ja,we hebben gezegt dat we eerst op vacantie gingen,en na de vacantie het gelevert zou worden.eind april,mij eigen bankstel heb ik aan mij dochter gegeven,met de veronder stelling dat het eind april gelevert werd,dus niet,en toen begon de ellende met Rofra meubelen....
ik heb bijna 2 maanden op een tuinstoel gezeten,met veel op enneer gebel en allerlij belofte,zoals volgende week heeft u het,dus niet,en tot mij verbazing kwam het toch,maar op 22 juni,ze hebben het binnen gebrachten uit gepakt,en tot mij verbazing,dacht ik dat het 2 dehands was,luningen van de clubs in gezakt,achter plaat club zat los.een poot zat los,en een club onder zijde had geen noppen,en kussen van een club was te klein,om dat de club groter was.
ik heb gelijk een klacht ingediend bij de bezorgers en fabriek.
en toen begon het.
service monteur 4 juli 2005 stoelen moeten terug.
bericht rofra 18 augustus opgehaald worden en zouden binnen 10 dagen weer retour zijn,maar was een foute brief ging niet door,zouden nu twee nieuwe clubs krijgen,zijn besteld,zo fantastich wat een service,mis dus naar de kortste keren het zelfde, kussens weer plat.
25-11-2005 klacht ingediend monteur geweest,zag er zelf geen gat in,en alles was niet goed volgens hem,de vuling kwam door de stof heen.
na vele klachten word het bankstel op 19 april 2006 weer meegenomen,zouden alles in orde maken,weer leuningen maken,zorgen dat er bekleding onder de stof zou komen,zodat er geen vulling door de stof zou komen,kussens met goede rubber doen.
na twee maanden weer op een tuin stoel te hebben gezeten,kwam het eindelijk weer thuis,tot mijn grote verbazing was er een ding veranderd ,de kussens daar was 5 centiemeter blauw schuim in aan gebracht dat ze niet meer zo plat waren,2 uur werk. 2 maanden tuin stoel.
na vele klachten hebben ze een brief gestuurd,dat het bankstel naar behoren is gemaakt,en ze verder niets kunnen doen.einde oefening.
ben nu ondertussen al een half jaar aan het klagen,en beloven van alles ,maar komt geen doorbraak in, enzit gewoon weer op platte kussens, heb een aangetekende brief gestuurd maar geven niet thuis..........
Naar boven

hansje64
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 apr 2007 19:46

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door hansje64 »

ester g met hansje
je geloof het niet ze hebben gebeld van rofra,ik heb een uitnodeging gehad,om langs te komen op de stofferderij op de lageweg 22 in dreumel.ik weet dat het heel ver van breda ligt,maar ga er wel naar toe.
je mag nog wel zeggen als ze dit lezen dan bellen ze mischien,je heb gelijk.maar hebben ze jouw ook gebeld.

hansje64
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 apr 2007 19:46

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door hansje64 »

ester G met hansje 64 ik heb nog een melding binnen van een kast.......
Racquel


Geplaatst op 13 Apr 2007 11:40 door Racquel
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met een klacht over deze "meubelzaak".

Mijn verhaal over onze buffetkast ( á 1000 euro.... )
Op 6 december 2006 kwamen ze de kast brengen, mijn moeder heeft open gedaan en contant betaald. Ze konden alleen op dinsdag of woensdag komen dus voor mij was het onmogelijk om hier zelf bij aanwezig te zijn. Toen ik thuis kwam direct met mijn vader naar de kast gaan kijken. Dit was werkelijk een nachtmerrie: er zitten 2 verschillende glazen deurtjes in onze kast waarvan in het midden een plankje er doorheen te zien is met spijkers en al!! ZEER lelijk afgewerkt, er is een schroef onderaan ingedraait met als gevolg dat er een bolling met een scheur op de onderste plank zit, de hele kast zit onder de scheuren en er zitten deuken in. Ik heb direct naar deze firma opgebeld met de mededeling dat ze deze kast direct weer op konden komen halen. Maar nee, ik moest uiteraard eerst zo'n formuliertje invullen bla bla bla... Heel handig allemaal en erg klantvriendelijk ( NOT! ). Dit formulier had ik zowaar de volgende dag in huis ( waarschijnlijk lag deze al klaar.. ) direct op de brievenbus gedaan, en gaan wachtten... Na vele telefoontjes later kwamen ze kijken op 10 januari, verrassend genoeg vond ook de monteur dat deze kast niet zo netjes was afgeleverd. Ik had trouwens al aan de telefoon verteld dat het niet op te lossen was met een lakje of iets dergelijks, maar nee ze wilde eerst een monteur langs sturen... Daarna NIETS meer vernomen van deze firma. Na vele telefoontjes van de week een brief gekregen dat ze dinsdag 17 april de kast willen komen ruilen. Hun direct een mailtje gestuurd dat dit niet kan omdat er dan niemand aanwezig is. 3 dagen daarop werd mijn vriend gebeld door Rofra dat ze graag de 17e langs wilde komen. Wat begrijpen die mensen niet???? Ik stuur ze een e-mail met de mededeling dat ze alleen op vrijdag kunnen komen, en hun vragen of ze dinsdag willen komen?? Heel raar! Nu net weer een mailtje gestuurd met de vraag wat ze niet begrijpen. Ben benieuwd of ik nu wel een reactie krijg, waarschijnlijk niet. Al met al ben ik nu al dik 4 maanden bezig met een kast van 1000 euro. Ik had beter een kast bij de Ikea kunnen kopen, daar hebben ze tenminste wel service!!
WERKELIJK SCHANDALIG, ik hoop ook echt van harte dat niemand meer iets bij dit asociale bedrijf koopt!!!!!

Als jullie verdere stappen gaan ondernemen tegen Rofra home, laat het me weten!!!!!!
Naar boven

Xuan
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2007 11:52

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Xuan »

Op 15 juli 2006 hebben wij de Libra boekenkast (rechts) besteld bij Rofra Utrecht. Ivm met de vakantie zou de levertijd 16 weken duren. In november kreeg ik maar geen bericht en in december heb ik zelf gebeld. Volgens Rofra was de kast net aangekomen met de zeevracht, maar moest het alleen nog geschilderd worden???? Ze zouden in die week contact met ons opnemen. Eind december hadden we nog niks gehoord. Begin januari maar weer gebeld naar Vaassen. Volgens de telefoniste had ze totaal geen idee wat er met de bestelling aan de hand was, waar het was en wanneer het geleverd zou worden, daarboven kwam er ook nog bij dat zij het niet als haar zaak zag om er werk van te maken :evil:. Uiteindelijk met de winkel in Utrecht weer gebeld en die hadden weer contact opgenomen met Vaassen..........om het niet te lang te maken kregen we de kast uiteindelijk op 16 februari. Toen besloten om nooit meer zaken te doen met Rofra, maar..... de rechter kast bleek niet voldoende te zijn en waren we genoodzaakt om de linkerkast er bij te bestellen in Zwolle. Deze kregen we op 03-05 geleverd, zoals afgesproken, maar ontbraken de letters van op de kast en de handgrepen waren in de verkeerde kleur, terwijl we dat in de winkel zo duidelijk hadden aangegeven. De chauffeur had dit op de bon gezet en zou dit aangeven in Vaassen, zodat de servicemonteur langs zou komen. Inmiddels nog niemand langs gekomen. Op hun advies een brief gestuurd, met het verzoek om contact. Weer niks gehoord en weer gebeld met uiteindelijk als antwoord: " Uw klacht staat niet geregistreerd" :evil: :evil: en voor zoiets sturen wij geen monteur langs!!!!!! Pardon?!! Uiteindelijk verwacht ik de gebrekken een dezer dagen per post.
Het is toch niet te geloven dat een winkel met zo'n uitstraling, zo'n slechte service biedt!!!!

2e ontevreden klant
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2008 21:21

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door 2e ontevreden klant »

Ik dacht dat ik de enige was die zo ontevreden is over Rofra. Ik heb in augustus meubels geleverd gekregen die we bij rofra in rotterdam gekocht hadden.
Ik heb er ten eerste veelste lang op moeten wachten. Afgesproken levertijd kwamen ze niet na. Eindelijk me meubels gekregen, zoals eerder gelezen hierboven, zijn de chauffeurs zo snel weg dat je niet eens de kans krijgt om ze te controleren. Gelijk gebeld, het zou in orde komen, monteur kwam langs enige tijd later, foto's gemaakt en ook nog duidelijk te kennen te geven dat dit zo niet kan. Ik blij, ik dacht dan word het wel snel opgelost. Helaas inmiddels maanden verder zit ik nog steeds met beschadigde meubels en enkele beginnen al gebreken te vertonen. Meerdere brieven geschreven, met antwoord daarop dat ik het had moeten zeggen bij aflevering. En dat ik zelf de schade aangericht heb. Het is toch niet normaal. Ik als klant ben zo blij dat ik eindelijk mijn meubeld heb. Dat ik vervolgens ze zelf ga beschadigen.
Asociaal volk, bij Rofra. Als ze je nog binnen moeten halen als klant zijn ze zo klantvriendelijk, maar als er dan wat mankeert hebben ze nog nooit van klantvriendelijkheid gehoord!!!!!!

IK RAAD WERKELIJK IEDEREEN AF OM BIJ ROFRA HOMA WAT TE KOPEN!!
HET IS TEN EERSTE DUUR EN JE KRIJGT ZEKER GEEN WAAR VOOR JE GELD!!!!!!!!!!!!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door caruso »

Je grote fout is dat je de chauffeurs hebt laten gaan, zonder eerst de levering te controleren. Je hebt waarschijnlijk een afleverbon moeten tekenen, ik had niet eerder getekend dan dat ik de zending had gecontroleerd. Willen ze daar niet op wachten, hun probleem. dan is dus niet aan te tonen dat ze geleverd hebben.
Nu wordt het een schijnbaar onoplosbare situatie. Recht hebben is één, recht krijgen een tweede....

eenontevredenROFRAklant
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2007 14:39

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door eenontevredenROFRAklant »

Wat een ongelovelijk amateuristische maar bovenal louche figuren bij Rofra!!
Vorig jaar een fauteuill gekocht die onder de vlekken zat, helaas constateerde ik deze vlekken pas Na dat de chauffeurs weg waren. Binnen een kwartier belde ik met Rofra die mij beloofde dat ze de klacht wel serieus namen en mij een schade formulier zouden toesturen.
Die kreeg ik keurig binnen een week, ik vulde hem in en verstuurde hem diezelfde dag nog.
Een week later kreeg ik een bevestiging dat ze een afspraak met me zouden maken.
En toen werd het stil, 4 weken gingen voorbij zonder enige reactie.
Dus maar weer eens gebeld, ja ik moest dhr. XXX hebben, die was nu in gesprek maar zou binnen tien minuten terug bellen.
Ik wachten, geen XXX.
De dag daarna maar weer eens gebeld, Oh Dhr. XXX had niet terug gebeld? nou ze zou hem even zoeken... Ja mijnheer Visser belt u vandaag nog terug. De hele dag bleef het stil
Een week later nog maar weer eens gebeld, weer op zoek naar Dhr. XXX, Hij zou morgen nu dan toch eindelijk met me bellen.. de dag daarna bleef het stil.
Na een paar weken (en tig telefoontjes later) eens op Google gekeken.. en ja Rofra staat op Radar! en de kritieken waren niet van de lucht.
Ik helemaal gek, Rofra gebeld en geeist de directeur/chef/whatever te spreken, die kreeg ik aan de lijn.
Op mijn vraag of hij op de hoogte was van de klachten over Rofra lachte hij schamper en zei "als je veel klanten hebt en veel levert dan krijg je ook meer klachten"(..??)
Hij zei dat hij in principe niets met mijn klacht hoefde te doen omdat ik immers toch getekend had voor ontvangst.
Ik vertelde hem dat ze me dan een boel ellende hadden kunnen besparen door me dat direct te vertellen.
Mij werd beloofd dat hij hij de stoel zelf wel kwam halen en hem dan zou laten reinigen (coulance halve)
Ik was gezien de omstandigheden tevreden met dit aanbod.
De dagen daarna kwam er niemand (hoe kan het ook anders)
Toen ik bijna op het punt stond om naar Vaassen te rijden om daar maar eens verhaal te gaan halen belde ik nog eenmaal met Rofra, de receptioniste schakelde mij door... Met XXX!
Nou die had helemaal nog nooit een memo gehad met het verzoek om mij terug te bellen, wel kon hij zien dat ik een kwartier na aflevertijd al direct met Rofra had gebeld en dat de klacht in aanvang wel in behandeling was genomen, en dus, zo beloofde hij, zou hij morgen een mannetje langs sturen om de vlekken te fotograferen.
De volgende dag stond er inderdaad een "mannetje"voor de deur met een digitaal cameraatje die foto's maakte van de vlekken. Deze constateerde wel dat de vlekken met het blote oog goed zichtbaar waren, maar op de foto (door het flitslicht) eigenlijk niet. Maar het zou alemaal goed komen.
Dat was vorig jaar beste mensen, ik heb nooit ook maar iets van de Firma Rofra mogen vernemen, ik heb een loveseat met vieze vlekken (waarschijnlijk gewoon een showroom model)
Ik voel me geript, schofterig behandeld en als je het mij vraagt lachen die lui van Rofra zich helemaal de tering dat mijn geld in hun portomonee zit en ik me heb laten afschepen met een smerig showroommodel..
Onlangs in een of ander lokaal Apeldoorns magazine stond een lovend stuk over die schoften van Rofra en hun "service en kwaliteits beleid"..
Ik dacht dat ik helemaal gek werd van woede.

KOOP NIETS, MAAR DAN OOK HELEMAAL NIETS BIJ ROFRA!!
geen service, geen kwaliteit!


Een ZEER OntevredenRofraKlant

mapjanssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2008 18:54

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door mapjanssen »

:) Nou goed dat ik dit allemaal niet gezien voor ik een Kimberly kast kocht bij Rofra in Zwolle. Ik was er dan niet eens naar binnen gegaan. Ik heb er dus wel gekocht; en eigenlijk zonder problemen. Kast was er na acht weken en zag er goed uit. Misschien geluk gehad !?

stefan17
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2008 13:37

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door stefan17 »

Ook wij hebben slechte ervaringen met Rofra. We hebben daar twee banken gekocht. Bij levering leek alles nog in orde, maar nadat we en dag op de bank gezeten hadden waren de kussen zo plat dat je het idee had dat je rechtstreeks op het frame zat. Daarnaast zat er een soort 'plop' in de rugleuningen. We dachten eerst dat we hier misschien aan moesten wennen, maar iedereen die op de banken zat gaf aan dat dit niet normaal was. Uiteindelijk dus toch maar een klacht ingediend.

Toen begon het circus. Eerst een klacht ingediend via de winkel. Na weken niets gehoord te hebben kregen we ineens een afwijzing: "Een bank is een gebruiksartikel en is aan slijtage onderhevig". Na drie maanden (klacht was eigenlijk al vanaf dag één)!!

Vervolgens weer naar de winkel, brieven schrijven, consumentenbond gebeld, aangetekende brief met laatste kans op een normale oplossing en uiteindelijk ben ik nu al weer een tijdje via de rechtsbijstand ermee aan de gang. We zijn inmiddels al meer dan een jaar verder!!

Er is inmiddels een monteur langsgeweest. Bleek dat bij één van de banken de brug van de zitting was doorgebroken. Dit gerepareerd en de achterplaat bij beide banken vastgezet (was ook niet goed gemaakt, vandaar de 'plop'), maar de kussens kon hij niets aan doen. Dat zou zo horen bij dit model! Hier natuurlijk geen genoegen meegenomen en nadat de rechtsbijstand er weer achteraan is gegaan zouden we toch nieuwe kussens krijgen (uit coulance!).

Tot op heden nog geen kussens ontvangen.

Conclusie: waardeloze service, waardeloze zaak.

HELP123
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 dec 2005 08:51

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door HELP123 »

Ik heb een tv kast en vitrine kast gekocht bij rofra in begin maart. De levertijd was ongeveer 10 a 12 weken. Na 12 weken begon ik mij zorgen te maken. Gezien de opmerkingen op dit forum en bij Vara kassa. Ik heb gebeld en de meubels waren niet binnen. En zo ben ik ongeveer 5 weken bezig geweest. Maar eindelijk 2 dagen voor levering wordt ik gebeld dat het geleverd kan worden. Een beetje kort dag maar ik was al blij dat het geleverd kon worden. Vervolgens wordt ook 1 uur van te voren door de chauffeur gebeld dat hij over 3 kwartier er zal zijn.

Ze hebben alles netjes binnen gezet en de kast zijn in orde geen beschadigingen. Dus het kan blijkbaar ook goed gaan bij rofra.

En ik ben geen medewerker van rofra zoals velen waarschijnlijk weer zullen denken. Ik was wat huivering naar het lezen van het forum maar het is toch gelukkig goed gegaan.

Gesloten