Kan je beter, alvorens iets wat je wilt kopen op eventuele klachten van/over die toko kijken wat je op het oog hebt.. Op Tros-Radar staat ook niet alles vermeldMet oud en nieuw 2013 is deze bank ritueel de fik in gestoken, voornamelijk omdat de katten op de bank gingen pissen en dus doordringt was met kattenpis.
Verzekeraar heeft de bank voor nieuwwaarde vergoed, dus ben mooi een bank elders gaan aanschaffen waar we nog steeds dik tevreden mee zijn!
Je hebt hem zelf in de fik gestoken en de verzekering er voor laten opdraaien?
Ervaring rijker, en bij alle aankopen in winkels ga ik eerst TROS Radar even af
Gegroet!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Seats and Sofas
Re: Seats and Sofas
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 31 dec 2013 12:07
Re: Seats and Sofas
Weer een. Heb een bankstel op 7 oktober 2013 bij Seats and sofas in Zevenaar gekocht. Na drie weken, op 28 oktober kon deze al worden opgehaald. Thuisgekomen en uitgepakt. Plooien in het bankstel, stof zat los en zakt voor een deel door. Daarnaast was een Bordeauxrood bankstel besteld, de geleverde kleur lijkt meer op een zuurstok. De volgende dag foto's genomen en naar Seats and sofas gestuurd.
Kreeg een brief dat ik het bankstel zelf op een door hen vastgestelde dag ter controle moest brengen. Twee jaar garantie en ik las dat er bij garantie geen sprake kan zijn van kosten voor de koper. Dit gemaild naar Seats and sofas en kreeg een e-mail dat zij het bankstel nu zelf op kwamen halen. Betekent wel dat in al die jaren veel mensen de kosten voor vervoer en andere kosten zelf hebben betaald, terwijl zij garantie hadden. Lijkt mij een aandachtspunt.
Gisteren een gesprek met de servicemanager van Seats and sofas Zevenaar, die ook de floormanager bleek te zijn, en de vestigingsmanager. De laatste voerde het gesprek.
De teneur van het gesprek was schokkend. jij-boodschappen, niet uit laten praten, intimideren, het hele pakket. Je zit daar als klant met een klacht en je wordt behandeld als een tegenstander, en op een erg laag niveau. De bestelde kleur, Bordeauxrood was vogens de vestigingsmanager een kleur die er in honderden tinten is. Twee keer uitgelegd dat Bordeauxrood een juist een vaste kleur is. Vandaar die benaming. Net als legergroen, marineblauw, kanariegeel, hemelsbluauw, enz. Daar bleef hij het niet mee eens en de klacht over de kleur wees hij af. Hoezo objectief?
Heb een facebookpagina aangemaakt. Seatsandsofasmiskoop https://www.facebook.com/seats.ensofasmiskoop Het moet toch een keer stoppen?
Kreeg een brief dat ik het bankstel zelf op een door hen vastgestelde dag ter controle moest brengen. Twee jaar garantie en ik las dat er bij garantie geen sprake kan zijn van kosten voor de koper. Dit gemaild naar Seats and sofas en kreeg een e-mail dat zij het bankstel nu zelf op kwamen halen. Betekent wel dat in al die jaren veel mensen de kosten voor vervoer en andere kosten zelf hebben betaald, terwijl zij garantie hadden. Lijkt mij een aandachtspunt.
Gisteren een gesprek met de servicemanager van Seats and sofas Zevenaar, die ook de floormanager bleek te zijn, en de vestigingsmanager. De laatste voerde het gesprek.
De teneur van het gesprek was schokkend. jij-boodschappen, niet uit laten praten, intimideren, het hele pakket. Je zit daar als klant met een klacht en je wordt behandeld als een tegenstander, en op een erg laag niveau. De bestelde kleur, Bordeauxrood was vogens de vestigingsmanager een kleur die er in honderden tinten is. Twee keer uitgelegd dat Bordeauxrood een juist een vaste kleur is. Vandaar die benaming. Net als legergroen, marineblauw, kanariegeel, hemelsbluauw, enz. Daar bleef hij het niet mee eens en de klacht over de kleur wees hij af. Hoezo objectief?
Heb een facebookpagina aangemaakt. Seatsandsofasmiskoop https://www.facebook.com/seats.ensofasmiskoop Het moet toch een keer stoppen?
Re: Seats and Sofas
Even gekeken, maar wanneer dat boredauxrood is zijn ze daar allemaal kleurenblind.
Bank ziet er verder ook al niet meer uit, en dat na 3 maanden...
Ik denk dat ze alleen via een dagvaarding tot actie overgaan, maar zo'n facebookpagina is ook creatief hoor!
Bank ziet er verder ook al niet meer uit, en dat na 3 maanden...
Ik denk dat ze alleen via een dagvaarding tot actie overgaan, maar zo'n facebookpagina is ook creatief hoor!
Re: Seats and Sofas
Goeie actie Seatensofasmiskoop ! Zo moet je ze aanpakken.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 31 dec 2013 12:07
Re: Seats and Sofas
Bedankt! Stimuleert me nog meer om door te gaan. Een man met een missie, wie weet. Heb ook een Twitteraccount https://twitter.com/lathum32 aangemaakt
Het probleem is dat mensen niet weten. Daarom deze actie en daarom zoek ik steun op Facebook en Twitter. Heb geen eigenbelang. Misschien is het mogelijk om deze praktijken via deze weg te stoppen.
Het probleem is dat mensen niet weten. Daarom deze actie en daarom zoek ik steun op Facebook en Twitter. Heb geen eigenbelang. Misschien is het mogelijk om deze praktijken via deze weg te stoppen.
Re: Seats and Sofas
Ik heb nog kennissen die niet wilden luisteren naar mij en ook een kadaver van een bank hebben staan. Ik vraag of de foto's plaatsen !
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 31 dec 2013 12:07
Re: Seats and Sofas
Top! We zijn op weg!
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21
Re: Seats and Sofas
Ook mijn neef had problemen met de opslag. Zijn verbouwing was nog niet klaar en wou de bank opgeslagen in de magazijn hebben. Echter ruim voor de data die afgesproken is begon met al met bellen en lastig vallen. Bedreigingen volgden daarna. Daar aangekomen bleek magazijn lekker leeg te zijn, de manager ging nog tekeer tegen ons. Ik was er toevallig bij omdat hij een auto met aanhanger nodig had, ik wist al wat voor een tent het was echter wou mijn neef zijn geluk proberen. Tot heden is de bank (2 jaar) in orde, ben benieuwd hoe lang dat nog zo zal blijven
Re: Seats and Sofas
Waar is de tijd gebleven waar kopen ook een kwestie van gunnen was.
Wanneer je een grote bek krijgt van een verkoper/bedrijfsleider laat je hem toch gewoon barsten met zijn bank?
Wanneer je een grote bek krijgt van een verkoper/bedrijfsleider laat je hem toch gewoon barsten met zijn bank?
Re: Seats and Sofas
Maar het probleem is juist dat ze de bank dan al gekocht hebben en die meneer als aanspreekpunt fungeert..crazyme schreef:Waar is de tijd gebleven waar kopen ook een kwestie van gunnen was.
Wanneer je een grote bek krijgt van een verkoper/bedrijfsleider laat je hem toch gewoon barsten met zijn bank?
Re: Seats and Sofas
O, o, o, wat ben ik blij dat ik even gegoogled heb op S&S en hier terecht gekomen ben. Had de billboards gezien van S&S en dacht daar ook even met mijn vrouw te gaan kijken voor een bankstel. De aanbiedingen leken al te mooi om waar te zijn. En dus zijn ze dat blijkbaar ook. Ik ga op zoek naar een fatsoenlijke meubelzaak. Bedankt allemaal!
Re: Seats and Sofas
Hoe komt het dat u schrijft: "...en hier terechtgekomen bent"? Gezien uw inschrijfdatum zou u dus al tig keer over S&S gelezen moeten hebben. Maar okay, ik neem aan dat u zich ooit heeft ingeschreven en zelden meer op de site bent geweest. Dat is dan mooi een geluk bij een ongeluk: was u bijna wel naar die toko gegaan.MrBassman schreef:O, o, o, wat ben ik blij dat ik even gegoogled heb op S&S en hier terecht gekomen ben. Had de billboards gezien van S&S en dacht daar ook even met mijn vrouw te gaan kijken voor een bankstel. De aanbiedingen leken al te mooi om waar te zijn. En dus zijn ze dat blijkbaar ook. Ik ga op zoek naar een fatsoenlijke meubelzaak. Bedankt allemaal!
Re: Seats and Sofas
Beste allen,
Wij hebben gisteren ook bij seats en sofa's een bank gekocht. Achteraf gaan googlen en we kwamen hier terecht. ****! Domme aankoop. We kregen een bank voor €1000. we hebben afgesproken volgende week €500 aan te betalen en de rest bij aflevering. Oftewel er is niets besteld of betaald. Bestelling vindt pas plaats bij de aanbetaling voldoening.
Nu willen wij ervan af zien, zonder natuurlijk die 30% te betalen.
Weet iemand of dit kan en zo ja hoe? Zo nee gaan we het heel vervelend spelen. Alvast bedankt!
Wij hebben gisteren ook bij seats en sofa's een bank gekocht. Achteraf gaan googlen en we kwamen hier terecht. ****! Domme aankoop. We kregen een bank voor €1000. we hebben afgesproken volgende week €500 aan te betalen en de rest bij aflevering. Oftewel er is niets besteld of betaald. Bestelling vindt pas plaats bij de aanbetaling voldoening.
Nu willen wij ervan af zien, zonder natuurlijk die 30% te betalen.
Weet iemand of dit kan en zo ja hoe? Zo nee gaan we het heel vervelend spelen. Alvast bedankt!
Re: Seats and Sofas
Ja zeggen is net zo geldig als bij een huwelijk . Zou graag het vervolg willen horen op geen 30% aanbetalen en het 'vervelend' spelen. Zij zijn behendiger dan jullie, net als in casino's. Kan niet genoeg hameren op: voor ook maar ergens kopen eerst even bij klachten van winkel van keuze te lezen on line!Aapje22 schreef:Beste allen,
Wij hebben gisteren ook bij seats en sofa's een bank gekocht. Achteraf gaan googlen en we kwamen hier terecht. ****! Domme aankoop. We kregen een bank voor €1000. we hebben afgesproken volgende week €500 aan te betalen en de rest bij aflevering. Oftewel er is niets besteld of betaald. Bestelling vindt pas plaats bij de aanbetaling voldoening.
Nu willen wij ervan af zien, zonder natuurlijk die 30% te betalen.
Weet iemand of dit kan en zo ja hoe? Zo nee gaan we het heel vervelend spelen. Alvast bedankt!
Re: Seats and Sofas
Op 13 augustus kocht ik bij S&S in Lochristi (België) een mooi hoeksalon. Ik had me laten verleiden door de reclamefolder waarin salons voor 500 euro werden voorgesteld en je kreeg er een 11-delig huishoudset bovenop. De verkoper was helemaal niet opdringerig en uiteindelijk koos ik een stof uit categorie 3, waardoor ik in totaal 1000 euro diende te betalen. Mooie prijs, vond ik.
Het huishoudpakket kreeg ik echter niet, de reden was dat ik al korting gekregen had. Hoezo ? In de reclamefolder was alles toch met korting ?
Ik had bij het buitengaan van de winkel al een naar gevoel, en bij mijn thuiskomst besloot ik S&S te googlen zodat ik op hun website wat kon gaan lezen. Ik schrok me rot toen ik echter alle negatieve commentaren op verschillende fora zag. Die avond zat ik met een héél bang gevoel, ook al weet ik goed dat men vooral op internet schrijft als men klachten heeft en niet als men tevreden is.
Gelukkig wisten mij enkele kennissen gerust te stellen dat zij wèl tevreden zijn. In mijn kennissenkring had niemand slechte kwaliteit bij S&S gekregen. Oef !
De wachttijd bedroeg slechts 19 dagen, ook al stond in het contract een veel latere levertijd. Ik was aangenaam verrast toen ik eersgisteren telefoon kreeg dat mijn salon mocht afgehaald worden. Ik kreeg hiervoor 4 dagen de tijd, wat toch al veel beter was dan de 2 dagen volgens het contract.
Toen ik mijn salon vandaag ging afhalen, stonden er tientallen salons te wachten op hun nieuwe eigenaar... tja, bij zoveel verkoop is het normaal dat er ook al eens klachten zijn.
Met schrik in het hart haalde ik thuis de verpakking er af : mijn salon is perfect, niks schade, enkel één pootje konden we er moeilijk indraaien. Er bleek eenvoudig een nietje in de weg te zitten, dat mijn zoon er vlug kon uithalen, en klaar was kees.
Ik voel wel duidelijk een verschil met de voorkant van het kunstleder tov de achterkant : voorkant voelt zacht aan als je er op klopt, achterkant voel ik het hout erdoor. Maar voor mij is dat geen probleem : als ik er niet doorzak (zoals hier op het forum te lezen is), het kunstleder niet afpelt en de kussens niet doorzakken of rafelen of nog vanalle problemen die hier te lezen staan, ben ik al heel tevreden.
Voor 1000 euro mag ik niet verwachten dat de meubelen 20 jaar mee gaan... hoewel mijn vorige salon van 1500 euro slecht nu, na 16 jaar aan het (echte) leder begon te scheuren.
Ik zal hier zeker nog eens terug komen schrijven over hoe het verder gaat... een positief verhaal mag ook eens en ik hoop ècht dat ik met een positief verhaal kan terug komen.
Overigens : ik wil er nog bij vermelden dat het personeel dat mij bediend heeft (een vrouw en een jonge man - de kaalhoofdige man was afstandelijker) héél vriendelijk was.
Het huishoudpakket kreeg ik echter niet, de reden was dat ik al korting gekregen had. Hoezo ? In de reclamefolder was alles toch met korting ?
Ik had bij het buitengaan van de winkel al een naar gevoel, en bij mijn thuiskomst besloot ik S&S te googlen zodat ik op hun website wat kon gaan lezen. Ik schrok me rot toen ik echter alle negatieve commentaren op verschillende fora zag. Die avond zat ik met een héél bang gevoel, ook al weet ik goed dat men vooral op internet schrijft als men klachten heeft en niet als men tevreden is.
Gelukkig wisten mij enkele kennissen gerust te stellen dat zij wèl tevreden zijn. In mijn kennissenkring had niemand slechte kwaliteit bij S&S gekregen. Oef !
De wachttijd bedroeg slechts 19 dagen, ook al stond in het contract een veel latere levertijd. Ik was aangenaam verrast toen ik eersgisteren telefoon kreeg dat mijn salon mocht afgehaald worden. Ik kreeg hiervoor 4 dagen de tijd, wat toch al veel beter was dan de 2 dagen volgens het contract.
Toen ik mijn salon vandaag ging afhalen, stonden er tientallen salons te wachten op hun nieuwe eigenaar... tja, bij zoveel verkoop is het normaal dat er ook al eens klachten zijn.
Met schrik in het hart haalde ik thuis de verpakking er af : mijn salon is perfect, niks schade, enkel één pootje konden we er moeilijk indraaien. Er bleek eenvoudig een nietje in de weg te zitten, dat mijn zoon er vlug kon uithalen, en klaar was kees.
Ik voel wel duidelijk een verschil met de voorkant van het kunstleder tov de achterkant : voorkant voelt zacht aan als je er op klopt, achterkant voel ik het hout erdoor. Maar voor mij is dat geen probleem : als ik er niet doorzak (zoals hier op het forum te lezen is), het kunstleder niet afpelt en de kussens niet doorzakken of rafelen of nog vanalle problemen die hier te lezen staan, ben ik al heel tevreden.
Voor 1000 euro mag ik niet verwachten dat de meubelen 20 jaar mee gaan... hoewel mijn vorige salon van 1500 euro slecht nu, na 16 jaar aan het (echte) leder begon te scheuren.
Ik zal hier zeker nog eens terug komen schrijven over hoe het verder gaat... een positief verhaal mag ook eens en ik hoop ècht dat ik met een positief verhaal kan terug komen.
Overigens : ik wil er nog bij vermelden dat het personeel dat mij bediend heeft (een vrouw en een jonge man - de kaalhoofdige man was afstandelijker) héél vriendelijk was.
Re: Seats and Sofas
@karlien, dat is werkelijk een schoon bericht wat ge schrijft. Ik hoop dat u lang plezier mag hebben van uw salon. En toch jammer dat ge niet de 11-delige kuis-set (huishoud set) mocht krijgen.
Re: Seats and Sofas
en heb je je nou echt speciaal voor dit berichtje om half twaalf aangemeld?
Natuurlijk kan het een "legit" bericht zijn, maar ik begin te denken aan een aktie van S&S-damagecontrol
Natuurlijk kan het een "legit" bericht zijn, maar ik begin te denken aan een aktie van S&S-damagecontrol
Re: Seats and Sofas
Karlien,Karlien schreef:Op 13 augustus kocht ik bij S&S in Lochristi (België) een mooi hoeksalon. Ik had me laten verleiden door de reclamefolder waarin salons voor 500 euro werden voorgesteld en je kreeg er een 11-delig huishoudset bovenop. De verkoper was helemaal niet opdringerig en uiteindelijk koos ik een stof uit categorie 3, waardoor ik in totaal 1000 euro diende te betalen. Mooie prijs, vond ik.
Het huishoudpakket kreeg ik echter niet, de reden was dat ik al korting gekregen had. Hoezo ? In de reclamefolder was alles toch met korting ?
Ik had bij het buitengaan van de winkel al een naar gevoel, en bij mijn thuiskomst besloot ik S&S te googlen zodat ik op hun website wat kon gaan lezen. Ik schrok me rot toen ik echter alle negatieve commentaren op verschillende fora zag. Die avond zat ik met een héél bang gevoel, ook al weet ik goed dat men vooral op internet schrijft als men klachten heeft en niet als men tevreden is.
Gelukkig wisten mij enkele kennissen gerust te stellen dat zij wèl tevreden zijn. In mijn kennissenkring had niemand slechte kwaliteit bij S&S gekregen. Oef !
De wachttijd bedroeg slechts 19 dagen, ook al stond in het contract een veel latere levertijd. Ik was aangenaam verrast toen ik eersgisteren telefoon kreeg dat mijn salon mocht afgehaald worden. Ik kreeg hiervoor 4 dagen de tijd, wat toch al veel beter was dan de 2 dagen volgens het contract.
Toen ik mijn salon vandaag ging afhalen, stonden er tientallen salons te wachten op hun nieuwe eigenaar... tja, bij zoveel verkoop is het normaal dat er ook al eens klachten zijn.
Met schrik in het hart haalde ik thuis de verpakking er af : mijn salon is perfect, niks schade, enkel één pootje konden we er moeilijk indraaien. Er bleek eenvoudig een nietje in de weg te zitten, dat mijn zoon er vlug kon uithalen, en klaar was kees.
Ik voel wel duidelijk een verschil met de voorkant van het kunstleder tov de achterkant : voorkant voelt zacht aan als je er op klopt, achterkant voel ik het hout erdoor. Maar voor mij is dat geen probleem : als ik er niet doorzak (zoals hier op het forum te lezen is), het kunstleder niet afpelt en de kussens niet doorzakken of rafelen of nog vanalle problemen die hier te lezen staan, ben ik al heel tevreden.
Voor 1000 euro mag ik niet verwachten dat de meubelen 20 jaar mee gaan... hoewel mijn vorige salon van 1500 euro slecht nu, na 16 jaar aan het (echte) leder begon te scheuren.
Ik zal hier zeker nog eens terug komen schrijven over hoe het verder gaat... een positief verhaal mag ook eens en ik hoop ècht dat ik met een positief verhaal kan terug komen.
Overigens : ik wil er nog bij vermelden dat het personeel dat mij bediend heeft (een vrouw en een jonge man - de kaalhoofdige man was afstandelijker) héél vriendelijk was.
Een tip is bij een bank van Seats en Sofa is laat de uiteinden van de poten vervangen door stevigere steunpunten en laat in het midden van de bank een extra versteviging aanbrengen dan kunt u jarenlang genieten van uw aankoop.
Re: Seats and Sofas
Nou ja, als je dat bij alle banken gaat doen dan werkt dat natuurlijk altijd. Overigens maakt S&S gretig gebruik van spaanplaat ipv HDF. Niet schroeven of bouten met de versteviging dus. Maar mooie gaatjes boren en daar de slagschroeven voor gebruiken. Tegen de tijd dat je klaar bent heeft je wegwerpprodukt wel tweemaal zoveel gekost.
Re: Seats and Sofas
Aldus een 24-uurs forum deskundige