LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

Hatsikidee schreef:Ik heb hierover meteen na de akties van Tennis om zonder toestemming van TS contact op te nemen met het bedrijf, vragen gesteld aan de moderator en gesteld dat ik er niets over kon teruglezen in de gedragsregels.

Ik heb gevraagd om feedback van de mod te krijgen, maar het is zonder dat ik antwoord heb gekregen gesloten.
Wat ik schandelijk vind.

Ik vind het niet kunnen dat forumleden op eigen houtje bedrijven gaan emailen.
Mensen willen nmm hier vooral hun kansen/mening toetsen aan anderen zonder dat figuren hier zich ongevraagd zich in hun zaken gaan mengen.
En.. in dit geval bij het bedrijf blijkbaar ook nog de indruk wekken iemand van Radar te zijn!
Onzin, ik heb geen actie ondernomen, maar alleen het bedrijf gevraagd, hier voor dit probleem uitsluitsel te geven.
Waar staat, dat ik niet om opheldering mag vragen?
Mensen willen nmm hier vooral hun kansen/mening toetsen aan anderen zonder dat figuren hier zich ongevraagd zich in hun zaken gaan mengen.
Dan moet TS hier een bericht neerzetten, zonder een naam te noemen.

Dat het bedrijf niet hier op het forum wil/kan schrijven,kan ik niet beslissen.
Je suggereert, dat ik de indruk gewekt heb, iemand van Radar te zijn, maar onderbouwen kan jij dit niet, over gedragsregels gesproken.
Voor de liefhebbers hier mijn mailtje aan het bedrijf:

Over jullie service, zijn hier klachten!
Kunt U dat even rechtzetten, of niet?

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 14&t=96686

Trouwens waren ook dit mijn gedachten:
alfatrion schreef:
Als je wilt dat iets geheim blijft moet je in de eerst plaatst niet de publiciteit opzoeken en in de tweede plaatst iemand inhuren die een beroepsgeheim heeft. Hier is hoor en wederhoor toegepast. Het gevolg daarvan is dat informatie boven water is gekomen waardoor hier een beter advies gegeven kan worden aan TS betreffende zijn kansen.

@hoop
Je gaat hier over mij klagen, ofwel je zelf volstrekt de gedragsregels met de voeten treed.
Meer wil ik over jouw niet zeggen, want tis weer ........!

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

tennis schreef:Onzin, ik heb geen actie ondernomen, maar alleen het bedrijf gevraagd, hier voor dit probleem uitsluitsel te geven.
Waar staat, dat ik niet om opheldering mag vragen
Ik heb de mod gevraagd wat hiervoor de gedragsregels zijn en geen antwoord gehad. Dus er staat nergens dat het niet mag, maar ook niet dat het wel mag.

Het gaat er om of iemand op dit forum dus ongevraagd de bedrijven kan gaan mailen en zich met de zaak bemoeien.
Dat zal me nogal een lekker zooitje worden als iedereen dat gaat doen, plus dat de indruk wordt gewekt dat Radar hier zelf mee bezig is, dat blijkt gewoon uit de reactie van het bedrijf "een jurist van Radar" schrijven zij. Dus je kunt het draaien wat je wilt.. die indruk is gewoon gewekt.

Ik vind het dus niet kunnen en dat heb ik geschreven. Het lijkt me dat TrosRadar hier zelf eens wat moet laten horen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

Het gaat er om of iemand op dit forum dus ongevraagd de bedrijven kan gaan mailen en zich met de zaak bemoeien.
Dan lees dit nog eens, want om een advies hier te krijgen, is geen naam van het bedrijf nodig, behalve, als het bedrijf aan de schandpaal moet!
Dan moet TS hier een bericht neerzetten, zonder een naam te noemen.
Ik vind het dus niet kunnen en dat heb ik geschreven. Het lijkt me dat TrosRadar hier zelf eens wat moet laten horen.
Dat is jouw mening en mijn mening weet je al!



Wij zullen afwachten, of TS hier de oplossing laat weten, misschien ook pas over 5 jaar!

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

tennis schreef:Dan moet TS hier een bericht neerzetten, zonder een naam te noemen.
Dus moet niemand bijv meer schrijven ik heb dit gekocht bij bedrijf zus of ik heb een abonnement bij bedrijf zo, er kan niet meer gekeken worden in de leveringsvoorwaarden bij bedrijven of specifieke abonnements-eigenschappen omdat niemand meer weet over welk bedrijf het gaat, en dat om te voorkomen dat er iemand hier op eigen houtje contact gaat opnemen?
Dat kan toch niet de bedoeling zijn...

Ik ben benieuwd wat anderen daar dan van vinden.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

Laatste reactie:
Blijkbaar begrijp jij het niet.
Als hier een topic wordt geopend, en een bedrijf wordt genoemd, dan reageren mensen op.
In dit geval gaat het om een verkeerde levering welke 5 jaar terug geweest is.
Natuurlijk mag iedereen de naam van het bedrijf noemen, maar moeten dan ook verwachten, dat er in het topic gespit wordt.
Ik ben benieuwd wat anderen daar dan van vinden.
Wat andere verwachten interesseert mij niet, want het gros van de hier op dit topic reagerende leden, zijn trollen en stokers.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door snepke »

Iedereen mag hier op het forum schrijven,als je niet wil dat er informatie bij een bedrijf (wat ts zwart maakt) wordt op gevraagd,moet je hier niet posten.

Iedereen mag overal informatie vragen,daar heb je geen toestemming voor nodig,
Zou mooi zijn als je van een bedrijf info wil en toevallig heeft iemand daar trammelant mee, en hier zijn gal gespuwd ,dat ik daar toestemming aan moet vragen om info op te vragen.
Dacht het dus niet.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik vind het eerder vreemd dat Aqua Comfort op deze manier reageert.
Als ik als leverancier door iemand gewezen werd op dit topic, zou ik rechtstreeks hier een bericht plaatsen; zeker niet op de manier waarop het nu gegaan is.

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

even voor tennis,
ik stuurde een email en belde later op naar de leverancier
per telefoon werd ik niet echt vriendelijk te woord gestaan,
maar het antwoord op de email was beter.

als alles geplaatst mag worden, dan mag de email er toch ook neer gezet worden

Toen u vanmorgen belde, zaten wij in de auto. Inmiddels zijn we thuis en hebben e.e.a. nagekeken. Uw bed betreft inderdaad een OZO van Aqualinea (bestaat niet niet meer). De matras, die nu lek is, is van StrethTop
en deze fabrikant (nog de enige waterbeddenfabrikant) is nog ( gelukkig) volop actief. TTI, de fabrikant van StrethTop, geeft 5 jaar 100% fabrieksgarantie. Aan de code (701AX) kunnen wij zien, dat het folie (materiaal)
van het oer sterke 4D-vinyl is gemaakt. Waarschijnlijk is er sprake van een lek op de lasnaad. Wij kunnen echter alleen aan het zogenaamde A-nummer zien in welk jaar de matras is geproduceerd. Het A-nummer is het onderste op de label rondom de vuldop met viltstift geschreven nummer.Wilt u zo vriendelijk zijn dat aan ons door te mailen?

Met vriendelijke groet.

AquaComfort Arnhem-Nijmegen BV


dus in hun archief stond dat ik een stretch top matras had, en niet een aqualine
wel erg gek dat een week later er iets te boven komt van een telefoontje van 5,5 jaar geleden wat ze eerder niet in het archief terug konden vinden.

wordt vervolgd

p.s. tennis,
vraag de gedupeerde eerst zelf over hoe het zit, voordat je zoiets plaats.
Ik krijg nu het gevoel dat jij mij zit aan te vallen

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door crazyme »

dick1201 schreef:
als alles geplaatst mag worden, dan mag de email er toch ook neer gezet worden
Dat mag volgens auteursrecht dus alleen wanneer de schrijver daarmee instemt. Dat heeft de schrijver wel gedaan richting tennis maar niet richting jou.

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

ga ik nu een ban krijgen als ik me verdedig?

want dan kan ik net zo goed dit topic verwijderen
en is dit hele gebeuren in het forum verloren want een leverancier kan dan iedere discussie monddood maken

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:Dat mag volgens auteursrecht dus alleen wanneer de schrijver daarmee instemt. Dat heeft de schrijver wel gedaan richting tennis maar niet richting jou.
Een schrijver heeft geen auteursrechten, een auteur heeft auteursrechten. Op het boodschappenlijstje dat je van de week hebt gemaakt zitten geen auteursrechten. En dat lijkt mij bij deze mail ook het geval. Het is allemaal weinig creatief en technisch feitelijk. Dan is er ook nog zo iets als de vrijheid van meningsuiting uit het EVRM.
dick1201 schreef:ga ik nu een ban krijgen als ik me verdedig?
Ik veracht dat je daar niet bang voor hoeft te zijn.

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

mag ik ook een blog van iemand anders gebruiken
dus van iemand die ook problemen van dezelfde aard bij deze leverancier heeft gehad
en nogmaals voor tennis,
in 2005 was dit bedrijf bij het cbw aangesloten, nu niet meer
in 2005 had het bedrijf een showroom die gewoon open was en
een normaal telefoonnummer,
nu moet je een afspraak maken om te gaan kijken, zijn er alleen nog maar
06 nummers, en wil je een fax sturen, dan moet dat naar Duitsland

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

De verkoper verklaart in de mail naar TS:
- Dat het bed een OZO is van Aqualine.
- De matras een StrethTop en de fabrikant hierop vijf jaar lang 100% fabriekgarantie geeft.
- Hij aan de code (701AX) kan zien dat de folie gemaakt is van het oersterke 4D-vinyl.
- Dat hij vermoed dat er een lek zit op de lasnaad.
- Hij aan het A-nummer kan zien wanneer de matras is geproduceerd.

In de mail aan Tennis verklaart de verkoper:
- Dat de TS op 2 april 2005 een bestelling bij hem heeft geplaatst.
- Bevestigd wederom dat bed een Aqualinea OZO/Curved/Compleet met Tafels en Verlichting is.
- Bevestigd eveneens wederom dat het matras een StretchTop watermatras. Hierbij merkt hij op dat standaard een andere matras bij dit bed wordt geleverd, maar de relevantie daarvan zie ik niet.
- Dat hij meen dat op de overeenkomst van toepassing de AV van CBW en de aanvullende voorwaarden ter zake van Onderhoud-Service-en Garantie is.
- De koper verklaard zou hebben akkoord te zijn met deze voorwaarden. Dat staat echter de vernietiging van een onredelijk bezwarend beding niet in de weg. Daarbij houd ik rekening met de mogelijkheid dat de koper verklaard heeft deze voorwaarden te hebben ontvangen.
- De verkoper later de originele overeenkomst niet wilde nakomen en daarop aanbod om het matras te vervangen door een Topline 6 matras en de koper hiermee akkoord is gegaan. De prijs bedroeg nu 4620 euro. De vraag is of op deze tweede overeenkomst de algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard. Mogelijk moet de koper hierop wel bedacht zijn geweest.
- De verkoper op 18 augustus 2005 is geleverd en de koper voor goede ontvangst en conformiteit heeft getekend. Deze verklaring kan niet in de weg staan dat de koper later (verbogen) conformiteitsgebreken ontdekt.
- Verder meld de verkoper dat op vervangingsonderdelen 15% korting gegeven zou worden en geen voorrij- of installatiekosten zou worden gerekend.
- Tot slot is de verkoper van mening dat de koper zijn recht op service heeft omdat hij uit het service-onderhoud bestand is verwijderd. Wat de verkoper hiermee bedoelt is mij niet duidelijk.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

dick1201 schreef:mag ik ook een blog van iemand anders gebruiken
Nee. Een dergelijk artikel is bedoelt om gepubliceerd te worden. Daarop zit altijd auteursrecht omdat dit onder geschriftenbescherming valt. Dat is anders met de mail: die was niet bedoelt om gepubliceerd te worden.

Mocht het gaan om een artikel van Arnoud Engelfriet dan geeft hij vooraf toestemming zolang je voldoet aan bepaalde voorwaarden. Zie daarvoor de CC licentie.

Maar wellicht is het beter om het relevant stukje te citeren met naamvermelding (mag altijd) en dan een link op te geven zodat mensen de test van het artikel kunnen lezen.

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

het laatste even verduidelijken

Ik had tot 1 week terug een onderhoudscontract met de leverancier
ik betaalde 35 euro en kreeg daarvoor een onderhoudssetje (kost bij een andere leverancier 18.95 en 15% korting op vervangingsonderdelen
Toen dat alles was wat ik kreeg als korting bij een nieuwe matras heb ik dit meteen opgezegd, en verder gekeken.
TTI, de producent van stretch top geeft standaard 15% vervanginskorting als je een matras van hen koopt om die van een andere leverancier te vervangen

Dus alles wat ik kreeg van mijn leverancier was gebakken lucht waar al veel te veel voor was betaald


dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

je weet meteen waar ik het over heb, dat maakt het gemakkelijker.
ik probeer nu uit te zoeken wanneer aqualinea precies falliet ging, want als dat voor de levering van mijn bed is, krijg ik helemaal een vreemd gevoel bij deze zaak

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wanneer Aqualinea failliet ging is irrelevant. De verkoper is aansprakelijk voor non-conformiteit. Van deze wet mag niet in het nadeel van de koper worden afgeweken.

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

hier even een stukje uit de voorlichting van aqua-comfort van hun eigen site
zo, de bronvermelding is er dus mag het
Tip 5. Koop nooit een waterbed "UIT VOORRAAD".
Als u bij AQUACOMFORT een nieuw waterbed bestelt, wordt dat, zoals wij dat noemen, op 'Commissie' door de betreffende fabrikant in de week van levering geproduceerd. U kunt er dan verzekerd van zijn dat de watermatras en de veiligheidsvoering (Liner) van absoluut nieuw soepel vinyl (4D-vinyl en mezamol-vinyl) is gemaakt en een lange probleemloze levensduur (10-15 jaar) van uw waterbed is gewaarborgd. Waterbedden die compleet van 'Overzee' moeten komen, bijvoorbeeld uit Amerika en de laatste jaren veel vanuit China (Vitenzo, Poseidon, Dragon etc.),worden massaal verscheept naar Europa.Daar worden de watermatrassen, in alle maten, soorten en stabilisaties etc. in magazijnen opgeslagen. Als de matrassen te lang in de magazijnen blijven liggen, droogt het vinyl uit, verhardt het en zal het vroegtijdig breken (poreus). Uit eigen ervaring werden we met dit probleem geconfronteerd. Ook bij A-merken, zoals Cascade, Sterling en Aqualinea.
Daarom hebben wij noodgedwongen ons assortiment moeten aanpassen. Vraag dus altijd vooraf aan de detaillist uit welk land hij de producten vandaan haalt. U voorkomt veel ellende!

hier komt meteen naar boven waarom het relevant is, als aqualinea in 2001 falliet is gegaan, hebben ze me dus willens en wetens een matras geleverd die volgens hun eigen voorlichting niet genomen mag worden

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja daar heb je inderdaad wellicht wat aan.

Gesloten