LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verouden mag zijn rotzooi houden

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
karel koks
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2009 11:49

Verouden mag zijn rotzooi houden

Ongelezen bericht door karel koks »


Recessie,dan zou je eigenlijk goed met je klanten om moeten gaan,maar het tegendeel is waar bij Verouden Wonen & slapen in Eindhoven.
zo hebben wij een hoekbank gekocht bij de firma Verouden,waarvan de bekleding ook nog een protect laag heeft gehad tegen vlekken etc.
maar bij aflevering blijk te kleur af te wijken van de bestelde bank in de showroom,terwijl wij toch duidelijk die kleur van een staal hadden besteld.
dus wij diezelfde dag terug naar de showroom met de geleverde hoezen van de bank,en die erop gelegd,waarop in eerste instantie de verkoper ook moet constateren dat de kleur afwijkt,in tweede instantie zegt de verkoper nou hij wijkt niet zoveel af hij valt binnen de voor ons geldende norm,en ik doe hier verder niets aan!
nou daar kon je het dan mee doen!
waarop mijn partner drie afzonderlijke klanten vroeg in de showroom,wijkt deze hoes nu af van deze bank of niet!,waarop de drie verschillende klanten afzonderlijk antwoorden,die kleur wijkt duidelijk af,en veel succes met het verdere verloop!
en na een stevige woorde wisseling,vond de verkoper ook dat we maar niet te hard moesten roepen in de zaak!tijdens het verlaten van de zaak,zei de verkoper nog"nog een fijne dag" waarop mijn partner zei,"nou mijn dag is al verpest"en als antwoord van de verkoper kregen we ook nog,dat hij zei"die van mij ook" ja wat een klanten service
ondertussen is er ook al een vertegenwoordiger geweest van de bank,en die moest ook constateren met een staal dat de kleur afwijkt,maar dat dat normaal is,omdat het een natuur produkt is,en in een verfbad je dan nooit dezelfde kleur krijgt,maar dat ze dat dan op zijn minst moeten zeggen,terwijl ze de bank verkopen,maar ja het verkoop praatje van Verouden daar hoort dat niet bij,en dan vind ik als ze het dan niet zeggen,dat ze het dan kenbaar moeten maken bij de bank,bv.de kleur kan afwijken van het bestelde bij aflevering!
maar nee hoor ze laten je gewoon in de kou staan,en zeggen gewoon dat hebben we gezegd,en we doen hier niets meer aan,dus uitgepraat!
het is ondertussen wel bij een jurist van de rechtsbijstand

dus Verouden die kan voortaan zijn rotzooi houden!!!!!!!!!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Verouden mag zijn rotzooi houden

Ongelezen bericht door sjoegel »

Beste Karel. Kleuren kunnen afwijken van het staal dat is algemeen bekend. Ik kan me voorstellen dat de verkoper U niet verder wil helpen. U bent een driftig baasje.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Verouden mag zijn rotzooi houden

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Beste Sjoegel,

Als u dan toch niets beters te doen hebt dan mensen te irriteren op internet, doe dit dan op een zijde die hiervoor geschikt is! U bent een vervelend mannetje met zielige opmerkingen waar niemand bij gebaat is..

Mvg,

mij

karel koks
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2009 11:49

Re: Verouden mag zijn rotzooi houden

Ongelezen bericht door karel koks »

Beste sjoegel,

zeker nooit een dure bank geleverd gekregen,waar de kleur van afwijkt!

zo ja dan had je deze reactie niet geplaatst!

maar in iedergeval bedankt

gr, karel

Paradiso
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2008 19:37

Re: Verouden mag zijn rotzooi houden

Ongelezen bericht door Paradiso »

Het soort mensen dat andere klanten gaat lopen lastigvallen om hun gelijk te krijgen en op die manier de verkoper, die ook nog eens mens is, voor schut probeert te zetten... Arrogante en irritante manier van doen, asociaal.

Natuurlijk kan een kleur afwijken van een staal. Dat snapte ik als kind al.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Verouden mag zijn rotzooi houden

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Niet asociaal, soms moet je. Ze zetten je zelf met de rug tegen de muur, dan zullen ze de consequenties ook maar moeten aanvaarden. Als er geen fatsoenlijk gesprek meer mogelijk is roepen ze dit soort dingen een beetje over zichzelf af. Ik noem het dan ook waarschuwen van andere klanten voor problemen waar jij tegenaan bent gelopen. Eigenlijk hetzelfde wat we hier op dit forum doen maar dan live. Gek genoeg zijn ze dan vaak wel bereid om tot een oplossing te komen.

adriaaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2009 12:27

Re: Verouden mag zijn rotzooi houden

Ongelezen bericht door adriaaf »

Leer is een natuurproduct met pigment. Dat pigment is van huid tot huid verschillend. Zo kan de bank bij Verouden een tintje lichter zijn dan de kleurstaal, en uw bank een tintje donkerder dan de kleurstaal. Zodoende kan het best voorkomen dat er zichtbaar verschil is. Wees blij dat er niet verschil zit tussen de onderlinge delen van uw bankstel.
Verouden kan hier niets aan doen. Ze moeten er wel wat aan doen als u een heel ander kleurnummer heeft gehad dan u had besteld.

dutchman68
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jun 2009 00:09

Re: Verouden mag zijn rotzooi houden

Ongelezen bericht door dutchman68 »

Het zou best kunnen dat Verouden de bank wat langer in de showroom had staan. Het is zeker mogelijk dat zijn model verkleurd was. Misschien trekt het nog bij onder invloed van de zon. Verouden is volgens mij wel een goede winkel.

gr,
nico houtmijn

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verouden mag zijn rotzooi houden

Ongelezen bericht door crazyme »

Erg trieste instelling van de topicstarter. Vroeger ging je als kind stampend en gillend proberen je moeder te overtuigen dat je ECHT je zin wilde krijgen.

Als volwassen mens doe je dat toch anders ? Beschaafd bedoel ik dus.

Nu kan ik een hele lijst met mogelijkheden geven waarop deze situatie anders opgelost had kunnen worden maar dat doe ik niet.

Dat is namelijk zinloos omdat de klant de relatie al verpest heeft.

En dat noemen wij in kindertaal : "eigen schuld, dikke bult"

stofzuigertje

Re: Verouden mag zijn rotzooi houden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn kleuren die lastig te mengen zijn en het materiaal kan ook nog verschil veroorzaken.

De Staal in winkel kan iets verouderd zijn en alleen als het verschil te groot is heeft U rechten.
Dus maak een foto en vraag andere of dit acceptabel is.
Dus Uw bank en de staal erop!

Bij nabestellen krijg je ook meestal enig kleurverschil, als ik een foto na bestelde kreeg ik meestal ook enig verschil te zien.

Het verfbad methode is gevoeliger als een foto en die kregen ze moeilijk goed.

Een autospuiter moet ook vaak de kleur van opgave fabriek bijwerken ter voorkoming kleurverschil.
Dus ook deze hebben dit probleem.

En ga nu eens Uw plavond met zelfde verf van 3 jaar terug bijwerken en kijk naar de vlekken van kleurverschil.
Wit is geen wit op uw plavond en U weet hoe moeilijk het is precies deze tint te krijgen.

Alleen kunststof producten zijn redelijk kleurvast dus geen Leder maar Plastic en stoffen die flink kunnen zweten van Polyesters...

Astrid35
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 mei 2006 09:28

Re: Verouden mag zijn rotzooi houden

Ongelezen bericht door Astrid35 »

En als u nu eens probeert de bank 'objectief' te bekijken? Alsof u de oorspronkelijke kleur niet kent of heeft? Is het dan nog steeds een lelijke kleur in uw interieur?

marieke2407

Re: Verouden mag zijn rotzooi houden

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hallo

ik snap het best wel,ook wij moesten van een staal een bank uitzoeken en dan is het afwachten of het de kleur is die je wilt...
maar afgelopen week kwam het binnen en als eerste de bank :D dus wij gelijk kijken pff ja het was de kleur...het kan echt gebeuren dat het gewoon afwijkt en misschien wijkt deze ook nog wel wat af..?dat weten we niet maar we zijn tevreden...
nu de eethoekstoelen nog die komen bijna..maar die komen van een andere leveracier...die vrouw is met ons naar buiten gelopen met een staal om te kijken welke kleur het meest in de richting van de bank komt,want ze zei letterlik de kleur binnen is echt niet de kleur van buiten door de lampen enz...nu hebben we als leen hele hele hele hele hele donkere dat vind ik te..dus tint lichter zou ik al blij mee zijn..
maar ik snap je teleurstelling wel,je wilt wat je besteld,maar ik denk als je in de voorwaarde leest dat een kleur iets mag afwijken maar niet te...
dat staat bij ons wel....
dat is ook logisch...
het is :twisted: waarschijnlijk een hoop geld uitgegeven en niet wat jij wilde maar wat astrid zei als je er nu naar kijkt en die andere kleur vergeet?maar als jij vind dat je in je recht staat ,dan gaan! en dat je boos bent is logisch! ik vind dat logisch...
je spaart of weet ik wat en dan verheug je je ergens op....en dan is het een domper..ik denk dat ik het van boosheid ook zou doen als je zo geholpen zou worden in een zaak....
laten we daar nou eens aandenken,sparen oh leuk verheigen de bank komt,domper....
je wordt arrogant geholpen en dan wordt je boos...je wilt weten of dat je zelf nou alleen gelijk hebt of dat andere mensen het ook zien?
maar als het minimaal is...ja?

ik wens je veel succes

Gesloten