LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woon square

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Pelesama
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2013 14:59

Woon square

Ongelezen bericht door Pelesama »

Het afgelopen weekend folder van woonsquare gezien. Bij elke hoekbank, bankstel of complete woonkamer gratis i pad. Das niet gek dacht ik. En er stonden 2 banken in die mij zeer aanspraken.
Een uurtje met de auto en toen we er eenmaal waren vonden we al snel een van de banken die we in de folder hadden gezien. Hij zat lekker, kortom we wilden hem graag hebben maar dan in een andere kleur.
De bank die wij wilden stond in de folder en in de showroom voor €399,00
Geen geld toch. En inderdaad hij was in andere kleuren leverbaar. De kleur die wij wilden zat erbij maar toen kwam het. De bank kwam dan op €899,00. Maar omdat het actie was mocht hij nu voor €799,00 en als ik geen cadeau nam voor €699,00. het kado was een koffieapparaat en die i pad kreeg je zowiezo niet. Ik zeg hij staat daar in die stof voor €399,00 maar dat hadden wij niet goed gelezen. In hele kleine miniletters stond daar : prijs voor uitvoering in goedkoopste stof. Opeens ziet de verkoper iemand binnen komen, gaat daar heen en blijft daar ook en laat ons gewoon zitten. Toen hebben wij onze biezen gepakt. Toch nog een folder meegepakt in de winkel en helemaal doorgespit, maar zie verder niets staan over die actie gratis i pad. Niets van vraag in de winkel naar de voorwaarden. Er staat alleen druk en zetfouten voorbehouden en kadoartikelen alleen waar het bij staat vermeld. Nou, bij elke bank of wat dan ook stond ook op deze aanbieding gratis i pad. Ach het leek ook te mooi om waar te zijn, maar toch er ingetuind.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Woon square

Ongelezen bericht door dhc »

En uw vraag is?

Goed lezen is nog steeds een kunst....

Pelesama
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2013 14:59

Re: Woon square

Ongelezen bericht door Pelesama »

Dat je in de folder dingen beloofd worden die ze niet na komen. Geen gratis ipad, terwijl in de folder bij de bank stond met gratis ipad. En dat je dus die afgebeelde bank niet voor die prijs krijgt, maar vele honderden euro s meer. En pas in de winkel zegt die verkoper dat het op het bordje onder de prijs staat. Inderdaad maar zo smerig klein dat je met leesbril nog met je neus op dat bordje moet.
Dat heefy niets met oed lezen te maken.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Woon square

Ongelezen bericht door dhc »

Dat heeft er in zoverre mee te maken dat u hier geen vraagt stelt doch uw ervaringen met ons deelt...

Mopperen doen we allemaal weleens maar heeft hier geen toegevoegde waarde. U lucht uw hart da's alles.
Of u stelt een vraag en u gaat klagen bij het CBW en de Reclame Code Commisie...

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Woon square

Ongelezen bericht door alloallo »

Woonsquare is het verdedigen niet waard, maar een andere stofkeuze kan uiteraard tot een andere prijsstelling leiden!

Wees echter blij dat u niets gekocht heeft. Woonsquare is een onbetrouwbaar adres

Pelesama
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2013 14:59

Re: Woon square

Ongelezen bericht door Pelesama »

Bijbetalen voor een andere stof, maar daar gaat het niet om. Die bank staat zoals hij staat met een prijskaart van 399 euro, en als je die bank dan wil is diezelfde bank veel duurder omdat er onder de prijs in miniletters staat: in de goedkoopste uitvoering. Zet dan de prijs neer wat die bank echt kost zoals hij in de winkel staat.

stofzuigertje

Re: Woon square

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met een zeer slecht verkoopbare kleur of soort stof klanten lokken en dan vele die boos weglopen.

Prima winkel maar ik weet dat het goedkoopste leden meestal binnen 2 jaren stuk gaat dus altijd bijbetalen voor beter maar ondanks dat, prima spullen en nog best redelijke prijzen.

mieke71
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2013 11:01

Re: Woon square

Ongelezen bericht door mieke71 »

hel!ik heb 05-12-2012 een bankstel besteldt hierzo.na 13weken wachten heb ik hem eindelijk nu 2 weken binnen. :D maar nu zat ik afgelopen woensdag lekker relaxt op me bank naar de tv te kijken.toen ik voelde dat er een binnen veering sprong.en ik er door heen zakte. ik ben de volgende dag gelijk terug gegaan naar de winkel.om me beklaagt te doen.de vriendelijke verkoper heeft naar het hoofdkantoor een fax gestuurd.waar hij in beschreeft wat mijn klacht is.nu moet ik wachten op een brief.met de mededeling wanneer ze komen kijken.als ze het gelijk kunnen maken doen ze dat.maar als het niet ka,zal ik me bank weer even moeten missen.graag zou ik willen weten.waar ik recht op heb,en wat ik moet doen als er meer problemen op me pad komen met de woon square.ik woon alleen en ik heb geen kinderen die op de bank springen,ik heb ook geen last van zwaar over gewicht.maar ik vind het allemaal zeer vervelend dat ik na 2 weken alweer op een kapote bank moet zitten.heb er hard voor moeten werken.......
Laatst gewijzigd door mieke71 op 06 apr 2013 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

isabel72
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2013 10:34

Re: Woon square

Ongelezen bericht door isabel72 »

Beste mensen,

Ik heb een bank gekocht bij hun voor 1795 euro en ook ik ben er in geluist hoor
ik heb ook geen kado gekregen maar erger dan dat een stukke bank
alles was stuk bij de 3 zits zelf zo erg dat je je handen er aan open haalde
ben meteen wezen bellen en kreeg tot 4 keer aan toe een onbeschoft mens aan de lijn die opnam met haar voornaam haar achternaam niet wou noemen en steeds de telefoon in mijn oor er op gooide omdat ze vond dat ik niet naar haar luisterde
ben je gek ofzo ik moet naar jou luisteren terwijl ik zoveel geld betaal en nog niet eens 10 minuten die bank in huis hebt en nu wil je niet luisteren naar mijn klachten wat er allemaal stuk is belachelijk gewoon
sterker nog ik heb haar gezegd dat ding meteen weg te halen
na 4 keer ruzie heb ik gevraagd om haar supervisor die kreeg ik na veel smeken aan de lijn deze vertelde mij dat hun het thuis bij mij komen repareren en ik krijg een leen bank als hij mee moet
heb hun gezegd dat ik consumenten recht hebt en de melding binnen 10 minuten na leveren maakte en dat ik wil dat ze hem per direkt omruilen voor een goede
krijg ik als antwoord dat ze dat niet zomaar kunnen doen anders zitten hun met een stukkende bank Dit is niet te geloven je geeft hem liever aan mij dan dat je een klant behandeld naar behoren.
Toen ik hun duidelijk maakte dat ik hiermee niet akkoord ging en dat je niet het leer kan bekleden bij ons thuis werd me gezegd dat de bank opgehaald werd
nu is het afwachten wat te doen want nu zit ik zonder bank en weet ik nog niet wat hun gaan doen
en ik ben 1795 euro lichter gemaakt
erg vervelend zulke woekeraars ik hoop dat ze snel aangepakt worden hoor want ze zouden deze mensen moeten opdoeken voor hun slechte service en manieren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Woon square

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

isabel72 schreef:Beste mensen,

Ik heb een bank gekocht bij hun voor 1795 euro en ook ik ben er in geluist hoor
ik heb ook geen kado gekregen maar erger dan dat een stukke bank
alles was stuk bij de 3 zits zelf zo erg dat je je handen er aan open haalde
ben meteen wezen bellen en kreeg tot 4 keer aan toe een onbeschoft mens aan de lijn die opnam met haar voornaam haar achternaam niet wou noemen en steeds de telefoon in mijn oor er op gooide omdat ze vond dat ik niet naar haar luisterde
ben je gek ofzo ik moet naar jou luisteren terwijl ik zoveel geld betaal en nog niet eens 10 minuten die bank in huis hebt en nu wil je niet luisteren naar mijn klachten wat er allemaal stuk is belachelijk gewoon
sterker nog ik heb haar gezegd dat ding meteen weg te halen
na 4 keer ruzie heb ik gevraagd om haar supervisor die kreeg ik na veel smeken aan de lijn deze vertelde mij dat hun het thuis bij mij komen repareren en ik krijg een leen bank als hij mee moet
heb hun gezegd dat ik consumenten recht hebt en de melding binnen 10 minuten na leveren maakte en dat ik wil dat ze hem per direkt omruilen voor een goede
krijg ik als antwoord dat ze dat niet zomaar kunnen doen anders zitten hun met een stukkende bank Dit is niet te geloven je geeft hem liever aan mij dan dat je een klant behandeld naar behoren.
Toen ik hun duidelijk maakte dat ik hiermee niet akkoord ging en dat je niet het leer kan bekleden bij ons thuis werd me gezegd dat de bank opgehaald werd
nu is het afwachten wat te doen want nu zit ik zonder bank en weet ik nog niet wat hun gaan doen
en ik ben 1795 euro lichter gemaakt
erg vervelend zulke woekeraars ik hoop dat ze snel aangepakt worden hoor want ze zouden deze mensen moeten opdoeken voor hun slechte service en manieren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tsja, tis de put dempen als het kalf reeds verzopen is maar woonsquare kan je in dezelfde categorie gooien als seat en sofas.
Zij balanceren op het randje van wet / fatsoen en rest wat hoort.

Zou eerder voor Ikea kiezen maar das een andere discussie.


Zie de diverse topics over woonsquare / poppeliers, blijven zeuren en zei**ken en als je rechtsbijstand hebt, deze erachter zetten.

S6

SK888
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2013 17:09

Re: Woon square

Ongelezen bericht door SK888 »

Woonsquare is een bedrijf die met leugens verkoopt en vervolgens zijn part of the deal niet na komt. Is dat de manier?
is dat hoe je met je klanten omgaat? Door je klanten blijf je als bedrijf draaien. Uit mijn persoonlijk onderzoek is gebleken dat wat voor bedrijfsstructuur ze er ook hebben, zij zich echt mogen schamen. En misschien hun bedrijfsmissie en visie in twijfel moeten trekken! Bovendien de nazorg wanneer je geld bij ze uitgeeft, is uitermate teleurstellend!! Ik ben geen klant met klant-is-koning-mentaliteit klant. Ik denk dat veel consumenten deze te letterlijke begrijpen.
Maar als verkoper vanuit een consumenten optiek verkopen, zonder mensen leugen te verkopen. Als je word beloofd dat een bestelling MAXIMAAL 5 weken duurt en vervolgens duurt het 7, kun je op zn minst de klant laten weten dat de bestelling vertraagd is! Aanvankelijk word er vanuit gegaan dat je er zelf achteraan blijft hobbelen?? wat is dat voor nazorg? Dit zijn toch normale zaken waar ik om vraag?
Dit is toch geen klant is koning mentaliteit?? Het gaat hier niet om een pak pasta?? Ik hoop dat ze hun bedrijfs mentaliteit aanpassen! Als dat niet voor mij is dan voor hun toekomstige klanten! Dit soort bedrijven verdienen het niet om leugens te blijven verkopen! En dat deze aandeelhouders op een stel leugens, geld verdienen!

https://www.klacht.nl/zoeken/?mode=pst&smn=woonsquare

WBANL
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2013 15:05

Re: Woon square

Ongelezen bericht door WBANL »

Na heel wat mail verkeer en telefoon, zijn we er toch samen uitgekomen en hebben wij opnieuw een bankstel besteld bij Woonsquare.
Laatst gewijzigd door WBANL op 01 jul 2013 07:22, 2 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woon square

Ongelezen bericht door crazyme »

WBANL schreef:Wat raadt u mij aan?
Vertel zoveel mogelijk mensen over uw ervaring en laat het zitten.

U heeft waarschijnlijk voor 100% gelijk, maar u kunt niets bewijzen. Al zou u dat wel kunnen: het gaat om een bankstel van 3 jaar oud, en dan valt er niet zoveel meer te halen.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Woon square

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

WBANL schreef:Ik ben jarenlang klant geweest van Woonsquare/voorheen Poppeliers in Almere.
3 jaar geleden hebben wij een door onszelf gemaakte scheur in de zitting van de leren bank laten maken voor 650 euro. Nu gaat de zitting bladderen en blijkt dat het kunstleer is!
Wij hebben contact opgenomen met Woonsquare en onze klacht via een service formulier gemeld.
Na 4 weken maar eens langs gegaan op zaterdag en toen zei de verkoper dat ze er mee bezig waren. Bleek achteraf een smoes te zijn, want hij had helemaal geen inzage in het computersysteem. Na nog eens 2 weken maar even gebeld. Ze hadden niets binnen gekregen. Opnieuw alles ingevuld en met foto's persoonlijk langsgebracht. Na 2 weken een telefoontje: Of wij de foto's via de mail wilden versturen. Deze hadden zij reeds, maar waren onvindbaar. Al met al, na heel veel bel en mail verkeer de afspraak gemaakt dat wij met korting een nieuwe bank konden uitzoeken. Wij naar Woonsquare Almere. 2 banken uitgezocht die wij mooi vonden. Wij zouden gemaild worden. Na 1 week een telefoontje dat zij 100 euro korting mochten aanbieden op 1 van de banken. Het werd gebracht alsof wij 1.000 euro korting kregen. Van de andere bank wisten ze niet meer om welke bank het ging! Nu, 4 maanden en tig mailtjes en verder ben ik het helemaal zat. Ik wil hier werk van gaan maken. Ik zit te denken aan de consumentenbond en rechtsbijstandverzekering. Wat raadt u mij aan?

je geeft het antwoord zelf al, werk van maken en de RB erachter zetten. Begrijp niet dat deze zaken nog bestaansrecht hebben.

S6

greet janssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2013 14:57

Re: Woon square

Ongelezen bericht door greet janssen »

vorgig jaar 2012 heb ik al mijn meubels bij woon square gekocht
alles werd gelevert op 21dec 2012 in jan kwam ik er achter dat er inmijn witten stoelen roze plekken zaten heb gebelt met woonsquare mijnstoelen werden half feb op gehaalt om terug naar de fabriek gestuurt te worden om naar te kijken wat het was het zou tussen de 4 a/8 weken duren ik heb toen gebelt en ze zeiden dat mijn stoelen op nieuw bekleed zouden worden en dat ik ze binnen twee weken terug zou hebben ik ben nu 4 onderhand 4 en een halve maand verder en als ik dan bel dan krijg ik te horen ze zijn er nog niet ze hebben mijn belooft dat ze deze week zouden komen en opnieuw bekleed zouden zijn maar dan krijg je te horen dat ze er wer niet zijn en nog wel een week of 3 kan duren ik ben het wachten nu beu en elke keer met een ander smoes af gescheept te worden wat moet ik nu doen kunnen jullie mijn helpen ben echt raadeloos



groetjes greet jansse

mvanonzenoort
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2013 23:44

Re: Woon square

Ongelezen bericht door mvanonzenoort »

Eind november 2012 werd de Sirato bank bij ons geleverd.
Wij kochten deze bank in maart en lieten ons verleiden tot het bijkopen van garantie van All in House.

Kort na de levering was ik al ontevreden, met name statisch, veel pilling en een grof en heel zwak weefsel, Het is op meerdere plaatsen gewoon kapot. En dat terwijl deze bank voor dit bedrijf een van de duurdere modellen was, niet een van de lokkertjes van 500 euro.

Het was al lastig een emailadres te vinden. Toen ik mijn klacht meldde werd ik direct doorverwezen naar All in House. Deze mensen kwamen en deden wat oplapwerk.
Mijn klacht ging vooral over de bank zelf. Ik heb dit vervolgens gemeld bij het bedrijf. Ze negeerden dit door weer te verwijzen naar All in House, Ook zeiden ze dat ze volgens de garantievoorwaarden van het CBW niets hoefden te doen.

Ik mailde hen opnieuw met de mededeling:t

U verwijst naar de garantievoorwaarden van het CBW
Hierin is in artikel 15 opgenomen:
De geleverde zaak moet die eigenschappen bezitten die de afnemer op grond van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten (conformiteit). Dit geldt tevens bij bijzonder gebruik voor zover dit door partijen bij het sluiten van de overeenkomst is voorzien. Wordt aan deze verwachtingen niet voldaan, dan heeft de afnemer recht op reparatie respectievelijk vervanging, ontbinding en/of prijsvermindering.

Ik doe een beroep op artikel 15 . Gedetailleerdere uitleg van mijn klacht vindt u in mijn eerdere mail die hieronder is toegevoegd. De eigenschappen van deze bank na zo’n korte termijn is niet wat je mag verwachten. Het verwijderen van pilling door All in House merk ik niet aan als reparatie, maar als lapwerk. De kwaliteit van de stof blijft er onvoldoende door.

]Toen ze weer aangaven niets te kunnen doen heb ik contact opgenomen met het CBW. Daar bleek al snel dat die garantie in elk geval niet betekent dat er goede kwaliteit geleverd moet worden en dat zij daar op toe zien. Zij verwezen ons naar een geschillencommissie waar je voor moet betalen.

Mijn vraag is: is het juridisch toegestaan dat een bedrijf geen klachten in behandeling neemt maar deze doorverwijst naar een reparatiebedrijf of naar een geschillencommissie die je als klant moet betalen.

Nou had ik al niet zo'n goed geval over de verkoopmethoden die dit bedrijf hanteert (allerlei warrige berekeningen met fietsen en kortingen enzo. Toch had ik verwacht dat er in Nederland wel zou worden toegezien op een fatsoenlijke klachtenafhandeling.

stefander1982
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 mei 2013 15:54

Re: Woon square

Ongelezen bericht door stefander1982 »

Goedemiddag,

Allereerst een reactie op het gevalletje woonsquare. Wil je zogenaamde lage prijzen? Een gratis i-pad, fiets of 11-delige huisset met alle problemen zoals al meerdere malen beschreven op dit forum, ga vooral eens naar woonsquare, Poppeliers en seat's and sofa's (1 en dezelfde familie).

Hou er bij deze jongens altijd rekening mee dat de advertentie een lokker is, je de gratis producten nooit krijgt en dat na de koop service ver te zoeken is. Lees a.u.b. dit forum en denk daarna nou niet dat ze u toevallig anders gaan behandelen!

Dan wat betreft de CBW garantie en het all in house pakket wat u erbij heeft aangeschaft. CBW schrijft voor zijn leden (winkeliers aangesloten bij CBW) voor dat de winkel 3 jaar aflopende garantie moet geven. 1ste jaar volledig, 2de jaar 2/3 garantie en 3de jaar 1/3 garantie. Niets mis mee, mocht je dus iets met de bank hebben dan is de winkelier verplicht hier iets mee te doen waarbij de meeste winkels een onafhankelijke servicedienst gebruikt welke de bank komt bekijken/repareren.

Heb je gekozen voor een all in house garantie dan betekend dit dat de winkelier de garantie overgeeft aan de fabrikant waarvan het all in house product is en dus bij eventuele meldingen van een klacht dien je dit direct bij de fabrikant van all in house te doen.

Blijft dus staan dat ongeacht of je all in house of CBW garantie van de winkel hebt, een partij verplicht is iets met de klacht te doen totdat deze definitief afgewezen of gerepareerd wordt.

Kom je er echt niet uit met een van deze partijen, schakel dan de geschillencommissie in. (geef de winkel wel altijd de kans om het op te lossen).

Koop mijn meubels liever bij een lokale kleinere winkel, vind het persoonlijker, service is altijd beter en uiteindelijk de prijzen ook. Een een gratis i-pad?? die koop ik wel van het geld wat ik over de jaren heen overhoud welke ik dan vervolgens gebruik op de bank waar ik al jarenlang op geniet.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woon square

Ongelezen bericht door 16again »

mvanonzenoort schreef: Mijn vraag is: is het juridisch toegestaan dat een bedrijf geen klachten in behandeling neemt maar deze doorverwijst naar een reparatiebedrijf of naar een geschillencommissie die je als klant moet betalen.
Dit bedrijf heft klachtafhandeling uitbesteed, niks mee mis zolang klacht naar tevredenheid wordt opgelost.
Ben je ontevreden over geboden oplossing, dan blijft verkopende partij je aanspreekpunt.

De geschillencommisie is een extra bij CBW meubelzaken, en is op te vatten als laagdrempelige rechtzaak. Stelt de commissie jou in het gelijk, dan krijg je klachtengeld terug
....contact opgenomen met het CBW. Daar bleek al snel dat die garantie in elk geval niet betekent dat er goede kwaliteit geleverd moet worden en dat zij daar op toe zien
CBW ziet er alleen op toe dat winkels de cbw contributie betalen, die "erkenning" houdt weinig meer in.


Buiten CBW voorwaarden geldt ook conformiteitsbeginsel. Product behoort eigenschappen te hebben, die je er normalerwijs van mag verwachten. Zeker voor dure bank verwacht je niet:
heel zwak weefsel, Het is op meerdere plaatsen gewoon kapot
Bij geschillencommissie kun je mogelijk gaan voor herstoffering/ontbinden van de koop.


De bijgekochte garantie lijkt mij overigens weggegooid geld, al biedt deze mogelijk ook reiniging bij vlekken.

johnenleen
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2013 22:15

Re: Woon square

Ongelezen bericht door johnenleen »

ja ik heb in het verleden ook voor 14,000 aan meubels gekocht bij poppeliers? het was niet hetzelve kwaliteit als in de winkel zo wie zo niet het zelvde leer of de vulling van de ziting of de rug steun ,dan komen de zogenaamde monteurs even kijken .konstateerd dat ik maar langer er op moet zitten dan word de bank soepel .ik zeg en de rugleuning dan moet ik daar ook op zitten.
dan heb ik het nog niet over de stoelen gehad echt leer bested en betaald en dan gewoon vol houden dat het echt leer is ik de zitting er afdehaald en hem op de fijten gewezen .dan de poten van de stoelen zaten verf spatten op ..en daarop zij hij daar kan ik niks aan doen.hij verwees dat ik het cbw moet bellen

....contact opgenomen met het CBW maar dat zijn nog de grootste oplichters deze spannen samen in oplichters netwerk...... ik hoop dat ik als lotgenoot andere mensen ook net als andere lotgenoten niet meer bij die oplichters gaan kijken ...nee zelfs niet kijken en de folder gelijk in de papier bak gooien

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woon square

Ongelezen bericht door 16again »

CBW doet niets voor je, dat is gewoon de vereniging die belangen van aangesloten winkels voorop stelt.
Waar je wel terecht kan is http://www.geschillencommissie.nl

Gesloten