LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flyer van politieke partij is geen reclamedrukwerk?

Harm.calc

Flyer van politieke partij is geen reclamedrukwerk?

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Heb ik een “geen reclamedrukwerk” sticker op m’n brievenbus, krijg ik een reclamefolder van D66 in de brievenbus. En wat staat daar op: milieu.

Reactie van D66:
Het spijt D66 dat u ten onrechte een flyer hebt ontvangen. We geven instructies dat de flyeraars zich moeten houden aan gemeentelijk beleid: geen flyer bij Nee/Nee sticker, wel bij Ja/Nee sticker, aangezien politieke partijen beschouwd worden als niet-commerciële instellingen.

Wat een slecht verhaal.

“Ja” op die sticker is van: wél Huis aan Huis bladen. Wat ik kreeg was een ordinaire reclamefolder. Niets meer of minder.
Nou, die mag ik dus weer naar de papierbak brengen? Bedankt.

Reclame van een niet-commerciële instelling is geen reclame?

stofzuigertje

Re: Flyer van politieke partij is geen reclamedrukwerk?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Officieel volgend de regels mag bij een Nee/Nee sticker er ook propaganda voor 2 maart in Uw bus, maar ook de SP adviseerde wel Ja/Nee en Nee/Nee over te slaan.

Maar.....
Als je Nee/Nee sticker op klep zit en de klep nog open stond zie je pas na bezorgen dat er een Nee/Nee op zat...

En Milieu? Weet U ook al dat bij veel Nee/Nee stickers de bezorger met erg veel oud papier bleef zitten dus besparen milieu? Helaas niet!

En politieke info is dus geen reclame volgens de wet dus het mag helaas wel.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Volgens mij heeft die sticker geen enkele juridische waarde.

D66 weet overigens wel meer "recht" te praten wat krom is.

Harm.calc

Had ik zelfs vanochtend zo'n ding onder de ruitenwisser van m'n auto.
Moet ik die naar de papiercontainer brengen? Mooi niet. Wordt dus "zwerfvuil".
En wat heeft men aan mijn auto te zitten. :x
Met je poten van af blijven D66!

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Harm.calc schreef:Had ik zelfs vanochtend zo'n ding onder de ruitenwisser van m'n auto.
Moet ik die naar de papiercontainer brengen? Mooi niet. Wordt dus "zwerfvuil".
En wat heeft men aan mijn auto te zitten. :x
Met je poten van af blijven D66!
Laat me raden, u stemt PVV?

buckleup

Ongelezen bericht door buckleup »

stofzuigertje schreef: En Milieu? Weet U ook al dat bij veel Nee/Nee stickers de bezorger met erg veel oud papier bleef zitten dus besparen milieu? Helaas niet!
Ha ha.... dat is een kromme redenering. Dat is hetzelfde als iemand die een vegetarier een biefstuk aanbiedt met de woorden: "Joh, als het dier eenmaal geslacht is kun je het toch net zo goed opeten?"

Harm.calc

@GJvdZ

Tegen onzinnig papierverbruik = PVV?
Bezwaar hebben als anderen aan je eigendom komen = PVV?

Laat me raden: u vindt stemmen maar stom ...

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Een ramp iedereen die zich vergist of te druk is om de sticker te lezen, dan gebeurt het een flyer in de bus. Hel breekt los boosheid en vooral " eindelijk we mogen weer klagen " en kloppen de klacht op trosradar neer.

Vraag aan Harm ben je niet een beetje een malloot, zo zou ik me wel voelen als ik de vraag gesteld had.

Harm.calc

@ronald g

Ach ja, wat maakt het ook uit. 1 kg reclamedrukwerk per week in de bus, wat we eigenlijk niet lezen ... :?

De één noemt het klagen, een ander denkt iets verder na ... :oops:

En mij

Ongelezen bericht door En mij »

Als actief lid van een lokale politieke partij heb ik ook folders rond gebracht. Binnen onze partij is uitgezocht wat de status van de sticker vs folders is. De politieke post wordt gezien als huis-aan huis post (dus geen reclama of h-a-h blad) van de gemeente cq overheid en valt daarmee niet in de regeling van de nee-nee en nee-ja stickers. Het wel of niet in de brievenbus doen van de flyers staat ieder partij dus vrij. Mijn partij heeft er voor gekozen om bij nee-nee stickers geen flyer te bezorgen. Ook hier kregen we klachten over (waar blijft die folder van jullie?). Uitleg over het niet in de bus doen werd wel gewaardeerd.
Ons standpunt is: 'als politieke partij ben je er voor de burger, als deze een nee-nee sticker heeft dan zal deze bij interesse zelf naar informatie op zoek gaan en geen behoefte hebben aan extra papier. Als politieke partij staan we luisteren we ook naar deze burgers.)
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je soms per ongeluk toch een folder in de verkeerde bus doet.... .

Gesloten