LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ACN ! FOUTE BOEL.

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
jurrien

ACN ! FOUTE BOEL.

Ongelezen bericht door jurrien »

Vandaag staat in de krant{telegraaf op internet] dat vier nederlanders
in belgie zijn veroordeeld voor het organiseren van een piramidespel!
Dit in verband met het zoveel besproken ACN. nu is toch bewezen dat
het allemaal oplichting! is. dus ,geen cent voor ACN . wees wijs!

Gast

Re: ACN ! FOUTE BOEL.

Ongelezen bericht door Gast »

Goed lezen ! Ze zijn niet veroordeeld ze lopen gewoon vrij rond :-)

Gast

Wist niet dat als je veroordeeld bent je niet vrij rond zou kunnen
lopen! Hangt af wat de straf is .Ik heb toch niet gezegd dat ze vast
zitten, maar veroordeeld zijn ze WEL.

Gast

Mogen we een iets duidelijker link. Zelfs met de zoekfunctie kan ik het niet vinden.

Gast

Word verwijderd! www.telegraaf.nl dus kijk maar even morgen weet
iedereen het toch wel!

Gast

als ik niet duidelijk genoeg ben ! kijk op BINNENLAND pagina van
de internetsite www.telegraaf.nl van 16-juli 2004

Gast

Je mag dit vast wel quoten toch?

Vier Nederlanders opgepakt voor pyramidesysteem België
BRUSSEL/ANTWERPEN - Justitie in Antwerpen heeft vrijdag vier Nederlanders aangehouden voor het opzetten van een illegaal systeem van pyramideverkoop van goedkope telefoonabonnementen in België. Het gaat om inwoners van Naaldwijk, Alblasserdam, Vlissingen en Renesse. Ook twee Belgen zijn aangehouden in verband met de zaak.

Via hun bedrijf ACN verkochten zij goedkope telefoonabonnementen op goedkopere huurlijnen met de medewerking van tussenpersonen, die per afgesloten contract een commissie moesten betalen aan degene die hen had aangeworven. Pas als de tussenpersonen een nieuwkomer hadden aangeworven als verkoper, kregen zij zelf betaald. Ondertussen moest elke nieuwe tussenpersoon wel een starterspakket van 549 euro aanschaffen. Dat pakket bestond eigenlijk alleen uit goedkoop promotiemateriaal.

De Nederlandse en Belgische drijvende krachten achter ACN organiseerden in België tal van verkoopavonden, waarbij volgens justitie met agressieve methoden werd gewerkt. Verder zou de hele opzet van het systeem een illegale vorm van pyramideverkoop zijn op grond waarvan justitie besloot in te grijpen.

Gast

Ok, 2 dingen: De politie houdt je aan op verdenking van het opzetten van een illegaal piramidespel. Niemand is schuldig totdat ze veroordeelt zijn, dus dit is weer een staaltje telegraafjournalistiek, maar goed.
Ten tweede is het feit dat je niks betaald krijgt totdat je een nieuwe distribiteur hebt gevonden een pertinente onwaarheid.
Nou ben ik zelf consultant bij Euphony en vind ik het beloningssysteem 3 x niks, maar onwaarheden, daar heeft niemand wat aan.

Gast

Ook in belgie staat het in de krant! dus niet alleen de telegraaf. Voor wat de inhoud zegt, Gaan er al genoeg topics hoor.

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Zelfs nu er onomstotelijke evidentie wordt geleverd blijven voorstanders voor het systeem pleiten. Zielepieten. Telecomabonnementen verkopen? Pyramidespel? Waar heb ik dat eerder gehoord? O ja... in talloze topics hier. :roll:

Gast

JohnRadem,

Leuke sites die je noemt.
Maar als je nou eens een objectieve site zou kunnen noemen...
En sites als www.kvk.nl ... tik dan www.google.nl ofzo, daar kom je net zo ver mee.

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ik ben het met vorige gast eens.

Ook wij, tegenstanders, geven namen van sites door die anti-MLM zijn. Maar ik zoek altijd op Google met een aantal trefwoorden om te verifiëren of bepaalde uitspraken kloppen van pro-MLM-ers.

Meestal krijg ik geen positive hit, maar vaak negatieve feiten over MLM.

Het verhaal van Trump, is al uit minimaal 2000. (op een site uit 2001 wordt verwezen naar vorig jaar). Niemand kan een datum geven dat de uitzending is geweest en iedereen spreekt over vorig jaar. Kopiëren van het verhaaltje?

Kristina

Ongelezen bericht door Kristina »

Wat een gezeur over D. Trump zeg!. Of zijn "mlm uitspraak" waar is of niet...wat doet het ertoe? Wij als mlm'ers (en anti mlm'ers overigens) hebben niks met de beste man te maken en hij ook niet met ons. Als je je beslissing, om in de mlm branche te stappen, van zijn uitspraken laat afhangen, dan ben je wel achterlijk bezig, naar mijn mening.

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

Beste Kristina,

Wat voor een gezeur? Als op internet minimaal 15 sites volstaan met het feit dat Donald Trump gezegd heeft dat.....

Dat 10-tallen sites beginnen met precies dezelfde zin...

En dat jij het flauwekul vindt en niet ter zake doende is??

Ik niet Kristina, want met dit soort leugens worden nog stees mensen overgehaald dat MLM een opportunity is die door grote zakenmensen wordt ondersteund. Maar het is gebaseerd op leugens. En waarom moeten MLM-organisaties gebruik maken van leugens? Geloof jij het ook nog steeds tegen beter weten in?

Kristina

Ongelezen bericht door Kristina »

Beste Madeleine,

Ik heb ooit wel eens in het verleden het gerucht gehoord over Trump. Mijn persoonlijke reactie was "whatever", ik ben tenslotte niet met nwm begonnen omdat 'beroemdheden' er ook iets mee te maken zouden kunnen hebben.
Dat, zijn vermeende uitspraak op talloze sites staat vermeld, vind ik, smakeloos, vooral vanwege het feit dat er eigenlijk nooit bewijs voor is geleverd.

Ik kan je verzekeren dat er bij mijn bedrijf nooit mensen worden geworven door uitspraken over D. Trump te maken. Nogmaals: Als je alleen maar om die reden deel uit wilt maken van de nwm branche, dan ben je niet goed bezig.

Gesloten