LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ACN - Hoe zit dat nou?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Jozef2011

ACN - Hoe zit dat nou?

Ongelezen bericht door Jozef2011 »

Jozef2011

Re: ACN - Hoe zit dat nou?

Kijk, simpelweg een stukje vergelijken levert dit op:

Via ACN overstappen naar Nederland Energie ( www.acnenergy.nl ) voor gas / licht is gewoonweg onverstandig. Prijzen zijn praktisch hetzelfde en zelfs iets duurder dan bijvoorbeeld een overstap via een vergelijkingssite. Bij voorbeeld via gaslicht.com. Prijzen zijn (nagenoeg) hetzelfde alleen is het bij de vergelijkingssite wel zo dat je een éénmalige korting krijgt van €350,=.. En die krijg je bij ACN niet.. ACN krijgt hem waarschijnlijk deels en daarvan keren zij dan weer een marginaal deel uit aan de “businessman”. Goed, dus qua energie moet je niet bij ACN zijn als je geen dief van de eigen portemonnee wilt zijn.

Voorbeeld:
Gezin €150,= per maand gas / licht, totaal €1800,= per jaar. Die €350,= welkomstbonus die je bij ACN niet krijgt maar wel bij vergelijkingssite is bijna 20% van je totaal jaarbedrag.. Ruim twee maanden gratis dus.

Zie hier. ACN is niet voordeliger.

Jozef2011

Nog een opvallend punt:

De mobiele diensten die je kan afnemen van ACN via het mobiele partnerschap met de phonehouse zijn ook niet goedkoper dan elders. De prijzen op de site van the phonehouse en die op het speciale gedeelte voor ACN klanten bij the Phonehouse zijn exact hetzelfde. Wat is dan de reden om niet direct bij The Phonehouse te kopen? Waarom moet daar dan nog iemand tussen zitten? De gemiddelde ACN'er doet dit af alsof het een kwestie van "gunnen" is.. Een tientje goedkoper per jaar had al leuk geweest..

Wat ik min of meer hieruit kan afleiden is dat het potentiële klantenvolume van ACN vrij klein is. Mocht je bij de The Phonehouse aankomen met het verhaal dat je een behoorlijk groot klantenbestand hebt en dat je deze via de site van The Phonehouse aan een nieuw abonnement met telefoon gaat helpen dan zullen ze daar naar gelang de grootte van het volume iets tegenover moeten zetten, anders ga je naar een ander. Vooropgesteld dat The Phonehouse hier daadwerkelijk wat tegenover zet is het wel raar dat je als klant daar dus niets van terugziet. Een soort collectieve inkoop zonder voordeel. Als ACN zo geniaal zou zijn en zich zo zou richten op de klanten en het voordeel van de klanten dan zou men toch een klein voordeel kunnen arrangeren voor de klant. Vandaar dus ook mijn twijfel over de volumes. En tegelijkertijd een bevestiging dat het klantenbestand bijzaak is naast de hoofdzaak “het werven van nieuwe rep’s”. Waarschijnlijk krijgen ze wel iets per nieuwe klant uitbetaald maar dat bedrag gaat deels in de ACN pot (voor de baas!) en een marginaal deeltje zal dan naar de rep gaan. Dit is waarschijnlijk wel het ware gezicht van ACN. Je maakt een deal met The Phonehouse en daar ziet de uiteindelijke klant niets van terug.. Maar ja.. Het is een kwestie van gunnen hé!

Toch is het in bedrijfsmatig opzicht eigenlijk gewoonweg arrogant of onnozel te noemen dat ACN niet een voordeel voor de klant realiseert. Dit zou de legitimiteit van de bedrijfsvoering te goede komen. Nu dit niet zo is krijg je eigenlijk een gratis inzicht in het businessmodel van ACN. Wat zich dus primair richt op de groei van het aantal (dik betalende) rep’s en in de tweede plaats komt de klant nog eens ergens kijken. Eigenlijk is het wel gênant te noemen dat een organisatie met een dergelijk geraffineerde piramide structuur zo slordig is in de finesses, als je de moeite neemt deze eens onder de loep te nemen.

jgeee

Ongelezen bericht door jgeee »

IN FEITE is ACN ten doode opgeschreven. In Oostenrijk kun je inmiddels 2.000 minuten per maand bellen voor €7,50 Daar heb je echt geen ACN voor nodig. Dit soort tarieven krijgen we straks hier ook.
En wat energie betreft?
In Noorwegen kijk je 's morgens op teletekst naar de energieprijzen en kiest vervolgens PER DAG de goedkoopste uit. EN dan is het dag met je handje ACN. Dan je je de € 475 staart led en het verlenggeld van 175 per jaar nooit meer terugverdienen. Dan ben je afhankelijk van wat er in landen als Polen, Portugal, Spanje en Italië gebeurt. Maar hoe schrijf je die in?

Wilbert Van Dijk

Ongelezen bericht door Wilbert Van Dijk »

hoi jongens ik ben 3 weken geleden in het zogenaamde europese hoofdgebouw geweest van ACN waar allemaal verhalen werdt verteld hoe ze begonnen enz maar ik wist niet zeker of ik moest geloven in al dat gelul, en dan ook nog de 399 euro nog wat. Ik ben gaan zoekenop dit forum naar hen en vondt heel veel meningen van mensen dus ik ben weer geweest vorig week zaterdag en kwamen de zelfde mensen weer terug en ik hoorde van elk spreker iets wat heel anders bleek dan wat ze 3 weken terug werdt verteld gelukkig ben ik niet aangemeld.

jongens die dit zien en twijfelen om ook in ACN te melden doe het niet. het zijn oplichters tenzij je teveel geldt hebt en denkt waar moet ik dit geldt voor uitgeven.

Gr: Wilbert Van Dijk

nessa1508

Ongelezen bericht door nessa1508 »

Zie niet zo gauw hoe ik zelf kan reageren op deze post.

Ben gisteren benaderd door iemand die mij wilde ronselen voor ACN. Had gelukkig gelijk door dat het niet in orde is!

Voelde me trouwens flink belazerd door deze persoon en was héél erg kwaad. Toen ze, na het zien van de introductie dvd, mij vroeg wat ik ervan vond, zei ik "Om eerlijk te zijn lijkt het op een soort piramideconstructie". Zij raakte gelijk "lichtelijk" geïrriteerd :wink: en vertelde dat piramidespelen verboden zijn. Yeah right! Het is dan wel geen piramidespel want ACN biedt wel degelijk "een product" aan maar je moet eerst flink investeren eer je (als het al zo is) er iets van terugziet.

Op mijn vraag hoeveel zij, sinds ze 5 maanden geleden begonnen is, al heeft verdiend, had ze een ontwijkend antwoord. I rest my case...

Hoop dat iedereen zo bijdehand is om eerst dit Forum te lezen voordat ze eraan beginnen!

Gesloten