LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] adres vermelden

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
anoniempie

adres vermelden

Ongelezen bericht door anoniempie »

Ik las over de mlm methode m.b.t. de rapporten. Het valt me op dat de deelnemers met adres staan vermeld door heel internetland. Hoe denken jullie hierover? :D

Gast

Re: adres vermelden

Ongelezen bericht door Gast »

Simpel: Dom!

Rapporten verzenden is nl. illegaal. Het valt onder de kanspel wetgeving net als Piramidespelen.

Rapportverkopers proberen zo op die wijze het naar het legale te trekken.

Nu komt natuurlijk de vraag waarom het "verkopen"van rapporten illegaal is! Toch?

Het is nl. geen gebruiksgoed en ook geen dienst die aangeboden wordt.
Tevens het het systeem zo dat je de rapporten door moet verkopen, wat volgens de wet ook illegaal is.

Gr,

AVB 8)

anoniempie

Bij dit mlm principe is er geen sprake van illegaliteit zover ik heb kunnen achterhalen. Het is nl. een product: papier met daarop, overal elders te achterhalen, informatie (ok is cru geef ik toe) maar het is een product. Verder is er bij dit systeem geen sprake van een 'top die het meest verdient' door middel van het zg. schuifsysteem. Dat maakt dit systeem anders dan een piramidespel.

anoniempie

blijf ik een kanttekening houden bij vermelding van adressen..

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

En toch is het illegaal!!

Je schuift nl. het rapport door. Je koopt iets niet of levert iets niet af fabriek. Het is ook nog niet eens een verbruiksgoed of dienst.

Het is niet iets wat je dagelijks gebruikt, of gaat gebruiken.

Vergelijk het eens met de volgende produkten of diensten:
Vitaminen, Potten & Pannen, Cosmetica, Telefonie, internet, waspoeder, tandpasta, sieraden, lingerie en ga maar door.

Zoals eerder vermeld: Rapporten en ook kettingbrieven waarvoor je moet betalen zijn illegaal en vallen onder de zelfde wet als Piramidespelen. Je kan het wetsartikel via Google opzoeken en het met eigen ogen zien.

AVB 8)

anoniempie

Of het al dan niet illegaal is.. er wordt niet tegen opgetreden vanuit de overheid. En op internet kijkende zijn er dan wel een HELEBOEL mensen die de wet overtreden. Bestaat daar wel een evenredige aanpak voor?

Zijn er ook mensen die al aan dit systeem zijn begonnen? Ik zou graag de ervaringen horen. En dan het liefst over het plaatsen van de adressen. Negatieve en positieve ervaringen. Ik ben benieuwd naar beide. Om een afweging te kunnen maken.

anoniempie

Het liefst reacties van mensen die ervaring hebben met dit specifieke systeem, dus niet m.b.t. de andere vormen van mlm.

Gesloten