LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] artikel in de telegraaf

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
respects

artikel in de telegraaf

Ongelezen bericht door respects »

Verwezenlijk uw dromen en realiseer financiële onafhankelijkheid.´ Telecombedrijven deden hun klanten al prachtige beloftes, maar nu moeten ook de verkopers eraan geloven. Om de moordende concurrentie voor te blijven, proberen nieuwe aanbieders hun telefoontikken te slijten met piramidespel-achtige verkooppraktijken.
„Dit is de manier om succesvol te worden en eindelijk al die dingen in het leven te gaan doen die je altijd al van plan was.” De ´regional directer´ van telecomprovider EurExcel komt onmiddellijk tot de kern van de zaak. In de advertentie in enkele lokale dagbladen was al sprake van ´riante inkomsten´. Met een soepele PowerPoint-presentatie tovert ze de aspirant-verkopers in de kleine conferentiezaal in het Ibis-hotel te Badhoevedorp meer eurotekens in de ogen. Zonder ervaring, risico, gerommel met voorraden of gezeur met baas of klanten kunnen ze groot geld gaan verdienen. Wie snel meer klanten en ´business-partners´ binnenhaalt, stijgt snel op de carrièreladder bij EuroExcel.
Telecombedrijven als Orange of Tele2 gooien kostbare reclamecampagnes tegenaan om nog een graantje op de overvolle telecommarkt mee te pikken. Firma´s als ACN, Euphony en EurExcel pakken het anders aan. Met een zichzelf uitbreidend netwerk van kleine verkopers, een zogenaamd ´multilevel-martketing´ systeem, proberen ze de markt van binnenuit te penetreren. Op bijeenkomsten door het hele land krijgen potentiële verkopers een juichende presentatie van bedrijf en zakelijke mogelijkheden. Het verkoopsysteem is in grote lijnen identiek: degene die een nieuwe klant binnenbrengt, krijgt een klein percentage van de omzet; degene die een nieuwe verkoper inlijft, ontvangt een bonus voor hem en degenen die deze nieuwe aanwinst binnenbrengt.
Geïnteresseerden moeten echter eerst zelf een bedrag inleggen om verkoper te kunnen worden, variërend van enkele honderden tot ruim € 600 bij ACN. Het geld kan worden terugverdiend door veel nieuwe mensen aan te brengen. Op de presentaties heet dit een ´motivatiebedrag´ dat moet aanzetten tot grotere ijver. Wie alle geldstromen echter goed in kaart brengt, tekent een schema dat verdacht veel lijkt op een piramidefonds.

Buitenlandse rechters trokken deze conclusie al eerder.
De Canadese overheid klaagde het uit Amerika afkomstige ACN eind vorig jaar al aan wegens het opzetten van een illegaal piramidespel. In België liep Euphony tegen soortgelijke klachten aan, die eveneens in een negatief vonnis voor de firma resulteerden.
Volgens Martin Bylsma van Euphony (50.000 klanten in Nederland) was daarbij echter sprake van ´aanloopproblemen´. „De Belgische wet voor dit soort verkoop is erg streng. Nederland is aanzienlijk liberaler. Wij hebben onze regels inmiddels bijgesteld en betalen bijvoorbeeld niet voor het werven van nieuwe verkopers. Door dat wel te doen, werk je piramidepraktijken inderdaad in de hand. Ik heb ook bij ACN gewerkt, dus kan daar over meepraten.” EurExcel betaalt wel voor nieuwe verkopers, maar ziet daar geen piramidespel in. ACN was niet bereikbaar voor commentaar.
De Consumentenbond heeft enkele tientallen klachten over genoemde telecombedrijven binnen. „Wij zijn wel al gebeld door mensen die een belabonnement van de meteropnemer aangeboden kregen. Wij houden deze ontwikkeling scherp in de gaten.” De ECD, bezig met de aanpak van illegale piramidefondsen, wil nietingaan op de praktijken.

Dit stond in de Telegraaf van Donderdag 12-02-2004.

Hoe je het ook wend of keert, er staat nergens in dat MLM illegaal is.

Echter wordt keer op keer een fout gemaakt. Mensen vergelijken MLM met piramidespellen. Maar dames en heren, MLM was er eerder dan de piramidespellen. PIRAMIDESPELLEN ZIJN GEBASEERD OP HET MLM SYSTEEM!!! Vandaar dat overal staat de MLM op piramidespellen lijken.

Terwijl het eigenlijk helemaal niets met elkaar te maken heeft, omdat MLM een marketingsysteem is voor de verkoop van producten, en een piramidespel er alleen maar is om mensen snel rijk te maken over de rug van minder intelligente mensen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: artikel in de telegraaf

Ongelezen bericht door puma73 »

je kletst gewoon uit je nek.

Zolang ik EERST geld moet binnen brengen om daarna zien dat ik mijn geld terugkrijg door andere idioten te vinden die dit ook willen doen is het voor mij een pyramidespel

Jacky

Re: artikel in de telegraaf

Ongelezen bericht door Jacky »

Eindelijk kort en krachtig. Gewoon piramidespelen, niet meer en niet minder.

Over MLM:
Er wordt steeds geleuterd over de vorm. Tot en met Franchise wordt erbij gehaald. Als je niet weet waar je over praat:

Als franchisenemer van b.v. Albert Hein, hoef je je uiteraard niet je de zenuwen te lobbyen om nog meer franchisenemers te vinden voor AH die weer franchisenemers vinden die weer.......etc. totdat iedereen zijn eigen Albert Hein aan huis heeft, nr. zijn zaak kan opdoeken omdat hij verdient aan al die franchisenemers. Dit is echter wel wat Herbalife etc. voor ogen heeft, gewoon een piramide.

Al met al:
Oplichtingpraktijken zijn waarschijnlijk tegelijkertijd ontstaan bij het zg oudste beroep ter wereld. Al eeuwen worden nieuwe dingen verzonnen en al eeuwen trapt de mensheid uit hebzucht erin. Want als je goed nagaat, het gaat om pure hebzucht en het idee dat je liggend (hoe toepasselijk) je geld kan verdienen. Hoe dan ook, als snel geld verdienen wordt voorgehouden, kijk dan maar uit.

respects

Re: artikel in de telegraaf

Ongelezen bericht door respects »

Ik hoef helemaal niks in te leggen voordat ik begin. Bij sommige bedrijven koop je een beginvoorraad (meestal niet meer dan een doos vol) en bij andere bedrijven betaal je een fee, net zoals bij franchise.

Ik heb bij vele verschillende bedrijven gewerkt, waaronder dus logischerwijs ook franchisebedrijven. En of je het wilt geloven of niet, voordat je mag beginnen met een franchise onderneming, moet je eerst vele tonnen investeren. Bovendien dien je vaak van te voren al een fee (meestal vele duizenden euro's) te overhandigen.
EN DAN HEB JE NOG HELEMAAL NIKS....ALLEEN EEN EIGEN ZAAK MET VETTE SCHULDENLAST!!!

En waar staat dat je bij MLM nieuwe mensen MOET werven??? Franchise ondernemingen WERVEN namelijk net zo hard als de meeste andere bedrijven, voor hun eigen doelen en op hun eigen manieren.

Ik werk nu al een tijdje met MLM (parttime, want ik er naast een vaste baan als manager horeca in een franchise onderneming) en ik ben echt niet bezig met mensen werven. Ik heb een aantal vaste klanten, daar komen elke maand zonder veel moeite een paar bij. Die zijn bijna allemaal bijzonder tevreden over mijn producten en dienstverlening. En ik verdien hier gem €300-€600 per maand bij.
Ik heb een aantal mensen in mijn downline, maar dat zijn mensen die naar mij zijn toegekomen. Die wilde weten wat ik er bij deed, en wilde dat ook doen. Simpeler kan ik het toch niet maken.

En wat heeft dat met een piramidespel te maken? Bij mijn vaste baan heb ik ook te maken met een piramide. Ik ben maar in loondienst, krijg 36 uur betaald voor 50 uur werken. Mijn restaurant manager staat boven mij, en verdient bonussen omdat ik mijn werk goed doe. Boven hem staat het nederlandse hoofdkantoor. Daar boven staat de grote CEO in de VS, die geld verdient voor het werk wat andere voor hem doen.

Dat is ook een piramidevorm, beste mensen. Of zit daar weer een verschil in?? Oja..meeste mensen kennen het wel: het personeel krijgt van het management een bonus als ze nieuwe werknemers aanbrengen die minstens drie maanden in dienst blijven.

johan heikoop

Re: artikel in de telegraaf

Ongelezen bericht door johan heikoop »

in dit forum geef ik nogmaals maar eens aan: eerst een boek lezen over MLM dan pas meepraten. Iedere keer staat er weer dat je eerst geld moet betalen! ja dus??? Het bedrijf dat jou mee laat delen in de winst mag toch ook vragen om mee te delen in hun kosten? we hebben het hier vaak over telefonie, weet je hoeveel dit kost om het te mogen aanbieden? Daarnaast nog eens alle vergaderingen met opta en andere instanties. nee ik vind het rond uit logisch dat als jij een graantje mee wil pikken in het succes van een bedrijf dat deze daar iets tegenover zet.

Gesloten