LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De trucs die worden toegepast
De trucs die worden toegepast
Na enkele weken dit forum te hebben meegelezen heb ik de trucs van mlm-ers leren kennen. Ik zal ze hier dan ook uitleggen als waarschuwing.
Er werd geroepen dat veel mensen met goede banen, zoals advocaten, artsen en accountants ook aan mlm doen.
Wat is hier nu zo smerig aan? Door mensen met een hoge opleiding en een gerespecteerd beroep aan te halen zou mlm ook in orde zijn. Maar deze uitspraak is niet controleerbaar, en dus ook niet weerlegbaar.
Er wordt een multinational aangehaald, die door veel mensen wordt gezien als een respectabele onderneming, zoals Toyota of Unilever. Daarna wordt door tegenstanders gevraagd waarom er elke keer een multinational bij worden gehaald.
In plaats van inhoudelijk antwoord te geven wordt de persoon die deze vraag stelt aangevallen. Dit gebeurt door te vragen waarom iemand zijn opleiding erbij moet halen, of waarom iemand altijd zo negatief moet zijn. Resultaat is dat deze persoon zich verdedigt en de vraag die beantwoord moest worden wordt vergeten.
Er wordt gezegd dat het aan die of die universiteit onderwezen wordt. Dit is niet waar, maar hiermee wordt geprobeerd mlm betrouwbaar te doen lijken. Want ja, als het aan de universiteit wordt onderwezen moet het wel goed zijn, daar de meeste Nederlanders (95%) geen universitaire opleiding hebben en meestal ook opkijken tegen professoren.
Maar als een professor zich uitspreekt tegen mlm zijn het ineens theoretische academen die niet in de praktijk werken en dus ook niet kunnen weten hoe het werkt.
Iemand geeft een berekening die mlm onderuithaalt. Vervolgens wordt er gegild dat ze eens moet ophouden met dat eeuwige gezeik dat 3+2 4 is, terwijl iedereen weet dat dit 5 is. Maar uitleggen waar de fout in de berekening zit gebeurt niet. Opnieuw wordt er niet inhoudelijk op ingegaan.
Het concept wordt ook wel netwerkmarketing genoemd, doelende op het gebruik maken van je sociale netwerk om de producten aan de man te brengen. Als iemand vraagt wat er gebeurt als je buren al meedoen dan volgt er opnieuw geen inhoudelijke reactie. Er wordt gezegd dat je te kleinschalig en bekrompen denkt. Want niet je buurt, maar de hele wereld is je markt. Alleen ken jij niet de hele wereld. En ten tweede wordt je potentiële lijst van klanten en downliners wel degelijk een stuk kleiner, alsmede je inkomstenpotentie.
Een mlm bedrijf heeft een piramide vorm. Nou en is de reactie, dat heeft een gewone organisatie toch ook? Daar zit wel een kern van waarheid in, maar bij een gewone organisatie is niet iedereen verkoper van het product.
Er kan verzadiging optreden. Nee dat kan niet wordt er gezegd. Bij mlm treedt nooit verzadiging op. Waarom niet? Daar wordt wederom niet op ingegaan.
Als mensen kritisch zijn en niet in het mlm sprookje geloven dan hebben ze het gewoon niet geprobeerd, of zijn ze mislukt, of zijn ze gewoon niet geschikt als ondernemer. Opnieuw een persoonlijke aanval.
Downline. Ook zo’n mooi concept. Het doel is downline op te bouwen. Waarom? Middels downline krijg je weer bonussen omdat er nieuwe distributeurs zijn. Klanten zijn niet van belang. Het vreemde is dat bij elke onderneming die winst maakt dat komt omdat ze voldoende klanten hebben die hun product of dienst afnemen. Maar bij mlm gaat het om distributeurs.
Verder heeft mlm nog enkele kenmerkende aspecten. Niemand snapt het. Bij iedere organisatie kan een bedrijfskundige uitleggen hoe het bedrijf in elkaar zit en waar men de winst maakt. Bij mlm blijft dit echter nogal duister. Als je vragen stelt, snap je het niet. Inhoudelijk wordt er niet op ingegaan, maar dat hoeft toch niet. Moet je iets snappen om er aan mee te doen? Snapt u hoe het internet werkt mevrouwtje? Nee, maar toch zit u op het internet. Ziet u, u hoeft het niet te snappen. We willen toch allemaal rijk worden? Dan moet je geen vragen stellen maar downline opbouwen. Men praat opnieuw om de vraag heen.
Als je wordt benaderd mogen ze je niks vertellen. Nee, kom naar een bijeenkomst, dan wordt het je uitgelegd. Massapsychologie. Zo kan je een groep beïnvloeden en aldus mensen over de streep trekken. Kom op, wie wil er nu niet rijk worden? Iedereen wil toch rijk worden? Je wil toch ook een goede toekomst voor je kinderen en voor jezelf een oude dag. Tuurlijk, iedereen wil dat. Nou dan heb je mensen al deels over de streep.
Waar je in de piramide staat is niet van belang, althans dat wordt vaak gezegd. Maar er is onderzoek gedaan door sociologen. Er zijn zes stappen nodig van jou naar ieder willekeurig persoon in de wereld. Als je op de 7de rij zit, dan heb je dus al geen kans meer om geld te verdienen. Dit is zelfs op hogere rijen al onmogelijk. Alleen vertellen ze je dit nooit.
Let maar eens op tijdens de discussies. Mlm-ers gaan nooit inhoudelijk in op argumenten. Er wordt heel snel op de man gespeeld. Daarna wordt gezegd dat je beperkt denkt, of gewoon negatief bent. Berekeningen van mensen die niet in het concept geloven zijn altijd helder. Berekeningen van voorstanders zijn meestal onduidelijk en je krijgt geen tijd om het na te rekenen.
Wat kan je doen tegen mlm?
Stel vragen. Blijf vragen stellen, vraag net zolang door totdat je een inhoudelijk kloppen antwoord krijgt en je het snapt en dus ook de berekeningen.
Als er iets geroepen word als zelfs artsen doen mee, vraag bewijzen. Laat ze de bewering bewijzen en onderbouwen.
En nee, mlm wordt NIET onderwezen aan Harvard, University of Illinois, Erasmus Universiteit of welke andere universiteit dan ook.
En nee, Donald Trump heeft niet gezegd tijdens een talkshow van Jay Leno of David Letterman dat hij zou beginnen in mlm als hij nu opnieuw moest beginnen.
En nee, Toyota en Unilever zijn niet gebouwd middels mlm, ze zijn gebouwd door hard werken en het toepassen van bedrijfskundige principes die wel worden onderwezen op universiteiten.
En nee, je hebt geen eigen bedrijf als je meedoet aan mlm. Als je een eigen bedrijf hebt ben je ondernemer, en dat zijn deze mensen dus niet.
En nee, mensen met goede banen, directeuren, artsen, accountants etc. doen niet massaal mee aan mlm. Als iemand dit roept, laat het hem maar eens bewijzen. Dat kan hij niet, net zomin als dat jij het tegendeel kan bewijzen.
Er werd geroepen dat veel mensen met goede banen, zoals advocaten, artsen en accountants ook aan mlm doen.
Wat is hier nu zo smerig aan? Door mensen met een hoge opleiding en een gerespecteerd beroep aan te halen zou mlm ook in orde zijn. Maar deze uitspraak is niet controleerbaar, en dus ook niet weerlegbaar.
Er wordt een multinational aangehaald, die door veel mensen wordt gezien als een respectabele onderneming, zoals Toyota of Unilever. Daarna wordt door tegenstanders gevraagd waarom er elke keer een multinational bij worden gehaald.
In plaats van inhoudelijk antwoord te geven wordt de persoon die deze vraag stelt aangevallen. Dit gebeurt door te vragen waarom iemand zijn opleiding erbij moet halen, of waarom iemand altijd zo negatief moet zijn. Resultaat is dat deze persoon zich verdedigt en de vraag die beantwoord moest worden wordt vergeten.
Er wordt gezegd dat het aan die of die universiteit onderwezen wordt. Dit is niet waar, maar hiermee wordt geprobeerd mlm betrouwbaar te doen lijken. Want ja, als het aan de universiteit wordt onderwezen moet het wel goed zijn, daar de meeste Nederlanders (95%) geen universitaire opleiding hebben en meestal ook opkijken tegen professoren.
Maar als een professor zich uitspreekt tegen mlm zijn het ineens theoretische academen die niet in de praktijk werken en dus ook niet kunnen weten hoe het werkt.
Iemand geeft een berekening die mlm onderuithaalt. Vervolgens wordt er gegild dat ze eens moet ophouden met dat eeuwige gezeik dat 3+2 4 is, terwijl iedereen weet dat dit 5 is. Maar uitleggen waar de fout in de berekening zit gebeurt niet. Opnieuw wordt er niet inhoudelijk op ingegaan.
Het concept wordt ook wel netwerkmarketing genoemd, doelende op het gebruik maken van je sociale netwerk om de producten aan de man te brengen. Als iemand vraagt wat er gebeurt als je buren al meedoen dan volgt er opnieuw geen inhoudelijke reactie. Er wordt gezegd dat je te kleinschalig en bekrompen denkt. Want niet je buurt, maar de hele wereld is je markt. Alleen ken jij niet de hele wereld. En ten tweede wordt je potentiële lijst van klanten en downliners wel degelijk een stuk kleiner, alsmede je inkomstenpotentie.
Een mlm bedrijf heeft een piramide vorm. Nou en is de reactie, dat heeft een gewone organisatie toch ook? Daar zit wel een kern van waarheid in, maar bij een gewone organisatie is niet iedereen verkoper van het product.
Er kan verzadiging optreden. Nee dat kan niet wordt er gezegd. Bij mlm treedt nooit verzadiging op. Waarom niet? Daar wordt wederom niet op ingegaan.
Als mensen kritisch zijn en niet in het mlm sprookje geloven dan hebben ze het gewoon niet geprobeerd, of zijn ze mislukt, of zijn ze gewoon niet geschikt als ondernemer. Opnieuw een persoonlijke aanval.
Downline. Ook zo’n mooi concept. Het doel is downline op te bouwen. Waarom? Middels downline krijg je weer bonussen omdat er nieuwe distributeurs zijn. Klanten zijn niet van belang. Het vreemde is dat bij elke onderneming die winst maakt dat komt omdat ze voldoende klanten hebben die hun product of dienst afnemen. Maar bij mlm gaat het om distributeurs.
Verder heeft mlm nog enkele kenmerkende aspecten. Niemand snapt het. Bij iedere organisatie kan een bedrijfskundige uitleggen hoe het bedrijf in elkaar zit en waar men de winst maakt. Bij mlm blijft dit echter nogal duister. Als je vragen stelt, snap je het niet. Inhoudelijk wordt er niet op ingegaan, maar dat hoeft toch niet. Moet je iets snappen om er aan mee te doen? Snapt u hoe het internet werkt mevrouwtje? Nee, maar toch zit u op het internet. Ziet u, u hoeft het niet te snappen. We willen toch allemaal rijk worden? Dan moet je geen vragen stellen maar downline opbouwen. Men praat opnieuw om de vraag heen.
Als je wordt benaderd mogen ze je niks vertellen. Nee, kom naar een bijeenkomst, dan wordt het je uitgelegd. Massapsychologie. Zo kan je een groep beïnvloeden en aldus mensen over de streep trekken. Kom op, wie wil er nu niet rijk worden? Iedereen wil toch rijk worden? Je wil toch ook een goede toekomst voor je kinderen en voor jezelf een oude dag. Tuurlijk, iedereen wil dat. Nou dan heb je mensen al deels over de streep.
Waar je in de piramide staat is niet van belang, althans dat wordt vaak gezegd. Maar er is onderzoek gedaan door sociologen. Er zijn zes stappen nodig van jou naar ieder willekeurig persoon in de wereld. Als je op de 7de rij zit, dan heb je dus al geen kans meer om geld te verdienen. Dit is zelfs op hogere rijen al onmogelijk. Alleen vertellen ze je dit nooit.
Let maar eens op tijdens de discussies. Mlm-ers gaan nooit inhoudelijk in op argumenten. Er wordt heel snel op de man gespeeld. Daarna wordt gezegd dat je beperkt denkt, of gewoon negatief bent. Berekeningen van mensen die niet in het concept geloven zijn altijd helder. Berekeningen van voorstanders zijn meestal onduidelijk en je krijgt geen tijd om het na te rekenen.
Wat kan je doen tegen mlm?
Stel vragen. Blijf vragen stellen, vraag net zolang door totdat je een inhoudelijk kloppen antwoord krijgt en je het snapt en dus ook de berekeningen.
Als er iets geroepen word als zelfs artsen doen mee, vraag bewijzen. Laat ze de bewering bewijzen en onderbouwen.
En nee, mlm wordt NIET onderwezen aan Harvard, University of Illinois, Erasmus Universiteit of welke andere universiteit dan ook.
En nee, Donald Trump heeft niet gezegd tijdens een talkshow van Jay Leno of David Letterman dat hij zou beginnen in mlm als hij nu opnieuw moest beginnen.
En nee, Toyota en Unilever zijn niet gebouwd middels mlm, ze zijn gebouwd door hard werken en het toepassen van bedrijfskundige principes die wel worden onderwezen op universiteiten.
En nee, je hebt geen eigen bedrijf als je meedoet aan mlm. Als je een eigen bedrijf hebt ben je ondernemer, en dat zijn deze mensen dus niet.
En nee, mensen met goede banen, directeuren, artsen, accountants etc. doen niet massaal mee aan mlm. Als iemand dit roept, laat het hem maar eens bewijzen. Dat kan hij niet, net zomin als dat jij het tegendeel kan bewijzen.
Re: De trucs die worden toegepast
Duidelijk stuk! Goede samenvatting van hoe e.e.a. in elkaar zit. De reden dat er nooit inhoudelijk gereageerd wordt, komt volgens mij ook omdat men er al zo diep inzit en niet meer kritisch kan nadenken. Zij ontmoeten geweldige nieuwe mensen (in de club) en krijgen nieuwe vrienden (in de club). Men denkt hetzelfde, men praat hetzelfde. Iedere kritiek wordt met een aanval gepareerd.
Madeleine
Madeleine
-
Ik had een hele goede baan als ICT projectmanagerEr werd geroepen dat veel mensen met goede banen, zoals advocaten, artsen en accountants ook aan mlm doen.
Ik heb een bedrijfskundige opleiding (hbo).Door mensen met een hoge opleiding en een gerespecteerd beroep aan te halen zou mlm ook in orde zijn. Maar deze uitspraak is niet controleerbaar, en dus ook niet weerlegbaar
Toyota is geen MLM bedrijf, Unilever ook niet. Ik ben het met je eens dat het niets zegt wanneer een bedrijf als citigroup een bedrijfsonderdeel heeft dat een MLM-bedrijf is.Er wordt een multinational aangehaald, die door veel mensen wordt gezien als een respectabele onderneming, zoals Toyota of Unilever. Daarna wordt door tegenstanders gevraagd waarom er elke keer een multinational bij worden gehaald.
Ik heb geen netwerkmarketing gehad op mijn opleiding bedrijfskunde.Er wordt gezegd dat het aan die of die universiteit onderwezen wordt. Dit is niet waar, maar hiermee wordt geprobeerd mlm betrouwbaar te doen lijken. Want ja, als het aan de universiteit wordt onderwezen moet het wel goed zijn, daar de meeste Nederlanders (95%) geen universitaire opleiding hebben en meestal ook opkijken tegen professoren.
De theorie van 2x2x2x2 etc gaat in de praktijk niet op, omdat niet elke vertegenwoordiger 2 vertegenwoordigers aanwerft. De praktijk is dat het meer of minder kan zijn. Ik heb op mijn eerste niveau 12 mensen staan. Als je theoretisch 12x12x12x12x12x12x12x12 zou uitrekenen dan had ik al heel Nederland in mijn organisatie zitten. De praktijk is dat ik 12 mensen op het eerste niveau heb staan, 10 niveaus diep zit en dat er totaal 450 vertegenwoordigers in mijn organisatie zitten. Mag je komen controleren.Iemand geeft een berekening die mlm onderuithaalt. Vervolgens wordt er gegild dat ze eens moet ophouden met dat eeuwige ge**** dat 3+2 4 is, terwijl iedereen weet dat dit 5 is. Maar uitleggen waar de fout in de berekening zit gebeurt niet. Opnieuw wordt er niet inhoudelijk op ingegaan
Mijn buurvrouw belde al met ACN. Helemaal super. Ik heb haar gevraagd of ze mij nog aan kan bevelen. Dat wilde ze wel. Helaas kwamen er geen klanten uit. Prima toch.Het concept wordt ook wel netwerkmarketing genoemd, doelende op het gebruik maken van je sociale netwerk om de producten aan de man te brengen. Als iemand vraagt wat er gebeurt als je buren al meedoen dan volgt er opnieuw geen inhoudelijke reactie. Er wordt gezegd dat je te kleinschalig en bekrompen denkt. Want niet je buurt, maar de hele wereld is je markt. Alleen ken jij niet de hele wereld. En ten tweede wordt je potentiële lijst van klanten en downliners wel degelijk een stuk kleiner, alsmede je inkomstenpotentie.
Klopt, niet iedereen is verkoper van het produkt, ze moeten wel allemaal van de verkoop betaald worden. Feit is wel dat de topmensen in elk willekeurig bedrijf het meeste verdienen. En dat de topmensen bonussen krijgen over het werk dat anderen gedaan hebben.Een mlm bedrijf heeft een piramide vorm. Nou en is de reactie, dat heeft een gewone organisatie toch ook? Daar zit wel een kern van waarheid in, maar bij een gewone organisatie is niet iedereen verkoper van het product
Zo werk ik dus niet, ik informeer de mensen globaal waar over het gaat en als ze dat aanspreekt, maken we een keer een afspraak. Als het niet aanspreekt, maken we geen afspraak.Als je wordt benaderd mogen ze je niks vertellen. Nee, kom naar een bijeenkomst, dan wordt het je uitgelegd.
Ik zit op de 14e rij, toch verdien ik er geld mee???????Als je op de 7de rij zit, dan heb je dus al geen kans meer om geld te verdienen.
Je mag me alles vragen.Stel vragen. Blijf vragen stellen, vraag net zolang door totdat je een inhoudelijk kloppen antwoord krijgt en je het snapt en dus ook de berekeningen.
En toch ziet zowel de belasting (voor zowel de BTW als inkomstenbelasting) als de KVK mij als ondernemer en heb dus een BTW nummer en een inschrijving van de KvK (zie www.kvk.nl, zoek in het handelsregister op ENTC in de stad Groningen)En nee, je hebt geen eigen bedrijf als je meedoet aan mlm. Als je een eigen bedrijf hebt ben je ondernemer, en dat zijn deze mensen dus niet
Volgens mij is dit ook nooit beweerd.En nee, mensen met goede banen, directeuren, artsen, accountants etc. doen niet massaal mee aan mlm
Laatst gewijzigd door ondernemer_2004 op 24 aug 2004 11:58, 6 keer totaal gewijzigd.
ARTSEN: ADVOCATEN EN ACCOUNTANTS, ja ik ga maar hard praten, sommige mensen verstaan je dan beter, zijn ACADEMICI en die zijn dus maatschappelijk hoger gekwalificeerd dan een lieden met een Hogere Beroeps Opleiding.
De IT branche is hard, medogenloos en stress-vol. Daartegenover staat een goed salaris maar menigeen wil daar op een bepaalde leeftijd uit WEG!
Probleem is echter vaak: Waarheen? (om met Mie Ketelkamp te spreken)
Ik ben nog steeds bang dat een MLM-bedrijf dan géén goede keuze is, zeker niet op langere termijn.
kuklos: bedankt! Helder en duidelijk stukje.
De IT branche is hard, medogenloos en stress-vol. Daartegenover staat een goed salaris maar menigeen wil daar op een bepaalde leeftijd uit WEG!
Probleem is echter vaak: Waarheen? (om met Mie Ketelkamp te spreken)
Ik ben nog steeds bang dat een MLM-bedrijf dan géén goede keuze is, zeker niet op langere termijn.
kuklos: bedankt! Helder en duidelijk stukje.
-
Ondernemer_2004, zo te zien ben jij de uitzondering die de regel bevestigt.
De opmerking dat vooral mensen met goede banen mee doen aan mlm is gemaakt. Door wie en in welke thread weet ik zo even niet.
De opmerking dat vooral mensen met goede banen mee doen aan mlm is gemaakt. Door wie en in welke thread weet ik zo even niet.
-
Ik merk wel dat er steeds meer 30-ers zijn, met name carrierejagers (was ik ook) die helemaal genoeg hebben van de zgn ratrace. om er uiteindelijk achter te komen dat er altijd iemand anders is die bepaalt hoe jouw carriere er uit komt te zien. Zij staan open voor alternatieven. Sommigen vinden het concept van MLM helemaal fantastisch, maar dien er niks mee. Anderen zeggen heel simpel: wat heb ik te verliezen als het niet lukt. Maar wat heb ik te winnen als het wel leukt.Ondernemer_2004, zo te zien ben jij de uitzondering die de regel bevestigt.
Nogmaals MLM is niet DE oplossing (en zeker niet voor mensen die een baan zoeken).
Alleen worden er nog steeds mensen benaderd door mlm bedrijven die op het internet hun cv zetten omdat ze een baan zoeken. Dit gebeurt door bedrijven die hier als goed worden omschreven, wellness worldwide o.a.Ik merk wel dat er steeds meer 30-ers zijn, met name carrierejagers (was ik ook) die helemaal genoeg hebben van de zgn ratrace. om er uiteindelijk achter te komen dat er altijd iemand anders is die bepaalt hoe jouw carriere er uit komt te zien. Zij staan open voor alternatieven. Sommigen vinden het concept van MLM helemaal fantastisch, maar dien er niks mee. Anderen zeggen heel simpel: wat heb ik te verliezen als het niet lukt. Maar wat heb ik te winnen als het wel leukt.
Nogmaals MLM is niet DE oplossing (en zeker niet voor mensen die een baan zoeken).
Ook bij mlm bepaal jij niet het succes maar je klanten, en net als bij je carriere heb je daar zelf invloed op.
Wat heb je te verliezen? Je inleggeld, je vrienden.
Tuurlijk bepaal jezelf je eigen succes ! Dat is met alles zo in het leven of denk je dat iedereen die succesvol is in het leven het succes is komen aanwaaien ? Dat heeft bloed, zweet en tranen gekost. Vraag is of jij dat wilt. Wil jij succes in je leven ? Sommige wel sommige niet. Dat is een ieders eigen keuze. Voor die mensen die succes willen is Netwerkmarketing een prima plan indien ze bereid zijn om 3-5 jaar hard te werken om dat succes wat ze nastreven te bereiken.Ook bij mlm bepaal jij niet het succes maar je klanten
Als je geen succes bij je klanten hebt, wordt het zeker niets.
En zie eerst maar klanten te krijgen en dan ook nog te houden.
Laat je niet gek maken door mooie verhalen, uiteindelijk moet je het toch zelf doen, maar het is niet zo eenvoudig als het lijkt.
En zie eerst maar klanten te krijgen en dan ook nog te houden.
Laat je niet gek maken door mooie verhalen, uiteindelijk moet je het toch zelf doen, maar het is niet zo eenvoudig als het lijkt.
Ja hoor meneer ratelband, succes is een keuze.Tuurlijk bepaal jezelf je eigen succes !
Kopieer dan de hele quote.
Als je klanten het niet willen heb je geen succes. Voorbeeld: bikini's op de zuidpool verkopen.
De hoeveelheid tijd die je erin steekt bepaalt uiteraard een deel van het succes, maar dat geldt ook voor een carriere, itt wat ondernemers 2004 zei.
Wat ik net al op een andere thread heb gepost:
Waarom dan al die kranten-mini-advertenties en intenetsites die WEL net doen alsof het je zomaar in de schoot geworpen gaat worden en dat de bomen tot in de hemel groeien???
Waarom dan al die kranten-mini-advertenties en intenetsites die WEL net doen alsof het je zomaar in de schoot geworpen gaat worden en dat de bomen tot in de hemel groeien???
Met mooie verkooppraatjes en andere marketingtrucs kun je vraag creëren. Een voorbeeld hiervan zijn de bakken bij de kassa van de supermarkt. Je gaat immers niet naar de supermarkt voor een candybar, maar je loopt er wel mee naar buiten.Als je klanten het niet willen heb je geen succes.
Waarom zouden mijn familie,vrienden en relaties mij niet willen helpen door mijn klant te worden ? Je verhaal over bikini's op de zuidpool kan ik natuurlijk niet serieus nemenAls je klanten het niet willen heb je geen succes
Wat je hiermee zegt is dat mensen jouw producten/diensten afnemen vanwege de sociale druk.Waarom zouden mijn familie,vrienden en relaties mij niet willen helpen door mijn klant te worden ? Je verhaal over bikini's op de zuidpool kan ik natuurlijk niet serieus nemen
Cirkeltje is weer rond zou ik zeggen.
Zoals al eerder aangegeven. De producten zijn het allerbelangrijkste. geen producten..geen bedrijf!
Voorbeeld: hoeveel huishoudens hebben een koelkast....99.9% zou ik wel zeggen. Is er dan ook sprake van verzadiging?..nee, de koelkasten fabrikanten blijven draaien.
Waarom zou dat bij een mlm bedrijf anders zijn?
Je moet natuurlijk wel een goed verhaal hebben.Waarom zouden mijn familie,vrienden en relaties mij niet willen helpen door mijn klant te worden ?
Verklaar je eens nader zou ik zeggen . . .Wat je hiermee zegt is dat mensen jouw producten/diensten afnemen vanwege de sociale druk.
Cirkeltje is weer rond zou ik zeggen.
Er is in het verleden al gezegd dat vrienden en familie het product/de dienst kopen vanwege de sociale druk.
Dit werd ontkend, maar jij zegt nu weer dat het klopt.
Verder is ook al gezegd dat als je niet weet wie allemaal al meedoen met de piramide, je ook niet weet hoeveel je kan verdienen.
Jij bevestigt nu weer dat als er al vrienden en kennissen meedoen je dus veel minder tot zelfs niets kan verdienen.
Dit werd ontkend, maar jij zegt nu weer dat het klopt.
Verder is ook al gezegd dat als je niet weet wie allemaal al meedoen met de piramide, je ook niet weet hoeveel je kan verdienen.
Jij bevestigt nu weer dat als er al vrienden en kennissen meedoen je dus veel minder tot zelfs niets kan verdienen.
Verklaar je eens nader . . .Jij bevestigt nu weer dat als er al vrienden en kennissen meedoen je dus veel minder tot zelfs niets kan verdienen.
Kijk gast, je reageert nu precies zoals in de eerste post al is verteld.
Ik ga er dus niet verder op in.
Ik ga er dus niet verder op in.