Louis | 10-4-2013, 20:02
Test-Aankoop: Hou je deuren gesloten voor Euphony verkopers Consumentenorganisatie Test-Aankoop raadt gebruikers af zich aan te sluiten bij Euphony. Het bedrijf zou niet altijd even voordelig zijn als voorgesteld door diens verkopers; zij zouden geen objectief vergelijk maken met de concurrentie.Euphony is een bedrijf dat voornamelijk werkt met zogenaamde "consulenten". Dit zijn verkopers die, nadat ze zich geregistreerd hebben bij Euphony, in eigen naam, deur-aan-deur of via internet, telecom- (Mobistar) en energieproducten (Luminus) verkopen. Zij verdienen geld op een actieve wijze, wat betekent dat ze een vaste commissie verdienen per verkocht abonnement, en op een passieve wijze, geld verdienen afhankelijk van het extra verbruik van die klanten.Test-Aankoop stelt dat de Euphony verkopers helemaal geen product verkopen dat afgestemd is op het verbruik van de klanten. Deze verkopers zouden verkopen volgens het principe: "Hoe meer je verbruikt, hoe meer we verdienen". Volgens Test-Aankoop zouden verkopers in een hogere positie binnen het bedrijf, ook een commissie verdienen op basis van wat andere verkopers hebben verkocht. De consumentenorganisatie raadt de consument aan de deuren gesloten te houden voor Euphony verkopers en alvorens een abonnement te nemen bij hen, goed te vergelijken met de concurrentie.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Euphony: ervaringen van mensen?
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Trouwens, het verhaal dat euphony het zo geweldig doet in Belgie valt ook nog te bezien. Ook daar staat het vol met (recente) klachten..
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Allemaal communicatiefouten van klanten die het verkeerd begrepen hebben zeker?
De disclaimer die yekki77 voorstelt is wel een goed idee, maar pas nadat alle distributeurs van Euphony eerlijk zijn geworden en Euphony oneerlijke distributeurs eruit is gaan trappen.
De disclaimer die yekki77 voorstelt is wel een goed idee, maar pas nadat alle distributeurs van Euphony eerlijk zijn geworden en Euphony oneerlijke distributeurs eruit is gaan trappen.
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Ik kan u verzekeren dat Euphony alle consultants die onwaarheden vertellen bij de klant royeert.
Het grote manco van het MLM systeem dat ze werken met zelfstandige consultants hier is het moeilijker om de kwaliteit te waarborgen. Euphony heeft nu de complete focus om nog duidelijker te communiceren naar klanten. Uiteraard met 5000 consultants in NL en België zullen er altijd klachten blijven bestaan net als bij ieder ander bedrijf. Intern gebeurd er een boel om dit allemaal te verbeteren. Euphony heeft erkend in het verleden steken te hebben laten vallen, maar wil nu kwaliteit om toekomst te waarborgen.
Ik weet dat jullie vaste leden van Trosradar niet gek zijn om het MLM systeem, daar valt niets aan te veranderen. Ik kan u verzekeren dat op onze presentaties hele down to earth cijfers worden geprojecteerd. Ik kom uit Rotterdam en wij zijn allemaal vrij nuchter.....hier niet al die poes pas.
Wij werken samen met Greenchoice hier komen vrijwel nooit klachten uit. Wij kopen de spullen in van KPN wholesale en maken gebruik van het KPN netwerk. Hier zijn de meningen over verdeeld, maar in mijn optiek prima producten om te vergelijken met de huidige situatie van de klant. Nee, we zijn niet onafhankelijk en gaan dus niet overal shoppen. (Wellicht iets voor de toekomst)
Ik ben zelfstandig consultant van Euphony en doe dit fulltime. Om hier een fulltime inkomen uit te halen werk ik zeker 50 uur per week. Rijk, nee ben ik zeker niet:)
Het grote manco van het MLM systeem dat ze werken met zelfstandige consultants hier is het moeilijker om de kwaliteit te waarborgen. Euphony heeft nu de complete focus om nog duidelijker te communiceren naar klanten. Uiteraard met 5000 consultants in NL en België zullen er altijd klachten blijven bestaan net als bij ieder ander bedrijf. Intern gebeurd er een boel om dit allemaal te verbeteren. Euphony heeft erkend in het verleden steken te hebben laten vallen, maar wil nu kwaliteit om toekomst te waarborgen.
Ik weet dat jullie vaste leden van Trosradar niet gek zijn om het MLM systeem, daar valt niets aan te veranderen. Ik kan u verzekeren dat op onze presentaties hele down to earth cijfers worden geprojecteerd. Ik kom uit Rotterdam en wij zijn allemaal vrij nuchter.....hier niet al die poes pas.
Wij werken samen met Greenchoice hier komen vrijwel nooit klachten uit. Wij kopen de spullen in van KPN wholesale en maken gebruik van het KPN netwerk. Hier zijn de meningen over verdeeld, maar in mijn optiek prima producten om te vergelijken met de huidige situatie van de klant. Nee, we zijn niet onafhankelijk en gaan dus niet overal shoppen. (Wellicht iets voor de toekomst)
Ik ben zelfstandig consultant van Euphony en doe dit fulltime. Om hier een fulltime inkomen uit te halen werk ik zeker 50 uur per week. Rijk, nee ben ik zeker niet:)
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Zelfs de vaste lijnproducten van KPN worden door Euphony duurder doorverkocht, de voorbeelden staan hier op de Radar site.yekki77 schreef: Wij kopen de spullen in van KPN wholesale en maken gebruik van het KPN netwerk. Hier zijn de meningen over verdeeld, maar in mijn optiek prima producten om te vergelijken met de huidige situatie van de klant. Nee, we zijn niet onafhankelijk en gaan dus niet overal shoppen. (Wellicht iets voor de toekomst)
De meest opvallende afwijking is wel dat Euphony BC's meestal de lijnhuur verzwijgen (€18.90/maand) en dat de startkosten per gesprek afwijken (=duurder zijn).
Slechts één voorbeeld:
-KPN Belvrij Altijd abonnementskosten €35.59/maand, gesprekskosten(vast en mobiel) vrij en géén starttarief voor bellen naar vast of mobiel.
-Euphony EUFree Anytime abonnementskosten €7.63/maand + lijnhuur €18.90/maand maar zowel op vast als mobiel een starttarief van 7.6 cent/gesprek en mobiel bellen is niet gratis maar kost 7.6 cent/minuut
Een kind kan dan uitrekenen dat je bij Euphony alléén goedkoper uit bent als je niet of vrijwel niet belt maar dáár heb je uiteraard géén telefoon voor toch? Zodra je ook maar een beetje gaat verbellen naar vast of mobiel verdwijnt het "voordeel" als sneeuw voor de zon.
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Sinds wanneer en hoe controleren ze dat?yekki77 schreef:Ik kan u verzekeren dat Euphony alle consultants die onwaarheden vertellen bij de klant royeert.
Je had het eerder over communicatie. Als Euphony echt zoveel belang hecht aan communicatie, waarom blijven ze dan de term consultants gebruiken terwijl de distributeurs gewoon verkopers zijn. Niets meer en niets minder?
Idem voor hetgeen je zegt over greenchoice. Jullie werken niet samen met ze, maar werken voor ze. Jullie verkopen voor hen. Volledig voor eigen risico. En er zijn wel degelijk klachten over Greenchoice, zeer stevige klachten zelfs. Het achterhouden van het geld.
Ach, ook weer een stukje communicatie dat zoiets niet wordt gezegd. Zal wel weer aan de klant liggen als hij dat niet weet.
Verder wat Newmikey al heeft gezegd in de post boven mij.
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
newmikey schreef:Zelfs de vaste lijnproducten van KPN worden door Euphony duurder doorverkocht, de voorbeelden staan hier op de Radar site.yekki77 schreef: Wij kopen de spullen in van KPN wholesale en maken gebruik van het KPN netwerk. Hier zijn de meningen over verdeeld, maar in mijn optiek prima producten om te vergelijken met de huidige situatie van de klant. Nee, we zijn niet onafhankelijk en gaan dus niet overal shoppen. (Wellicht iets voor de toekomst)
De meest opvallende afwijking is wel dat Euphony BC's meestal de lijnhuur verzwijgen (€18.90/maand) en dat de startkosten per gesprek afwijken (=duurder zijn).
Slechts één voorbeeld:
-KPN Belvrij Altijd abonnementskosten €35.59/maand, gesprekskosten(vast en mobiel) vrij en géén starttarief voor bellen naar vast of mobiel.
-Euphony EUFree Anytime abonnementskosten €7.63/maand + lijnhuur €18.90/maand maar zowel op vast als mobiel een starttarief van 7.6 cent/gesprek en mobiel bellen is niet gratis maar kost 7.6 cent/minuut
Een kind kan dan uitrekenen dat je bij Euphony alléén goedkoper uit bent als je niet of vrijwel niet belt maar dáár heb je uiteraard géén telefoon voor toch? Zodra je ook maar een beetje gaat verbellen naar vast of mobiel verdwijnt het "voordeel" als sneeuw voor de zon.
Beste Newmikey,
Met alle respect voor je korte onderzoek, maar dit slaat werkelijk alles. Ik zal proberen voor jou alles te beschrijven, zodat het als een leek voor jou goed te begrijpen is.
Allereerst wordt er particulier bijna alleen maar VOIP bellen aangeboden waar dus geen lijnhuur is. Met hoge uitzondering wordt er wel eens de betrouwbare koperlijn gesloten bij oudere mensen met een alarm om hun nek. Wij nemen eigenlijk nooit de lijnhuur over, maar doen vrijwel altijd aan CPS. Zakelijk doen we altijd CPS en als de zakelijk klant belvrijtotaal heeft rekenen wij uit wat er daadwerkelijk gebeld wordt. In 50 % van de gevallen belt de klant veel minder dan de ingekochte minuten. Wij nemen dan de CPS over en bij ons betalen ze gemiddeld 25 % minder. Dit noemt men maatwerk en de andere 50 % zit de klant prima waar ze zitten.
De lijnhuur wordt nooit verzwegen bij de vaste lijn bij particulieren. Hoe kom je hier bij.!?
Euphony Lijnhuur 18,90
KPN Lijnhuur 19,32(Sinds kort hebben ze Belvrijaltijd, maar op aanvraag ook belbasis)
Newmikey vaak analyseer je belgedrag, voordat je een conclusie trekt.
Voorbeeld :(let op wij sluiten bijna alleen VOIP)
Mevrouw Janssen heeft particuliere vastelijn bij KPN
Ze heeft sinds 2 mnd Belvrijtotaal die KPN zomaar heeft omgezet.
Belgedrag :
30 telefoontjes binnen en buiten de regio van 2 min gemiddeld
20 telefoontjes naar mobiel gemiddeld 4 min
Met dit belgedrag betaald de klant 18,35 bij KPN. Met belbasis van KPN 19,35 + 18,35 = 37,70 kwijt
Bij ons zouden ze kwijt zijn 18.90 + 14.00 = 32,90
Als je maatwerk levert dan weet je precies of ze goed zitten of niet. Laten we a.u.b. de kwaliteit een beetje hoog houden. Belt men dus heel veel op de particuliere vaste lijn dan zijn ze momenteel goedkoper uit bij KPN, dus nemen wij deze niet over. (zoals ik al eerder zei adviseren wij 3-1 pakket met VOIP met klanten met internet van KPN en vastelijn)
Binnen afzienbare periode gaat ons producten aanbod op de schop verdwijnt de starttik en bieden wij ook onbeperkt bellen aan naar mobiel en vast.
Op de zakelijk markt zijn wij wel erg actief. Iedere ondernemer die voorheen belbasis ISDN1, ISDN2 en PSTN lijn had met gesprekskosten zijn automatisch omgezet zonder goedkeuring naar Beltotaalvrij zakelijk. Het tarief van beltotaalvrij is gebaseerd door KPN door de hoogste facturen te nemen van de afgelopen 2 jaar. Je ziet dus vaak dat ondernemers minder bellen door het geslonken personeelsbestand en daardoor veel en veel minder bellen. Als wij dus uitrekenen wat ze daadwerkelijk bellen komen ze soms bedrogen uit. Wij zetten dan het abonnement terug naar Belbasis en nemen de CPS over.
Conclusie als je maatwerk levert dan kan je zien of wij goedkoper zijn. Wij zijn dus in 50 % van de gevallen niet goedkoper en nemen dan de CPS niet over.
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
En hier spreekt, wat? De telecom specialist die al 20 jaar in het vak zit of de MLM adept die een paar bijenkomsten heeft bijgewoond en een DVD'tje heeft gekeken? Dit slaat inderdaad werkelijk alles, een MLM BC die mij een leek noemt! Kostelijk gewoon, maar wel een beetje zielig...yekki77 schreef:Met alle respect voor je korte onderzoek, maar dit slaat werkelijk alles. Ik zal proberen voor jou alles te beschrijven, zodat het als een leek voor jou goed te begrijpen is.newmikey schreef: Een kind kan dan uitrekenen dat je bij Euphony alléén goedkoper uit bent als je niet of vrijwel niet belt maar dáár heb je uiteraard géén telefoon voor toch?
Gek toch dat ik allemaal klachten zie over Euphony van mensen met een vaste lijn...Allereerst wordt er particulier bijna alleen maar VOIP bellen aangeboden waar dus geen lijnhuur is.
Dus nu is het niet meer "Euphony is véél goedkoper" maar "Euphony is in de helft van de gevallen goedkoper" ? Wel een forse verandering van toon, vindt je niet?Dit noemt men maatwerk en de andere 50 % zit de klant prima waar ze zitten.
Jaaaaa....heeft iemand hier iets anders beweerd dan?Laten we a.u.b. de kwaliteit een beetje hoog houden. Belt men dus heel veel op de particuliere vaste lijn dan zijn ze momenteel goedkoper uit bij KPN.
Ach wat leuk, jullie gaan dus na een paar jaar ook maar eens om en die starttik slikken de mensen niet meer.Binnen afzienbare periode gaat ons producten aanbod op de schop verdwijnt de starttik en bieden wij ook onbeperkt bellen aan naar mobiel en vast.
EDIT: schaam je je dan niet een beetje dat jullie jaren lang de gratis minuten van de KPN voor goed geld hebben verkocht? En dan ga je dit nu als revolutionaire Euphony deal wegzetten? Redelijk bespottelijk te noemen...
Geen dingen zeggen waar jij, als volslagen leek, niets vanaf weet!Het tarief van beltotaalvrij is gebaseerd door KPN door de hoogste facturen te nemen van de afgelopen 2 jaar.
Volslagen onzin, ondernemers met een fors personeelsbestand betalen niet per gebelde minuut. Waar háál je het toch allemaal vandaan? Op die bijeenkomsten opgestoken?Je ziet dus vaak dat ondernemers minder bellen door het geslonken personeelsbestand en daardoor veel en veel minder bellen.
Dank je voor het bevestigen dat de gebruikelijke kretologie pure misleiding was. Laat ik het nog even sterker neerzetten: jullie zijn in 95% van de gevallen niet goedkoper en misleiden jullie klanten, jij als telecom-leek voorop!Wij zijn dus in 50 % van de gevallen niet goedkoper
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Wij zijn in vele gevallen goedkoper, maar de markt is continue in beweging. Ik beweer ook niet dat we de altijd de goedkoopste zijn. Jij zit vol met aannames en stereotyperingen over MLM we hebben het puur over producten en niet over MLM. Ik kom elke dag bij zakelijk klanten tot 10 medewerkers ik zou toch wel weten hoe vaak wij goedkoper zijn. Dit is echt van belachelijk triest niveau. Geen enkele inhoud en complete telegraaf praat!!!!! Nogmaals factuur bekijken, inventariseren, analyseren en advies. " Misleiding" een krachtig woord om te gebruiken in je tekst. Klant betaald bij ons circa 25 % lagere gesprekskosten zakelijk.......misleiding ???????newmikey schreef:En hier spreekt, wat? De telecom specialist die al 20 jaar in het vak zit of de MLM adept die een paar bijenkomsten heeft bijgewoond en een DVD'tje heeft gekeken? Dit slaat inderdaad werkelijk alles, een MLM BC die mij een leek noemt! Kostelijk gewoon, maar wel een beetje zielig...yekki77 schreef:Met alle respect voor je korte onderzoek, maar dit slaat werkelijk alles. Ik zal proberen voor jou alles te beschrijven, zodat het als een leek voor jou goed te begrijpen is.newmikey schreef: Een kind kan dan uitrekenen dat je bij Euphony alléén goedkoper uit bent als je niet of vrijwel niet belt maar dáár heb je uiteraard géén telefoon voor toch?
Gek toch dat ik allemaal klachten zie over Euphony van mensen met een vaste lijn...Allereerst wordt er particulier bijna alleen maar VOIP bellen aangeboden waar dus geen lijnhuur is.
De afgelopen 3 jaar worden er toch weinig particulieren vastelijnen verkocht. Waar haal jij deze informatie vandaag. Al jou tekst is altijd met weinig inhoudt en van een hoog telegraaf gehalte.Hier spreekt gewoon iemand die gewoon ook zelf dingen kan onderzoeken. Jij blijft maar denigrerend doen. elke MLM-er is volgens jou iemand met lagere schoolopleiding in niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
Dus nu is het niet meer "Euphony is véél goedkoper" maar "Euphony is in de helft van de gevallen goedkoper" ? Wel een forse verandering van toon, vindt je niet? Nee , hoor wij zijn altijd goedkoper dan de gesprekskosten van KPN ongeveer 25 %. Sinds kort biedt KPN Onbeperkt bellen aan op de vastelijn. Mensen die dus veel bellen zijn daar dus goedkoper. Vergeleken met de Belbasis abonnementen zijn we altijd goedkoper, maar als KPN deze allemaal zonder overleggen omzet ontstaat er een andere markt. Wij reageren hier in september op. Je moet de zakelijke markt en de particuliere markt niet vergelijken.Dit noemt men maatwerk en de andere 50 % zit de klant prima waar ze zitten.
Jaaaaa....heeft iemand hier iets anders beweerd dan? Jij verdraaid de boel door appels en peren te vergelijken. Puur " weekend en prive " praat. Jij was diegene die ons Anytime en onbeperkt bellen van KPN naast elkaar legt en daar de volgende conclusie uittrekt dat iemand gek is om naar Euphony te gaan.Laten we a.u.b. de kwaliteit een beetje hoog houden. Belt men dus heel veel op de particuliere vaste lijn dan zijn ze momenteel goedkoper uit bij KPN.
Echt een typische trosradar conclusie met weinig diepgang. Terwijl de praktijk toch anders is. Inventariseren, analyseren en advies geven. Jij bent de typische productverkoper die dit zou aanraden aan andere mensen gedreven door je betweterigheid. Laat een specialist zijn werk doen en niet een eigenwijs. De beste stuurlui staan aan wal!!Ach wat leuk, jullie gaan dus na een paar jaar ook maar eens om en die starttik slikken de mensen niet meer.Binnen afzienbare periode gaat ons producten aanbod op de schop verdwijnt de starttik en bieden wij ook onbeperkt bellen aan naar mobiel en vast.
EDIT: schaam je je dan niet een beetje dat jullie jaren lang de gratis minuten van de KPN voor goed geld hebben verkocht? En dan ga je dit nu als revolutionaire Euphony deal wegzetten? Redelijk bespottelijk te noemen... Wij gaan gewoon mee met de markt niks meer niks minder.
Hier komt weer de betweterigheid naar boven. De markt verander continue KPN heeft namelijk nieuwe producten en wij anticiperen hier op. Niks minder dan dat.
Geen dingen zeggen waar jij, als volslagen leek, niets vanaf weet! Leg eens uit hoe het zit dan!!!!! Aan tekst zonder argumenten hebben we niks.Het tarief van beltotaalvrij is gebaseerd door KPN door de hoogste facturen te nemen van de afgelopen 2 jaar.
Volslagen onzin, ondernemers met een fors personeelsbestand betalen niet per gebelde minuut. Waar háál je het toch allemaal vandaan? Op die bijeenkomsten opgestoken? Even voor jou beeldvorming wij richten ons op bedrijven met 10 medewerkers. Waarvan wellicht 3 of 4 mensen daadwerkelijk bellen afhankelijk van de branche. Stel er is een makelaars kantoor met 4 makelaars. Er zijn er nog 2 over !!!!Je ziet dus vaak dat ondernemers minder bellen door het geslonken personeelsbestand en daardoor veel en veel minder bellen.
Wil je ophouden met zo denigrerend te doen om je stereotyperingen kracht bij te zetten. Wij bezoeken alleen klanten met ISDN lijnen en al dan niet met onbeperkt bellen, maar door uit te rekenen wat ze nou daadwerkelijk bellen kan je pas vermelden of het onbeperkt bellen zakelijk zijn voordeel heeft. Zoiets heet analyseren. Daarbij verkoop ik ook nog VOIP zodat ik altijd maatwerk kan leveren voor ondernemers die niet binnen dit plaatje passen. (Deze MLM-er verkoopt niet alleen Euphony, maar ook andere diensten en producten)
Dank je voor het bevestigen dat de gebruikelijke kretologie pure misleiding was. Laat ik het nog even sterker neerzetten: jullie zijn in 95% van de gevallen niet goedkoper en misleiden jullie klanten, jij als telecom-leek voorop!Wij zijn dus in 50 % van de gevallen niet goedkoper
Laatst gewijzigd door yekki77 op 22 jun 2013 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Goh, heb ik op het goeie knopje gedrukt soms? Om alleen op je eerste opmerking in te gaan:
En ik zeg verder niks... Trek je eigen conclusies. Op het gescheld zal ik ook maar niet reageren, dat zou bij jou tegen die betonnen plaat aanbotsen...De afgelopen 3 jaar worden er toch weinig particulieren vastelijnen verkocht. Waar haal jij deze informatie vandaag. Al jou tekst is altijd met weinig inhoudt en van een hoog telegraaf gehalte.Hier spreekt gewoon iemand die gewoon ook zelf dingen kan onderzoeken. Jij blijft maar denigrerend doen. elke MLM-er is volgens jou iemand met lagere schoolopleiding in niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Wij gaan gewoon mee met de markt niks meer niks minder.
Ik zou niet het woord "anticiperen" gebruiken als je niet echt weet wat het betekent. Je bedoelt dat Euphony pas achteraf reageert, vèr achteraf door ook nog eens te doen wat de anderen allang doen. BelVrij Altijd is al jaren geleden geintroduceerd. Anticiperen is toch een beetje anders.De markt verander continue KPN heeft namelijk nieuwe producten en wij anticiperen hier op.
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Betonnen plaat? Zeg maar gerust een complete bunker. Ieder keer weer komt er zo een abbonementenleurder op het forum die de hele handel en wandel probeert een positieve draai te geven aan het feit dat de MLM-manier trekken aan een dood paard is ongeacht of het euphony of een ander bedrijf die zich dit soort ongein op de hals haalt. Misschien wat voor yekki http://m-l-m.nl/af/newmikey schreef:Goh, heb ik op het goeie knopje gedrukt soms? Om alleen op je eerste opmerking in te gaan:
En ik zeg verder niks... Trek je eigen conclusies. Op het gescheld zal ik ook maar niet reageren, dat zou bij jou tegen die betonnen plaat aanbotsen...De afgelopen 3 jaar worden er toch weinig particulieren vastelijnen verkocht. Waar haal jij deze informatie vandaag. Al jou tekst is altijd met weinig inhoudt en van een hoog telegraaf gehalte.Hier spreekt gewoon iemand die gewoon ook zelf dingen kan onderzoeken. Jij blijft maar denigrerend doen. elke MLM-er is volgens jou iemand met lagere schoolopleiding in niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Het is er al jaren!! Als "marktkenner" moet jij weten, dat KPN alle belbasis abonnementen automatisch heeft overgezet naar Belvrij. Kortom nu moeten wij dus anticiperen, inderdaad daar heb je gelijk in wij reageren achteraf.newmikey schreef:Wij gaan gewoon mee met de markt niks meer niks minder.Ik zou niet het woord "anticiperen" gebruiken als je niet echt weet wat het betekent. Je bedoelt dat Euphony pas achteraf reageert, vèr achteraf door ook nog eens te doen wat de anderen allang doen. BelVrij Altijd is al jaren geleden geintroduceerd. Anticiperen is toch een beetje anders.De markt verander continue KPN heeft namelijk nieuwe producten en wij anticiperen hier op.
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Beste,trail46 schreef:Betonnen plaat? Zeg maar gerust een complete bunker. Ieder keer weer komt er zo een abbonementenleurder op het forum die de hele handel en wandel probeert een positieve draai te geven aan het feit dat de MLM-manier trekken aan een dood paard is ongeacht of het euphony of een ander bedrijf die zich dit soort ongein op de hals haalt. Misschien wat voor yekki http://m-l-m.nl/af/newmikey schreef:Goh, heb ik op het goeie knopje gedrukt soms? Om alleen op je eerste opmerking in te gaan:
En ik zeg verder niks... Trek je eigen conclusies. Op het gescheld zal ik ook maar niet reageren, dat zou bij jou tegen die betonnen plaat aanbon...De afgelopen 3 jaar worden er toch weinig particulieren vastelijnen verkocht. Waar haal jij deze informatie vandaag. Al jou tekst is altijd met weinig inhoudt en van een hoog telegraaf gehalte.Hier spreekt gewoon iemand die gewoon ook zelf dingen kan onderzoeken. Jij blijft maar denigrerend doen. elke MLM-er is volgens jou iemand met lagere schoolopleiding in niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
De reactie op mijn tekst bestaat uit een analyse van mijn spelfouten en het heel denigrerend neerzetten van het vak verkoper. Op deze manier heb je aangetoond dat mijn niveau heel erg laag is. (de zogenaamde MLM-er) Alles wat in het forum van Euphony wordt vermeld door "jullie" is compleet negatief zonder nuances. (zwart wit) Onze producten zijn niet heilig, maar op een aantal vlakken zijn we inderdaad goedkoper. Zoals je kan lezen geef ik regelmatig toe aan jullie argumenten. Helaas doen "jullie" dat niet, ook al zijn ze juist. Het beeld op het forum wordt bewust zo gecreëerd door de Telegraaf journalistiek van newmikey.
Verkopers zijn van nature extroverte personen, die overal nadrukkelijk aanwezig zijn. Zij praten veel, luisteren slecht naar andere-ook in de prive-sfeer- en hebben in het algemeen een grote mate van overdrijving in hun terminologie. Sterke verhalen zijn altijd voorhanden. Het vak is door de zeer slechte handelwijze van een paar figuren negatief in het nieuws gekomen. Het gezegde op verjaardagen:’Hij deugde nergens voor en is daarom verkoper geworden….’ wordt nog regelmatig gehoord.
Dit is dan ook de reden waarom een aantal hoger opgeleide vertegenwoordigers/verkopers hun werk upgradende titels gaven, zoals ‘sales-engineer’ , ‘ technisch-commerciel adviseur’ , ‘sales-reprentative’ om er maar een paar te noemen. Ook bij de werving van verkopers worden zeer merkwaardige adjectieven gebruikt.
Zo slecht als het imago van verkopers in Nederland is, zo hoog is dat in Amerika. Wanneer u ooit in Amerika aan de bar staat en met een Amerikaan aan de praat raakt, dan vraagt hij bijzonder snel twee dingen : ‘ What is your job ? ‘ en ‘How much do you make?’ Naar goed Nederlands gebruik negeer je de tweede vraag, maar antwoordt vol trots op de eerste:’I am sales-man’ Op hetzelfde ogenblik kijkt de Amerikaan je vol bewondering aan en je ziet hem denken : Dat is een man van wie het voorbestaan van zijn onderneming afhangt. Ten overvloede: Het imago van een salesman is aan de overzijde van de oceaan veel hoger dan dat van een advocaat. Overigens is het imago van de verkoper/vertegenwoordiger de laatste jaren sterk verbeterd."
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Nogmaals Yekki, het is jammer dat je niet leest wat er staat. Als je achteraf iets doet wat een ander al tijden geleden heeft gedaan heet dat géén anticiperen - het tegenovergestelde is waar.yekki77 schreef: Het is er al jaren!! Als "marktkenner" moet jij weten, dat KPN alle belbasis abonnementen automatisch heeft overgezet naar Belvrij. Kortom nu moeten wij dus anticiperen, inderdaad daar heb je gelijk in wij reageren achteraf.
Opzoeken: anticiperen
anticiperen
voorkomen
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10104
anticiperen
[regelmatig werkwoord]• vooraf rekening houden met wat er kan gebeuren
vb:je moet goed anticiperen in het verkeer
regelmatig werkwoord: an-ti-ci-pe-ren
ik anticipeer
jij/u anticipeert
hij/zij anticipeert
wij/zij/jullie anticiperen
ik/jij/u/hij/zij anticipeerde
wij/zij/julli
Gevonden op http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_A/W6307.HTM
ANTICIPEREN
1) Prejudiciëren 2) Verwachten 3) Vooruitkijken 4) Vooruitlopen 5) Vooruitlopen op 6) Vooruitzien
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/1010
anticiperen
(rechtswetenschap) tijdig voorzien.
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10982
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
http://m-l-m.nl/af/
Hahahaha inderdaad dit maakt MLM inderdaad belachelijk!!! In elke branche heb je verschil zo is dat bij MLM ook. Aan deze reclame uitlatingen doe ik niet. Ik werf mensen op een compleet andere manier.
Hahahaha inderdaad dit maakt MLM inderdaad belachelijk!!! In elke branche heb je verschil zo is dat bij MLM ook. Aan deze reclame uitlatingen doe ik niet. Ik werf mensen op een compleet andere manier.
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Je hebt gelijk laten we niet teveel ingaan op details die afleiden van de kern!!!newmikey schreef:Nogmaals Yekki, het is jammer dat je niet leest wat er staat. Als je achteraf iets doet wat een ander al tijden geleden heeft gedaan heet dat géén anticiperen - het tegenovergestelde is waar.yekki77 schreef: Het is er al jaren!! Als "marktkenner" moet jij weten, dat KPN alle belbasis abonnementen automatisch heeft overgezet naar Belvrij. Kortom nu moeten wij dus anticiperen, inderdaad daar heb je gelijk in wij reageren achteraf.
Opzoeken: anticiperen
anticiperen
voorkomen
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10104
anticiperen
[regelmatig werkwoord]• vooraf rekening houden met wat er kan gebeuren
vb:je moet goed anticiperen in het verkeer
regelmatig werkwoord: an-ti-ci-pe-ren
ik anticipeer
jij/u anticipeert
hij/zij anticipeert
wij/zij/jullie anticiperen
ik/jij/u/hij/zij anticipeerde
wij/zij/julli
Gevonden op http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_A/W6307.HTM
ANTICIPEREN
1) Prejudiciëren 2) Verwachten 3) Vooruitkijken 4) Vooruitlopen 5) Vooruitlopen op 6) Vooruitzien
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/1010
anticiperen
(rechtswetenschap) tijdig voorzien.
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10982
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Nou de details zijn interessant, dus laten we daar vooral over doorgaan. En dan niet de details over het anticiperen, maar vooral over de details van de verschillende producten die jullie zo "goedkoop" aanbieden.
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Draai. Draai. Draai. Draai. Draai. Draai. Daar komt jouw complete betoog op neer.yekki77 schreef:Je hebt gelijk laten we niet teveel ingaan op details die afleiden van de kern!!!
Nog niet zo heel lang geleden begon je over communicatie, en dat dat voor veel klachten zorgde. En wat doe jij? Communicatiefouten maken. Stoer doen anticiperen terwijl je de betekenis van het woord niet eens kent. Dingen roepen die niet kloppen. Jouw communicatie naar de ander toe is dus al fout. En zodra dit wordt aangetoond? Dan ga je draaien. Net zolang totdat hoopt dat je hetzelfde zegt als de criticus die jouw fouten heeft aangetoond.
Begrijp ik het dan goed als ik zeg dat de klanten de disclaimer moeten tekenen, maar dat de verkoper/consultant/wat-zijn-jullie-nu? dat niet hoeft? En dat die disclaimer dus blijkbaar inhoudt dat de klant accepteert dat de verkoper gewoon niet eerlijk is?
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Van de hak op de tak!! zo begint Newmickey over producten een vergelijking tussen KPN en Euphony.Zo springen we weer terug naar communiceren. Nu zijn mijn spelfouten en het plaatsen van "anticiperen" in de verkeerde context de oorzaak van het niet vermelden van bepaalde dingen naar klanten. Een hele aparte conclusie. Newmickey heeft zijn troepen aangeroepen van het Trosradar forum!!!
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Kuklos wat ben jij toch een agressieve!!! Allereerst haalt Newmikey een productvergelijking aan die niet juist is. Ik kom met argumenten, waar niet inhoudelijk op wordt ingegaan. Daarna pak jij het met je agressieve houding het op dat mijn spelfouten en het woord " anticiperen" in verkeerde context te zetten. Nu word ik als leugenaar neergezet die zijn klanten voorliegt. Uiteraard ga ik hier melding van maken bij Trosradar. Ik wens niet door jou als leugenaar te worden neergezet.