het is toch zo klaar als een klontje dat hoe meer tussenhandelaren er zijn hoe duurder het product uiteindelijk wordt.Hoe meer mensen er uit een pot eten hoe minder iedereen krijgt.Het gaat er bij mij nog steeds niet in dat je op zoek gaat naar je eigen concurenten en dat vervolgens geen concurenten noemt maar mensen die je juist moet helpen om te verkopen
Beste Henrice......,
Het leest wel niet zo best weg als de ''hapklare brokken'' van de Centenman, dus je zult wat meer moeten kauwen....
Maar bij deze, of je wilt of niet, de uitleg, de simpele uitleg, waarom een produkt NIET duurder HOEFT te worden wanneer het op de markt gebracht wordt.......
Als je het dan
nog niet snapt, vraag je het gewoon aan je kleine zusje van 10 jaar..., die legt het dan wel ff uit....L)
_____________________________________________________
Beoordeel het volgende voorbeeld eens: (Ik ben natuurlijk zelf die alarminstallateur…
)
Wanneer bijv. een Alarminstallateur € 150,00 van de verkoop/installatieprijs, per systeem, kan benutten voor reclame is het volgende dan zo'n slecht idee?:
----Wanneer U iemand weet die een systeem wil, krijgt U € 75,00.
----Wanneer (U) iemand(A) kent die iemand weet die een systeem wil, dan krijgt DIE persoon(A) €75,00 en U krijgt €40,00……
----Wanneer (U) iemand(A) kent die iemand(B) kent die iemand weet die een systeem wil, dan krijgt DIE persoon(B) €75,00 en (A) krijgt €40,- en (U) krijgt €25,00.
Nu kan dat nog één keer, dan is de koek (€150,00) op!!!
----Wanneer U iemand(A) kent die iemand(B) kent die iemand(C) kent die iemand weet die een systeem wil, dan krijgt DIE persoon(C) €75,00 en (B) krijgt €40,- en (A) krijgt €25,00 en (U) krijgt €10,00……!
Ingewikkeld…? Welnee! Zelfs erg simpel! Een vreemde manier? Jahhhh, maar wel eerlijk…..!
Het geheel lijkt wat op een piramidestructuur…, net als in het bedrijfsleven…
En WIE verdient er in het bovenstaande het meest wanneer (C) een systeem doorgeeft?? (C)! Eerlijk toch? Hij heeft het werk gedaan!
En hij zit onderaan in deze bedrijfspiramide….! (hoef ik niet nog een keer te vertellen, toch...
Natuurlijk zijn er bedrijven die de prijs verhogen.....
Maar welk bedrijf zou zijn prijs NIET hoeven te verhogen......, om toch aan een redelijk winst te komen voor zijn distributeurs......
Jaaaaha..! Al weer goed!!! Een fabrikant! Hij kan meer ''weggeven'' voor promotie.
(een bijkomend voordeel is dat een fabrikant niet zo snel de handdoek in de ring gooit wanneer het ff tegenzit.... Ze hebben TE veel geinvesteerd...
)
Ben ik nu een ''oplichter'' omdat ik, wat ik heb gereserveerd voor promotie, verdeel over een aantal mensen....?
Moet mijn produkt nu ''duurder'' worden dan eerst...?
(Ja, ja, voor jullie blijf ik
toch een oplichter, maar ik bedoel meer voor minder ''gehersenspoelde'' mensen)
Ik weet ook dat een aantal bedrijven deze structuur MIS-gebruiken, maar dat is nu het punt niet...
Wat is er, zakelijk, mis met bovenstaand voorbeeld?
Nee, nee, nee..... Niet huilen..... 't is gewoon ff doorhebben.....
Ja, ja, Centenman, DAT hebben ze je niet geleerd op de ''spinazieacademie'', hè???? Daa's andere koek....
Dus bij echte MLM is gewoon een DEEL gereserveerd voor de beloningen van het promoten..., en begeleiden van derden......
'' Ja, (snik), ja..., maar dan moet ik (snik) andere mensen gaan inschakelen om (snik) mijn zaken te laten groeien...
''
NATUURLIJK, Dombo.......!
Wat zou er anders moeten gebeuren....? Een tweede computer moeten kopen....? Mijn voorraad alarmsystemen groter maken??
Meer WC rollen inkopen....? Drie maal om mijn pand heen lopen...?
Natuurlijk moet je mensen aantrekken.....!
Net als
iedere ander ondernemer...
Alleen in MLM kun je méér verdienen dan iemand die
boven je zit, ....in hierarchie... Gaaf hè???
Jaaaha... Daa's lachen...
Nou, denk dat er hier geen één zit die het nu snapt, en zo ja, dan komt er wel weer een ander flut punt..., zoals: VERZADIGING!
De markt is allang verzadigd....! Het gaat er alleen maar om welk stuk aandeel je kunt veroveren op de concurrent...!
Of moet ik jullie vertellen dat er ''wasmachines'' bestaan en in je oor fluisteren dat ze (op een geheim adres...sssstttt....) te krijgen zijn....
Nou, Henrice..., je hebt méér gekregen dan je gevraagd hebt, hè?
Sorry, het was van origine helemaal niet bedoeld om cynisch te zijn, maar er zitten hier wat blablabladiebla figuren....
Het levende bewijs dat kennis niks te maken heeft met intelligentie..
Prettige avond..., slaap zacht en droom maar van je werk.... Doe ik ook met véél plezier....
JvE