LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interessant en objectief......

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

Willen de "meelezers" aub ook commentaar geven over deze links?

goede site
3
25%
redelijk goede site
1
8%
waardeloze site
8
67%

Totaal aantal stemmen: 12

Jan van Eechoud

Interessant en objectief......

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Een ERG interessante site. Van ALLE markten thuis.

www.businessissues.nl/

Zie helemaal links onderaan:

>>>>>OVERIGE KENNISBANKEN<<<<<<

Zie: CRM en Marketing Centre

Vanaf hier is het NIET aan te raden voor anti-MLM-ers.
Dus VERBODEN te kijken voor Anti-MLM-ers!!!!!!

War zei ik nou..... VERBODEN VOOR ANTI-MLM-ers !!!!

Eén onderdeel hiervan is over MLM en de drecte link is
www.crm-marketing-centre.nl/

Veel leesplezier.
JvE

student26

Re: Interessant en objectief......

Ongelezen bericht door student26 »

Natuurlijk heb ik wel doorgeklikt naar het stukje over MLM ;-)

Op het eerste gezicht ziet alles er redelijk professioneel uit (alleen irritante pop-upjes als je (per ongeluk) met rechts klikt, dat vind ik dan weer waardeloos).

Heb alleen ff wat stukjes over MLM gelezen. Als de rest van hetzelfde belabberde niveau is, dan heb ik verkeerd gestemd en is het toch een waardeloze site.

Jan van Eechoud

Hi,

Inmiddels, na onderzoek, ben ik er achter dat "SomePartners" een van de "partners" van www.businessissues.nl, het bedrijf van een van de distributeurs van WIN is, dus is het betreffende artikel NIET objectief te noemen.
Mijn excuses hiervoor!
Er zijn echter voorbeelden genoeg dat bekende zakenmensen WEL objectief MLM beoordelen en accepteren.

Het doet niets af aan het feit dat het artikel een zeer realischtische voorstelling van zaken geeft over MLM.
Helaas is bij het betreffende bedrijf mogelijk grote voorraden in te kopen met de illusie dat, alleen al daardoor, iemand daardoor méér verdient.......
Eén van de de praktijken waar, door sommigen, terecht een weerstand tegen is.

Nog steeds veel leesplezier gewenst en ongetwijfeld heeft iemand toch baat bij deze site.

Ongetwijfeld zal een enkeling, die zich nog nooit met MLM heeft bemoeid, kritiek leveren.... :)

Vr. gr. Jan van Eechoud
(En natuurlijk heb je doorgeklikt en : natuurlijk" had je kritiek... :wink: )

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Er zijn echter voorbeelden genoeg dat bekende zakenmensen WEL objectief MLM beoordelen en accepteren.
Is dat Donald Trump verhaal nu nog niet de wereld uit?

Jan van Eechoud

Geef eens even aan waar dat staat op deze site?

Of bedoel je dat jij laatst hebt gesproken met je vriend D.D, sorry, D.T, en dat hij je vertelde dat MLM ''sucks''..... :wink:

JvE

Maarschalk

Geef eens even aan waar dat staat op deze site?
Geef eens even aan waar ik aangeef dat het op de site staat!

Jan, we weten dat je aan mlm bent gaan doen om je pensioentje aan te vullen en daar vervolgens al je centjes bent kwijtgeraakt, maar dat je inmiddels ook al te arm bent om eens een goede bril te kopen was nieuw voor mij.
Kom, ik zal je helpen, wat heb je in de aanbieding? Misschien zit er iets van mijn gading bij en kan ik middels een aankoop je steunen in een nieuwe leesbril.

Jan van Eechoud

Geef eens even aan waar ik aangeef dat het op de site staat!
Tja, tja...... Dus je zegt ''zomaar wat''...... :shock:

Ernstig... ernstig...... Gaat niet goed.... :cry:

Zou toch even een verwijskaart halen bij je huisarts..... :!:

Met een jaar of twee therapie moet je toch straks weer verschil kunnen zien tussen ''zinnig'' en ''onzinnig''....... 8)

Sterkte... We zullen je missen....
Beterschap.....

Jan v. E.

student26

Paar voorbeeldjes die op z'n minst discutabel zijn:
Er leven op basis van (vermeende) ervaringen en eigen interpretaties nogal wat verkeerde beelden over deze marketing aanpak.
Hoe kun je op basis van je EIGEN ervaringen een verkeerd beeld hebben? Idem dito voor "eigen interpretaties". Wat is dat nou voor onzin?! Je interpreteert iets zoals je het interpreteert. Dat kan geen verkeerd beeld opleveren. Tenzij je gaat beargumenteren dat de betreffende persoon niet toerekeningsvatbaar is.
Het zal je maar gebeuren dat je een organisatie hebt en heel Nederland koopt bij je.
Schiet z'n doel voorbij; het verzadigingspunt draait met name om aanbiedersverzadiging.
Wie zou dat niet willen? Uiteraard krijg je verzadiging als je dit gaat berekenen in een spreadsheet. Je krijgt dan 5 x 5 x 5 x 5 enz. deelnemers.
Nu gaat het ineens over heel veel deelnemers, terwijl de schrijver het daarnet nog had over verzadiging in de zin van "iemand heeft alle klanten". Deze 2 staan derhalve recht tegenover elkaar.
Al snel ontstaat dan het moment dat heel Nederland meedoet, dat de hele wereld meedoet en daarna krijg je “error”.
Gelukkig gaat niet iedereen hieraan doen.
Wat de grootste misvatting over verzadiging is. Verzadiging heeft NIETS te maken met het punt van "100%". Het heeft te maken met de vraag wanneer iedereen met de interesse/ambitie aangesproken is.
De mensen die van MLM hebben gehoord en precies weten wat dit is, zijn nog steeds in de minderheid.
Nogal logisch, de rest vindt het niet interessant, heeft er zo'n negatief beeld van dat ze er niets mee te maken willen hebben of zien in dat het niet zo simpel is als het wordt gepresenteerd.
Bovendien is dit een internationale business, omdat alles over Internet gaat. Je kunt dus overal zaken doen waar je bent, zowel nationaal als internationaal.
Yep. Alleen kan IEDEREEN dat. Je schiet er dus netto niet veel mee op.
(het internationale is) tevens ook het leuke, want je bent nergens aan een regio gebonden.
In die zin dat je bestellingen kunt opsturen. Waarmee je jezelf zeer waarschijnlijk uit de markt prijst, of wilde je de verzendkosten als MLM'er op gaan hoesten (= weg deel marge)? Maar wees ook meteen eerlijk: hoeveel mensen ken je nou in het buitenland?
Je klanten en je “concurrenten” bevinden zich overal ter wereld, (...) Dus er is nog lang geen verzadiging te bekennen.
Je concurrenten zitten overal, maar geen verzadiging te bekennen... Jaja... Het staat er echt...
Dit is een “normale”organisatie en zoals iedere normale organisatie is er een vorm van een piramide. Kijk naar een willekeurig organigram en je ziet een soort piramide.
Bij het beeld van MLM "het is een piramide" gaat het NIET om de VORM. Deze opmerking schiet dus ook z'n doel voorbij. Daarbij zit er een gigantisch verschil in de REDEN van deze vorm. Zoals bekend is dit bij "traditionele bedrijven" op basis van economische noodzaak, in tegenstelling tot de situatie bij MLM.
In een normale organisatie verdient de bovenste het meest en het werkvolk aan de onderkant moet hard zwoegen voor relatief weinig geld.
Hij maakt het wel erg zwart allemaal? Ik ken zat mensen in loondienst die een flink salaris mee naar huis nemen. En zwoegen??? Ik werk in loondienst maar ik ervaar het zeker niet als zwoegen...
Bovendien hebben de onderste medewerkers niets of heel weinig te vertellen.
Hier heeft ie wel een punt. Hier schort het inderdaad bij veel bedrijven aan. Dit komt met name voor bij grote (internationale) ondernemingen. In het MKB is dat al aanzienlijk minder.
Dat kan er als volgt uitzien als u zelf als voorbeeld dient:
Hangt zeer sterk van het compensatieplan af!
U introduceert Jan, die introduceert Piet enz. Piet gaat hard aan de slag en introduceert 5 personen en deze introduceren weer 50 personen enz.
Heel goed verstopt, maar lees het eens goed: Piet introduceert 5 personen, en die introduceren 50 mensen. De laag onder Piet halen er dus 10 personen per man bij! Dit voorbeeld heeft een verborgen addertje onder het gras!
Als we ervan uitgaan dat iedereen in de organisatie een verkoop doet van € 100,00 en dat daarover 10% verdiend wordt ,
Ook dit komt niet veel voor, er zijn allerlei ondoorzichtige staffels van op- en aflopende percentages. Slecht voorbeeld van de schrijver!
Mond tot mond reclame is nog steeds de meest krachtige reclame en 67% van de mensen koopt op aanraden van een ervaringsdeskundige.
Wat natuurlijk vrij weinig zegt... Ja, het is krachtig, dat zal ik zeker niet ontkennen, maar interessanter is de verhouding tussen het totaal aan aankopen op basis van mond-tot-mond reclame en de rest. Ik heb geen cijfers hierover trouwens, de schrijver kennelijk evenmin aangezien hij dit verder niet onderbouwt.
Heel vaak denken mensen: als je niets anders meer kan, kan je altijd nog iets met MLM gaan doen.
"The poor man's franchise"
Dit is echter een serieuze business en, omdat er zoveel vooroordelen over zijn, ook een moeilijke business. Mensen die hiermee beginnen zijn mensen met een visie en een sterke drive.
Blijkbaar niet, gezien de enorme aantallen uitvallers. De mensen die VOLHOUDEN, die hebben een sterke drive. Met visie heeft het geen bal te maken, het gaat puur om imiteren en dupliceren.
Bovendien zou het wel erg raar zijn als al deze “losers” zoveel geld kunnen verdienen.
Euh... "AL deze...", "zoveel geld"???? Ik zie geen onderbouwing, wie wel?
Net als in gewone bedrijven, waar ook niet iedereen even succesvol wordt,
Ik snap niet waarom ie dat nou durft te vergelijken. Slaat volledig nergens op.
Iedereen krijgt wel dezelfde kansen, dus in feite is dit veel eerlijker.
Ergo: in het traditionele zakendoen krijg je niet dezelfde kans en het is een oneerlijk systeem...?
Het hangt niet af van je opleiding, of van de hoeveelheid geld die je hebt (of die je ouders hebben) maar het hangt helemaal af van je eigen inzet en je eigen wil en verlangen om dit tot een succes te maken.
Idem dito voor traditionele bedrijven, met uitzondering van opleiding. Hoewel er ook zat mensen op functies worden aangenomen die eigenlijk niet de "juiste" opleiding hebben.
Net als in gewone bedrijven is ongeveer 20% van de deelnemers succesvol.
Dus maar 20% is succesvol in gewone bedrijven?! Wie gaat dit hartverscheurende nieuws aan de rest van de wereld meedelen?
Weer 20% van dat aantal behaalt de top in verdiensten. De overige 80% doet het er een beetje bij, verdient ook een centje bij en gebruikt producten.
Weer geen onderbouwing van de genoemde cijfers.
Als u werkelijk het gevoel heeft dat dit iets goeds is, dan zult u het heel graag aan uw vrienden geven. Tenslotte wilt u dat uw vrienden en familie het goed hebben. Als u het bovendien ziet als een business waar u samenwerkt met mensen, dan zult u het liefst samenwerken met mensen waar u het goed mee kan vinden. Dat werkt tenslotte wel zo prettig.
Hebben we het nou over klanten of over het aantrekken van nieuwe distributeurs? Ik vat het zelf op als het laatste, waardoor ik vind dat de insteek in de basis verkeerd zit.
U gunt uw vrienden en familie toch ook het beste? U verdient niet aan uw vrienden, maar samen met uw vrienden.
Zelfde vraag als net hiervoor...?
Ze zijn alleen op mijn geld uit
Welke "ze?"
Ze staan ook niet op de banken om de mensen die een presentatie geven toe te juichen.
De ervaringen van velen zijn anders.
Er wordt alleen maar over geld verdienen gepraat. Er is toch nog meer in het leven? Dit klopt zeker. Fysieke gezondheid is zo mogelijk nog belangrijker. Wellness biedt mensen fysieke, financiële en mentale gezondheid. Deze balans is in bijna geen andere business zo in evenwicht als bij Wellness.
Ons wasmiddel wast witter dan wit! Dit kun je niet eens meer subjectief noemen (Jan), het is pure reclame.
En als je dan toch ongelukkig of ongezond moet zijn, kan dat beter met geld dan zonder geld.
Dus het draait toch om geld? Hoe verrassend!
Het is niet de vraag wat de producten kosten, het is de vraag wat het opbrengt.
Ow, zullen we dat tegen de klanten vertellen?
Hoe duurder de producten zijn, hoe meer er wordt verdiend.
Wat een onzin! Waarom zijn de producten dan duurder?! Omdat ze de verkopers meer geld op moeten brengen of omdat bijvoorbeeld duurdere grondstoffen worden gebruikt?! Ik mag voor de klant toch hopen het laatste! En ook: hoe duurder, hoe lager de verkochte aantallen. Je kunt niet zonder meer stellen dat "hoe duurder, hoe meer omzet".
Niet vergeleken met producten die in de supermarkt te koop zijn, maar vergeleken met andere topproducten.
Mag ik een teiltje?
Bij Wellness verkopen we geen producten,
Idioot...
we geven producten weg (!) aan mensen die dat willen proberen. Door het weggeven van producten ontstaat vraag naar de producten.
Ja maar we verkopen toch geen producten zeg je net?! Dus we creeeren vraag en dan moeten we nog meer weggeven! ;-)
Waar het om gaat, is dat u vertrouwen bij uw vrienden moet hebben.
Wat is dit? De cursus "hoe douw ik mijn vrienden m'n producten door de strot" of zo?
Niemand gaat toch een product kopen als dat niet werkt?
Het hoeft niet te werken, als mensen maar DENKEN dat het werkt. En anders introduceer je toch een verbeterde versie of een nieuw product? Zijn wel mouwen aan te passen hoor...
Tijd is erg relatief. Mensen die het erg druk hebben gaan veel effectiever met hun tijd om dan mensen die het heel rustig hebben. De laatste groep is ook veel langer bezig met een taak dan de eerste groep. Het is dus een groot voordeel als je het erg druk hebt.
Nu heb ik hier al heel wat mensen krom zien l*llen, maar dit slaat wel alles... Kom op mensen, stressen met z'n allen! Das een voordeel!
Bij Wellness werkt men met elkaar samen en men helpt elkaar. Dus als iemand een keer geen tijd heeft om iets te doen, dan kan er altijd worden teruggevallen op iemand anders uit de groep.
En waar gaat het geld dan heen?
Het is illegaal
Is geen argument tegen MLM, en zal ook door geen enkele serieuze tegenstander genoemd worden.
Het concept is voor iedereen hetzelfde, de factoren die het verschil maken zijn de tijd en jezelf.
En je omgeving. En het tijdstip waarop je begint. En meer van dat soort externe factoren.
Je kan binnen no time miljonair worden
Natuurlijk niet! Men moet deze business opbouwen en een paar jaar de tijd gunnen.
Ow, dus het duurt maar een paar jaar voordat ik miljonair ben, nee laat dan maar doen... (!?)

Genoeg voor zover denk ik? Genoeg om op af te dingen in ieder geval...

Jan van Eechoud

Nou..., zal proberen een beetje orde te scheppen in de gemaakte chaos......
Graag gezond verstand BLIJVEN gebruiken.
Weet dat het moeilijk is...... :(

Het eerste deel sla ik maar over... daar zag ik al helemaal het nut niet van in.....

Vind trouwens dat de dingen die je allemaal suggereert mensen schade toebrengen.....
Wat de grootste misvatting over verzadiging is. Verzadiging heeft NIETS te maken met het punt van "100%". Het heeft te maken met de vraag wanneer iedereen met de interesse/ambitie aangesproken is.
Nooit dus...
Al 27 jaar houden we de groei van de bevolking niet bij....... :)
Quote:
De mensen die van MLM hebben gehoord en precies weten wat dit is, zijn nog steeds in de minderheid. unquote
Nogal logisch, de rest vindt het niet interessant, heeft er zo'n negatief beeld van dat ze er niets mee te maken willen hebben of zien in dat het niet zo simpel is als het wordt gepresenteerd.

Goede morgen....."de rest vindt het niet interessant"
Met wat voor volk heb ik hier te maken...... :? Maar het klopt wel zo'n beetje hoor..... :lol:
Weten er niet het fijne van maar hebben het al veroordeeld op info van bijv. het Radarforum...
En werd het ''simpel'' gepresenteerd op de bovenvermelde site.....?
Quote:
Bovendien is dit een internationale business, omdat alles over Internet gaat. Je kunt dus overal zaken doen waar je bent, zowel nationaal als internationaal. unquote
Ja, ja...., iedereen kan student worden, maar ondanks dat ben je TOCH student geworden..... :twisted:
Quote:
(het internationale is) tevens ook het leuke, want je bent nergens aan een regio gebonden. unquote
In die zin dat je bestellingen kunt opsturen. Waarmee je jezelf zeer waarschijnlijk uit de markt prijst, of wilde je de verzendkosten als MLM'er op gaan hoesten (= weg deel marge)? Maar wees ook meteen eerlijk: hoeveel mensen ken je nou in het buitenland?

Die 2 die JIJ kent in het buitenland kennen daar misschien wel honderden mensen.....
Je snapt dus nog steeds geen REET van MLM...... :wink:
Quote:
Je klanten en je “concurrenten” bevinden zich overal ter wereld, (...) Dus er is nog lang geen verzadiging te bekennen. unquote
Je concurrenten zitten overal, maar geen verzadiging te bekennen... Jaja... Het staat er echt...
Ja, ja..., dus :shock:
Op de éne hoek zit een slager en over 2 straten zit er weer één... en ze hebben géén last van elkaar......!
En dat snap jij niet.....? :cry:
Quote:
Dit is een “normale”organisatie en zoals iedere normale organisatie is er een vorm van een piramide. Kijk naar een willekeurig organigram en je ziet een soort piramide. unquote
Bij het beeld van MLM "het is een piramide" gaat het NIET om de VORM. Deze opmerking schiet dus ook z'n doel voorbij. Daarbij zit er een gigantisch verschil in de REDEN van deze vorm. Zoals bekend is dit bij "traditionele bedrijven" op basis van economische noodzaak, in tegenstelling tot de situatie bij MLM.

Bla bla??? :evil:
quote:
In een normale organisatie verdient de bovenste het meest en het werkvolk aan de onderkant moet hard zwoegen voor relatief weinig geld. unquote
Hij maakt het wel erg zwart allemaal? Ik ken zat mensen in loondienst die een flink salaris mee naar huis nemen. En zwoegen??? Ik werk in loondienst maar ik ervaar het zeker niet als zwoegen...
Quote:
Geen smoesjes..... :!:
De meeste mensen vinden dat ze harder werken dan hun ''baas''.... voor minder geld....... :oops:
Bovendien hebben de onderste medewerkers niets of heel weinig te vertellen. unquote
Hier heeft ie wel een punt. Hier schort het inderdaad bij veel bedrijven aan. Dit komt met name voor bij grote (internationale) ondernemingen. In het MKB is dat al aanzienlijk minder.
Gut, gut... Dacht je bij jezelf: Ik moet wel ergens toegeven dat ze gelijk hebben, anders valt het wel ERG op dat ik overal tegenin ga..... :(
Quote:
U introduceert Jan, die introduceert Piet enz. Piet gaat hard aan de slag en introduceert 5 personen en deze introduceren weer 50 personen enz. unquote....
Heel goed verstopt, maar lees het eens goed: Piet introduceert 5 personen, en die introduceren 50 mensen. --De laag onder Piet halen er dus 10 personen per man bij! Dit voorbeeld heeft een verborgen addertje onder het gras!
Wel.... vertel je ook wat het ''addertje is....? :twisted:
Quote:
Als we ervan uitgaan dat iedereen in de organisatie een verkoop doet van € 100,00 en dat daarover 10% verdiend wordt , unquote
Ook dit komt niet veel voor, er zijn allerlei ondoorzichtige staffels van op- en aflopende percentages. Slecht voorbeeld van de schrijver!
Een GOED voorbeeld van de schrijver....
Wat aan de lage kant. Het gemiddelde is € 150 verkoop.!
En ZEER duidelijke staffels..... voor een gevorderd ''student''...... :wink:

Verder hou ik het voor gezien... Kost te veel tijd om je telkens weer op je plaats te zetten......

Eén advies.....
Ga in hemelsnaam nou GÉÉN inlichtingen inwinnen bij de mensen die het WEL weten...., dan kun je tenminste onzin BLIJVEN verkopen''... :lol:

JvE
Excuses hoor je nog steeds te doen aan Alex.....
We hadden afgesproken ons fatsoen te houden.....

JvE

student26

Nou..., zal proberen een beetje orde te scheppen in de gemaakte chaos......
Geen chaos hoor, heb gewoon het hele artikel geplakt en er opmerkingen tussen gezet (en oninteressante zaken weggelaten). Heel goed te volgen lijkt me...
Graag gezond verstand BLIJVEN gebruiken. Weet dat het moeilijk is......
Voor jezelf bedoel je?
Het eerste deel sla ik maar over... daar zag ik al helemaal het nut niet van in.....
Het artikel zelf heeft wel nut dan? Mijn reacties zijn niet meer dan dat: reacties. Het zijn dingetjes die me opvielen in het artikel.
Vind trouwens dat de dingen die je allemaal suggereert mensen schade toebrengen.....
Leg eens uit?
Quote: Wat de grootste misvatting over verzadiging is. Verzadiging heeft NIETS te maken met het punt van "100%". Het heeft te maken met de vraag wanneer iedereen met de interesse/ambitie aangesproken is.

Nooit dus...
Al 27 jaar houden we de groei van de bevolking niet bij.......
Dat kun je niet bewijzen. Ik heb al een aantal indicaties genoemd op het prikbord waaruit je een andere conclusie kan trekken, zoals het dalen van de omzet per persoon gedurende de afgelopen jaren en het uitblijven van groei van MLM binnen het totaal aan retailverkopen.
Goede morgen....."de rest vindt het niet interessant"
Met wat voor volk heb ik hier te maken...... Maar het klopt wel zo'n beetje hoor.....
Rare opmerking.
Weten er niet het fijne van maar hebben het al veroordeeld op info van bijv. het Radarforum...
Je bedoelt natuurlijk: hebben inzicht gekregen op bijv. het Radarforum ;-) Los daarvan, de negatieve lading van MLM gooit duidelijk roet in het eten (en dat aspect had ik ook genoemd).
En werd het ''simpel'' gepresenteerd op de bovenvermelde site.....?
Dat zei ik niet.

Ja, ja...., iedereen kan student worden, maar ondanks dat ben je TOCH student geworden.....
Appels met peren.
Die 2 die JIJ kent in het buitenland kennen daar misschien wel honderden mensen.....
Dan is de eerste vraag of die 2 toevallig geinteresseerd zijn, en daar begint het probleem al. De kans is ook vrij groot dat ze al eens in aanraking zijn gekomen met MLM of het specifieke bedrijf waar jij bij zit en op basis daarvan hun keus hebben gemaakt. Daarnaast zullen ook daar andere distributeurs actief zijn, enzovoorts.
Je snapt dus nog steeds geen REET van MLM......
Integendeel, jij hemelt het teveel op. Je gaat er zomaar vanuit dat "men" mensen in het buitenland kent, die "toevallig" ook nog eens geinteresseerd zijn, vervolgens nog instappen ook, en dan ook nog klanten kunnen vinden.
quote: Je concurrenten zitten overal, maar geen verzadiging te bekennen... Jaja... Het staat er echt...

Ja, ja..., dus
Op de éne hoek zit een slager en over 2 straten zit er weer één... en ze hebben géén last van elkaar......!
En dat snap jij niet.....?
Wat jij niet begrijpt is dat je continu appels met peren vergelijkt. Hoe ver rijd jij voor een stuk vlees? Naar een ander dorp? Naar de andere kant van het dorp? Of ga je gewoon naar de slager op de hoek? Levert de slager aan de andere kant van het dorp zijn vlees aan de deur? Dat doen MLM'ers namelijk wel...

Bla bla???
Ja, ik weet het Jan, de gangbare economische theorieen zijn te ingewikkeld voor je.
Geen smoesjes.....
De meeste mensen vinden dat ze harder werken dan hun ''baas''.... voor minder geld.......
Dan doen die mensen iets fout. Geef eens bewijs voor de stelling "de meeste"? Werknemers moesten eens een weekje de baan van de baas overnemen, ze zouden ervan schrikken.
Gut, gut... Dacht je bij jezelf: Ik moet wel ergens toegeven dat ze gelijk hebben, anders valt het wel ERG op dat ik overal tegenin ga.....
Nee, ik vond het een opvallende uitspraak. Ik herken het heel erg uit mijn huidige werkomgeving. Verder heb ik uiteraard met name reacties op zaken waar ik het NIET mee eens ben, net als jij nu.
Heel goed verstopt, maar lees het eens goed: Piet introduceert 5 personen, en die introduceren 50 mensen. --De laag onder Piet halen er dus 10 personen per man bij! Dit voorbeeld heeft een verborgen addertje onder het gras!

Wel.... vertel je ook wat het ''addertje is....?
Het is niet meer verborgen want het staat ervoor...
quote:Ook dit komt niet veel voor, er zijn allerlei ondoorzichtige staffels van op- en aflopende percentages. Slecht voorbeeld van de schrijver!

Een GOED voorbeeld van de schrijver....
Wat aan de lage kant. Het gemiddelde is € 150 verkoop.!
Gemiddeld over wie of wat? Bij Amway? Bij MLM in het algemeen? En mijn opmerking sloeg niet op het getal 100, maar op de percentageverdeling. Wel lezen he.
Verder hou ik het voor gezien... Kost te veel tijd om je telkens weer op je plaats te zetten......
Jongen, je hebt nog geen enkele opmerking gemaakt die stand hield. Behalve in je eigen wereldje dan.
Eén advies..... Ga in hemelsnaam nou GÉÉN inlichtingen inwinnen bij de mensen die het WEL weten...., dan kun je tenminste onzin BLIJVEN verkopen''...
Geen onzin, harde realiteit.
Excuses hoor je nog steeds te doen aan Alex.....
We hadden afgesproken ons fatsoen te houden.....
Donder op met je flauwekul.

Jan van Eechoud

Quote:

Leg eens uit?
Jij vertikte het ook om uit te leggen waarom Alex (die je dus grof hebt beledigd) mensen schade toebrengt....! :twisted:

De rest van je betoog slaat dus weer als k*t op Dirk.....
Ga ik mijn tijd niet mee verdoen......

>>>>>>Ik WEET niet of ik 2 mensen ken in het buitenland.... :(
>>>>>>Ik WEET niet of die wel weer andere mensen kennen...... :(
>>>>>>Ik WEET niet of ........ :(
>>>>>>Ik WEET niet of........ :(

Je WEET ook niks......... TOTDAT je het geprobeert hebt..., Oen.....

Ik WEET niet of dat MLM wel kan hoor....... :roll:

Ik WEET niet of ik morgen wel op tijd op mijn werk ben....? Misschien heb ik wel een lekke band.... :cry:

Ga maar lekker zitten zwartkijken.....
En luister naar je baas en doe nou maar precies wat hij zegt.....

En in feite geef je MLM gelijk.........

<<<<<<NIET iedereen wil die verantwoordelijkheid die een ''baas'' heeft....!

<<<<<<<Wel...,
NIET iedere MLM-er heeft het harde werk er voor over om er veel mee te bereiken......!!!!!!

En net zo min als IK het recht hebt alle mensen te veroordelen die GEEN inspanningen wil verrichten om vooruit te komen qua inkomen en levenstijl .....
heb JIJ het recht MLM te veroordelen omdat de meeste MLM-ers er voor kiezen de producten alleen maar zelf te gebruiken en soms mee te bestellen voor vrienden en familie....!

Vooral je er NIET in verdiepen hoor.....
Lekker bla bla verhalen verspreiden.....

JvE

Jan van Eechoud

Niet 5x stemmen, Serge..... :lol:

JvE

student26

Quote: Vind trouwens dat de dingen die je allemaal suggereert mensen schade toebrengen.....

Leg eens uit?

Jij vertikte het ook om uit te leggen waarom Alex (die je dus grof hebt beledigd) mensen schade toebrengt....!
Ik heb Alex niet beledigd, jij maakte er een belediging van. Ik maakte niet meer dan een algemene opmerking m.b.t. MLM. JIJ maakt daar een persoonlijke opmerking van, NIET IK.
De rest van je betoog slaat dus weer als k*t op Dirk.....
DAT vind JIJ. Denk dat de meeste mensen het wel kunnen volgen.
>>>>>>Ik WEET niet of ik 2 mensen ken in het buitenland....
>>>>>>Ik WEET niet of die wel weer andere mensen kennen......
>>>>>>Ik WEET niet of ........
>>>>>>Ik WEET niet of........
Je moet niet alles zo letterlijk opvatten Jan. Leer nou eens interpreteren! Ik word het aardig zat je er iedere keer op te moeten wijzen dat je mijn uitspraken volledig uit de context rukt en zaken leest die er helemaal niet staan. Het punt was niet "of ik wel 2 mensen in het buitenland ken". Het punt was dat de meeste mensen helemaal geen vrienden/kennissen in het buitenland hebben, en dat ALS ze die al hebben, het de vraag is of die TOEVALLIG ook nog eens geinteresseerd zijn in MLM, en ALS ze dan al mee gaan doen, OF ze dan wel actief zullen blijken te zijn danwel klanten en/of mededistributeurs kunnen vinden. Het wordt in het artikel allemaal zo mooi gebracht: "MLM is internationaal, de wereld is je speelveld, klanten zat want je kunt over de hele wereld verkopen", maar ZO SIMPEL IS DAT NIET.
heb JIJ het recht MLM te veroordelen omdat de meeste MLM-ers er voor kiezen de producten alleen maar zelf te gebruiken en soms mee te bestellen voor vrienden en familie....!
DAT is niet de reden waarom ik MLM veroordeel, en als jij mijn berichten eens goed zou lezen DAN WIST JE DAT AL.
Vooral je er NIET in verdiepen hoor.....
Lekker bla bla verhalen verspreiden.....
Ik HEB me er al in verdiept, in ieder geval GENOEG om DUIDELIJK en ONDERBOUWD uit te kunnen leggen waar de probleempunten liggen. JIJ bent het, samen met je MLM-companen, die de bla-bla verhalen verspreiden. De verhalen van:

"80% van de traditionele ondernemers is binnen 5 jaar failliet"
-> AANGETOOND ONWAAR, en feitelijk niet eens ter zake doende omdat er gigantische verschillen zijn tussen MLM en ondernemen.

"MLM is de methode van de toekomst"
-> Wordt al 60 jaar geroepen en nog stelt het niets voor. En het gros van de marktontwikkelingen (bijvoorbeeld consumentengedrag) wijst ook TOTAAL NIET in die richting.

"Er is geen sprake van verzadiging"
-> Ik heb inmiddels aan de hand van de werkelijke cijfers aangetoond dat de omzet per verkoper DAALT, wat een sterke indicatie is van aanbiederverzadiging. Ik heb aangetoond dat MLM de afgelopen jaren relatief NIET gegroeid is, wat op z'n minst vreemd is voor een systeem dat exponentiele groei zou moeten laten zien; alweer een indicatie voor stagnatie / verzadiging.

"Iedereen heeft gelijke kansen"
-> ONZIN. Net als binnen normale werkomgevingen hangt veel af van factoren waar je GEEN ENKELE invloed op hebt. Ik noem "(verkoop-)talent" maar als voorbeeld, maar er zijn er veel meer.

"MLM is efficienter omdat er geen reclame-kosten zijn"
-> ONZIN. Ik heb al eens voor een willekeurige MLM aangetoond dat de uitgaven aan distributeurs ver boven de gemiddelde branche-uitgaven aan reclame liggen. Daarnaast kan MLM nooit efficient zijn omdat een deel van de omzet wordt gespendeerd aan schakels die geen waarde toevoegen.

Moet ik nog even doorgaan? Het zijn allemaal KEIHARDE FEITEN, maar op basis van wat gesputter, "dom"-geroep en volstrekt verkeerde interpretaties meen jij nog steeds dat ik er niks van snap?! Man, je bent niet wijs! Het belabberde inkomen dat jij uit MLM trekt is wellicht het beste voorbeeld dat er bestaat! Het lijkt wel of je tegen wil en dank, tegen beter weten in, dat prutsmethodiekje MOET en ZAL verdedigen. Zet in godsnaam je oogkleppen eens af en probeer in ieder geval eens te begrijpen dat MLM bij lange na niet zo perfect is als je gelooft.

Jan van Eechoud

Hi,

Je kunt je proberen te verdedigen tot en met..........

Je weigert onderzoek te plegen.......

Je gaat een auto onderzoeken...

Je WEIGERT er in te rijden.....

WAT een professioneel onderzoek........... :lol:

JvE

student26

Hi,
Je kunt je proberen te verdedigen tot en met..........
De kaarten liggen iets anders. Ik noem de pijnpunten van MLM, jij verdedigt, niet ik.
Je weigert onderzoek te plegen.......
Correctie: ik weiger vooralsnog een uitgebreid, "wetenschappelijk verantwoord" onderzoek te plegen. Hoewel ik inmiddels qua verzameling informatie al een aardig eindje op weg ben.
Je gaat een auto onderzoeken...
Je WEIGERT er in te rijden.....
Waarom zou ik gaan rijden als ik zo al kan zien dat er geen stuur aanwezig is?
WAT een professioneel onderzoek...........
Ik heb, voor de inmiddels derde keer, NOOIT beweerd een professioneel onderzoek te hebben gedaan. Wel onderzoek, maar het is niet genoeg om een dik rapport over te schrijven.

Jan van Eechoud

Waarom zou ik gaan rijden als ik zo al kan zien dat er geen stuur aanwezig is?
Moet je verder kijken dan je neus...(niet erg wetenschappelijk) lang is.

Instappen, dan zie je dat er een andere, efficientere manier van sturen is.........

Willen we je laten zien..., maar je wilt maar niet instappen.....:)
(gelukkig misschien:?)

(voor jou pleeg ik sabotage en rijdt-ie in één keer door naar de Grand Canyon.....:D)

JvE

Maarschalk

En net zo min als IK het recht hebt alle mensen te veroordelen die GEEN inspanningen wil verrichten om vooruit te komen qua inkomen en levenstijl .....
Nou Jan, je verkondigt werer leuke onzin. Tuurlijk, het klinkt zo leuk he, de meeste mensen kiezen de producten alleen maar voor eigen gebruik. Zo jammer alleen dat je dit weer niet bewijst.
Toch roer je hiermee wel een interessant punt aan. Namelijk dat mlm dus niet de methode is vande toekomst want ja als de meeste mensen het alleen voor eigen gebruik bestellen moeten dus ook zoveel mensen distributeur worden dat de verdiensten dus niet meer interessant zijn.
En het zou ook een verklaring kunnen zijn waarom jij nog steeds niet kan leven van dat prutsmethodiekje.
Doch ik heb al eens aangeboden om je te helpen, dus nogmaals de vraag, wat heb je in de aanbieding?

Jan van Eechoud

Toch roer je hiermee wel een interessant punt aan. Namelijk dat mlm dus niet de methode is vande toekomst want ja als de meeste mensen het alleen voor eigen gebruik bestellen moeten dus ook zoveel mensen distributeur worden
want ja als de meeste mensen het alleen voor eigen gebruik bestellen moeten dus ook zoveel mensen distributeur worden
Tokkie tokkie :? :? :? :?: :?: :?:

Recept:
''Stand in boiling water'' Allebei je voeten graag.
Slaat op dezelfde *** op Dirk.........

Ga aan je eigen werk.
Daar weet je misschien WEL wat van af....:?

JvE

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

@student26:

JvE is niet te overtuigen. :shock: :shock:
Ofwel hij zit je constant uit de tent te lokken, opmerkingen bewust te verdraaien en te treiteren, ofwel hij begrijpt echt niet wat er staat en is inmiddels te ver heen om nog ooit uit de MLM-droom te ontwaken. Daarom reageer ik niet meer direct op hem. Ik lees zijn gebral vooral om te lachen 8) 8) en verder steek ik er geen tijd in. Hij heeft kunnen lezen wat ik van MLM vind en waarom (behoorlijk gechargeerd, maar dat is inderdaad mijn manier) en hij heeft er net zomin zinnig op gereageerd als hij doet op jouw stukken. :( :(
Ik zou zeggen: laat hem....Maar misschien vind je het wel leuk :D

Thunder

Ongelezen bericht door Thunder »

Laat JvE maar gaar koken in zijn eigen sop. Als je de goede man even op googled, dan zie je dat in andere forums op het net zijn manier van gestructureerd argumenteren niet verder rijkt dan het geklungel op deze site.
Dat geeft al aan, dat ondanks zijn respectabele leeftijd dit heerschap totaal geen kennis heeft van argumenteren en discusieren en daarmee geen debater genoemd kan worden.

Verder raad ik een ieder aan even zijn eigen website, slam4u2 te bekijken. Hierin zul je al spoedig merken, dat ook hier de manier van aanrprijzen van zijn eigen business niet echt getuigt van veel takt en rationeel denken en dezelfde lijn van denken bevat als hij hier toepast. Maar dit is voor een ieders interpertatie....

Jan succes met je alarmpjes en hou het daarbij, misschien dat je hier nog iets aan verdient... en BEWARE OF THE CRIMINALS, THEY ARE EVERYWARE!!......

Gesloten