LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koning

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
sander

koning

Ongelezen bericht door sander »

Wat zijn piramides?

Iedere organisatie is een piramide
In feite heeft elke organisatie van een bepaalde omvang die producten of diensten verspreidt de structuur van een piramide, of het nu gaat om een ministerie, een groot internationaal bedrijf, het leger, de gemeente Amsterdam of bv. een kerkelijke organisatie.

Doordat er taken worden gedelegeerd ontstaan er verschillende lagen die steeds breder worden naarmate men lager in de organisatiestructuur komt.

De vraag is dus niet of een piramidestructuur goed of slecht is. Het gaat erom of een organisatie een reële waarde vertegenwoordigt.

Als een organisatie geen goede producten of diensten voor zijn geld biedt, ongeacht of het om een conventionele of een netwerkorganisatie gaat, wordt de consument opgelicht en is er sprake van fraude.

Gast

Re: koning

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Sander,

Wat heerlijk om eens een nuchtere analyse te lezen van de discussie pyramide of niet. Inderdaad bestaat de gehele maatschappij uit pyramides.
Ik be samen met mijn vrouw nu één jaar bezig met mlm. Het bevalt ons prima. Je hebt wel gelijk als je zegt dat ten eerste de producten goed moeten zijn en er moet een degelijke structuur achter zitten.
Verder moet iedereen maar voor zichzelf bekijken of het iets voor hem of haar is.

Als je nog iets meer wilt weten dan vertel nik het graag!

Johan
email: [email protected]

Bob

Ongelezen bericht door Bob »

Hoi Sander

Inderdaad zijn meeste bedrijven in vorm van een pyramide. En het belangrijkste of het een pyramide spel is of niet is of het product inderdaad een goed en degelijk product is waar ook echt vraag naar is.

Het probleem met pyramide spelen is dat de nadruk niet zozeer ligt op het product ,maar op distributeurs. Dus mensen werven die een willekeurig product aan de man willen brengen, niet aan consumenten maar aan mensen die ook mee willen doen. En dat vindt ik een beetje jammer van MLN dat mensen die er mee bezig zijn de structuur aanprijzen, nooit hun product. Ik verder niets van mln, maar op dit forum komt dit tot uitting. Met de structuur is niets mis, als er iets goeds achterzit en als consumenten het ook willen en dat is een beetje het verschil met een normaal bedrijf. In die pyrmade structuur verdienen mensen als het bedrijf goed gaat en hun product/service goed gaat/verkoopt. Bij pyramide spelen (weet niet of mln dat is, ken hun producten niet) is het vaker ieder voor zich, als je hoog genoeg in de organizatie zit verdien je en uiteindelijk zal iemand onderaan moet zitten die nog niets verdient heeft en uiteindelijk iemand die er de dupe van wordt. Het doel is nl. ander distributeurs aantrekken en niet zozeer het product verkopen cq service te verlenen.

Groeten,
Bob

Sander

Ongelezen bericht door Sander »

Hallo Bob,

Ten eerste is MLM geen spel. Hert enige wat we doen is op een andere manier producten op de markt te brengen. Vandaar die verdeel sleutel die iedereen piramide noemt. Het is erg belangrijk om een goed product te hebben wanneer je over mlm spreekt, anders houdt het gewoonweg geen stand. Waarom zijn mensen zo blij met de structuur van MLM? Wanneer MLM begrijpt zul je zien dat je niet aan verkopen doet, je informeert mensen over jou product, daarnaast leg je ze uit dat je er geld mee kan verdienen. Vrijblijvendheid staat hoog in het vaandel!

Natuurlijk kun je erg blij zijn met een product van meneer Appie Heijn, dat is prima. Het enige verschil met Appie Heijn en een MLM bedrijf is……… Wanneer we gezamenlijk bij het mlm bedrijf onze producten aanschaffen kunnen we er een verdeel sleutel aanhangen.

Je vertelde dat MLM ieder voor zich werkt, die constatering is geheel onjuist. Doordat je met een grote groep allemaal kleine beetjes op de markt brengt zal er omzet gegenereerd worden. Het is dus niet juist om te denken dat je mlm in je eentje kan doen, dat is gewoon niet mogelijk. Team work is dan ook het sleutel woord tot succes.

Wel kan ik je vertellen dat er veel geld wordt verdiend aan de mensen die het mlm Business niet begrepen hebben, ze vallen af en hebben er meer geld ingestoken dan dat ze daadwerkelijk aan hebben verdiend. Daarom is het begeleiden van de mensen die je inschrijft van essentieel belang. Je zal mensen moeten vertellen dat de eerste periode er geen geld verdiend zal worden, je bent immers nog bezig met je eigen netwerk op te bouwen. Verder is het heel simpel, maak je omzet in de groep (allemaal product gebruikers) verdien je daar aan.

Groeten

Sander

Bob

He Sander,

Dus je werkt ook in zo'n mln structuur. Dat was misschien wel te verwachten. Ik zeg niet dat de structuur op zich niet goed is. Maar dit is precies waarom ik geen positief beeld krijg van mln, de argumentatie die jij geeft.

Er wordt gepraat over een goed middel om een product op de markt te brengen. Wat ik van alle mln-ner echter als argumentatie krijg is dat het iets goed is. Maar je zou geen structuur van een bedrijf moet aanprijzen, maar een product dat je verkoopt. Ik hoor ook alleen maar dat mensen (inderdaad vrijblijvend) wordt gevraagd ook in deze constructie deel te nemen en totaal niets over een eindgebruiken maw de daadwerkelijk consument.

Dus mijn vraag is waarom wordt er mensen aangeraden in te stappen om producten te verkopen en wordt er niets over het product of eindgebruiker verteld. Alleen maar als je het middel de structuur goed bespeelt je er veel geld mee kan verdienen.

Want in principe ben je nu personeelsleden op een vreemde manier aan het werven. Kijk en dat is nu precies het probleem niet focus op het product maar op extra distributeurs. Dat is een kenmerk van een pyramide spel (wat ik al zei ken geen mln bedrijven, ken geen producten van een van deze bedrijven dus kan daar niets over zeggen). Maar de manier hoe erover gepraat wordt lijkt wel op pyramidespel! Is geen aanval of iets dergelijks vindt het principe als middel goed voor een degelijk bedrijf met degelijke producten. Een meer concrete vraag wat verkoopt het bedrijf waar jij in werkt?

Groeten,
Bob

Sander

Saluut Bob,

Wanneer er een jongeman in de reclame een glas water over de tv gooit, en daarmee een stel bloed mooie dames in bed krijgt, zowaar zijn ze de jongeman aan het insmeren, fantastisch product……We worden dood gegooid Liga, ander fruithapjes, niet te vergeten die pro vitamine B complex. We kunnen zo nog wel even door gaan.

Wanneer je naar een reform zaak gaat zul je producten tegen komen met daarin Aloe verwerkt, laat ik nu mijn netwerkmarketing business met Aloe Vera producten houden. Dat vond ik wel een degelijk en goed product, niet onbekend en zeker geen slechte naam bij de reform kenner.

Natuurlijk ga ik een antwoord krijgen van, “haal die producten dan bij de reform zaak” Tja, laat ik met al die mensen die het anders bij de reform zaak hadden gehaald bij een MLM bedrijf. Hier je antwoord op de vraag hoe verdienen we geld.

Ik vind het wel lollig dat een netwerkmarketier moet gaan verklaren of de producten wel volgens de normen zijn, grote reclame campagnes mogen alles beweren over het product wat ze aanprijzen, daar gaat heel veel geld in om. Uiteraard doorberekend aan de consument. Geen mens dat zich afvraagt of al die reclames wel kloppen met de werkelijkheid. Kijk nu eens goed naar al die fantastische beelden die ze voorspiegelen.

Hier even een stukje dat je op het internet kan vinden

Wist u dat de Koninklijke NUMICO (voorheen Nutricia) met ENRICH en REXALL, COLGATE-PALM-OLIVE met JAFRA, evenals TOYOTA, GILLETTE, Yves Rocher en The Body Shop met cosmetica en andere grote bedrijven zoals IBM, MCI, Xerox, Sara Lee, AOL/Time Warner, Remington, Virgin en AT&T (een deel van) hun producten en diensten aan de man brengt d.m.v. Relatiemarketing . En waarom ook niet? Zij hoeven op deze manier geen kostbare reclamecampagnes te financieren, dit is vooral voordelig als het om nieuwe en nog moeilijk te verkopen producten gaat.

Ik ga nu een biertje drinken, spreek je wel weer

Groeten van sander

Bob

Saluut Sander,

Vindt ik al een beetje duidelijker dan normaal gesproken wordt gezegd. Dat bekende bedrijven er wel eens gebruik van maken is al lang bij vele bekend en nogmaal, het principe is zo slecht nog niet. Maar in principe laat jij uit zoveel mogelijk producten de tussenpersoon eruit en neem ik aan dat je groots inkoopt.
Dan nu mijn vraag, waarom als je de producten goedkoper kan brengen door de tussenpersoon eruit te halen en reclamecampagnes omzeilen. Ga je steeds meer distributeurs erbij proberen te halen. Voor het overgrote deel zijn deze producten zeer goedkoop. Dit betekent dat je je winstmarge ergens vandaan moet halen. Jij hebt waarschijnlijk weer wat meer opslagkosten etc. etc. Waarom dan niet direct op zoek naar de consument, maar naar nieuwe leveranciers, die volgens het principe ook weer leverancier moet worden (dat is wat je van al deze MLM-ers in ieder geval te horen krijgt). Tsja, die winstmarge houdt op een gegeven moment op. Door de eerste lagen kan er nog wel toegevoegde waarde zijn (vandaar ook het gebruik door sommige grote bedrijven).
Kijk als jij een leuk adresje hebt groots kan in kopen en je eigen netwerk van klanten hebt gevonden die het van je af willen nemen. Prima niets mis mee natuurlijk. Wat wel tegenstaat is dat de structuur wordt aangeprezen en aan wordt gegeven dat mensen mee moeten doen en in moeten stappen. En dat is precies wat er een beetje raar is en argwaan doet opwekken begrijp je. Dus niet de structuur zelf, maar hoe mensen worden aangesproken en 'binnen worden gehaald'. En dat bedoel ik met dat iedereen op zich staat, want als iemand zijn netwerk heeft en iemand stapt in om ook mee te delen in de winst is de persoon die hem heeft binnengehaald zijn producten kwijt en zal het hem worst wezen wat die andere ermee gaat doen aangezien hij zijn producten kwijt is en zijn geld is verdiend en als er teveel lagen zijn zal er op een gegeven moment iemand de boot in gaan. En dat is de pyramide die tegenstaat. Niet een kleine pyramide die een tussenpersoon overslaat, maar een pyramide die producten gewoon blijft doorgeven totdat iemand ermee blijft zitten. Dat is meteen het verschil tussen een pyramide spel

Dus dat is wat mensen niet bevalt mbt MLM, iedereen is aan het proberen leveranciers te werven en niet een echte markt voor zijn/ haar producten.

Ik begrijp je heel goed en ken het principe wel, maar zie je ook mijn argwaan. Dat dit netwerk en dus teamwork gaat niet op, want alles is bijna een netwerk (heel leuk hype woord), maar een netwerk betekent niet per definitie teamwork.

Maar ja laat verder maar, denk niet dat we er uitkomen.

Groeten,
Bob

Sander

Hey Bob,

De producten hebben een waarde van een reform product, niet goedkoop. De lagen waar je het over had is maar drie diep, dus van uitputting in de piramide is geen sprake. je pakt alleen een percentage van drie lagen diep, de lagen er onder zul je niets van mee pakken.

De winst die gemaakt wordt zal door de hele groep worden omgezet, iedereen een beetje vandaar die omzetten. Je hebt gelijk dat de mensen die niet slagen in het vergroten van hun groep een verlies draaien, dat vind een mlm bedrijf helemaal niet erg. Maargoed, wanneer je genoeg mensen hebt die maandelijks iemand inschrijven plus maagdelijke een verplichte aanschaf (100 Euro) Die aanschaf zal in het begin nog een investering zijn, wanneer de netwerkers vermeerderd zijn zul je pas gaan verdienen.

Ik als nieuweling ga slagen met netwerkmarketing :lol: Beetje vertrouwen kan geen kwaad.

De ervaringen die jij hebt met het werven van nieuwe netwerkklanten heb ik niet, kan je daar niets over vertellen

groet

Sander

Bob

Hey Sander,

Wens je uiteraard alle succes toe, maar pas alleen op dat jij als nieuweling niet de laatste laag bent en dat je misschien vast zit aan de vaste inleg of aanschaf. Wat ik al zij als je doel is nieuwe mensen werven voor het netwerk en die allemaal die verplichte aankoop moeten doen (dit bevestigd mijn vermoeden dat er wordt gezocht naar allemaal nieuwe leveranciers en geen eindgebruikers) zal er uiteindelijk een laag in de problemen komen. Dat is onvermijdelijk (zeg nu eerlijk). Dus de hoop voor jou is dat jij niet bij die laag behoort.
De toekomst zal het leren en wens je nogmaals veel succes en probeer het ethische aspect iun de gaten te houden dat jij je eigen klanten niet opzadelt met weinig kans van slagen, puur alleen om je eigen hachje te redden en je eigen producten bij iemand anders neer te leggen en dat die maar moet uitzoeken hoe hij weer iemand anders opzadelt met de verplichte aankopen per maand.

Succes,
Groeten,
Bob

Bob

Hey Sander,

Wens je uiteraard alle succes toe, maar pas alleen op dat jij als nieuweling niet de laatste laag bent en dat je misschien vast zit aan de vaste inleg of aanschaf. Wat ik al zij als je doel is nieuwe mensen werven voor het netwerk en die allemaal die verplichte aankoop moeten doen (dit bevestigd mijn vermoeden dat er wordt gezocht naar allemaal nieuwe leveranciers en geen eindgebruikers) zal er uiteindelijk een laag in de problemen komen. Dat is onvermijdelijk (zeg nu eerlijk). Dus de hoop voor jou is dat jij niet bij die laag behoort.
De toekomst zal het leren en wens je nogmaals veel succes en probeer het ethische aspect iun de gaten te houden dat jij je eigen klanten niet opzadelt met weinig kans van slagen, puur alleen om je eigen hachje te redden en je eigen producten bij iemand anders neer te leggen en dat die maar moet uitzoeken hoe hij weer iemand anders opzadelt met de verplichte aankopen per maand.

Succes,
Groeten,
Bob

Sander

Hee BoB,

we spreken maar over drie lagen, daarna zal ik een nieuwe piramide:) moeten creeren. De lagen die in een piramide spel zitten zijn eindeloos, hier dus niet.

groet

sander

sander

Ongelezen bericht door sander »

Mijn hachie redden is er niet bij! Ik zal een team moeten hebben dat het goed doet, falen mensen in mijn groep heb ik gefaald! natuurlijk kan het zo zijn dat ze geen energie erin hebben gestopt, is mogelijk. maar wanneer ze aan netwerkmarketing beginnen terwijl ze het nog niet snappen schrijf ik ze niet in, het is alleen maar een last om met zulke mensen samen te werken. die tijd dat ik aan hun besteed kan ik beter benutten. Het is leuk om te zien dat de mensen in je groep het goed gaan doen, en ja ik ga daar ook aan verdienen maar zij net zo goed, immers profiteer ik maar van drie lagen. Ze zeggen “koning het werkt” dat is mooi:O)

Einde bericht:P

Sander

Gesloten