LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] maar het blijft een piramidespel

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

maar het blijft een piramidespel

Ongelezen bericht door Gast »

ook al verplaats je het onderwerp 100 keer!

MicheLM

Re: maar het blijft een piramidespel

Ongelezen bericht door MicheLM »

Sorry gast, maar je weet duidelijk niet waar je het over hebt, of je wil het niet snappen.
Pyramide spelen zijn in Nederland en in het gros van alle andere landen verboden. Er staan behoorlijke boete's op en niet te vergeten gevangenisstraf.
Het is een pyramide als er geen goederen worden verhandeld en als er niet minimaal 70 % van het verkoopbedrag terug komt bij de distributeur.
Dus als je grote verhalen wil ophangen, zorg dan dat je je feiten goed kent.

Gast

het is miscchien geen piramidespel, maar wel een piramide.

MicheLM

Ja, dat klopt, maar alles is een pyramide als je het goed beschouwd.
Het begrip pyramide is trouwens een uitvinding van SHELL.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ja, dat klopt, maar alles is een pyramide als je het goed beschouwd.
Het begrip pyramide is trouwens een uitvinding van SHELL.
Of dit zo is weet ik niet.
Maar hoe kan ik dit controleren?
En stel dat dit waar is, wat zegt het dan?
Niets.
Bovendien bestonden piramides al lang voordat Shell bestond.

meelezertje

Ongelezen bericht door meelezertje »

het is miscchien geen piramidespel, maar wel een piramide.

Wai is er mis met een piramide?
Het is een sterke constructie,want er is er nog nooit eentje omgevallen. :lol: :shock:

meelezertje

Ongelezen bericht door meelezertje »

En stel dat dit waar is, wat zegt het dan?
Niets.

Typisch een uitspraak van onze maarschalk: het is niet waar, maar als het wel waar is zegt het niks!

Maarschalk

Typisch een uitspraak van onze maarschalk: het is niet waar, maar als het wel waar is zegt het niks!
Schijnbaar ben ik roepende in de woestijn.
Waarom moet er elke keer weer een grote multinational bijgehaald worden als we MLM "verdedigen".
Is het dan pas geloofwaardig?

MicheLM

De vorm is inderdaad afgeleid van de Egyptische pyramides.
directeur aan de top, dan da managers, de afdelingshoofden, enz. enz. verder naar beneden

Gast

Is het dan pas geloofwaardig?

Ach,......bij jou is het toch nooit goed?

Maarschalk

Ach,......bij jou is het toch nooit goed?
Ik haal er niet steeds multinationals bij.

Maarschalk

De vorm is inderdaad afgeleid van de Egyptische pyramides.
directeur aan de top, dan da managers, de afdelingshoofden, enz. enz. verder naar beneden
Zie in een andere thread de opmerking van Madeleine.

MicheLM

Heb je niks van jezelf te vertellen, dat je andere mede discussiegenoeten moet aanhalen. bovendien weet je hoeveel er aan threads in deze site staat, dacht je nou echt dat ik ze alle 8000 ging doorlezen

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Het is een pyramide als er geen goederen worden verhandeld
Nee, dan is het geen piramideSPEL.
en als er niet minimaal 70 % van het verkoopbedrag terug komt bij de distributeur.
WHAHAHA dat geloof je zelf zeker? Ik denk dat je hier een typefout hebt gemaakt want dit slaat echt nergens op.

De FTC uitspraak was dat 70% van de goederen aan niet-distributeurs (echte klanten dus) moet worden verkocht. Als het minder is, is er sprake van illegale kettingverkoop. En dat is bij Amway dus het geval, aangezien er geen controle is op deze 70%-regel.

MicheLM

Zoals ik al aangaf, zorg eerst dat je je feiten juist hebt en niet afgaan op horen zeggen

student26

FTC Ruling 1979:

73. To ensure that distributors do not attempt to secure the performance bonus solely on the basis of purchases, Amway requires that, to receive a performance bonus, distributors must resell at least 70% of the products they have purchased each month.

"If Amway was indeed enforcing the retailing requirement to earn a performance bonus when the FTC issued it's ruling, then sometime in the 80's the enforcement must have stopped. When I got started in early 1991, the Britt organization neither taught nor enforced the retailing requirement to earn a performance bonus. To the best of my knowledge, this is still not being taught today. Many distributors in other organizations have stated the same thing -- that Amway has become a wholesale buying club disguised as a business opportunity, with little or no retail sales being made"

Dit is maar 1 voorbeeld van een van de talloze websites die over dit onderwerp gaan (de 70%-regel). Zoek maar eens wat met Google. Zelfs mensen binnen Amway geven aan dat deze regel niet nageleefd wordt. Ik ben ook een paar keer schattingen tegengekomen van het werkelijke percentage, dat zelfs onder de 20% ligt. Maar goed, het is oncontroleerbaar, zelfs voor Amway.

MicheLM

Ik zal niet ontkenne dat er bedrijven zijn die sjoemelen met de regels.
Of Amway er een van is weet ik niet, heb er geen affiniteit mee.
Het bedrijf waar ik mee in zee ben gegaan doet dat wel en elke overschrijding wordt bestraft met royement, op welk niveau je ook zit.
Ik heb ook ooit een aanbod van Amway gekregen via een distributeur, maar je moet enige affiniteit hebben met het product dat je vertegenwoordigt. amway was niets voor mij. jammer maar helaas.
Je kan het beste marketingplan, het beste product, de liefste mensen om je heen hebben, maar heb je niet de drijfveer om iets aan de man te brengen, geloof je niet in je product. gaat niets werken.

Eerst komt de houding, dan het succes

student26

Ik zal niet ontkenne dat er bedrijven zijn die sjoemelen met de regels.
Of Amway er een van is weet ik niet
In je vorige reactie zei je nog dat ik eerst de feiten moet kennen voor ik een uitspraak doe. Ik laat je vervolgens zien dat ik de feiten ken, en nu krabbel je terug?

Je eerdere uitspraak deed vermoeden dat jij wel wist hoe het bij Amway zat en dat wat ik zei over de beroemde 70% regel niet klopte.

Misschien ben jij dus degene die niet zo snel tegen anderen moet roepen dat ze eerst hun feiten op orde moeten hebben?

MicheLM

Ik zei alleen dat ik geen affiniteit had met Amway, jij blijkbaar wel, dus praat je vanuit je eigen belevingswereld.
Ik heb geen enkel bedrijf genoemd, en was dat ook niet van plan.
Ik gaf antwoord op jouw pyramide probleem en niet op jouw Amway probleem. Die is van jou en daar kan ik je niet mee helpen.
Feit is en blijft, dat MLM geen pyramidespel of pyramide wat dan ook is.
Dat zit in jouw gedachten en ik denk niet dat iemand er dat uit kan krijgen als je dat niet zelf wil.

student26

Zoals ik al aangaf, zorg eerst dat je je feiten juist hebt en niet afgaan op horen zeggen
Dat was je oorspronkelijke uitspraak, waarmee je reageerde op mijn bericht. In dat bericht stelde ik dat de uitspraak over de 70% niet klopte.

En over het piramide of niet, daar gaan nu juist zo'n beetje alle discussies hier over.

Gesloten