LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mlm strategieën ontkracht? zo kort mogelijk uitgelegd

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

mlm strategieën ontkracht? zo kort mogelijk uitgelegd

Ongelezen bericht door Gast »

Ok ER ZIJN AL MEER VAN DIT SOORT OPROEPEN GEDAAN, MAAR RESPEKTEER ELKAAR EN VAL ELKAARS MENING NIET ZO AAN. VOORSTANDERS: BEWIJS DE FEITEN WAAR JE VOOR VECHT.
TEGENSTANDERS: HAAL DE HYPOTHESEN ONDERUIT DIE DOOR DE VOORSTANDERS ALS FEITEN WORDEN GEPRESENTEERD.
(hetzelfde geldt natuurlijk ook andersom)

mlm = betaling via zgn. up en / of downstreams, toch?
vaak begin je als 'verkoper' en kun je doorstromen naar......
ook al begin je niet als verkoper whatever, in mlm zoals de naam al zegt heb je multi levels oftewel verschillende levels,toch?
om je inleg terug te verdienen of 'investering' zoals voorstanders prefereren moet je producten / diensten / kortingen verkopen, toch?
de investering is echter vrij snel terugverdiend, in de meeste gevallen wordt het zo aan de man gebracht dat je met een beperkt aantal leden / klanten / downliners / zieltjes je inleg terug hebt verdient. vaak ondersteunt met percentages van ''worst case scenario's'' waarin het terugverdienen van in ieder geval je inleg zeer eenvoudig lijkt.

denk even mee in downlines, ik laat in eerste instantie alleen even snel een aantal niveau's zien (in onderstaand stukje genummerd en tussen haakjes):
Mr X (1) benadert mij en ik word lid (2), ik maak mijn vader lid (3) die op zijn beurt mijn moeder lid maakt (4) die mijn zusje weer lid maakt (5). die maakt haar vriend lid (6), die weer zijn vader (7)> moeder ( 8 ) zusje(9)>vriendje (10) enz

als je dit uittekent zie je nu natuurlijk alleen een rechte lijn. maar iedereen maakt een aantal mensen lid, en daarom zou theoretisch gezien bij een downline van 2 personen mr X maakt mij en nog iemand lid. ik maak pa en nog iemand lid per niveau groeit het bedrijf daarom exponentieel en zou er dus zo ongeveer uitzien:
persoon-niveau- ledentotaal
mr x - 1 -2
ik - 2 -4
pa -3 -8
ma -4 -16
zusje -5 -32
REKEN DIT DOOR EN JE ZIT OP NIVEAU 20 OP 1MILJOEN LEDEN EN OP LEVEL 24 IS ELKE NEDERLANDER VAN BABY TOT DEMENTE BEJAARDE BETALENDE AFNEMER / LID ETC.

het wordt nog ongeloofwaardiger als elke persoon 3 mensen werft:
niveau 1- 3 leden / klanten
niveau 2- 9 ''
niveau 3- 27 ''
niveau 4 - 81 ''
doorrekenen en voor level 17 zijn we allemaal aan de beurt

bovenstaand is voor mij al meer dan reden genoeg om niet op mlm in te gaan hoe verleidelijk alle mooie praatjes ook klinken.

E-nergetix

Re: mlm strategieën ontkracht? zo kort mogelijk uitgelegd

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Ben je niet 1 factor vergeten? Misschien wel een paar meer?

1. Tijdsbestek > Voordat je meer dan 1 miljoen mensen hebt ingeschreven zijn we een jaar of 10 zeker verder. In deze 10 jaar komen er mensen bij en stoppen mensen met het werven van andere mensen door verschillende factoren.

2. de mens zelf > er zullen tich mensen zijn die zich inschrijven bij een MLM organisatie puur voor eigen gebruik. Hier stopt dus betreffende werving van mensen en ook groei van betreffende lijn.

en er zijn denk ik wel nog meer dingen te noemen.

In theorie zal dit verhaal kloppen, maar in de praktijk niet. Als het nl. zou kloppen zouden alle mensen nu zijn ingeschreven die op aarde wonen. Toch? MLM bestaat nl. al meer dan 45 jaar. :lol:

dus trek je conclusie. :idea:

Gr,

E-nergetiX

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

In theorie zal dit verhaal kloppen, maar in de praktijk niet. Als het nl. zou kloppen zouden alle mensen nu zijn ingeschreven die op aarde wonen.
Nee. Dat is niet zo omdat bijna iedereen wel doorheeft dat het een onrealistisch concept is dat alleen werkt voor mensen in de bovenste levels van de pyramide.
In de praktijk klopt het verhaal wel degelijk, maar ik snap best dat dat geen leuke conclusie is als je zelf middenin de MLM zit.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

1. Tijdsbestek > Voordat je meer dan 1 miljoen mensen hebt ingeschreven zijn we een jaar of 10 zeker verder. In deze 10 jaar komen er mensen bij en stoppen mensen met het werven van andere mensen door verschillende factoren.
Wat maakt dat uit? Als je er een tijdsfactor bijrekent duurt het alleen iets langer. Het gaat niet om de vraag hoe lang het duurt voordat het vastloopt!

Daarbij moet je ook nog rekenen met het marktpotentieel (hoeveel mensen zijn geinteresseerd om met MLM te beginnen?). Dit is aanzienlijk minder dan de totale bevolking (in de VS zo'n 5%). De mensen die ermee stoppen zullen hoogstwaarschijnlijk niet nog eens beginnen, dus die vallen ook weer af.

Het probleem bij MLM is dat binnen relatief korte tijd het gros van de geinteresseerden is aangesproken (vandaar de explosieve groei in de beginfase).
2. de mens zelf > er zullen tich mensen zijn die zich inschrijven bij een MLM organisatie puur voor eigen gebruik. Hier stopt dus betreffende werving van mensen en ook groei van betreffende lijn.
Dat is een feit, en 1 van de redenen dat het zo vreemd is dat "men" in presentaties toch uitgaat van exponentiele groei (wat dus het beeld vertekent). De vraag is dan dus hoe het verloop er dan wel uitziet. En dat is dus nergens te achterhalen.
dus trek je conclusie.
Alweer? MLM werkt in de praktijk minder goed dan men wil doen voorkomen, omdat:

- diverse factoren buiten beschouwing worden gelaten (aantal geinteresseerden, mensen die niet werven, enzovoorts);

- het praktisch onmogelijk is dat het wel zo (lees: exponentieel groeiend) zou werken;

- veel mensen MLM associeren met negatieve gevoelens (piramidespelen, vrienden die er ooit iets mee hebben gedaan, ...);

"en zo zijn er nog wel een paar dingen te noemen".

E-nergetix

@Student,

Hoeveel mensen zijn geinterresserd om advocaat, logistiek medewerker, administratief medewerker, politieagent, piloot, straatveger, cassiere, bakker, etc. etc. te worden? Heeft iedereen dezelfde interesses?

De factor tijd is zelfs heel belangrijk omdat er - en ik heb het hier op het forum ff nagelezen: er iedere dag mensen doodgaan, 18 jaar worden..... enz. Verhaal komt je bekend voor? (Met dank aan Osiris)
En ook omdat het ongeveer 10 jaar of meer duurt voordat men 1 miljoen mensen heeft ingeschreven duurt het zeker voordat de gehele Nederlandse bevolking is ingeschreven ± 16 x zo lang = 160 jaar of langer! Over de wereld bevolking maar te zwijgen!
- diverse factoren buiten beschouwing worden gelaten (aantal geinteresseerden, mensen die niet werven, enzovoorts);
Niet bij mij. Heb ik niet hetzelfde geschreven?
Iemand die eerlijk is binnen MLM houdt hier rekening mee en zal dat ook uitleggen richting Downline enz.
- het praktisch onmogelijk is dat het wel zo (lees: exponentieel groeiend) zou werken;
Ook geschreven! Lees verhaal mbt tijd! Eerst zeg je dit en dan dat!?!?
- veel mensen MLM associeren met negatieve gevoelens (piramidespelen, vrienden die er ooit iets mee hebben gedaan, ...);
Tot nu toe niet tegengekomen als ik mensen de " mogelijkheid " biedt.
Alleen hier op het Radar Forum. :shock:

student26

Hoeveel mensen zijn geinterresserd om advocaat, logistiek medewerker, administratief medewerker, politieagent, piloot, straatveger, cassiere, bakker, etc. etc. te worden? Heeft iedereen dezelfde interesses?
Nee, en dat is maar goed ook.

En je slaat nu precies de spijker op de kop: voor de banen die jij hier noemt is het niet noodzakelijk dat er een ongelimiteerd aantal mensen interesse in heeft, noch wordt er voor deze banen ongelimiteerd gewerfd en aangenomen. En dat is dus bij MLM wel noodzakelijk, en het geval.
De factor tijd is zelfs heel belangrijk omdat er - en ik heb het hier op het forum ff nagelezen: er iedere dag mensen doodgaan, 18 jaar worden..... enz. Verhaal komt je bekend voor? (Met dank aan Osiris)
Prima, ga maar eens bij het CBS de bevolkingscijfers opvragen. Zoek eens de jaarlijkse groei op. Neem daar een reeel percentage van dat geinteresseerd zou kunnen zijn in MLM (in Nederland doet nu 0,25% van de bevolking mee, in de VS zo'n 4,5%). Deel dit door een reeel aantal MLM ondernemingen (bijvoorbeeld de grootsten). Kijk dan eens hoeveel mensen je overhoudt voor je netwerk. Zet dit eens af tegen het huidige aantal Nederlandse distributeurs voor jouw MLM en je weet hoeveel groeipotentieel je hebt. Tipje van de sluier? WEINIG.
En ook omdat het ongeveer 10 jaar of meer duurt voordat men 1 miljoen mensen heeft ingeschreven
Waar baseer je die stelling op?
duurt het zeker voordat de gehele Nederlandse bevolking is ingeschreven ± 16 x zo lang = 160 jaar of langer! Over de wereld bevolking maar te zwijgen!
FOUT FOUT FOUT! Zie je dat nu zelf niet? Je moet niet uitgaan van de TOTALE bevolking, maar van het percentage dat POTENTIEEL GEINTERESSEERD is om mee te doen. Plus, MLM baseert zich op exponentiele groei. Jij gaat hier uit van lineaire groei...

Niet bij mij. Heb ik niet hetzelfde geschreven?
Dat ontken ik toch niet? Je zei trek je conclusie; dat deed ik dus.
Iemand die eerlijk is binnen MLM houdt hier rekening mee en zal dat ook uitleggen richting Downline enz.
Hoeveel procent van de distributeurs is zo eerlijk om dit te melden? In ieder geval niet degene waarbij ik een Amway-presentatie bijwoonde...

Ook geschreven! Lees verhaal mbt tijd! Eerst zeg je dit en dan dat!?!?
Zie hierboven. Ik spreek mezelf niet tegen dus waar dat "eerst dit dan dat" op slaat is mij niet duidelijk.

Tot nu toe niet tegengekomen als ik mensen de " mogelijkheid " biedt.
Alleen hier op het Radar Forum.
Dan heb jij een typische groep mensen om je heen. Van de 4 mensen die ik vertelde over de genoemde presentatie, kwamen er 3 niet verder dan "aan dat piramidespel ga je toch niet meedoen?".

Gast

30 % is opzoek naar iets als MLM. Dat is dus aardig wat meer dan de 0,45 % die jij schetst. Nogmaals jij ziet het te klein. Hoe groot is europa ? En hoeveel mensen wonen er ? Dan praat ik nog niet eens over Azie...

student26

30 % is opzoek naar iets als MLM.
Bron?
Dat is dus aardig wat meer dan de 0,45 % die jij schetst.
Leesprobleem? Ik heb niet gezegd dat 0,45% erin geinteresseerd is, ik zei dat 0,25% er nu in Nederland iets mee doet.

Dus MLM bestaat 50 jaar, 0,25% doet er iets mee, maar 30% is erin geinteresseerd? Waarom doen er na zo'n tijd nog maar zo weinig aan mee? Waarom zijn er volgens jou nog zoveel mensen "zoekende"?

Hoe verklaar je die discrepantie?!
Nogmaals jij ziet het te klein. Hoe groot is europa ? En hoeveel mensen wonen er ? Dan praat ik nog niet eens over Azie...
Dat maakt niet uit. Zolang het totaal gelimiteerd is, is MLM dat ook. In de landen waar jij op doelt zijn evengoed MLM ondernemingen bezig. En ook daar zijn distributeurs op zoek naar jouw "30%" (een getal wat ik dus met een bijzonder grote korrel zout neem).

E-nergetix

Waar baseer je die stelling op?
Een weder vraag. Misschien dat je het antwoord dan zelf kan geven.

Hoeveel mensen ken jij persoonlijk? 50, 100 150, Meer?

Hoeveel zouden interesse hebben in MLM - voorordelen daargelaten- als jij ze allemaal benadert.

1%? of 2%? Meer? Minder?

Stel je schrijft er iedere maand 1 in als distributeur, dan heb je er in 1 jaar 12 persoonlijk ingeschreven, die 12 doen iedere maand hetzelfde als jij, 1 iemand inschrijven per maand. Hoelang duurt het totdat je 1 miljoen mensen in je "organisatie" hebt?

Kan het nog simpeler?

E-nergetiX

E-nergetix

exponentiele groei
Verklaar exponentieel effe met betrekking tot de groei. Ik hen maar een MBO opleiding dus.
ex·po·nent (de ~ (m.), ~en)
1 [wisk.] getal dat aanwijst uit hoeveel gelijke factoren een product bestaat
2 kenmerkende vertegenwoordiger => representant

ex·po·nen·ti·eel (bn.)
1 betr. hebbend op exponenten
2 uit te drukken in exponenten
Dit is wat de Van Dale zegt over Exponent en exponentieel.

Dus aub in simplistisch Nederlands, zo snappen de niet gestudeerden ook wat je zegt cq schrijft. (aanpassen aan het nivo van je gesprekspartners helpt!)

E-nergetiX

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

niet-exponentiele groei: 2+2+2+2+2+2+2+2+2+2= 20
exponentiele groei: 2*2*2*2*2*2*2*2*2*2 = 1024

Zie je het verschil?

student26

Quote: Waar baseer je die stelling op?

Een weder vraag. Misschien dat je het antwoord dan zelf kan geven.
Hoeveel mensen ken jij persoonlijk? 50, 100 150, Meer?
Partner: 1
Echte vrienden: 4
Gewone vrienden: laten we zeggen 30
Werkgerelateerd: 20
Familie: stuk of 30
Zeer oppervlakkig (tandarts, dokter, enzovoorts): 30
minus een aantal kinderen/bejaarden, laten we zeggen een stuk of 100 in totaal, mensen die ik zonder problemen aan zou spreken.
Hoeveel zouden interesse hebben in MLM - voorordelen daargelaten- als jij ze allemaal benadert. 1%? of 2%? Meer? Minder?
Dat is natuurlijk de hamvraag en meteen de moeilijkste van allemaal. Laat ik het eens hoog inschatten op 10%. Dat zijn dan 10 personen, waarvan er sowieso een aantal afvallen (drukke baan, geen doorzettingsvermogen, kunnen entreebedrag niet betalen, whatever reason). Hou ik er 7 over. Laten we hypothetisch stellen dat ze alle 7 beginnen. 2 houden het na korte tijd voor gezien. Heb ik 5 mensen in totaal.
Stel je schrijft er iedere maand 1 in als distributeur, dan heb je er in 1 jaar 12 persoonlijk ingeschreven,
Waarom zou ik er maar 1 per maand inschrijven? Ik wil geld verdienen, en snel! Ik schrijf ze allemaal binnen een maand in. Daarna heb ik geen mensen meer om in te schrijven. Dus ik heb er 5.
die 12 doen iedere maand hetzelfde als jij, 1 iemand inschrijven per maand.
Probleem: een groot deel van deze mensen kennen elkaar ook. Van iedere 100 die zo iedereen kent, hou je een beperkt deel "nieuwe" mensen over. Denk aan familie, gezamenlijke vrienden enzovoorts. Al deze mensen willen ook zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen in hun downline, dus die schrijven laten we zeggen in maand 2 iedereen in die ze kennen, die ik niet ken, en die willen starten.
Hoelang duurt het totdat je 1 miljoen mensen in je "organisatie" hebt?

Je vraag gaat daarvoor al lang de mist in. Je gaat uit van een termijn die je nergens op baseert (1 per maand inschrijven, gedurende een jaar). In het "model" dat ik hierboven schets loopt het als volgt:

maand - aantal mensen
1 - 1 + 5 = 6
2 - 6 + 25 = 31
3 - .....
9 - 2.441.406 (2 en een half miljoen dus)

In jouw model:
maand - aantal mensen
1 - 2
2 - 4
3 - 8
4 - 16
5 - ...
En hebben we, als ik goed reken, na 21 maanden een miljoen mensen...
Verklaar exponentieel effe met betrekking tot de groei. Ik hen maar een MBO opleiding dus.
Een exponentiele reeks is bijvoorbeeld:
1 - 2 - 4 - 8 - 16 - 32 - 64 - 128 - 256 - 512

Groei is exponentieel als het aantal per tijdseenheid met een vast percentage toeneemt (in het voorbeeld 100% per tijdseenheid).
Dus aub in simplistisch Nederlands, zo snappen de niet gestudeerden ook wat je zegt cq schrijft. (aanpassen aan het nivo van je gesprekspartners helpt!)
Ik kan niet van iedereen hier inschatten wat voor opleiding of niveau ze hebben. Exponentiele groei is standaard wiskunde en heeft iedereen voor zover ik weet op de middelbare school gehad.

E-nergetix

niet-exponentiele groei: 2+2+2+2+2+2+2+2+2+2= 20
exponentiele groei: 2*2*2*2*2*2*2*2*2*2 = 1024

Zie je het verschil?
Nu snap ik wat er bedoeld wordt.

Het verhaal is volgens mij al door vele MLM'ers vertelt, maar nog een keer dan maar.

Er wordt door jullie en helaas ook door vele MLM organisaties uitgegaan van gelijke groei. Hier is een simpele verklaring voor: REKENVOORBEELD!
Het is met geljke factoren makkelijker rekenen en uit te leggen naar nieuwe distr. dan met getallen die in werkelijkheid gebeuren of kunnen gebeuren.

De Variabelen zijn al heel vaak door voor - en tegenstanders aangehaald.

Groet,

E-nergetiX

Gast

30 % is opzoek naar iets als MLM. .... Nogmaals jij ziet het te klein. Hoe groot is europa ? En hoeveel mensen wonen er ? Dan praat ik nog niet eens over Azie...
Oh mooi, alleen in China zitten dus al 350.000.000 (drie-honderd-vijftig-miljoen) potentiële conculega's in hetzelfde vijvertje te vissen als ik. Hoeveel telefoonabonnementjes of tupperwarebakjes moeten die gezamelijk verkopen om een maand te eten te hebben?

student26

Er wordt door jullie en helaas ook door vele MLM organisaties uitgegaan van gelijke groei. Hier is een simpele verklaring voor: REKENVOORBEELD!
Het is met geljke factoren makkelijker rekenen en uit te leggen naar nieuwe distr. dan met getallen die in werkelijkheid gebeuren of kunnen gebeuren.
Dat kan wel wezen, maar het l*llige eraan is dat het een totaal vertekend beeld van de werkelijkheid, en dus van de aantrekkelijkheid van MLM, geeft. Overigens ga je er zelf in je voorbeeld (wat dus na 21 maanden 1 miljoen mensen oplevert) ook vanuit...

Natuurlijk loopt het in de praktijk niet volgens zo'n exponentieel plaatje. Dat kan ook niet, want zoals ik in de 2 rekenvoorbeelden al laat zien heb je binnen de kortste keren (tussen 1 en 2 jaar) al een miljoen mensen bij elkaar en zou de boel al lang en breed zijn vastgelopen.

Juist het feit dat het niet zo loopt als in de rekenvoorbeelden is het beste bewijs dat MLM bij lange na niet zo'n geweldige opportunity is als dat er gesuggereerd wordt. Er vallen mensen af, er zijn mensen die geen anderen recruteren, enzovoorts. Het gevolg is dat het aantal mensen in het netwerk aanzienlijk (en dan praten we echt over ruim meer dan de helft) minder is, en daarmee uiteraard ook de potentiele inkomsten voor de geinteresseerde luisteraar.

Er zitten meerdere haken en ogen aan en dat is de conclusie die keer op keer hier op het forum is getrokken: je loopt tegen verzadiging aan (wat uiteindelijk ALTIJD gebeurt, want binnen relatief korte tijd (aantal jaar?) is iedereen er wel eens mee in aanraking geweest -> vandaar dus ook dat nieuwe MLM's vaak explosieve groei laten zien in de beginfase, maar daarna stabiliseren of zelf afnemen) of het netwerk wil niet echt lekker van de grond komen en het blijft bij kruimelwerk. En voor de meesten geldt op dat moment: kruimelwerk minus de gemaakte kosten = verlies, wat meteen de grote aantallen uitvallers verklaart.

Dik 50 jaar al, en nog maar een totaal generaal marktaandeel van 1% wereldwijd, dat zegt mij genoeg.

Wat wilde je overigens aantonen met je voorbeeld (12 mensen werven gedurende een jaar, enzovoorts)?

E-nergetix

Wat wilde je overigens aantonen met je voorbeeld (12 mensen werven gedurende een jaar, enzovoorts)?
Wat ik hier mee wilde aantonen?

1. Bij MLM ben je afhankelijk van andere mensen. Je hebt zelf aangegeven dat iemand stopt, de ander niet zo snel groeit, ik heb het eigengebruik aangekaart en ga maar door.

2. Als voorbeeld heb jij 10% genomen van 100 mensen. Nou om het je gemakkelijker te maken het is feitelijk maar 1% die daadwerkelijk met jou samen gaan werken binnen MLM.

3. Je ziet dus dat zo 1 per maand een realistisch aantal is. De meeste mensen die met MLM beginnen starten parttime en hebben er een baan als hoofd inkomsten bij. Hoeveel tijd heb jij dan nog om met mensen te praten?

Rest volgt nog van mijn uitleg. Ben nu onderweg naar een potentiele consulente.

Groet,

E-nergetiX 8)

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Als voorbeeld heb jij 10% genomen van 100 mensen. Nou om het je gemakkelijker te maken het is feitelijk maar 1% die daadwerkelijk met jou samen gaan werken binnen MLM.
Dan hebben we het over een scuccesratio van 1%, op 16 miljoen mensen heb je dan een markt van 160.000 mensen die maximaal mee willen doen.
Dan heb je de verzadiging al heel snel bereikt.
Daar komt nog bij dat van die 1% een groot deel niet geschikt zal zijn.
Hoeveel blijven er dan nog over?

En diegenen die wel overblijven, hoeveel verkopen die?

E-nergetix

@Maarschalk,

Ik had het over samenwerken. M.a.w. mensen die wat willen doen en misschien ook wat willen bereiken binnen of met MLM. Er zijn ongetwijfeld meer mensen die met een mlm bedrijf in zee gaan maar dit lauter doen vanwege de korting van het produkt of puur en alleen als bijverdienste. Veel mensen zijn nl. niet uit naar grote rijkdommen en schatten enz.

En wat ze dan verdienen of kunnen verdienen? Je weet wat deze uitdrukking betekent? "The sky is the Limit!

Wat ze maar willen verdienen kunnen ze bereiken. Loon naar arbeid is wel het divies. En een andere factor is het product wat ze aanbieden.
Telecom, Sapjes, drankjes, pilletjes, poedertjes, smeerseltjes, sieraden etc., etc.

Eventjes terugkomende op de vraag van student mbt 1 persoon werven per maand.

Ik heb hier een berekening cq schema voor je, je zult verstelt staan wat te bereiken kan zijn als je iedere maand maar 1 persoon inschrijft.

Maand ---personen
1 --------- 1
2 --------- 3
3 --------- 7
4 --------- 15
5 --------- 31
6 --------- 63
7 --------- 127
8 --------- 255
9 --------- 511
10 -------- 1022
11 -------- 2047
12 -------- 4095

Na 12 maanden zou je 4.095 consulenten/Distributeurs in je netwerk hebben. (binnen 24 maanden 1 milj. :?: :?: )
Veronderstel dat je over 10% maar commissies betaald krijg (Denk aan die verschillende lagen diepe uitbetalingen. bij vele max. 7 lagen diep) en dat je € 10,- per maand per persoon aan commissie ontvangt.

10% = ± 410 distributeurs x € 10,- commissie = € 4.100 per maand of € 49.200,- per maand extra

Dus dit kun je verdienen als je iedere maand 1 iemand inschrijft en leert precies hetzelfde te doen: 1 persoon per maad inschrijven en hij leert dit weer 1 persoon etc., etc.

Is dit misschien realistischer voor de tegenstanders? Als je het dus zo simpel ziet hoe lang het duurt voordat er 1 milj. mensen ingeschreven zijn? daarbij rekening houdende met de al eerdere genoemde factoren etc., etc.?

Oh ja....... om € 10,- per maand commissie te krijgen ben ik uitgegaan van 5% commissie. M.a.w. € 200,- volume per maand per persoon.

E-nergetiX 8)

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

En wat ze dan verdienen of kunnen verdienen? Je weet wat deze uitdrukking betekent? "The sky is the Limit!
Ja dat betekent hetzelfde als dromen zijn bedrog.
Ondanks dat eeuwige gezeur over de the sky is the limit etc. blijkt dat de meeste mensen geen geld verdienen met mlm.
Blijkt dat de meeste bedrijven mlm NIET toepassen.
Maar toch is de sky dan wel de limit. Zeker als je probeert te vliegen zonder vleugels.

Welke berekening heb je gebruikt?
Ik schrijf elke maand 1 persoon in, dus in maand 1 schrijf ik er 1 in, dan heb ik er in maand 2 dus 2 (hij en ik).
In maand 2 schrijven we er allebei weer 1 in, dan zijn er in maand 3 al 4.
In maand 3 schrijven deze 4 mensen er weer ieder 1 in zodat we in maand 4 er dus 8 hebben.
In maand 4 schrijven deze 8 mensen er weer ieder 1 in, dan hebben we er in maand 5 dus 16.
Maand 6-32; maand 7-64; maand 8-128; maand 9-256; maand 10-512; maand 11-1024; maand 12-2048; maand 13-4096; maand 14-8192; maand 15-16382; maand 16-32.000; maand 17-64.000; maand 18-128.000; maand 19-256.000; maand 20-512.000; maand 21-1 miljoen; maand 22-2 miljoen; maand 23-4 miljoen; maand 24-8 miljoen; maand 25: heel Nederland doet mee.
En dan ga ik er vanuit dat iemand aan het begin van de maand binnenkomt, de hele maand getraind wordt en pas de volgende maand iemand gaat werven.

En nu de demografie:
Van de 16 miljoen inwoners zijn er ongeveer 4 miljoen jonger dan 20.
Dus 24 maanden haal je niet eens.
Vervolgens zeg je dat slechts 1% zal meedoen.

Als ik in mijn kennissenkring kijk kom ik ook op de 100 mensen, en alle 100 zeggen nee tegen mlm.
En alle 100 zijn hoger opgeleid met goede banen, dus dat fabeltje gaat al niet meer op.

10 euro per maand aan commissie, hoeveel omzet moet ik daarvoor draaien?
Hoeveel lagen krijgen dit?
Hoeveel procent van de omzet is die EUR 10 commissie?

Gast

[quote]
Oh ja....... om € 10,- per maand commissie te krijgen ben ik uitgegaan van 5% commissie. M.a.w. € 200,- volume per maand per persoon.
[/qoute]

DUIDELIJKER KAN HET NIET!!!!!

Gesloten