LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nutricia-MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
antileugens

Nutricia-MLM

Ongelezen bericht door antileugens »

http://www.management-organisatie.noord ... 022d33.pdf

Precies zoals ik eerder had vermeld. Nadat Numico MLM bedrijven had gekocht lukte het ze niet er een succes van te maken. Nadat die bedrijven doorverkocht waren steeg de omzet ineens dramatisch.
Weer zijn het niet de tegenstanders die met bewijzen komen.

antileugens

Re: Nutricia-MLM

Gutgut, zitten ze te mekkeren om bewijs en als het dan komt is het ineens stil. Hopen de tegenstanders dat deze topic wegzakt zodat ze over een tijdje kunnen doen of hij niet bestaat?!
Tja, het is ook niet zo makkelijk bewijs onder te sneeuwen als een topic er mee start. Dan is het maar hopen dat ie van het bord afdrijft.

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

Wellicht houdt Numico zich niet bezig met oplichterspraktijken, en kon het zooitje pas opnieuw draaien toen het terug in handen van oplichters was.

antileugens

Leuk verzonnen maar weer komen de feiten niet van de tegenstanders. Die moeten het duidelijk van aannames hebben.
Kan iemand zich nog herinneren wanneer ze voor het laatst iets met een bewijs hebben onderbouwd (testje voor het korte termijngeheugen van de tegenstanders al vermoed ik dat ze hier beter hun lange termijngeheugen voor kunnen aanspreken)

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

Het artikel sluit niet uit dat het aan marktontwikkelingen lag, en niet wegens slechte beslissingen van het management.

antileugens

tuurlijk, het lag aan de marktontwikkelingen. En zodra het verkocht was draaiden die marktontwikkelingen zich om ten goede van het bedrijf.

gut, de MLM'ers zouden eens aan moeten komen met 'het sluit niet uit'. Wat een dooddoener.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Wellicht moet je eens beginnen met uitleggen wat je onder een mlm bedrijf verstaat. Ik lees dat de bedrijven meerdere distributie kanalen hadden.
wat ik echter niet lees is dat ze gestopt zijn omdat het mlm deel, voor zover dit erbij zat, mislukte. Maar ongetwijfeld kan je ons die specifieke passage wijzen.

antileugens

Dan lees je iets wat er niet staat. Wel voorbij de eerste allinea lezen he.

kuklos

We hoeven dus niet meer te verwachten dat jij aangeeft waar datgene staat wat ik vroeg?

antileugens

Moet je even tegen het einde lezen. Daar staat dat het MLM bedrijf dat ze overnamen heel goed draaide. Ze besloten het een paar jaar laten weer te verkopen omdat het niet in hun strategie pastte (een mooie manier om te zeggen dat het geen succes was) en het bedrijf dat het overnam had er binnen korte tijd weer een succes van gemaakt. Trek je eigen conclusies. Ik heb de mijne al gegeven. Het is duidelijk weer strohalmentijd voor je. Gek dat je dat soort vragen overigens niet over de artikelen van mlmangel stelt.
Laatst gewijzigd door antileugens op 26 jun 2009 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Wellicht moet je eens beginnen met uitleggen wat je onder een mlm bedrijf verstaat. Ik lees dat de bedrijven meerdere distributie kanalen hadden.
wat ik echter niet lees is dat ze gestopt zijn omdat het mlm deel, voor zover dit erbij zat, mislukte. Maar ongetwijfeld kan je ons die specifieke passage wijzen.
Mijn vragen zijn vetgedrukt.

antileugens

Mbt de eerste vraag: Je stelt nu een vraag aan mij die ik eerder aan jou heb gesteld.
Mbt de tweede: Ja, dat kan ik opzoeken maar ik ben je loopjongen niet. Zoals je vandaag overduidelijk laat merken naar mij en asgard ben je te lui om zelf maar iets te doen maar hang je wel de expert uit. Waar baseer je dat eigenlijk op? Of ben je op je gebruikelijke manier bezig om de aandacht af te leiden.

kuklos

@antileugens, je stelde in je eerste post dat Numico mlm bedrijven had gekocht. Maar nergens uit het artikel blijkt dat het mlm bedrijven zijn, GNC en Rexall. Dat ik dan een vraag aan jou stel hoe jij erbij komt dat het mlm bedrijven zijn, of zoals ik zei "wellicht moet je eens beginnen met uitleggen wat je onder een mlm bedrijf verstaat" geen vreemde.
Jij stelt vervolgens dat je dat al eens aan mij gevraagd hebt. Sorry, maar dat kan ik me niet herinneren. Ik leg de bal bij jou neer daar jij stelt dat het mlm bedrijven waren.

Ook stel je in eerste post dat Numico als regulier bedrijf van deze bedrijven geen succes kon maken. Je zegt het niet met zoveel woorden, maar op basis van een discussie in een andere thread, concludeer ik dat het komt omdat een regulier bedrijf de mlm business niet snapt en het daarom misging. Maar nergens in het artikel lees ik dat het misging bij de aangekochte bedrijven omdat Numico mlm niet snapt. Als ik dan aan jou vraag waar in het artikel staat dat de oorzaak ligt in het niet snappen van de mlm branche lijkt me dat ok een logische. Het is immers jouw stelling, niet de mijne.
En ik geef je eerlijk aan wat ik niet kan vinden, waarvan jij stelt dat het er staat.
Dat heeft dan ook niets te maken met jou als loopjongen zien of een vermeende luiheid van mij.

antileugens

25.000 distributeurs zet je zeker niet aan het denken he?! Dat is vast geen aanleiding om eens even na te gaan wat voor bedrijf dat is.

Maar goed, ik zal je uitvlucht in het vervolg gebruiken om je in het vervolg te laten bewijzen dat bepaalde bedrijven MLM bedrijven zijn. Eens kijken hoe jij dan reageert als je bewijs moet leveren van iets wat voor iedereen duidelijk is en wat iedereen die alleen de naam van het bedrijf googeled onmiddelijk bevestigd kan krijgen.

En natuurlijk gaat Numico niet zeggen dat het aan hen ligt; ze zeggen in plaats daarvan dat het 'niet in hun strategie past'. Als een MLM bedrijf zoiets zou zeggen zit je slip meteen in een knoop maar je meet weer met twee maten. De feiten laten duidelijk zien dat Numico niet lukte wat de bedrijven voor en na Numico wél lukte.

Eens kijken hoe jij reageert als ik me als net zo'n luiwammus gedragen als jij en me van jouw type zwakke uitvluchten ga bedienen.

antileugens

ff gegoogeled (ons zo genaamd hoog opgeleide vriendje schijnt dat maar niet onder de knie te krijgen) en voila: http://www.mlmwatch.org/04C/RSI/rsi01.html
en
http://www.fundinguniverse.com/company- ... story.html

That was easy (voor iemand met een gemiddeld IQ dan).

:lol:

kuklos

@antileugens, dank voor die laatste link. Ze bevestigt mijn vraagstelling. Wanneer is een bedrijf een mlm bedrijf. Een van hun dochters is een mlm bedrijf, maar maakt dat geheel Rexall Sundown tot een mlm bedrijf? Als je ook nog (vele) andere distributiekanalen hebben?
Waar echter is het bewijs dat de aankopen mislukt zijn omdat Numico de mlm niet zou snappen. Voor Rexall geef je zelf al een link welke laat zien dat een dochter van Rexall een mlm bedrijf is. En nu de andere aankoop nog, GNC.
Dit alles echter laat nog nergens zien dat Numico mislukt is in haar aankopen omdat ze mlm bedrijven aankocht en die tak van sport niet snapt.

antileugens

Het is me duidelijk dat je de engelse taal niet goed begrijpt. En je tweede vraag is al beantwoord wat aantoont dat je weer aan het vissen bent.
Je moet ook wat. Mijn stelling is volledig bewezen maar je zoekt wanhopig naar iets. Erg typerend.

kuklos

Me dunkt dat deze thread gesloten kan worden.

Op de vraag waaruit blijkt dat de aankopen van Numico geen succes zijn geworden is
En natuurlijk gaat Numico niet zeggen dat het aan hen ligt; ze zeggen in plaats daarvan dat het 'niet in hun strategie past'.
schijnbaar een afdoende antwoord.

En de vraag wanneer een bedrijf nu een mlm bedrijf is hoeft niet verder beantwoord te worden na
Het is me duidelijk dat je de engelse taal niet goed begrijpt.

antileugens

Tjonge, wat een dooddoener: Mijnheer Kuklos zit al maanden te praten over MLM bedrijven maar hij blijkt nu niet te weten wat een MLM bedrijf is. En als je de engelse taal wel begrijpt weet dat het antwoord gewoon in de tekst staat en zijn bewering NIET.
En het antwoord op zijn eerste vraag staat in de link waarmee deze thread gestart is en ik snap niet hoe hij uit dat artikel kan concluderen dat het wel een succes is geworden. Maar dat legt hij natuurlijk niet uit.
Wel probeert hij nu te insinueren dat het om alle aankopen ging, terwijl ik de thread gestart is om te bewijzen dat Numico in MLM gestapt is (wat door de tegenstanders tegengesproken werd) en het over de MLM aankopen ging, niet over alle aankopen.

Maar Kuklos moet de zaakjes wel verdraaien en doen of hij het niet snapt want doet hij dat niet, dan moet hij toegeven dat het weer een keer niet de tegenstanders zijn die met bewijzen komen.
Alles wat van de niet-tegenstanders komt is inmiddels bewezen terwijl het bij de tegenstanders vrijwel voor de volle 100% bij meningen en theorieen blijft zonder dat ook maar een spatje bewijs word aangedragen. En vragen beantwoorden, ho maar: Standaard is het excuus dat ze niet weten over welke vraag het gaat. Tja, als je ook zo'n zwak verhaal hebt moet je het wel met uitvluchten proberen.

kuklos

@antileugens, ik snap jou niet. Moet werkelijk elke discussie een persoonlijke aanval worden? Ik heb puur feitelijk op jouw post gereageerd en anders dan reacties welke als gif gekwalificeerd dienen te worden heb ik niet gezien. Geen antwoorden, puur gif. Jammer.

Ik heb je mijns inziens duidelijk uitgelegd waarom ik je vraag wat dan de definitie van een mlm bedrijf moet zijn daar Numico een bedrijf heeft gekocht waarvan een dochter, niet de hele onderneming, doch slechts een dochter, zich bezighoudt met mlm. Waarom moeten daar dan reacties op komen zoals die van jou? Waarom kan je niet gewoon aangeven dat het volgens jou als mlm geclassificeerd mag worden. Je gaf al aan 25.00 distributeurs. Een getal wat ik nog niet heb teruggevonden en ik heb al aangegeven dat dit bedrijf ook winkels exploiteert.

En als jij zegt dat het in de tekst staat, WAAR staat het dan? Eerder al gaf ik aan dat ik graag zou willen zien waar een eerdere bewering van jou in de tekst terug te vinden zou moeten zijn. In plaats van dat te melden ben ik ineens lui.

Verder heb ik nergens beweerd dat het een succes geworden is. Wel heb ik meerdere malen aan jou gevraagd waaruit blijkt dat Numico het niet gered heeft omdat ze de mlm business niet snappen.
Ook heb ik nergens beweerd of gesuggereerd dat het om alle aankopen ging. Maar jouw artikel betrof een analyse van beide aankopen van Numico, dus enRexall Sundown enGNC. Het gaat je dus puur om Rexall Sundown?
Verzoek: meld dat dan gelijk als je het artike plaatst, voorkomt spraakverwarring en misverstanden.

Gesloten