LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Passief inkomen
Passief inkomen
Ik heb het boek Rich dad Poor dad gelezen van Robert Kyosaki.
Samenvattend komt het er op neer dat arme mensen(inclusief mensen met een hoog inkomen uit arbeid) werken voor geld terwijl rijke mensen (inclusief mensen die even totaal blut zijn!) geld voor hun te laten werken door passief inkomen op te bouwen. Dit inkomen kan komen uit opbrengsten van beleggingen of investeringen en uit royalties. Dat laatste is inkomen wat ontstaat door de aanwerving van omzet in het verleden waardoor je altijd daarvan de vruchten kunt plukken. De meeste mensen die rijk zijn ontvangen dus inkomen waar ze niet (meer) voor moeten werken.
MLM is volgens velen ook een manier om het passieve inkomen op te bouwen wat kenmerkend is voor de manier van leven door rijke mensen.
Robert Kyosaki verwijst in zijn boek ook naar mlm
Aangezien ikzelf niet heel veel geld heb lijkt het mij dus een goed idee om te beginnen met een MLM bedrijf.
Ik wil hier graag wat meningen over horen.
Groeten,
Jessy
Samenvattend komt het er op neer dat arme mensen(inclusief mensen met een hoog inkomen uit arbeid) werken voor geld terwijl rijke mensen (inclusief mensen die even totaal blut zijn!) geld voor hun te laten werken door passief inkomen op te bouwen. Dit inkomen kan komen uit opbrengsten van beleggingen of investeringen en uit royalties. Dat laatste is inkomen wat ontstaat door de aanwerving van omzet in het verleden waardoor je altijd daarvan de vruchten kunt plukken. De meeste mensen die rijk zijn ontvangen dus inkomen waar ze niet (meer) voor moeten werken.
MLM is volgens velen ook een manier om het passieve inkomen op te bouwen wat kenmerkend is voor de manier van leven door rijke mensen.
Aangezien ikzelf niet heel veel geld heb lijkt het mij dus een goed idee om te beginnen met een MLM bedrijf.
Groeten,
Jessy
Re: Passief inkomen
Prima plan ! Zo heb ik het ook gedaan
Suc6 and go for it !
Mvgr
van Thijn
Suc6 and go for it !
Mvgr
van Thijn
Ik ben ook zo begonnen en nu heb ik dit boek geschreven.
Robert klootzakski
Robert klootzakski
Ik ben ook zo begonnen en nu heb ik dit boek geschreven.
Robert klootzakski
Mag ik je eens vragen hoe het voelt om voor het geld te werken ?
Het feit dat je hier om een mening komt vragen, geeft aan dat je onzeker bent.Ik wil hier graag wat meningen over horen
Een ondernemer gaat ervoor!
Onthou dit : een mening is net als een navel...: iedereen heeft er 1, maar je hebt er niets aan.
( Nu zal Maarschalk wel komen met een uitleg wat de navel allemaal kan en goed voor is).
Ik zou graag van van thijn willen weten wat ie precies heeft gedaan, misschien kan ik daar mijn voordeel mee doen. Degene die het heeft over Robert Klootzakski komt bij mij over als een domme oen en ik verzoek deze persoon om zich niet verder in deze discussie te mengen. Ik ben het niet eens met degene die zegt dat iedereen een mening heeft maar dat je daar niets aan hebt. Dat iedereen wel een mening heeft is een waarheid als koe, maar de discussie die ik graag wil aangaan gaat over de vraag of er goede argumenten zijn waarom Robert Kyosaki geen gelijk zou hebben oftewel kunnen de anti-mlm people zijn stellingen weerleggen. Het kan natuurlijk zo zijn dat er op dit forum niemand zijn boek heeft gelezen. In dat geval wil ik jullie stimuleren omdat te doen. Ik wil in elk geval nog wat horen van van Thijn,
Jessy, ik heb wat huiswerk voor je. Reken eens uit hoeveel geld je moet hebben om te kunnen leven van het rendement ervan. (A) Om dit vermogen bij elkaar te scharrelen moet je voor langere tijd meer verdienen dan je nodig hebt en weinig uitgeven. Maak eens een schatting van wat je denkt per maand extra te kunnen over houden om dit vermogen te verkrijgen. (B) Nu is A/B (1) de tijd die je nodig hebt.
Kijk nu eens naar de website van het mlm bedrijf van jouw keuze en zoek op welke omzet ze maken (C), probeer te achterhalen welk %-age provisie ze uitkeren (D) en hoeveel vertegenwoordigers er zijn. (E) Gemiddeld levert mlm nu C*D/100/E (2) en waarom zou jij het beter doen dan het gemiddelde?
Vergelijk nu eens 1 en 2 en kijk of het realiseerbaar is wat jij wilt. Succes.
Kijk nu eens naar de website van het mlm bedrijf van jouw keuze en zoek op welke omzet ze maken (C), probeer te achterhalen welk %-age provisie ze uitkeren (D) en hoeveel vertegenwoordigers er zijn. (E) Gemiddeld levert mlm nu C*D/100/E (2) en waarom zou jij het beter doen dan het gemiddelde?
Vergelijk nu eens 1 en 2 en kijk of het realiseerbaar is wat jij wilt. Succes.
Bedankt dat je me iets geeft om over na te denken. Ik zal me met jouw opgave bezig houden en binnen 24 uur reageren.
Jessy
Jessy
-
Er zijn veel mlm systemen, maar bijna niemand verdient er geld mee. Dat heb o.a. ik middels verschillende berekeningen aangetoond. Met mlm haal je je doel niet.MLM is volgens velen ook een manier om het passieve inkomen op te bouwen wat kenmerkend is voor de manier van leven door rijke mensen.
Vertel mij dan eens hoe ik "mijn doel" volgens jou wel kan halen Maarschalk !
Ik ken het boek verder niet, maar als ik je eerste bericht lees concludeer ik daaruit dat MLM genoemd wordt als 1 van de mogelijkheden en niet DE mogelijkheid. De vraag die je hierboven stelt is daarom m.i. niet helemaal van toepassing voor dit forum.er goede argumenten zijn waarom Robert Kyosaki geen gelijk zou hebben oftewel kunnen de anti-mlm people zijn stellingen weerleggen.
De eerste vraag die je je kunt stellen is wanneer iemand rijk is en wanneer arm. Uit je berichten meen ik op te maken dat het dan gaat over inkomsten zonder daarvoor zelf te hoeven werken, ook als die inkomsten niet gigantisch hoog zijn. Daarvoor zijn natuurlijk veel verschillende methoden. In principe komt het daarbij neer op investeren. Daarbij kun je denken aan beleggingen, onroerend goed, direct geld in een bedrijf (bijvoorbeeld van familie, vrienden) investeren, enzovoorts.
Ik kan me wel vinden in de stelling dat iemand die zonder te MOETEN werken toch een modaal of hoger inkomen bij elkaar, krijgt het goed doet; dat zou je een vorm van rijkdom kunnen noemen. Ik ben het niet eens met de stelling dat MLM daar een goede methode voor is. De argumentatie daarvoor is hier in het afgelopen jaar vaak aan bod gekomen.
-
En Jessy, heb je het antwoord al op de puzzel van gast?
Ja Maarschalk vertel. Nu draai je er omheen. Vertel me hoe ik mijn doel en droom in het leven kan verwezelijken! Blijkbaar weet jij iets wat ik niet weet. Ik ben benieuwd ....Vertel mij dan eens hoe ik "mijn doel" volgens jou wel kan halen Maarschalk !
Naar boven
Standaartactiek van Maarschalk. Het word moeilijk, hij 'verdwijnt' een paar dagen (maar post wel als 'gast' (oh nee, dat was IK toch) of als 'slim' om van zijn andere synoniemen maar niet te spreken)
Of hij vindt de vraag te infantiel om erop in te gaan. De stelling 'Met mlm haal je je doel niet' als antwoord op de vraag van Jessy grijpt terug op de zeer goed omschreven doelstelling van Jessy, nl. het leven van het geld dat je eigen vermogen oplevert. Rentenieren dus op z'n hollands gezegd.Standaartactiek van Maarschalk. Het word moeilijk, hij 'verdwijnt' een paar dagen (maar post wel als 'gast' (oh nee, dat was IK toch) of als 'slim' om van zijn andere synoniemen maar niet te spreken)
Wat is hier nou onduidelijk aan? Had je de vraag van Jessy niet goed gelezen, of had je een beetje moeite met het leggen van de link tussen deze twee?
In het geval van Rene zal het zeer waarschijnlijk zowel het 1 als het ander zijn. Ik had hetzelfde antwoord als jou in gedachten, het was ook naar mijn mening duidelijk waar Maarschalk op doelde.Had je de vraag van Jessy niet goed gelezen, of had je een beetje moeite met het leggen van de link tussen deze twee?
Natuurlijk heb je gelijk student. Ik ben immers niet degene die stellingen deponeert die vervolgens niet blijken te kloppen maar die jij wel kloppend probeert te maken, dus zal ik wel degene zijn die hier gebrek aan inzicht vertoont.
Het is maar hoe je bekijken wilt. Had je nu het bewijs al een keertje geleverd van je studie?! Want daar begin ik met de dag minder van te geloven.
Het is maar hoe je bekijken wilt. Had je nu het bewijs al een keertje geleverd van je studie?! Want daar begin ik met de dag minder van te geloven.