LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 't is net een sekte

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

't is net een sekte

Ongelezen bericht door Gast »

Die anti-MLM'ers :lol:

Madeleine

Re: 't is net een sekte

Ongelezen bericht door Madeleine »

Nee mijnheer GAST, wij zijn niet de sekte. Dat zijn de gehersenspoelde MLM-ers. Denk eens aan de JEHOVA-getuigen, net zo overtuigd van hun gelijk dat zij het ultime licht hebben gezien. Ik wil niet zeggen dat ik op enige wijze het licht heb gezien, ik moet gewoon hard werken voor mijn dagelijkse boterham en voor (zoals velen onder ons) de hypotheek van ons huis. Maar ik heb in ieder geval geen stress dat ik mensen "onder" mij moet krijgen om misschien in de toekomst (lees morgen) wel een boterham te kunnen eten.

Het verbaast mij trouwens dat niemand praat over b.v. de ziektekostenverzekering. Volgens mij moet je particulier verzekerd zijn (kost mij ook 250€ waarvan de baas 60% betaald). Of betaald de sociale dienst dit???

Gast

nee daarvoor parasiteren de mlm-bazen op de ANDERE werkgever van hun slachtoffer, uh medewerker

Gast

wat erg dat de baas 60% moet betalen ,echt nederlands.
de baas heeft niets te doen met jou gezondheid tijdens je ski vakantie.

Gast

da's een antwoord om een antwoord te geven

er werd gezegd dat MLMbedrijven geen sociale lasten betalen omdat ze eisen dat hun werknemers nog een andere baan hebben waar ze verzekerd zijn/

student26

Ongelezen bericht door student26 »

't is net een sekte
Een prima stelling voor een discussieforum. Alleen vergeet je regel 1 van discussieren: onderbouw wat je zegt...

Gast

Gewoon even naar de pre-geprogrammeerde antwoorden van de tegenstanders kijken, student. Ze praten elkaar gewoon na, zonder verstand van zaken.

student26

Dat lijkt me eerder op te gaan voor de voorstanders.

aukje veldhuis

Ongelezen bericht door aukje veldhuis »

Wat ik zo vreemd vind aan anti mlm ers is, dat zij zeuren dat zij over het feit dat zij nooit rijk worden als zijzelf eraan beginnen,
wat ik vreemd vind is dat zijzelf niet over geld durven nadenken om te verdienen, begin dan maar eens na te denken over als mensen in een sekte zouden zitten, hoeveel mensen gaan wel naar pretparken om daar een dagje uit te gaan, wat kost dit wel niet voor een dag>
het eten , drinken, entree noem maar op hoeveel geld maar wel voor over hebt, oh je de lol is geweest en het geld op de bankrekening wordt wel voor mensen roodstaan de keuze bij het netwerken is in ieder geval
om geld te generen of het nu 500 extra of meer ? die mensen krijgen weer geld extra i.p.v. in de min te staan als je niets meer hebt.
Ik zie het zo ook al zou je elke maand extra zal hebben, dit is al snel
6000 % br. per jaar. Als je hieraan de voorkeur geeft dan hoef je ook niet in de min te staan waarvoor kies jij. Angstig he geld daar leven we allemaal van en wie het niet heeft die zitten alleen maar te klagen,
doorzetten, ach als jij positieve gedachten gebruikt kom je er sneller
dan anderen te bekritiseren. Ik ben blij dat de mlm bestaat is overleven beter dan seiken. Kijk naar de directeuren, zij doen ook netwerken Horeca ketens/ autobranche/ franchise zijn hiervoor het bewijs. Slagen doe je als je dus daadwerkelijk cijfers leert gebruiken om dat te krijgen wat je wil verdienen, investeren hoort daarbij, netals afdrage bij de belasting.en de rest ja hoeveel wil verdienen, en wat doe je daarvoor : Gewoon Doen en werken hoort daarbij ook kun je dit nu mooi in je eigen tijd bepalen ( als bijverdienste/ inkomsten en of neven inkomsten ) jij beslist of je dit wil, mijn keus is het geld want als ik niets heb zullen de deurwaarders snel op de stoep komen en dat is wat ik dus geen voorkeur aangeef.

Gast

kan iemand ook uitleggen wat hierboven staat, dan wel bedoeld wordt???

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

Het begin snap ik nog wel, maar later is niet meer waarneembaar waar de ene zin ophoudt en de volgende begint.[/quote]

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Wat ik zo vreemd vind aan anti mlm ers is, dat zij zeuren dat zij over het feit dat zij nooit rijk worden als zijzelf eraan beginnen
Logisch. Er wordt een belofte gedaan dat ik rijk word. Ik word niet rijk, dus heb je gelogen. Daar zeur ik dan over.
hoeveel mensen gaan wel naar pretparken om daar een dagje uit te gaan, wat kost dit wel niet voor een dag
Onzin. Het bezoeken van een pretpark heeft niet als doel "geld verdienen". MLM duidelijk wel. Een dergelijke vergelijking kan je dus niet maken.
Kijk naar de directeuren, zij doen ook netwerken Horeca ketens/ autobranche/ franchise zijn hiervoor het bewijs.
Nog meer onzin. Concepten als franchise zijn pure zakelijke overeenkomsten waarvan de werking keer op keer is aangetoond. MLM is geen franchise. Daarmee is het een ongeldig argument.

grasspriet

Ongelezen bericht door grasspriet »

Logisch. Er wordt een belofte gedaan dat ik rijk word. Ik word niet rijk, dus heb je gelogen. Daar zeur ik dan over.
Wie belooft jou dat je rijk word. Niemand. Dat je rijk worden KAN is wat anders. Ergo, de leugenaar ben jij. En je hoor, je gaf zelf al aan dat je dat kon.
...waarvan de werking keer op keer is aangetoond. MLM is geen franchise. Daarmee is het een ongeldig argument.
Megapool. Daarmee is jouw argumentatie dat franchise een werkend concept is dus een ongeldig argument. Maar dat MLM en franchise veel overeenkomsten vertonen heb je nog niet aangetoond.
Waarom ben ik niet verbaasd.
Zal wel komen omdat ik jouw verhaal over je opleiding inmiddels ook niet meer geloof. MAVO, hoger schat ik je niet in, om maar eens af te zakken tot het nivo van de gemiddelde tegenstander.

Paul H

Ongelezen bericht door Paul H »

Hoe je het wend of keert, piramidespelen worden gespeeld door oplichters en dromers. De dromers zijn de labiele mensen, de oplichters proberen hun zakken te vullen. De dromers zijn dusdanig gehersenspoeld dat zij de hete kolen uit het vuur voor de zakkenvullers halen. Lees alle commentaren maar eens goed.
Ooit ben ik uit nieuwsgierigheid op een bijeenkomst geweest. Ik wist niet dat er zoveel domme mensen waren. Toen viel er niet te dicussieren. Nu na enkele jaren geven ze mij gelijk. De dommen gaan dit over enkele jaren, als ze berooid zijn en geen droom meer over hebben, mij óók gelijk geven.
Doe jezelf een lol en negeer dit soort praktijken.

p.s. Ik denk dat reageren op dit berichtje zinloos is

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

Ik reageer toch. Omdat ik denk dat je gelijk hebt. Hoewel MLM geen priamidespel is. Maar dat ter zijde.

Jan

Gast

Top MLM-ers hebben een iq van 0 :shock:

Hun " i quit level " = zero. De meeste mensen laten zich leiden door emoties in het leven. Das nou juist waarom ze falen en werken om te overleven.

student26

Top MLM-ers hebben een iq van 0
Hun " i quit level " = zero.
Dat geldt voor iedereen die het gemaakt heeft, op welke manier dan ook.
De meeste mensen laten zich leiden door emoties in het leven. Das nou juist waarom ze falen en werken om te overleven.
Ook l*llig voor de MLM'ers hier die keihard voor hun boterham moeten werken. MLM'ers zijn dus net als bijna alle andere mensen losers die falen in het leven. Vervelend.
Laatst gewijzigd door student26 op 09 aug 2004 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

crabbel

Ongelezen bericht door crabbel »

Ik reageer toch. Omdat ik denk dat je gelijk hebt. Hoewel MLM geen priamidespel is. Maar dat ter zijde.
Beste Jan,

Jij komt met hele goede argumenten waarom mlm niet klopt en het nooit zal werken.

Maar wat is een piramidespel:

Ik leg geld in, ik moet anderen vinden die hetzelfde doen en die moeten weer andere vinden die hetzelfde doen en die moeten weer anderen vinden die hetzelfde doen en ik kan mijn geld terugverdienen en nog eens heel erg rijk worden. Als je de berekeningen goed terugleest, wordt je niet rijk van de gebelde minuten. Je moet dan zoveel klanten hebben (voor een inkomen van 1.750 € per maand 1.750 klanten die in ieder geval 50 € per maand (omzet totaal 87.500 €) verbellen en die moet je iedere dag warm houden opdat zij niet naar een andere leverancier overstappen. Waar haal je die vandaan. Nee, je wordt "rijk" door distribiteurs te strikken voor veel inleggeld. Daar heb je je werkelijk hoge inkomsten van, althans dat wordt zo voorgespiegeld.

Maar goed, binnenkort weet ik meer en ik zal iedereen informeren over de informatiedag/middag/avond.

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Wie belooft jou dat je rijk word. Niemand. Dat je rijk worden KAN is wat anders.
Typisch de MLM manier. Mooie praatjes voorspiegelen, zinnen zo formuleren dat het een belofte lijkt en als mensen genaaid worden zeggen: "ja maar, je "kan" rijk worden." Wees nou eens duidelijk man. Geef de informatie waar tegenstanders al zo lang naar vragen. Voorwaarden en cijfers willen we zien. Geen vage praatjes.
Megapool. Daarmee is jouw argumentatie dat franchise een werkend concept is dus een ongeldig argument.
Je probeert een argument te weerleggen op basis van 1 voorbeeld waar het fout is gegaan. Als dat jouw manier van discussieren is dan is MLM ook niks waard, aangezien er ook mensen zijn geweest die het schip in gingen met MLM.
Maar dat MLM en franchise veel overeenkomsten vertonen heb je nog niet aangetoond.
Natuurlijk niet, ik zei dat franchise geen overeenkomsten vertoont met MLM.

Gast

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap!

Gesloten