LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] voer voor de anti's.....veel plezier!
voer voor de anti's.....veel plezier!
DIRECT MARKETING/NETWERKMARKETING SNELST GROEIENDE MARKT TER WERELD
Eind November 2002 vond in het gebouw van de Wirtschaftskammer in Wenen een bijeenkomst plaats. Deze stond in het kader van “10 jahre Direktvertrieb(Netwerkmarketing) Austria”.
In het kort enkele belangrijke details van deze bijeenkomst. (De vermelde gegevens zijn gebaseerd op de cijfers van PriceWaterhouseCoopers)
Direktvertrieb/Netwerkmarketing/M.L.M./Direct selling:
De snelst groeiende markt ter wereld.
Meeste netwerkers wereldwijd bevinden zich in Japan, gevolgd door U.S.A. en op de 3e plaats Duitsland.
Totale jaarlijkse omzet wereldwijd iets meer dan $ 100.000.000.000,=.
Wereldwijd zijn 40.000.000 mensen actief in deze sector.
Integratie per land: 7% van alle Amerikanen verdienen aan deze branche, 1% van alle Europeanen.
Grootste toekomstige groei zal in Europa plaatsvinden.
Belangrijk kenmerk: Het biedt iedereen de kans met minimale investeringen en in een relatief korte periode een miljoenen bedrijf op te richten.
Het biedt iedereen de kans op eenvoudige wijze lucratieve bijverdiensten te creëren.
De enige producten die binnen netwerkmarketing stagneren zijn zeer dure consumptiegoederen vanaf € 2.000,=.
Grootste groeiproces in deze branche bevindt zich in het aanbieden van goederen.
Vele landen in Europa houden zich steeds intensiever bezig binnen de sector van Netwerkmarketing.
Er vinden steeds meer onderzoeken en studies plaats met positieve resultaten. En in meerdere landen in Europa is het een geaccepteerd vak aan universiteiten.
Vragen en antwoorden over Netwerkmarketing.
Wat is “netwerkmarketing” precies en hoe werkt het?
Bestaan er nog andere termen die hetzelfde betekenen als netwerkmarketing?
Hoelang bestaat het concept “netwerkmarketing” al?
Is netwerkmarketing een piramidespel?
Hoe begin ik met netwerkmarketing?
Hoe vindt ik het netwerkmarketing bedrijf dat bij mij past?
Waarop dient men bij de keuze van het juiste bedrijf te letten.
Wie gaat mij helpen in deze business?
Hoeveel geld kan ik gaan verdienen in netwerkmarketing?
--------------------------------------------------------------------------------
Wat is “netwerkmarketing” precies en hoe werkt het?
De manier waarop dit marketingconcept is gebaseerd, zit in de benaming verborgen. Het is een marketingmethode die gevormd wordt door een netwerk, een team.
Een team van mensen als totale organisatie, ontworpen om goederen en diensten te verplaatsen van de producent naar de consument. Het opzetten van zo’n team, en het verplaatsen van goederen of diensten, gebeurt door persoonlijk contact, het zogenaamde netwerken.
Winst en commissie mogelijkheden dienen, voor een ieder die participeert binnen zo’n netwerk, gelijk te zijn. In een conventionele verkoopsituatie verzetten maar een paar verkoopmedewerkers de gehele dag veel werk. Vergeleken met de winsten die door het bedrijf worden gemaakt krijgen de medewerkers, ter compensatie hiervoor, meestal niet erg goed betaald. Binnen netwerkmarketing zijn heel veel mensen betrokken bij de distributie van producten en zorgt het team als geheel voor gigantische omzetten. Als gevolg hiervan heeft een ieder, elke keer wanneer er iets ingekocht wordt bij het bedrijf en eventueel iedere keer bij verkoop, heel wat minder te doen. Iedereen doet maar een klein beetje, maar samen vormt het een groot geheel.
Bedrijven die zich bezighouden met netwerkmarketing maken het mogelijk om meer geld over te houden voor de mensen die het “in het veld” verzetten. Dit komt omdat het proces van de marketing methode zo efficiënt is door de mond tot mond reclame en er nagenoeg geen kosten worden gemaakt.
Bedrijven die zaken doen gebaseerd op netwerkmarketing zijn in staat om een aantal extreem hoge zakelijke uitgaven te vermijden. Bij netwerkmarketing is het wel nodig om op de traditionele wijze afzetgebieden op te zetten en te onderhouden. Echter, doordat in de eerste instantie met eigen gebruik en in tweede instantie door mond tot mond reclame de omzet wordt gerealiseerd, zijn (inter)nationale advertentiecampagnes niet nodig.
Er hoeven, omdat de mensen in de organisaties opereren als een leger van onafhankelijke ondernemers, geen goed betaalde managers onderhouden te worden. In netwerkmarketing wordt het werk door iedereen gedaan. Ook worden de producten door iedereen gebruikt, gepromoot en verkocht, uit enthousiasme en omdat de mensen die het werk verrichten goed worden beloond voor hun inzet.
Die relatief hoge beloning komt voort uit het feit dat het bedrijf kosten uitspaart, zoals eerder aangegeven. Omdat de “onafhankelijke” zakenpartners voor zichzelf werken, hebben zij de vrijheid om te werken waar en wanner zij willen. Vandaar dat deze industrie vaak als parttime werk wordt aangeprezen.
--------------------------------------------------------------------------------
Bestaan er nog andere termen die hetzelfde betekenen als netwerkmarketing?
Alhoewel netwerkmarketing op dit moment in Europa nog de meest gebruikte is en gezien wordt als een zeer respectabele en efficiënte manier van zaken doen, zijn er verschillende andere termen die u hier en daar kunt tegenkomen en die praktisch hetzelfde betekenen.
Termen die overigens in Amerika vaker worden gebruikt dan in Europa. Zo kennen we de term “multi level marketing” ook wel MLM genoemd. Ook worden wel eens de term “referentie marketing”, “het opbouwen van een bedrijf vanuit huis” of progressieve marketing” gebruikt.
Wij gebruiken liever de term “teammarketing”. Bij elke benaming is het basisconcept hetzelfde. Het betekent eenvoudigweg: het product zelf gebruiken, promoten en als gevolg daarvan ontstaat verkoop(of u nu wilt of niet).
Met andere woorden: het in de markt zetten van een product of dienst. Dit wordt gedaan via een organisatie waarin iedereen aan elkaar gekoppeld is, een gevolg van mond tot mond reclame door iedereen binnen het netwerk. Deze onafhankelijke mensen, de zakenpartners(distributeurs) die hun zaken eenvoudig kunnen regelen vanuit huis, gebruiken de producten/diensten zelf, laten de anderen de producten/diensten zien of uitproberen en genieten daarmee van een ruime winstmarge, welke groeit naarmate het klantenbestand groter wordt.
Iedereen die zich aansluit bij het netwerk krijgt dezelfde kansen om hun eigen netwerk op te bouwen. Een ieder leert zijn/haar eigen mensen hun eigen distributie netwerk te bouwen, wat doorgaans “downline” of “succeslijn” wordt genoemd.
Het belangrijkste in netwerkmarketing is dat er persoonlijk contact wordt gemaakt: van persoon tot persoon.
Contact tussen mensen die wat willen vertellen over de producten/diensten die ze gebruiken en waar ze baat bij hebben. En waar verteld wordt over de zakelijke mogelijkheden door het opbouwen van een eigen netwerk.
Zoals nu duidelijk is: Netwerkmarketing is een business waar het draait om mensen en waarin persoonlijk contact essentieel is.
--------------------------------------------------------------------------------
Hoelang bestaat het concept “netwerkmarketing” al?
Hoewel het feitelijk onmogelijk is om een exacte datum vast te stellen, is het idee van distribueren van goederen of diensten via een netwerkorganisatie, waarin gebruik wordt gemaakt van onafhankelijke mensen die vanuit huis werken al meer dan 65 jaar bekend.
Wat werkelijk het gehele concept in een stroomversnelling heeft gezet, is de introductie van de computer. De computer maakt het voor bedrijven mogelijk om de mensen die hun producten representeren, te lokaliseren. Ook was het mogelijk geworden om de doorstroming van goederen naar de distributeurs in kaart te brengen, om er zo zeker van te zijn dat iedereen uit de organisatie zijn deel van de reusachtige winsten, die door zaken doen via netwerkmarketing gegenereerd worden, ook daadwerkelijk krijgt.
Na de gigantische groei van netwerkmarketing in Noord-Amerika, waar het concept is geboren, is het de afgelopen decennia overgewaaid naar andere delen van de wereld. Alhoewel er wereldwijd vele netwerkmarketing bedrijven zijn, zijn er slechts enkele die doordringen naar de top, en die geizen worden als de leidende en toonaangevende netwerkmarketing bedrijven. Dit zijn de bedrijven die organisatorisch hun zaken goed op orde hebben en die wereldwijd hun distributeurs goede ondersteuning kunnen bieden. Die ze ten allen tijde kunnen voorzien van superieure producten/diensten en, misschien nog het belangrijkste, het enthousiasme in het veld hoog kunnen houden door het vlot (op tijd) uitbetalen van de verdiende commissies.
Voor diegenen die al geruime tijd in deze industrie meedraaien en genieten van een levensstijl die hiermee gepaard gaat, komt deze ontwikkeling, het volwassen worden van de industrie, niet als een verassing. Het komt ook zeker niet als een verassing voor diegenen, die de wereldwijde “tijdloze potentie zonder grenzen” van netwerkmarketing zien en begrijpen.
--------------------------------------------------------------------------------
Is netwerkmarketing een piramidespel?
Netwerkmarketing heeft zich in de afgelopen tientallen jaren al mogen bewijzen als een perfecte en legitieme manier van zaken doen. Net zoals iedere conventionele vorm van zaken doen. In beide gevallen worden producten en diensten geproduceerd, aangeboden, verkocht en geconsumeerd. In netwerkmarketing worden er commissies betaald voor de omzetten die, zowel door de distributeur als door zijn/haar netwerk, behaald worden. Deze commissies worden betaald door het bedrijf dat de producten of diensten levert.
In het kort is netwerkmarketing allen maar een andere benadering van een “vrije handelsmarkt”. Piramidespelen, zoals kettingbrieven en geldspelen, zijn niet gebaseerd op traditionele waarden en principes van de markt, omdat er kortweg geen producten/diensten worden aangeboden. Een piramidespel kunt u zien zoals het spel “balletje-balletje”. Alhoewel men laat overkomen als of er producten verplaatst worden van de procent naar de consument, is het allemaal een illusie. Vaak gebruiken de initiatiefnemers van een piramidespel de zakelijke (netwerk)structuur van netwerkmarketing, en wordt er geld verdient door het aanbrengen van nieuwe deelnemers, die alleen geld in dienen te leggen.
Voor een ieder die wat geld verdient aan de top van zo’n piramide, zijn er honderden mensen die alleen entreegelden betalen, en hiermee zowel hun geld als hun kostbare tijd verliezen. In netwerkmarketing zijn alle mensen, door de gehele organisatorische structuur, winnaars. Dit komt ten eerste omdat iedereen rechtstreeks zaken doet met het bedrijf, ten tweede omdat iedereen zich volop bezighoudt met de presentatie en verkoop van de producten en zo voor omzet zorgt en ten derde omdat iedereen dezelfde kansen heeft om de top te bereiken.
Binnen netwerkmarketing is er, blijvend, voldoende ruimte aan de top voor een ieder die de ambitie en het verlangen heeft een grote organisatie op te zetten met de nodige omzet.
Eind November 2002 vond in het gebouw van de Wirtschaftskammer in Wenen een bijeenkomst plaats. Deze stond in het kader van “10 jahre Direktvertrieb(Netwerkmarketing) Austria”.
In het kort enkele belangrijke details van deze bijeenkomst. (De vermelde gegevens zijn gebaseerd op de cijfers van PriceWaterhouseCoopers)
Direktvertrieb/Netwerkmarketing/M.L.M./Direct selling:
De snelst groeiende markt ter wereld.
Meeste netwerkers wereldwijd bevinden zich in Japan, gevolgd door U.S.A. en op de 3e plaats Duitsland.
Totale jaarlijkse omzet wereldwijd iets meer dan $ 100.000.000.000,=.
Wereldwijd zijn 40.000.000 mensen actief in deze sector.
Integratie per land: 7% van alle Amerikanen verdienen aan deze branche, 1% van alle Europeanen.
Grootste toekomstige groei zal in Europa plaatsvinden.
Belangrijk kenmerk: Het biedt iedereen de kans met minimale investeringen en in een relatief korte periode een miljoenen bedrijf op te richten.
Het biedt iedereen de kans op eenvoudige wijze lucratieve bijverdiensten te creëren.
De enige producten die binnen netwerkmarketing stagneren zijn zeer dure consumptiegoederen vanaf € 2.000,=.
Grootste groeiproces in deze branche bevindt zich in het aanbieden van goederen.
Vele landen in Europa houden zich steeds intensiever bezig binnen de sector van Netwerkmarketing.
Er vinden steeds meer onderzoeken en studies plaats met positieve resultaten. En in meerdere landen in Europa is het een geaccepteerd vak aan universiteiten.
Vragen en antwoorden over Netwerkmarketing.
Wat is “netwerkmarketing” precies en hoe werkt het?
Bestaan er nog andere termen die hetzelfde betekenen als netwerkmarketing?
Hoelang bestaat het concept “netwerkmarketing” al?
Is netwerkmarketing een piramidespel?
Hoe begin ik met netwerkmarketing?
Hoe vindt ik het netwerkmarketing bedrijf dat bij mij past?
Waarop dient men bij de keuze van het juiste bedrijf te letten.
Wie gaat mij helpen in deze business?
Hoeveel geld kan ik gaan verdienen in netwerkmarketing?
--------------------------------------------------------------------------------
Wat is “netwerkmarketing” precies en hoe werkt het?
De manier waarop dit marketingconcept is gebaseerd, zit in de benaming verborgen. Het is een marketingmethode die gevormd wordt door een netwerk, een team.
Een team van mensen als totale organisatie, ontworpen om goederen en diensten te verplaatsen van de producent naar de consument. Het opzetten van zo’n team, en het verplaatsen van goederen of diensten, gebeurt door persoonlijk contact, het zogenaamde netwerken.
Winst en commissie mogelijkheden dienen, voor een ieder die participeert binnen zo’n netwerk, gelijk te zijn. In een conventionele verkoopsituatie verzetten maar een paar verkoopmedewerkers de gehele dag veel werk. Vergeleken met de winsten die door het bedrijf worden gemaakt krijgen de medewerkers, ter compensatie hiervoor, meestal niet erg goed betaald. Binnen netwerkmarketing zijn heel veel mensen betrokken bij de distributie van producten en zorgt het team als geheel voor gigantische omzetten. Als gevolg hiervan heeft een ieder, elke keer wanneer er iets ingekocht wordt bij het bedrijf en eventueel iedere keer bij verkoop, heel wat minder te doen. Iedereen doet maar een klein beetje, maar samen vormt het een groot geheel.
Bedrijven die zich bezighouden met netwerkmarketing maken het mogelijk om meer geld over te houden voor de mensen die het “in het veld” verzetten. Dit komt omdat het proces van de marketing methode zo efficiënt is door de mond tot mond reclame en er nagenoeg geen kosten worden gemaakt.
Bedrijven die zaken doen gebaseerd op netwerkmarketing zijn in staat om een aantal extreem hoge zakelijke uitgaven te vermijden. Bij netwerkmarketing is het wel nodig om op de traditionele wijze afzetgebieden op te zetten en te onderhouden. Echter, doordat in de eerste instantie met eigen gebruik en in tweede instantie door mond tot mond reclame de omzet wordt gerealiseerd, zijn (inter)nationale advertentiecampagnes niet nodig.
Er hoeven, omdat de mensen in de organisaties opereren als een leger van onafhankelijke ondernemers, geen goed betaalde managers onderhouden te worden. In netwerkmarketing wordt het werk door iedereen gedaan. Ook worden de producten door iedereen gebruikt, gepromoot en verkocht, uit enthousiasme en omdat de mensen die het werk verrichten goed worden beloond voor hun inzet.
Die relatief hoge beloning komt voort uit het feit dat het bedrijf kosten uitspaart, zoals eerder aangegeven. Omdat de “onafhankelijke” zakenpartners voor zichzelf werken, hebben zij de vrijheid om te werken waar en wanner zij willen. Vandaar dat deze industrie vaak als parttime werk wordt aangeprezen.
--------------------------------------------------------------------------------
Bestaan er nog andere termen die hetzelfde betekenen als netwerkmarketing?
Alhoewel netwerkmarketing op dit moment in Europa nog de meest gebruikte is en gezien wordt als een zeer respectabele en efficiënte manier van zaken doen, zijn er verschillende andere termen die u hier en daar kunt tegenkomen en die praktisch hetzelfde betekenen.
Termen die overigens in Amerika vaker worden gebruikt dan in Europa. Zo kennen we de term “multi level marketing” ook wel MLM genoemd. Ook worden wel eens de term “referentie marketing”, “het opbouwen van een bedrijf vanuit huis” of progressieve marketing” gebruikt.
Wij gebruiken liever de term “teammarketing”. Bij elke benaming is het basisconcept hetzelfde. Het betekent eenvoudigweg: het product zelf gebruiken, promoten en als gevolg daarvan ontstaat verkoop(of u nu wilt of niet).
Met andere woorden: het in de markt zetten van een product of dienst. Dit wordt gedaan via een organisatie waarin iedereen aan elkaar gekoppeld is, een gevolg van mond tot mond reclame door iedereen binnen het netwerk. Deze onafhankelijke mensen, de zakenpartners(distributeurs) die hun zaken eenvoudig kunnen regelen vanuit huis, gebruiken de producten/diensten zelf, laten de anderen de producten/diensten zien of uitproberen en genieten daarmee van een ruime winstmarge, welke groeit naarmate het klantenbestand groter wordt.
Iedereen die zich aansluit bij het netwerk krijgt dezelfde kansen om hun eigen netwerk op te bouwen. Een ieder leert zijn/haar eigen mensen hun eigen distributie netwerk te bouwen, wat doorgaans “downline” of “succeslijn” wordt genoemd.
Het belangrijkste in netwerkmarketing is dat er persoonlijk contact wordt gemaakt: van persoon tot persoon.
Contact tussen mensen die wat willen vertellen over de producten/diensten die ze gebruiken en waar ze baat bij hebben. En waar verteld wordt over de zakelijke mogelijkheden door het opbouwen van een eigen netwerk.
Zoals nu duidelijk is: Netwerkmarketing is een business waar het draait om mensen en waarin persoonlijk contact essentieel is.
--------------------------------------------------------------------------------
Hoelang bestaat het concept “netwerkmarketing” al?
Hoewel het feitelijk onmogelijk is om een exacte datum vast te stellen, is het idee van distribueren van goederen of diensten via een netwerkorganisatie, waarin gebruik wordt gemaakt van onafhankelijke mensen die vanuit huis werken al meer dan 65 jaar bekend.
Wat werkelijk het gehele concept in een stroomversnelling heeft gezet, is de introductie van de computer. De computer maakt het voor bedrijven mogelijk om de mensen die hun producten representeren, te lokaliseren. Ook was het mogelijk geworden om de doorstroming van goederen naar de distributeurs in kaart te brengen, om er zo zeker van te zijn dat iedereen uit de organisatie zijn deel van de reusachtige winsten, die door zaken doen via netwerkmarketing gegenereerd worden, ook daadwerkelijk krijgt.
Na de gigantische groei van netwerkmarketing in Noord-Amerika, waar het concept is geboren, is het de afgelopen decennia overgewaaid naar andere delen van de wereld. Alhoewel er wereldwijd vele netwerkmarketing bedrijven zijn, zijn er slechts enkele die doordringen naar de top, en die geizen worden als de leidende en toonaangevende netwerkmarketing bedrijven. Dit zijn de bedrijven die organisatorisch hun zaken goed op orde hebben en die wereldwijd hun distributeurs goede ondersteuning kunnen bieden. Die ze ten allen tijde kunnen voorzien van superieure producten/diensten en, misschien nog het belangrijkste, het enthousiasme in het veld hoog kunnen houden door het vlot (op tijd) uitbetalen van de verdiende commissies.
Voor diegenen die al geruime tijd in deze industrie meedraaien en genieten van een levensstijl die hiermee gepaard gaat, komt deze ontwikkeling, het volwassen worden van de industrie, niet als een verassing. Het komt ook zeker niet als een verassing voor diegenen, die de wereldwijde “tijdloze potentie zonder grenzen” van netwerkmarketing zien en begrijpen.
--------------------------------------------------------------------------------
Is netwerkmarketing een piramidespel?
Netwerkmarketing heeft zich in de afgelopen tientallen jaren al mogen bewijzen als een perfecte en legitieme manier van zaken doen. Net zoals iedere conventionele vorm van zaken doen. In beide gevallen worden producten en diensten geproduceerd, aangeboden, verkocht en geconsumeerd. In netwerkmarketing worden er commissies betaald voor de omzetten die, zowel door de distributeur als door zijn/haar netwerk, behaald worden. Deze commissies worden betaald door het bedrijf dat de producten of diensten levert.
In het kort is netwerkmarketing allen maar een andere benadering van een “vrije handelsmarkt”. Piramidespelen, zoals kettingbrieven en geldspelen, zijn niet gebaseerd op traditionele waarden en principes van de markt, omdat er kortweg geen producten/diensten worden aangeboden. Een piramidespel kunt u zien zoals het spel “balletje-balletje”. Alhoewel men laat overkomen als of er producten verplaatst worden van de procent naar de consument, is het allemaal een illusie. Vaak gebruiken de initiatiefnemers van een piramidespel de zakelijke (netwerk)structuur van netwerkmarketing, en wordt er geld verdient door het aanbrengen van nieuwe deelnemers, die alleen geld in dienen te leggen.
Voor een ieder die wat geld verdient aan de top van zo’n piramide, zijn er honderden mensen die alleen entreegelden betalen, en hiermee zowel hun geld als hun kostbare tijd verliezen. In netwerkmarketing zijn alle mensen, door de gehele organisatorische structuur, winnaars. Dit komt ten eerste omdat iedereen rechtstreeks zaken doet met het bedrijf, ten tweede omdat iedereen zich volop bezighoudt met de presentatie en verkoop van de producten en zo voor omzet zorgt en ten derde omdat iedereen dezelfde kansen heeft om de top te bereiken.
Binnen netwerkmarketing is er, blijvend, voldoende ruimte aan de top voor een ieder die de ambitie en het verlangen heeft een grote organisatie op te zetten met de nodige omzet.
Re: voer voor de anti's.....veel plezier!
nog nieuws? Dit slappe ge.o.u.w.e.h.o.e.r is al lang geleden op dit forum weerlegd, dus spaar je energie voor iets anders.
Re: voer voor de anti's.....veel plezier!
Er wordt hier al jaren in rondjes gelu*lt!
Het welles/ nietus -gehalte is wel erg hoog.
Zielig als je hier je tijd mee verdoet.
Daarom ga ik maar weer snel weg hiero. Wat een stumperds zijn jullie, zeg.
Het welles/ nietus -gehalte is wel erg hoog.
Zielig als je hier je tijd mee verdoet.
Daarom ga ik maar weer snel weg hiero. Wat een stumperds zijn jullie, zeg.
Re: voer voor de anti's.....veel plezier!
--------------------------------------------------------------------------------
DIRECT MARKETING/NETWERKMARKETING SNELST GROEIENDE MARKT TER WERELD
Eind November 2002 vond in het gebouw van de Wirtschaftskammer in Wenen een bijeenkomst plaats. Deze stond in het kader van “10 jahre Direktvertrieb(Netwerkmarketing) Austria”.
In het kort enkele belangrijke details van deze bijeenkomst. (De vermelde gegevens zijn gebaseerd op de cijfers van PriceWaterhouseCoopers)
Direktvertrieb/Netwerkmarketing/M.L.M./Direct selling:
De snelst groeiende markt ter wereld.
Meeste netwerkers wereldwijd bevinden zich in Japan, gevolgd door U.S.A. en op de 3e plaats Duitsland.
Totale jaarlijkse omzet wereldwijd iets meer dan $ 100.000.000.000,=.
Wereldwijd zijn 40.000.000 mensen actief in deze sector.
Integratie per land: 7% van alle Amerikanen verdienen aan deze branche, 1% van alle Europeanen.
Grootste toekomstige groei zal in Europa plaatsvinden.
Belangrijk kenmerk: Het biedt iedereen de kans met minimale investeringen en in een relatief korte periode een miljoenen bedrijf op te richten.
Het biedt iedereen de kans op eenvoudige wijze lucratieve bijverdiensten te creëren.
De enige producten die binnen netwerkmarketing stagneren zijn zeer dure consumptiegoederen vanaf € 2.000,=.
Grootste groeiproces in deze branche bevindt zich in het aanbieden van goederen.
Vele landen in Europa houden zich steeds intensiever bezig binnen de sector van Netwerkmarketing.
Er vinden steeds meer onderzoeken en studies plaats met positieve resultaten. En in meerdere landen in Europa is het een geaccepteerd vak aan universiteiten.
Vragen en antwoorden over Netwerkmarketing.
Wat is “netwerkmarketing” precies en hoe werkt het?
Bestaan er nog andere termen die hetzelfde betekenen als netwerkmarketing?
Hoelang bestaat het concept “netwerkmarketing” al?
Is netwerkmarketing een piramidespel?
Hoe begin ik met netwerkmarketing?
Hoe vindt ik het netwerkmarketing bedrijf dat bij mij past?
Waarop dient men bij de keuze van het juiste bedrijf te letten.
Wie gaat mij helpen in deze business?
Hoeveel geld kan ik gaan verdienen in netwerkmarketing?
--------------------------------------------------------------------------------
Wat is “netwerkmarketing” precies en hoe werkt het?
De manier waarop dit marketingconcept is gebaseerd, zit in de benaming verborgen. Het is een marketingmethode die gevormd wordt door een netwerk, een team.
Een team van mensen als totale organisatie, ontworpen om goederen en diensten te verplaatsen van de producent naar de consument. Het opzetten van zo’n team, en het verplaatsen van goederen of diensten, gebeurt door persoonlijk contact, het zogenaamde netwerken.
Winst en commissie mogelijkheden dienen, voor een ieder die participeert binnen zo’n netwerk, gelijk te zijn. In een conventionele verkoopsituatie verzetten maar een paar verkoopmedewerkers de gehele dag veel werk. Vergeleken met de winsten die door het bedrijf worden gemaakt krijgen de medewerkers, ter compensatie hiervoor, meestal niet erg goed betaald. Binnen netwerkmarketing zijn heel veel mensen betrokken bij de distributie van producten en zorgt het team als geheel voor gigantische omzetten. Als gevolg hiervan heeft een ieder, elke keer wanneer er iets ingekocht wordt bij het bedrijf en eventueel iedere keer bij verkoop, heel wat minder te doen. Iedereen doet maar een klein beetje, maar samen vormt het een groot geheel.
Bedrijven die zich bezighouden met netwerkmarketing maken het mogelijk om meer geld over te houden voor de mensen die het “in het veld” verzetten. Dit komt omdat het proces van de marketing methode zo efficiënt is door de mond tot mond reclame en er nagenoeg geen kosten worden gemaakt.
Bedrijven die zaken doen gebaseerd op netwerkmarketing zijn in staat om een aantal extreem hoge zakelijke uitgaven te vermijden. Bij netwerkmarketing is het wel nodig om op de traditionele wijze afzetgebieden op te zetten en te onderhouden. Echter, doordat in de eerste instantie met eigen gebruik en in tweede instantie door mond tot mond reclame de omzet wordt gerealiseerd, zijn (inter)nationale advertentiecampagnes niet nodig.
Er hoeven, omdat de mensen in de organisaties opereren als een leger van onafhankelijke ondernemers, geen goed betaalde managers onderhouden te worden. In netwerkmarketing wordt het werk door iedereen gedaan. Ook worden de producten door iedereen gebruikt, gepromoot en verkocht, uit enthousiasme en omdat de mensen die het werk verrichten goed worden beloond voor hun inzet.
Die relatief hoge beloning komt voort uit het feit dat het bedrijf kosten uitspaart, zoals eerder aangegeven. Omdat de “onafhankelijke” zakenpartners voor zichzelf werken, hebben zij de vrijheid om te werken waar en wanner zij willen. Vandaar dat deze industrie vaak als parttime werk wordt aangeprezen.
--------------------------------------------------------------------------------
Bestaan er nog andere termen die hetzelfde betekenen als netwerkmarketing?
Alhoewel netwerkmarketing op dit moment in Europa nog de meest gebruikte is en gezien wordt als een zeer respectabele en efficiënte manier van zaken doen, zijn er verschillende andere termen die u hier en daar kunt tegenkomen en die praktisch hetzelfde betekenen.
Termen die overigens in Amerika vaker worden gebruikt dan in Europa. Zo kennen we de term “multi level marketing” ook wel MLM genoemd. Ook worden wel eens de term “referentie marketing”, “het opbouwen van een bedrijf vanuit huis” of progressieve marketing” gebruikt.
Wij gebruiken liever de term “teammarketing”. Bij elke benaming is het basisconcept hetzelfde. Het betekent eenvoudigweg: het product zelf gebruiken, promoten en als gevolg daarvan ontstaat verkoop(of u nu wilt of niet).
Met andere woorden: het in de markt zetten van een product of dienst. Dit wordt gedaan via een organisatie waarin iedereen aan elkaar gekoppeld is, een gevolg van mond tot mond reclame door iedereen binnen het netwerk. Deze onafhankelijke mensen, de zakenpartners(distributeurs) die hun zaken eenvoudig kunnen regelen vanuit huis, gebruiken de producten/diensten zelf, laten de anderen de producten/diensten zien of uitproberen en genieten daarmee van een ruime winstmarge, welke groeit naarmate het klantenbestand groter wordt.
Iedereen die zich aansluit bij het netwerk krijgt dezelfde kansen om hun eigen netwerk op te bouwen. Een ieder leert zijn/haar eigen mensen hun eigen distributie netwerk te bouwen, wat doorgaans “downline” of “succeslijn” wordt genoemd.
Het belangrijkste in netwerkmarketing is dat er persoonlijk contact wordt gemaakt: van persoon tot persoon.
Contact tussen mensen die wat willen vertellen over de producten/diensten die ze gebruiken en waar ze baat bij hebben. En waar verteld wordt over de zakelijke mogelijkheden door het opbouwen van een eigen netwerk.
Zoals nu duidelijk is: Netwerkmarketing is een business waar het draait om mensen en waarin persoonlijk contact essentieel is.
--------------------------------------------------------------------------------
Hoelang bestaat het concept “netwerkmarketing” al?
Hoewel het feitelijk onmogelijk is om een exacte datum vast te stellen, is het idee van distribueren van goederen of diensten via een netwerkorganisatie, waarin gebruik wordt gemaakt van onafhankelijke mensen die vanuit huis werken al meer dan 65 jaar bekend.
Wat werkelijk het gehele concept in een stroomversnelling heeft gezet, is de introductie van de computer. De computer maakt het voor bedrijven mogelijk om de mensen die hun producten representeren, te lokaliseren. Ook was het mogelijk geworden om de doorstroming van goederen naar de distributeurs in kaart te brengen, om er zo zeker van te zijn dat iedereen uit de organisatie zijn deel van de reusachtige winsten, die door zaken doen via netwerkmarketing gegenereerd worden, ook daadwerkelijk krijgt.
Na de gigantische groei van netwerkmarketing in Noord-Amerika, waar het concept is geboren, is het de afgelopen decennia overgewaaid naar andere delen van de wereld. Alhoewel er wereldwijd vele netwerkmarketing bedrijven zijn, zijn er slechts enkele die doordringen naar de top, en die geizen worden als de leidende en toonaangevende netwerkmarketing bedrijven. Dit zijn de bedrijven die organisatorisch hun zaken goed op orde hebben en die wereldwijd hun distributeurs goede ondersteuning kunnen bieden. Die ze ten allen tijde kunnen voorzien van superieure producten/diensten en, misschien nog het belangrijkste, het enthousiasme in het veld hoog kunnen houden door het vlot (op tijd) uitbetalen van de verdiende commissies.
Voor diegenen die al geruime tijd in deze industrie meedraaien en genieten van een levensstijl die hiermee gepaard gaat, komt deze ontwikkeling, het volwassen worden van de industrie, niet als een verassing. Het komt ook zeker niet als een verassing voor diegenen, die de wereldwijde “tijdloze potentie zonder grenzen” van netwerkmarketing zien en begrijpen.
--------------------------------------------------------------------------------
Is netwerkmarketing een piramidespel?
Netwerkmarketing heeft zich in de afgelopen tientallen jaren al mogen bewijzen als een perfecte en legitieme manier van zaken doen. Net zoals iedere conventionele vorm van zaken doen. In beide gevallen worden producten en diensten geproduceerd, aangeboden, verkocht en geconsumeerd. In netwerkmarketing worden er commissies betaald voor de omzetten die, zowel door de distributeur als door zijn/haar netwerk, behaald worden. Deze commissies worden betaald door het bedrijf dat de producten of diensten levert.
In het kort is netwerkmarketing allen maar een andere benadering van een “vrije handelsmarkt”. Piramidespelen, zoals kettingbrieven en geldspelen, zijn niet gebaseerd op traditionele waarden en principes van de markt, omdat er kortweg geen producten/diensten worden aangeboden. Een piramidespel kunt u zien zoals het spel “balletje-balletje”. Alhoewel men laat overkomen als of er producten verplaatst worden van de procent naar de consument, is het allemaal een illusie. Vaak gebruiken de initiatiefnemers van een piramidespel de zakelijke (netwerk)structuur van netwerkmarketing, en wordt er geld verdient door het aanbrengen van nieuwe deelnemers, die alleen geld in dienen te leggen.
Voor een ieder die wat geld verdient aan de top van zo’n piramide, zijn er honderden mensen die alleen entreegelden betalen, en hiermee zowel hun geld als hun kostbare tijd verliezen. In netwerkmarketing zijn alle mensen, door de gehele organisatorische structuur, winnaars. Dit komt ten eerste omdat iedereen rechtstreeks zaken doet met het bedrijf, ten tweede omdat iedereen zich volop bezighoudt met de presentatie en verkoop van de producten en zo voor omzet zorgt en ten derde omdat iedereen dezelfde kansen heeft om de top te bereiken.
Binnen netwerkmarketing is er, blijvend, voldoende ruimte aan de top voor een ieder die de ambitie en het verlangen heeft een grote organisatie op te zetten met de nodige omzet.
DIRECT MARKETING/NETWERKMARKETING SNELST GROEIENDE MARKT TER WERELD
Eind November 2002 vond in het gebouw van de Wirtschaftskammer in Wenen een bijeenkomst plaats. Deze stond in het kader van “10 jahre Direktvertrieb(Netwerkmarketing) Austria”.
In het kort enkele belangrijke details van deze bijeenkomst. (De vermelde gegevens zijn gebaseerd op de cijfers van PriceWaterhouseCoopers)
Direktvertrieb/Netwerkmarketing/M.L.M./Direct selling:
De snelst groeiende markt ter wereld.
Meeste netwerkers wereldwijd bevinden zich in Japan, gevolgd door U.S.A. en op de 3e plaats Duitsland.
Totale jaarlijkse omzet wereldwijd iets meer dan $ 100.000.000.000,=.
Wereldwijd zijn 40.000.000 mensen actief in deze sector.
Integratie per land: 7% van alle Amerikanen verdienen aan deze branche, 1% van alle Europeanen.
Grootste toekomstige groei zal in Europa plaatsvinden.
Belangrijk kenmerk: Het biedt iedereen de kans met minimale investeringen en in een relatief korte periode een miljoenen bedrijf op te richten.
Het biedt iedereen de kans op eenvoudige wijze lucratieve bijverdiensten te creëren.
De enige producten die binnen netwerkmarketing stagneren zijn zeer dure consumptiegoederen vanaf € 2.000,=.
Grootste groeiproces in deze branche bevindt zich in het aanbieden van goederen.
Vele landen in Europa houden zich steeds intensiever bezig binnen de sector van Netwerkmarketing.
Er vinden steeds meer onderzoeken en studies plaats met positieve resultaten. En in meerdere landen in Europa is het een geaccepteerd vak aan universiteiten.
Vragen en antwoorden over Netwerkmarketing.
Wat is “netwerkmarketing” precies en hoe werkt het?
Bestaan er nog andere termen die hetzelfde betekenen als netwerkmarketing?
Hoelang bestaat het concept “netwerkmarketing” al?
Is netwerkmarketing een piramidespel?
Hoe begin ik met netwerkmarketing?
Hoe vindt ik het netwerkmarketing bedrijf dat bij mij past?
Waarop dient men bij de keuze van het juiste bedrijf te letten.
Wie gaat mij helpen in deze business?
Hoeveel geld kan ik gaan verdienen in netwerkmarketing?
--------------------------------------------------------------------------------
Wat is “netwerkmarketing” precies en hoe werkt het?
De manier waarop dit marketingconcept is gebaseerd, zit in de benaming verborgen. Het is een marketingmethode die gevormd wordt door een netwerk, een team.
Een team van mensen als totale organisatie, ontworpen om goederen en diensten te verplaatsen van de producent naar de consument. Het opzetten van zo’n team, en het verplaatsen van goederen of diensten, gebeurt door persoonlijk contact, het zogenaamde netwerken.
Winst en commissie mogelijkheden dienen, voor een ieder die participeert binnen zo’n netwerk, gelijk te zijn. In een conventionele verkoopsituatie verzetten maar een paar verkoopmedewerkers de gehele dag veel werk. Vergeleken met de winsten die door het bedrijf worden gemaakt krijgen de medewerkers, ter compensatie hiervoor, meestal niet erg goed betaald. Binnen netwerkmarketing zijn heel veel mensen betrokken bij de distributie van producten en zorgt het team als geheel voor gigantische omzetten. Als gevolg hiervan heeft een ieder, elke keer wanneer er iets ingekocht wordt bij het bedrijf en eventueel iedere keer bij verkoop, heel wat minder te doen. Iedereen doet maar een klein beetje, maar samen vormt het een groot geheel.
Bedrijven die zich bezighouden met netwerkmarketing maken het mogelijk om meer geld over te houden voor de mensen die het “in het veld” verzetten. Dit komt omdat het proces van de marketing methode zo efficiënt is door de mond tot mond reclame en er nagenoeg geen kosten worden gemaakt.
Bedrijven die zaken doen gebaseerd op netwerkmarketing zijn in staat om een aantal extreem hoge zakelijke uitgaven te vermijden. Bij netwerkmarketing is het wel nodig om op de traditionele wijze afzetgebieden op te zetten en te onderhouden. Echter, doordat in de eerste instantie met eigen gebruik en in tweede instantie door mond tot mond reclame de omzet wordt gerealiseerd, zijn (inter)nationale advertentiecampagnes niet nodig.
Er hoeven, omdat de mensen in de organisaties opereren als een leger van onafhankelijke ondernemers, geen goed betaalde managers onderhouden te worden. In netwerkmarketing wordt het werk door iedereen gedaan. Ook worden de producten door iedereen gebruikt, gepromoot en verkocht, uit enthousiasme en omdat de mensen die het werk verrichten goed worden beloond voor hun inzet.
Die relatief hoge beloning komt voort uit het feit dat het bedrijf kosten uitspaart, zoals eerder aangegeven. Omdat de “onafhankelijke” zakenpartners voor zichzelf werken, hebben zij de vrijheid om te werken waar en wanner zij willen. Vandaar dat deze industrie vaak als parttime werk wordt aangeprezen.
--------------------------------------------------------------------------------
Bestaan er nog andere termen die hetzelfde betekenen als netwerkmarketing?
Alhoewel netwerkmarketing op dit moment in Europa nog de meest gebruikte is en gezien wordt als een zeer respectabele en efficiënte manier van zaken doen, zijn er verschillende andere termen die u hier en daar kunt tegenkomen en die praktisch hetzelfde betekenen.
Termen die overigens in Amerika vaker worden gebruikt dan in Europa. Zo kennen we de term “multi level marketing” ook wel MLM genoemd. Ook worden wel eens de term “referentie marketing”, “het opbouwen van een bedrijf vanuit huis” of progressieve marketing” gebruikt.
Wij gebruiken liever de term “teammarketing”. Bij elke benaming is het basisconcept hetzelfde. Het betekent eenvoudigweg: het product zelf gebruiken, promoten en als gevolg daarvan ontstaat verkoop(of u nu wilt of niet).
Met andere woorden: het in de markt zetten van een product of dienst. Dit wordt gedaan via een organisatie waarin iedereen aan elkaar gekoppeld is, een gevolg van mond tot mond reclame door iedereen binnen het netwerk. Deze onafhankelijke mensen, de zakenpartners(distributeurs) die hun zaken eenvoudig kunnen regelen vanuit huis, gebruiken de producten/diensten zelf, laten de anderen de producten/diensten zien of uitproberen en genieten daarmee van een ruime winstmarge, welke groeit naarmate het klantenbestand groter wordt.
Iedereen die zich aansluit bij het netwerk krijgt dezelfde kansen om hun eigen netwerk op te bouwen. Een ieder leert zijn/haar eigen mensen hun eigen distributie netwerk te bouwen, wat doorgaans “downline” of “succeslijn” wordt genoemd.
Het belangrijkste in netwerkmarketing is dat er persoonlijk contact wordt gemaakt: van persoon tot persoon.
Contact tussen mensen die wat willen vertellen over de producten/diensten die ze gebruiken en waar ze baat bij hebben. En waar verteld wordt over de zakelijke mogelijkheden door het opbouwen van een eigen netwerk.
Zoals nu duidelijk is: Netwerkmarketing is een business waar het draait om mensen en waarin persoonlijk contact essentieel is.
--------------------------------------------------------------------------------
Hoelang bestaat het concept “netwerkmarketing” al?
Hoewel het feitelijk onmogelijk is om een exacte datum vast te stellen, is het idee van distribueren van goederen of diensten via een netwerkorganisatie, waarin gebruik wordt gemaakt van onafhankelijke mensen die vanuit huis werken al meer dan 65 jaar bekend.
Wat werkelijk het gehele concept in een stroomversnelling heeft gezet, is de introductie van de computer. De computer maakt het voor bedrijven mogelijk om de mensen die hun producten representeren, te lokaliseren. Ook was het mogelijk geworden om de doorstroming van goederen naar de distributeurs in kaart te brengen, om er zo zeker van te zijn dat iedereen uit de organisatie zijn deel van de reusachtige winsten, die door zaken doen via netwerkmarketing gegenereerd worden, ook daadwerkelijk krijgt.
Na de gigantische groei van netwerkmarketing in Noord-Amerika, waar het concept is geboren, is het de afgelopen decennia overgewaaid naar andere delen van de wereld. Alhoewel er wereldwijd vele netwerkmarketing bedrijven zijn, zijn er slechts enkele die doordringen naar de top, en die geizen worden als de leidende en toonaangevende netwerkmarketing bedrijven. Dit zijn de bedrijven die organisatorisch hun zaken goed op orde hebben en die wereldwijd hun distributeurs goede ondersteuning kunnen bieden. Die ze ten allen tijde kunnen voorzien van superieure producten/diensten en, misschien nog het belangrijkste, het enthousiasme in het veld hoog kunnen houden door het vlot (op tijd) uitbetalen van de verdiende commissies.
Voor diegenen die al geruime tijd in deze industrie meedraaien en genieten van een levensstijl die hiermee gepaard gaat, komt deze ontwikkeling, het volwassen worden van de industrie, niet als een verassing. Het komt ook zeker niet als een verassing voor diegenen, die de wereldwijde “tijdloze potentie zonder grenzen” van netwerkmarketing zien en begrijpen.
--------------------------------------------------------------------------------
Is netwerkmarketing een piramidespel?
Netwerkmarketing heeft zich in de afgelopen tientallen jaren al mogen bewijzen als een perfecte en legitieme manier van zaken doen. Net zoals iedere conventionele vorm van zaken doen. In beide gevallen worden producten en diensten geproduceerd, aangeboden, verkocht en geconsumeerd. In netwerkmarketing worden er commissies betaald voor de omzetten die, zowel door de distributeur als door zijn/haar netwerk, behaald worden. Deze commissies worden betaald door het bedrijf dat de producten of diensten levert.
In het kort is netwerkmarketing allen maar een andere benadering van een “vrije handelsmarkt”. Piramidespelen, zoals kettingbrieven en geldspelen, zijn niet gebaseerd op traditionele waarden en principes van de markt, omdat er kortweg geen producten/diensten worden aangeboden. Een piramidespel kunt u zien zoals het spel “balletje-balletje”. Alhoewel men laat overkomen als of er producten verplaatst worden van de procent naar de consument, is het allemaal een illusie. Vaak gebruiken de initiatiefnemers van een piramidespel de zakelijke (netwerk)structuur van netwerkmarketing, en wordt er geld verdient door het aanbrengen van nieuwe deelnemers, die alleen geld in dienen te leggen.
Voor een ieder die wat geld verdient aan de top van zo’n piramide, zijn er honderden mensen die alleen entreegelden betalen, en hiermee zowel hun geld als hun kostbare tijd verliezen. In netwerkmarketing zijn alle mensen, door de gehele organisatorische structuur, winnaars. Dit komt ten eerste omdat iedereen rechtstreeks zaken doet met het bedrijf, ten tweede omdat iedereen zich volop bezighoudt met de presentatie en verkoop van de producten en zo voor omzet zorgt en ten derde omdat iedereen dezelfde kansen heeft om de top te bereiken.
Binnen netwerkmarketing is er, blijvend, voldoende ruimte aan de top voor een ieder die de ambitie en het verlangen heeft een grote organisatie op te zetten met de nodige omzet.
Re: voer voor de anti's.....veel plezier!
Bericht aan Dries de Wit, die het nodig vindt de domme discussie over MLM weer nieuw leven in te blazen.
Allereerst: de anti's, of tegenstanders, zoals ze hier worden genoemd komen doorgaans met deugdelijke argumenten aanzetten, waar de voorstanders van dit systeem met loze beloftes een weerwoord menen te hebben.
Ik heb het vaak genoeg van nabij meegemaakt, dat mensen enthousiast aan hun nieuwe job begonnen, maar eenmaal binnen, moesten constateren dat het systeem van MLM zo rot is als een mispel. Bedreigingen, intimidaties, twee collega's (die echt niet op hun mondje gevallen zijn), hebben het allemaal meegemaakt.
Ze werden onder druk gezet om bepaalde targets te halen, wanneer ze binnen een maand niet een bepaalde omzet haalden, werden ze uit de organisatie gegooid, en waren ze hun trainingsgeld simpelweg KWIJT.
Voorstanders geloven van dit verhaal niets, want het haalt hun mooie praatjes onderuit.
En zo blijven we maar heen en weer praten over hoe geweldig het systeem zou zijn, of hoe rot het systeem zou zijn. Wie heeft er gelijk? De voorstander die zich betrapt voelt? Of degene die met redelijke argumenten de lulkoek van de voorstanders probeert te weerleggen.
Kom me niet aanzetten met het geleuter, dat ik het zelf eens moet ervaren, en anders mijn mond moet houden. Die prietpraat lees ik hier echter al veel te veel.
Ga toch eens een reguliere baan zoeken, waarbij je trot kan zijn op jezelf. En laat anderen met rust.
Allereerst: de anti's, of tegenstanders, zoals ze hier worden genoemd komen doorgaans met deugdelijke argumenten aanzetten, waar de voorstanders van dit systeem met loze beloftes een weerwoord menen te hebben.
Ik heb het vaak genoeg van nabij meegemaakt, dat mensen enthousiast aan hun nieuwe job begonnen, maar eenmaal binnen, moesten constateren dat het systeem van MLM zo rot is als een mispel. Bedreigingen, intimidaties, twee collega's (die echt niet op hun mondje gevallen zijn), hebben het allemaal meegemaakt.
Ze werden onder druk gezet om bepaalde targets te halen, wanneer ze binnen een maand niet een bepaalde omzet haalden, werden ze uit de organisatie gegooid, en waren ze hun trainingsgeld simpelweg KWIJT.
Voorstanders geloven van dit verhaal niets, want het haalt hun mooie praatjes onderuit.
En zo blijven we maar heen en weer praten over hoe geweldig het systeem zou zijn, of hoe rot het systeem zou zijn. Wie heeft er gelijk? De voorstander die zich betrapt voelt? Of degene die met redelijke argumenten de lulkoek van de voorstanders probeert te weerleggen.
Kom me niet aanzetten met het geleuter, dat ik het zelf eens moet ervaren, en anders mijn mond moet houden. Die prietpraat lees ik hier echter al veel te veel.
Ga toch eens een reguliere baan zoeken, waarbij je trot kan zijn op jezelf. En laat anderen met rust.
Re: voer voor de anti's.....veel plezier!
Hier wordt weer eens bewezen dat Multi Level Marketing gebaseerd is op leugen en bedrog, het hele verhaal klopt voor geen meter.
Grappig om te lezen hoe Direct Sales op één hoop wordt gegooid met Multi Level Marketing. Doet een boer die zijn verbouwde groente aan huis verkoopt aan Multi Level Marketing? Gooi drugsverkoop op dezelfde hoop en je komt op een nog meer indrukwekkende wereldwijde omzet dat nu al vermeld wordt in het verhaal van Dries de Wit.
Multi Level Marketing (MLM) middels een voorbeeld in het kort uitgelegd: Produkt met marktwaarde van bijvoorbeeld EUR 20,00 wordt verkocht voor een prijs van bijvoorbeel EUR 100,00. Het verschil van EUR 80,00 wordt volgens de principe van een pyramidespel verdeeld over het netwerk (downline).
Om het netwerk uit te breiden wordt meestal gebruik gemaakt van relaties in de sociale sfeer (familie, collega's, vrienden, medestudenten, etc.). Wanneer deze sociale relatie niet slaagt als succesvol MLM´er is een verbroken of beschadigde relatie meestal het gevolg. De MLM'ers in de top van de pyramide verdienen over het algemeen (zeer) goed. Naarmate de MLM'er lager in de pyramide (downline) zit worden de verdiensten steeds lager. De MLM'ers aan de onderkant van de pyramide (de grootste groep) verliezen alleen maar geld aan hun MLM aktiviteiten
Grappig om te lezen hoe Direct Sales op één hoop wordt gegooid met Multi Level Marketing. Doet een boer die zijn verbouwde groente aan huis verkoopt aan Multi Level Marketing? Gooi drugsverkoop op dezelfde hoop en je komt op een nog meer indrukwekkende wereldwijde omzet dat nu al vermeld wordt in het verhaal van Dries de Wit.
Multi Level Marketing (MLM) middels een voorbeeld in het kort uitgelegd: Produkt met marktwaarde van bijvoorbeeld EUR 20,00 wordt verkocht voor een prijs van bijvoorbeel EUR 100,00. Het verschil van EUR 80,00 wordt volgens de principe van een pyramidespel verdeeld over het netwerk (downline).
Om het netwerk uit te breiden wordt meestal gebruik gemaakt van relaties in de sociale sfeer (familie, collega's, vrienden, medestudenten, etc.). Wanneer deze sociale relatie niet slaagt als succesvol MLM´er is een verbroken of beschadigde relatie meestal het gevolg. De MLM'ers in de top van de pyramide verdienen over het algemeen (zeer) goed. Naarmate de MLM'er lager in de pyramide (downline) zit worden de verdiensten steeds lager. De MLM'ers aan de onderkant van de pyramide (de grootste groep) verliezen alleen maar geld aan hun MLM aktiviteiten
Re: voer voor de anti's.....veel plezier!
Bla, bla, bla...zielige verhaaltjes.Ze werden onder druk gezet om bepaalde targets te halen, wanneer ze binnen een maand niet een bepaalde omzet haalden, werden ze uit de organisatie gegooid, en waren ze hun trainingsgeld simpelweg KWIJT
En? Hebben er nog vriendjes van je zelfmoord gepleegd?
Hoeveel zijn er failliet gegaan?
Uit de org. gegooid? Whahahaha...kan alleen als ze niet eerlijk werken.
Zegt meer over die vriendjes van je, dan over MLM.
Re: voer voor de anti's.....veel plezier!
Domme Mr. Gun
Met zo'n nickname moet je wel agressief zijn. Jij wil zeker dat ik met argumenten kom he? Vergeet het maar, die zijn hier de afgelopen tijd voldoende gegeven, en even hard weer neergehaald door domme mensen die beweren WEL succesvol te zijn.
Wat een ***.koek allemaal. Ik zie aan mijn collega's dat ze eronderdoor gegaan zijn, hun sociale leven is momenteel nul komma nul.
Ik zie het bij mij op het werk weer iemand proberen. In de koffiepauzes, in de lunchpauzes loopt hij als een hondje achter iedereen aan. Zo erg zelfs, dat het hem een berisping heeft gekost, en het dringende, zeer dringende advies zijn aktiviteiten buiten de normale werksfeer te houden.
Het gaat hier om die louche handel in catalogi: Fisher Kings.
Mr. Gun, jij bent een van de mensen, met wie een doelmatig gesprek zinloos is, daarom zal ik op jouw reactie op deze bijdrage ook niet reageren. Snap je nu nog steeds niet dat iemand die zich inlaat met MLM nou niet tot de populairste bevolkingsgroep behoort?
*** maar raak wanneer je wil. Jij gelooft mij immers ook niet.
Met zo'n nickname moet je wel agressief zijn. Jij wil zeker dat ik met argumenten kom he? Vergeet het maar, die zijn hier de afgelopen tijd voldoende gegeven, en even hard weer neergehaald door domme mensen die beweren WEL succesvol te zijn.
Wat een ***.koek allemaal. Ik zie aan mijn collega's dat ze eronderdoor gegaan zijn, hun sociale leven is momenteel nul komma nul.
Ik zie het bij mij op het werk weer iemand proberen. In de koffiepauzes, in de lunchpauzes loopt hij als een hondje achter iedereen aan. Zo erg zelfs, dat het hem een berisping heeft gekost, en het dringende, zeer dringende advies zijn aktiviteiten buiten de normale werksfeer te houden.
Het gaat hier om die louche handel in catalogi: Fisher Kings.
Mr. Gun, jij bent een van de mensen, met wie een doelmatig gesprek zinloos is, daarom zal ik op jouw reactie op deze bijdrage ook niet reageren. Snap je nu nog steeds niet dat iemand die zich inlaat met MLM nou niet tot de populairste bevolkingsgroep behoort?
*** maar raak wanneer je wil. Jij gelooft mij immers ook niet.
Re: voer voor de anti's.....veel plezier!
Whahahahaha, wat een stelletje watjes. Druiloren zijn het!Ik zie aan mijn collega's dat ze eronderdoor gegaan zijn, hun sociale leven is momenteel nul komma nul.
Alle centjes weg???? Whahahahaha....ei*kels.
Kan iemand mij uitleggen wat mlm is. ik zit n.l. zelf in hyip.
Beleggen met torenhoge winsten. MET risico, maar dat neem ik. Ben ik gewend.
Ik ben niet zo'n slapdas die nix durft te ondernemen in het leven. Die collegaatjes van jou ook niet, want bij een beetje zijwind flikkeren ze plat op straat.
Trieste lui .............
Re: voer voor de anti's.....veel plezier!
Om die ene gast bij te vallen, die het hier tegen jou op durft te nemen:
Hyip is gewoon een variant op het snel rijk willen worden. Torenhoge winsten worden je beloofd van wel 10 tot 40 procent. En weer geldt: misschien kan het werken voor een enkeling, die er niet om maalt zijn vrienden en familie te verliezen, maar zodra er meer mensen aan deel gaan nemen, wordt de winst per persoon (zo die winst ooit komt, voorbeeld: die teakhout plantages, die niet meer bleken te zijn dan een waardeloze rimboe) wel erg magertjes.
Ja, ik weet wat hyip is, heb er de afgelopen jaren veel over gelzen, genoeg om mijn zuurverdiende euro's niet in te willen steken.
Hyip? Je bent een beetje hyper, zou ik eerder zeggen. Voor mij is er misschien qua opzet van het systeem verschil met MLM, beide zijn echter gewoon ordinaire oplichterij.
Hyip is gewoon een variant op het snel rijk willen worden. Torenhoge winsten worden je beloofd van wel 10 tot 40 procent. En weer geldt: misschien kan het werken voor een enkeling, die er niet om maalt zijn vrienden en familie te verliezen, maar zodra er meer mensen aan deel gaan nemen, wordt de winst per persoon (zo die winst ooit komt, voorbeeld: die teakhout plantages, die niet meer bleken te zijn dan een waardeloze rimboe) wel erg magertjes.
Ja, ik weet wat hyip is, heb er de afgelopen jaren veel over gelzen, genoeg om mijn zuurverdiende euro's niet in te willen steken.
Hyip? Je bent een beetje hyper, zou ik eerder zeggen. Voor mij is er misschien qua opzet van het systeem verschil met MLM, beide zijn echter gewoon ordinaire oplichterij.
Re: voer voor de anti's.....veel plezier!
Familie? vrienden? ik luis niemand erin. Ik doe het alleen. Alles lekker voor mneigen