LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag aan ervaren MLM'ers
Vraag aan ervaren MLM'ers
Ik heb een vraagje: wanneer ik zeg dat ik wel geinteresseerd ben in MLM dan wordt ik vaak doorverwezen naar een "zakenpartner". Ik ga daar niet op in omdat ik contact wil met degene die ik benaderd heb. Dan de afspraak, dit gebeurt vaak in een fastfood-restaurant, een a-lacarte restaurant of ander etablishement. Waarom nooit bij de mensen thuis durven zij zichn niet bloot te geven omdat zij 'nog' niets hebben bereikt in de MLM-business?
Laatste vraag: waarom zijn die meetings in grote zalen wat meer op een kerkdienst lijkt dan op een training? Zo kunje toch geen mensen begeleiden? Wil je goed getraind worden dan moet dat in een kleinere groep gebeuren omdat er dan meer aasndacht is van de deelnemers.
Graag jullie antwoorden op mijn vragen[/b]
Laatste vraag: waarom zijn die meetings in grote zalen wat meer op een kerkdienst lijkt dan op een training? Zo kunje toch geen mensen begeleiden? Wil je goed getraind worden dan moet dat in een kleinere groep gebeuren omdat er dan meer aasndacht is van de deelnemers.
Graag jullie antwoorden op mijn vragen[/b]
Re: Vraag aan ervaren MLM'ers
Je kunt worden doorverwezen naar een zakenpartner om de eenvoudige reden dat de persoon die je benadert hebt te ver van je af woont. Dat is niet bevordelijk voor JOUW of ZIJN/HAAR succes.Ik heb een vraagje: wanneer ik zeg dat ik wel geinteresseerd ben in MLM dan wordt ik vaak doorverwezen naar een "zakenpartner". Ik ga daar niet op in omdat ik contact wil met degene die ik benaderd heb. Dan de afspraak, dit gebeurt vaak in een fastfood-restaurant, een a-lacarte restaurant of ander etablishement. Waarom nooit bij de mensen thuis durven zij zichn niet bloot te geven omdat zij 'nog' niets hebben bereikt in de MLM-business?
Het gebeurt niet bij je thuis omdat dat een hele onrustige omgeving is. Vaak staat de tv aan of lopen er kinderen te schreeuwen. Als je door een consultant uitgenodigd wordt voor een presentatie in een fastfood restaurant zou ik er niet op in gaan; die consultant weet niet hoe het moet.
De presentatie is in grotere zalen omdat je dan kunt zien dat er een doorsnee van alle lagen van de bevolking naar toe komt en dat het dus niet enkel uit 'gladde jongens in glimmende pakken' is waarvoor dit geschikt is, maar ook voor fabrieksarbeiders en bijvoorbeeld huisvrouwen.Laatste vraag: waarom zijn die meetings in grote zalen wat meer op een kerkdienst lijkt dan op een training? Zo kunje toch geen mensen begeleiden? Wil je goed getraind worden dan moet dat in een kleinere groep gebeuren omdat er dan meer aasndacht is van de deelnemers.
Deze presentaties zijn overigens GEEN trainingen en de trainingen dienen (als het goed gedaan wordt) ook individueel of in kleine groepen gedaan worden.
[/quote]
Dank je voor je antwoorden. Ben nu wat wijzer geworden. Nog een vraag: hoe hoog mogen de investeringskosten zijn voor deelname? Ik neem aan dat je een inventaris moet hebben als je artikelen wil verkopen.
Van welk MLM-systeem maak je zelf deel uit?
Van welk MLM-systeem maak je zelf deel uit?
De investering moet niet al te hoog zijn (boven de 500 euro is voor mij al teveel). Een redelijke investering is echter geen probleem omdat dat ervoor zorgt dat je goed nadenkt voor je ermee begint en dat is belangrijk voor zowel het team als jezelf. Belangrijker is echter hoe lang het duurt voor je je investering terug verdient en nog belangrijker; hoe snel je er een leuke verdienste mee realiseert.
Ikzelf zou geen investering in producten doen, want dan loop je het risico dat het bedrijf het MLM concept misbruikt om de producten aan de consultanten te verkopen, omdat ze aan de gewone consument niet te slijten zijn. Maar sommigen denken daar anders over. Wel is het van belang dat de producten of diensten die je verkoopt ook daadwerkelijkdoor de consument gewenst zijn.
Ik ben overigens Euphony consultant. De investering daar is 350 Euro met een jaarlijkse hernieuwing van 250 Euro.
Ikzelf zou geen investering in producten doen, want dan loop je het risico dat het bedrijf het MLM concept misbruikt om de producten aan de consultanten te verkopen, omdat ze aan de gewone consument niet te slijten zijn. Maar sommigen denken daar anders over. Wel is het van belang dat de producten of diensten die je verkoopt ook daadwerkelijkdoor de consument gewenst zijn.
Ik ben overigens Euphony consultant. De investering daar is 350 Euro met een jaarlijkse hernieuwing van 250 Euro.
Logisch, want zo is niemand juridisch aanspreekbaar als het mis gaat. Je weet immers niet met wie je hebt gesproken, met wie je afspraken hebt gemaakt en wie je het een en ander beloofd heeft.Ik heb een vraagje: wanneer ik zeg dat ik wel geinteresseerd ben in MLM dan wordt ik vaak doorverwezen naar een "zakenpartner".
Mensen zijn in een vreemde situatie vatbaarder voor mooie praatjes. De omgeving is onbekend en in een van te voren besproken omgeving kan men de situatie zo aanpassen dat het allemaal geweldig lijkt.Waarom nooit bij de mensen thuis durven zij zichn niet bloot te geven omdat zij 'nog' niets hebben bereikt in de MLM-business?
Typische vorm van sociale druk. Zodra mensen zien dat anderen in zee gaan met het spel, dan zullen ze extra vertrouwen krijgen. De redenatie luidt: "Zoveel mensen kunnen het toch niet mis hebben?" In werkelijkheid zitten er een aantal mensen in de zaal die bij het complot horen. Zij zullen enthousiast meegaan en een sfeer creëeren waarin iedereen gaat denken dat het wel goed zit.Laatste vraag: waarom zijn die meetings in grote zalen wat meer op een kerkdienst lijkt dan op een training?
MLM en andere pyriamidespelen is oplichting. Wanneer het spel net begint en je de eerste bent kom je aan de top en kan je wellicht iets verdienen. Veelal kom je echter midden in het spel binnen. Binnengehaald door iemand die veel hoger zit in de top. Het is net als in het echte leven: aan de top zit je goed, daaronder ben je de klos.
Waarom?
Hoewel ik me nooit zo bezig heb gehouden met het psychologische aspect denk ik dat hij een behoorlijk eind in de goede richting zit. Er speelt een belangrijk stuk manipulatie mee.
Hoewel ik me nooit zo bezig heb gehouden met het psychologische aspect denk ik dat hij een behoorlijk eind in de goede richting zit. Er speelt een belangrijk stuk manipulatie mee.
Dit kan nog een leuke discussie worden. Vertel Keesjan, wat is je eigen ervaring met MLM? Ik ben een en al oor! Student26 Vertel ook je verhaal eens. Ben benieuwd.
Gast hoe lang ben je al bezig met MLM en hoeveel mensen zitten er in je downline? Krijg je maandelijks hetzelfde bedrag of is het ene maand meer of minder? Hoe werkt dat?
Gast hoe lang ben je al bezig met MLM en hoeveel mensen zitten er in je downline? Krijg je maandelijks hetzelfde bedrag of is het ene maand meer of minder? Hoe werkt dat?
Psychologische druk, me hoela. Ik wil helemaal geen mensen in mijn team die 'overgehaald' zijn. Toch komen de tegenstanders van MLM altijd weer met dat argument.
Daar is een hele simpele verklaring voor: Ze kijken naar mensen met geen enkel benul van relatiemarketing (want dat is MLM!!)
Het gekke is dat als je iemand 'overhaald', je enkel de groei van je eigen organisatie dwars zit, want zo iemand gaat 'bewijzen' dat JIJ toch uiteindelijk ongelijk had.
Nee, iemand moet hetzelf willen en (en dit geloven de tegenstanders toch niet) ik heb zelf mensen de deur gewezen, juist omdat ze dachten dat het erom ging mensen over te halen.
Ikzelf heb ruim 100 distributeurs in mijn team, had geen enkele ervaring in dit vak (maar wel ruim in het 'normale' bedrijfsleven) en zie mijn inkomen dagelijks stijgen. Ik vind dit vak vele malen leuker als een 'normale' baan, omdat je:
#Beloont word naar inzet en prestatie
#Je zelf je tijden in kan delen
#Je merkt dat je zelf een vele malen positievere persoon word
#Je merkt dat de mensen in je team dezelfde ontwikkeling doormaken
Dat laatste is beslist niet iets 'sekte'achtigs; ook mijn vrienden die niets met mijn MLM gebeuren te maken hebben valt op dat ik mij positief ontwikkel.
Als mensen MLM gaan behandelen alsof het het belangrijkste in hun leven is, zijn ze fout bezig. Maar he, je kent ongetwijfeld mensen met een reguliere baan die op die manier bezig zijn.
En je hebt volkomen gelijk als je zegt dat het een leuke discussie kan worden: Ik lig regelmatig in een deuk om de 'goed geinformeerde' onzin die hier soms neergekalkt word over MLM. Gek, hoe sommige mensen zich druk kunnen maken om iedereen te 'beschermen' tegen MLM terwijl die 'slachtoffers' daar zelf voor kiezen en de 'beschermengeltjes' ondertussen de echt hulpbehoevenden in de maatschappij links laten liggen.
Daar is een hele simpele verklaring voor: Ze kijken naar mensen met geen enkel benul van relatiemarketing (want dat is MLM!!)
Het gekke is dat als je iemand 'overhaald', je enkel de groei van je eigen organisatie dwars zit, want zo iemand gaat 'bewijzen' dat JIJ toch uiteindelijk ongelijk had.
Nee, iemand moet hetzelf willen en (en dit geloven de tegenstanders toch niet) ik heb zelf mensen de deur gewezen, juist omdat ze dachten dat het erom ging mensen over te halen.
Ikzelf heb ruim 100 distributeurs in mijn team, had geen enkele ervaring in dit vak (maar wel ruim in het 'normale' bedrijfsleven) en zie mijn inkomen dagelijks stijgen. Ik vind dit vak vele malen leuker als een 'normale' baan, omdat je:
#Beloont word naar inzet en prestatie
#Je zelf je tijden in kan delen
#Je merkt dat je zelf een vele malen positievere persoon word
#Je merkt dat de mensen in je team dezelfde ontwikkeling doormaken
Dat laatste is beslist niet iets 'sekte'achtigs; ook mijn vrienden die niets met mijn MLM gebeuren te maken hebben valt op dat ik mij positief ontwikkel.
Als mensen MLM gaan behandelen alsof het het belangrijkste in hun leven is, zijn ze fout bezig. Maar he, je kent ongetwijfeld mensen met een reguliere baan die op die manier bezig zijn.
En je hebt volkomen gelijk als je zegt dat het een leuke discussie kan worden: Ik lig regelmatig in een deuk om de 'goed geinformeerde' onzin die hier soms neergekalkt word over MLM. Gek, hoe sommige mensen zich druk kunnen maken om iedereen te 'beschermen' tegen MLM terwijl die 'slachtoffers' daar zelf voor kiezen en de 'beschermengeltjes' ondertussen de echt hulpbehoevenden in de maatschappij links laten liggen.
MLM bestaat in allerlei soorten en maten en er worden steeds weer varianten op verzonnen, maar de kern blijft hetzelfde. Ik ken ook varianten waarbij mensen wijs worden gemaakt dat ze bijzondere documenten kunnen kopen en fantastische winsten kunnen behalen door deze door te verkopen aan anderen. Vervolgens betaal je een bedrag per document en krijg je deze toegemaild. Waardeloze rotzooi die je nooit meer aan iemand kan verkopen (welke idioot betaalt er nu voor e-mail) en je bent je inzet kwijt.
Het lijkt te mooi om waar te zijn en het is ook niet waar wat men je voorspiegeld. Het blijft allemaal in vaagheden gehuld. Beloond naar inzet en prestatie? Yeah right. Pyramidespelen zijn zo opgezet dat de prestatie voor vele mensen niet te halen is. Positieve persoonlijkheid? Jezelf ontwikkelen? Dat zeggen alleen de mensen die sowieso niet helemaal stabiel waren en nu denken dat ze het helemaal gevonden hebben. Ik kom dat soort mensen altijd tegen in de kroeg: dronken, nooit wat bereikt in het leven maar o zoveel levenservaring en positieve ontwikkeling. Ik heb er geen boodschap aan: werken doe je voor het geld en alles eromheen is allemaal goedpraterij tegen mensen die hun geld hebben verloren.
De kern van al deze rotzooi is nog steeds: mensen laten denken dat het geweldig is, ze oplichten en achteraf zeggen "eigen schuld". En zo hypocriet als je bent zit je ook nog eens op een website waar dergelijke misstanden aan de kaak worden gesteld als je zelf eens opgelicht wordt. Hoe bestaat het!
Je schijnt niet te beseffen dat psychologische druk niet per se verwijst naar concrete en expliciete manieren van overhalen. "Het zelf willen" is het eindstation voor een reeks van "manipulaties". Of deze nu expliciet of onbewust zijn maakt niet uit. Een beetje het "I'll make you an offer you can't refuse" idee. Net doen alsof het geweldig is. Voordelen opnoemen, nadelen ontkrachten met drogredenen en vooral de mensen voorhouden dat ze (jij) er zelf beter van worden.Psychologische druk, me hoela. Ik wil helemaal geen mensen in mijn team die 'overgehaald' zijn.
[knip]
Nee, iemand moet hetzelf willen
Het lijkt te mooi om waar te zijn en het is ook niet waar wat men je voorspiegeld. Het blijft allemaal in vaagheden gehuld. Beloond naar inzet en prestatie? Yeah right. Pyramidespelen zijn zo opgezet dat de prestatie voor vele mensen niet te halen is. Positieve persoonlijkheid? Jezelf ontwikkelen? Dat zeggen alleen de mensen die sowieso niet helemaal stabiel waren en nu denken dat ze het helemaal gevonden hebben. Ik kom dat soort mensen altijd tegen in de kroeg: dronken, nooit wat bereikt in het leven maar o zoveel levenservaring en positieve ontwikkeling. Ik heb er geen boodschap aan: werken doe je voor het geld en alles eromheen is allemaal goedpraterij tegen mensen die hun geld hebben verloren.
Wat doe jij? Stellen dat je hele persoonlijkheid verandert en dat je je door MLM ontwikkelt bent. Nou sorry hoor, als je MLM voor zoiets nodig denkt te hebben dan is een echte psycholoog wellicht geen slechte keuze.Als mensen MLM gaan behandelen alsof het het belangrijkste in hun leven is, zijn ze fout bezig.
Dat is gek ja. Mensen worden dus wel degelijk genaaid en wat zeg jij dan? Dat ze er zelf voor gekozen hebben. Dat gaat er bij mij niet in.Gek, hoe sommige mensen zich druk kunnen maken om iedereen te 'beschermen' tegen MLM terwijl die 'slachtoffers' daar zelf voor kiezen en de 'beschermengeltjes' ondertussen de echt hulpbehoevenden in de maatschappij links laten liggen.
De kern van al deze rotzooi is nog steeds: mensen laten denken dat het geweldig is, ze oplichten en achteraf zeggen "eigen schuld". En zo hypocriet als je bent zit je ook nog eens op een website waar dergelijke misstanden aan de kaak worden gesteld als je zelf eens opgelicht wordt. Hoe bestaat het!
Mooi dat je er zo over denkt. Zoals ik al zei: Ik ga je dus niet overhalen. Zeker niet aangezien je kennelijk het verschil tussen pyramidespelen en MLM al niet eens kent.
Het enige verschil is dat binnen een MLM sprake is van een fysiek product of een dienst met een reele waarde. Dit doet echter weinig af aan de opzet van het systeem (en de manier waarop het geld stroomt en de uitwerking op diverse zaken), dat in de kern gewoon hetzelfde "doet" als een piramidespel in de enge zin van het woord.Zeker niet aangezien je kennelijk het verschil tussen pyramidespelen en MLM al niet eens kent.
MLM = PPS (Product-based Pyramid Scheme), zoals Jon Taylor het noemt.
En inderdaad, het lijkt alsof we weer terug bij af zijn
Ja maar let op; deze keer vragen we van het begin af aan om een schema met een rekenvoorbeeld waarbij de gemiddelde, maximale en minimale inkomsten van alle deelnemers wordt voorgerekend...En inderdaad, het lijkt alsof we weer terug bij af zijn
Hmm, meteen einde discussie dus De 1 begrijpt "het", en de ander stelt een vraag die never nooit niet beantwoord zal worden. Het was me wederom een genoegen
Zeg luister eens, Gast; sommige tegenstanders van MLM beweren dat alle MLM-ers samen gemiddeld nauwelijks inkomsten genieten en tegenover de mensen die een behoorlijk inkomen hebben een veelvoud staat van mensen die hun deelnamekosten kwijt zijn en geen verdiensten hebben, en dat dus feitelijk de deelnemers elkaar financieren. Kan jij een realistisch rekenvoorbeeld geven met een schema waaruit blijkt dat het mogelijk is dat iedereen ten minste zijn investering terugverdient en liefst nog wat meer...? Niet gemiddeld, maar in absolute getallen. Graag met reële getallen die enigzins overeen komen met de werkelijke cijfers, en met uitgesplitst de verdiensten van de MLM-ers per level?
Nee, mij haal je niet over. Evenals alle andere verstandige mensen. Er zit geen verschil tussen een pyramidespel en MLM: MLM IS een pyramidespel. Met precies dezelfde kenmerken: mooie praatjes, investeren en dan genaaid worden. Mensen die het eerste meedoen aan een cyclus halen hun geld eruit, mensen die later meedoen verliezen gegarandeerd.Mooi dat je er zo over denkt. Zoals ik al zei: Ik ga je dus niet overhalen. Zeker niet aangezien je kennelijk het verschil tussen pyramidespelen en MLM al niet eens kent.
Dat kan hij niet. Mensen onderaan de pyramide verliezen altijd. Je zal dus hooguit dat soort cijfers kunnen vinden voor mensen bovenaan.Kan jij een realistisch rekenvoorbeeld geven met een schema waaruit blijkt dat het mogelijk is dat iedereen ten minste zijn investering terugverdient en liefst nog wat meer...?
Mooi toch. Intussen ga ik gewoon door met mijn 'piramidespel', krijg ik van klanten noch consultanten in mijn team klachten en zijn jullie gelukkig met je theoretische gemekker.
Zijn er maar liefst 4 partijen gelukkig
Zijn er maar liefst 4 partijen gelukkig