LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom MLM?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Vraagje

Waarom MLM?

Ongelezen bericht door Vraagje »

Hallo,

Ik wil toch even reageren op de anti mlm-ers.

Natuurlijk ben ik het er helemaal mee eens dat het afpakken van geld pure diefstal is. Ongeveer 7 jaar terug ben ik erin gestonken. Jong en onervaren op weg naar het grote geld. Natuurlijk wil jij die grotere auto dan je buurman!

Ik herinner mij een berichtje van een advokaat in De Gelderlander die meldde:
De pyramidespelen zijn gebaseerd op het vermogen mensen te ronselen om mee te doen. Als jij als verkoper voldoende invloed hebt op je ´vrienden´, kan je er een hoop geld verdienen. Je maakt zelf die inschatting en wanneer je er achter komt dat je toch niet zo´n verkoper bent of dat jouw vrienden toch net evens anders reageren dan jij verwachtte, dan is dat natuurlijk de schuld van de mlm organisatie.

Het probleem is dat je tijdens zo´n presentatie moet gaan beslissen of jouw vrienden hiervoor te porren zijn. De ´manager´ helpt je dan wel een handje mee. Je voelt je genaaid en bedrogen, maar je hebt toch zelf die inschatting gemaakt.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb een lesje levenswijsheid gekregen voor fl. 5.900,- en ik ben daar achteraf (nu ik mijn schulden afbetaald heb) niet rouwig om. Ik heb geleerd dat aan de andere kant van de negatieve balans het positieve deze weer in evenwicht houdt.

Liefs
Vraagjes

Martin

Re: Waarom MLM?

Ongelezen bericht door Martin »

Ik ben op zoek naar reacties van mensen die mee hebben gedaan of nog doen aan het MLM marketingsysteem waarmee ANC werkt. Gaarne zowel positieve als negatieve reacties.

Bedrijven die de werving doen zijn cmi, cmi-network, img, imgnetwork, tele energie, moerstaal en soortgelijken. Vaak word er geheimzinnig gedaan door middel van bepaalde inlogcodes op internetpagina's. Gaarne zo snel mogelijk reactie.

Met vriendelijke groet,

Martin

Mario Van Mooter

Ongelezen bericht door Mario Van Mooter »

Hoi,
ik kom uit Antwerpen en ik ben taxi-chauffeur van beroep en ik wil eigenlijk niet meer voor een baas blijven werken, d.w.z. dat ik twee dingen kan kiezen. Ofwel elke dag tegen mijn zin voor een baas gaan werken ofwel zelfstandig beginnen. Maar als je geen startkapitaal hebt en dan gaan lenen is ook al zo riskant en ook geen verre oom die steenrijk is en zijn hoofd komt neer te leggen. Wat dan?
De laatste dagen, weken, maanden, jaren ben ik écht meer voorstander om voor mezelf te beginnen en ik ben een zoeker écht. Ik zoek naar een mogelijke oplossing voor mijn probleem (emen). Ik heb enkele maanden geleden zélf ontslag genomen bij een taxi-maatschappij nl. Star-taxi, gewoon omdat er niks meer te verdienen viel. In de beginne kwamen er heel veel Zaventems, maar na een tijdje kwam er geen enkele Zaventem meer uit de bus. Ik heb vaak in de firma van iemand anders zelf van paal naar paal moeten rijden om uiteindelijk nog eens een recette bij elkaar te schrapen en dan nog wel bij een werkgever, ik vind dat zoiets niet kan. Dan hoef ik niet met een dispatch samen te werken dan kan ik het evengoed zelf met een gps en overvalbeveiligd tot 95% en ik kan meer verdienen, maar zo'n wagen en alles dat met taxi te maken heeft kost natuurlijk een bom geld.
Nu gaat u zich afvragen wat dit met MLM te maken heeft, misschien niks zal u denken, maar voor mij en mijn gezin betekent vandaag de dag MLM heel veel. Ik zou niet weten hoe ik een hefboom onder mijn tijd zou kunnen steken om een betere manier van leven te genereren financieel en dan ook tegelijkertijd nog kwaltiteitstijd te steken in mijn gezin dat ook nog aan het groeien is en ik denk dat heel veel mensen op dit forum begrijpen wat ik bedoel, die voelen wat ik voel en die willen wat ik ook wil en daar gaat het hem erom, is het niet?
Wat ik hier ook kwijt wil is dit; ik ben ook een aktief lid van de christelijke gemeenschap dat was een zelfbewuste keuze die ik ooit heb gemaakt en ik wil aan God teruggeven van wat Hij ooit voor mij heeft gedaan en mijn leven heeft verschillende keren aan een zijden draadje gehangen. Drie jaar geleden heeft Hij me nog geholpen met het verijdelen van een overval in de taxi waar ik zelf bij betrokken ben geweest en zo zijn er nog tal van voorbeelden dat ik u kan aanhalen.

Ik heb deze zomer zelfs Giles Redpath in mijn taxi gehad, gaan er misschien bij enkelen een belletje rinkelen? Giles Redpath van Euphony en ik heb drie jaar aan een stuk getwijfeld en ik ben ook nog aangesloten bij het Amway-bedrijf en ik geloof in die twee concepten. Het is beide hard en gericht werken, maar de beloningen zijn dan ook wel meer dan de moeite waard. Ik ga het doen. Weet er misschien iemand een betere oplossing dan van mezelf en mijn gezin meer financiele zekerheid te bieden?

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Mario, lok jij nou alleen maar reakties uit? Of meen je wat je schrijft?

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

Multi Level Marketing wordt wel eens vergeleken met in Nederland verboden piramidespelen. In een uitspraak van de Hoge Raad in februari 2005, met betrekking tot illegale piramidesystemen, werd het volgende daarover gezegd:

"Naast het piramidespel zoals hierboven uiteengezet, bestaan er verkoopmethoden die in bepaalde opzichten gelijkenis vertonen met piramidespelen. Deze verkoopmethoden zijn bekend onder de naam "multilevel marketing" of "netwerk marketing". Deze verkoopmethoden of vorm van marketing vallen niet onder de definitie van het begrip piramidespel en zijn derhalve niet verboden onder het regime van de Wet op de kansspelen. Bij deze vorm van marketing verwerft de koper van een product het recht om zelf ook bepaalde producten te verkopen waarmee hij een bonus, een provisie of een percentage van de omzet kan verwerven. Hetzelfde geldt voor de opvolgende kopers. Qua structuur vertoont multilevel marketing gelijkenis met een piramidespel. Het doel van deze vorm van marketing is echter wezenlijk anders dan het doel van een piramidespel. Multilevel marketing is een verkoopmethode. Een te verwerven voordeel in de vorm van een bonus, provisie of omzetpercentage dient om de verkoop van de betreffende producten te bevorderen en vormt derhalve onderdeel van het verkoopsysteem.

Bij multilevel marketing is geen sprake van het betalen van een bepaald bedrag uitsluitend teneinde het recht tot deelname aan een organisatie of het recht tot het werven van nieuwe deelnemers/kopers te verkrijgen, maar staat de verkoop van producten centraal. De deelnemer koopt producten in voor een reële prijs, teneinde ze met winst te verkopen. In tegenstelling tot bij een piramidespel is er sprake van koop in de zin van artikel 7:1 BW. De afnemer betaalt niet voor deelname, maar voor het product. De afnemers die geen producten willen of kunnen verkopen worden derhalve niet benadeeld.

Gezien het bovenstaande is er geen reden multilevel marketing te verbieden zolang het gebruikt wordt als een methode om producten te verkopen."

Met andere woorden: het verschil tussen een illegaal piramidespel en een legale Multi-Level Marketing organisatie is het feit dat bij een piramidespel de nadruk ligt op het werven van nieuwe leden/verkopers/consultants/distributeurs. In een legaal MLM systeem, worden er commissies verdiend op de verkoop van producten of de diensten aan een eind consument. Er kan geen geld worden verdiend op alleen maar het "inschrijven" van potentiële distributeurs of consultants. Wel worden er commissies verdiend over de omzet van de aangeworven distributeurs of consultants.

Ondanks dit onderscheid bestaat toch hevige kritiek op Multi-Level Marketing. Vaak vindt werving plaats op bijeenkomsten, waarbij de deelnemer van te voren niets te horen krijgt ("ik weet wat "gaafs", kom je dan en dan naar de die en die plaats in Groningen?"). Daar wordt vaak een indruk gewekt dat met hier snel rijk mee kan worden, en dat men, mits men genoeg anderen heeft geworven, niets meer hoeft te doen. Veel deelnemers zijn hier bedrogen uitgekomen, hoewel anderen beweren dat men hiervoor wel hard moet werken en niet iedereen dit doet. Ook wordt wel eens over het hoofd gezien dat een eigen bedrijf veel verplichtingen kent en dat het vaak betekent dat er in de weekends en avonden moet worden doorgewerkt. In veel gevallen gaat men pas structurele winst maken na zes tot twaalf maanden of meer, en behalen slechts een paar geluksvogels inkomens van 3500 euro per maand of meer.

Ook worden vaak producten verkocht voor relatief hoge prijzen, of worden aan de producten (ten onrechte) geneeskundige krachten toegeschreven. Veel magneetsieraden, "helende zalfjes", potentiepillen en andere dubieuze producten in deze categorie worden via MLM verkocht. Soms worden distributeurs bovendien verplicht om betaalde cursussen van het moederbedrijf te volgen, of moeten ze zeer veel goederen inkopen waarvan het zeer onzeker is of ze ze wel kwijt kunnen.

Ten slotte bestaat het risico voor de distributeur dat hij zijn vrienden en kennissen kwijtraakt omdat zij zijn verkooppraat beu worden. Veel MLM-ondernemingen zijn dat ook meermaals geconfronteerd met rechtzaken.

In het geval van ACN is er in enkele landen (o.a. Australië, Finland en België) reeds (gerechtelijk) aangetoond dat het om piramide-achtige constructies gaat en zijn er restricties opgelegd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/MLM

AlexVB

Ongelezen bericht door AlexVB »

Vergeet dan ook niet ff door te verwijzen naar deze link:

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=AR8424

Hierin staat precies verteld wat een piramidespel is!

Avé

Gesloten