Quote:
@Ray
Tja, dat krijg je ervan als je en passant voorbij komt en denkt iets belangrijks te moeten melden. Dan zit je er al gauw naast.
U leert ook gedachten te lezen bij uw netwerkbedrijfje? Waaruit denkt u te kunnen concluderen dat ik gedacht zou hebben iets belangrijks te moeten melden? En hoe kan ik er naast zitten als ik dat helemaal nooit gedacht heb?
Ik heb niets belangrijkers willen melden dan dat deze discussie zinloos is voor passanten, zoals ik. Voorstanders van het MLM-concept vinden binnen deze discussie volop 'bewijzen' voor hun gelijk. Evenals de tegenstanders van het MLM-concept evenveel 'bewijzen' denken te vinden voor hún gelijk. Die zullen zich, iedere groep voor zich, dus alleen maar gesterkt voelen in hun gelijk. En zullen daardoor zeker niet van gedachten veranderen.
De groep toevallige passanten, waaronder ik mezelf reken, snappen niet veel van deze discussie en zullen zich ook niet aansluiten bij één van de eerder genoemde groepen. Daarvoor is de discussie te veel voor de insiders. En zijn de argumenten te vaag en onbetekenend voor de gemiddelde passant.
Wat willen de discussie-genoten hier dan wel bereiken als de drie genoemde groepen niet van hun plaats te krijgen zijn? Informatie geven? Aan wie? Aan die twee groepen die toch al weten dat zij alleen gelijk hebben? Aan die toevallige passant die er niets zinnigs uit kan halen en snel weer verder surft?
Ik zou dat graag weten. Wat wil men met deze discussie bereiken? Dit voordat we de discussie zinvol of zinloos kunnen noemen. Het aantal argumenten opgeteld bij het aantal herhalingen van argumenten is voor mij geen bewijs dat deze discussie enige zin heeft.
Hoeveel voorstanders van MLM zijn door deze discussie tegenstander geworden? En hoeveel tegenstanders van MLM zijn voorstanders geworden? En hoeveel toevallige passanten hebben zich openlijk door deze discussie vóór- of tegenstander van MLM verklaard? Of zijn er andere, meetbare resultaten?
Ik neem geen standpunt in als vóór- of tegenstander van het MLM-concept. Ik vraag me alleen af of en welk doel deze discussie heeft op een consumenten forum.