LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] En dan nu hoe het echt zit

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
betweter

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door betweter »

Oh, verontschuldig mij. Je beweert projectmanager IT te zijn. Even op jouw wijze te snel een conclusie getrokken.
Maar goed, we zijn het dus wel over eens dat je de waarheid niet durft te vertellen en je blijft antwoorden ontwijken en je in anoniemiteit verhullen!

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Oops, foutje, ik had je link niet gezien die stelt dat 50% stopt. Aangezien het hele artikel niet te downloaden is, valt niet na te gaan hoe ze tot die 50% gekomen zijn: Wat voor soort bedrijven, is het over heel Nederland gedaan, is het een steekproef of een onderzoek onder alle bedrijven, hoe staat het er op langere termijn met ze voor.
Ik denk dat je ervanuit mag gaan dat het hier een gemiddelde over alle branches betreft. Hoogstwaarschijnlijk is dit een steekproef maar zoals je weet kun je daaruit, mits genoeg onderzoeksobjecten, aan zekerheid grenzende conclusies trekken. Je laatste vraag is niet van toepassing, daar ging het niet om.
Kijk, dat zijn toch wel dingen om rekening mee te houden.
Is het aantal bakkers dat de 5 jaar niet haalt even groot als het aantal timmerbedrijven?! Zeker als je kijkt naar de IT sector, zul je zien dat dat percentage beslist NIET klopt.
Uiteraard zullen er brancheverschillen zijn, je hebt me nooit anders horen beweren.

Een plaatje dat enigszins inzicht geeft in brancheverschillen (wel slechts over 1 jaar en van 1995/1996, maar ik zei ook al enigszins):

http://www.cbs.nl/nl/publicaties/public ... 96k05a.htm

Zal ik eens de onvermijdbare maar voor iedereen toch wel duidelijke reactie eens plaatsen? Een distributeursschap binnen een MLM is iets totaal anders dan ondernemersschap. DAT is de ENIGE reden waarom het niet te vergelijken is. Waarom het dan toch steeds door MLM'ers als argument wordt aangevoerd is mij volstrekt onduidelijk. Ik ben overigens ook zeer benieuwd naar jouw bronvermelding, waar ik kan lezen dat het 95% van de ondernemingen is die na 5 jaar gestopt zijn is.

Een distributeursschap moet gewoon gewaardeerd worden als een arbeidsbetrekking. Dan valt helemaal op hoeveel mensen er na korte tijd alweer mee stoppen. En je weet zelf wel waarom ze stoppen denk ik. Niet die flauwekul van "het zijn losers" of "ze snappen het niet", maar de keiharde waarheid: er is bijna geen droog brood in te verdienen.

In dat opzicht heeft econometrist volledig gelijk met zijn statement dat de enige reden dat het nog bestaat het naieve, gehersenspoelde geloof van de hebberigen in het concept is. Niets meer en niets minder.

betweter

En wederom staat je argumentatie vol met aannames die jouw verhaal waar moeten maken. De grootste daarvan is natuurlijk dat MLM'ers zijn gebrainwashed. Ooit er bij stil gestaan dat JIJ wel eens gebrainwashed kon zijn en dat je daarom een attitidu hebt van 'wat de boer niet kent...'

student26

En wederom staat je argumentatie vol met aannames die jouw verhaal waar moeten maken.
Noem er eens een paar? En komt die bronvermelding van jou nog? Zal wel niet.
De grootste daarvan is natuurlijk dat MLM'ers zijn gebrainwashed.
Wat een foute aanname van je. Zie jij ergens staan dat MLM'ers zijn gebrainwashed dan? Nee nee, wat ik zei was dat MLM nog bestaat vanwege het geloof van de naieve, gebrainwashete hebberige figuren binnen de MLM clan.

Dat jij met je uitspraak beweert dat alle MLM'ers naief en hebberig zijn zullen ze je vast niet in dank afnemen.
Ooit er bij stil gestaan dat JIJ wel eens gebrainwashed kon zijn en dat je daarom een attitidu hebt van 'wat de boer niet kent...'
Ooit erbij stilgestaan dat mensen met het syndroom van Down misschien wel normaal zijn en de rest van de wereld afwijkend? Wat een onzinuitspraak weer. Komt ineens weer dat nonsensverhaaltje dat het om een afwijkende manier van denken gaat. Leg eens uit dan wat er dan zo anders is? En reageer nou ook eens fatsoenlijk op het hele bericht, zoals ik ook doe, en niet alleen op de laatste 3 regels. Het lijkt bijna alsof je op de rest geen degelijk weerwoord hebt.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Homo :lol:

betweter

Die bronvermelding komt inderdaad nog niet, want het staat in een gigantisch document waarin ook andere info instaat die jullie geen snars aangaat. (commerciale sensitive noemen ze dat) en ik kan het er niet in stukjes uithalen.

Gast

@ Betweter : Hou eens op joh! Je maakt de MLM business belachelijk en jezelf totaal ongeloofwaardig.

Een MLM-er

betweter

Ik kan je de betreffende pagina's overigens wel mailen als je dat wilt. Geef me maar een email adres

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Oh, verontschuldig mij. Je beweert projectmanager IT te zijn. Even op jouw wijze te snel een conclusie getrokken.
Hoe bedoel je, 'even snel' ? Ik heb al gedurende een week 8 keer meer of minder duidelijk het tegendeel laten weten, zonder dat het blijkbaar je grijze massa wist te bereiken. Hoe bedoel je, 'op mijn wijze' ? Dit was gewoon jouw inmiddels bekende eigen wijze: vanachter het bord voor je kop.
Maar goed, we zijn het dus wel over eens dat je de waarheid niet durft te vertellen en je blijft antwoorden ontwijken
Nee
en je in anoniemiteit verhullen!
Ja

student26

Die bronvermelding komt inderdaad nog niet, want het staat in een gigantisch document waarin ook andere info instaat die jullie geen snars aangaat. (commerciale sensitive noemen ze dat) en ik kan het er niet in stukjes uithalen.
WHAHAHAHA!!! Dus je haalt je objectieve informatie uit een commercieel en opgeblazen stuk dat door je eigen bedrijf wordt verstrekt? Dat had zelfs IK nog niet door!

Maarrum, even later meld je weer dat je er wel stukjes uit kunt halen dus kom maar op.

[email protected] zoals je ook al op de site had kunnen zien, en had kunnen navragen bij je goede vriend.

student26

Voor de meelezers: ik heb nog steeds niets ontvangen (hoe wonderlijk).

Gezien het gebrek aan reacties (en antwoorden) zal hier wel opgaan "another one bites the dust".

En de rust keerde weder op het forum...

joop(K)

Ongelezen bericht door joop(K) »

Beste Student26, ik vermoed dat het gisteren niet bij één pilsje is gebleven in Breda. En dat ze zich nu met glazige oogjes zitten te vergapen aan het Euro Songfestival. Misschien hebben ze zich zelfs met de staart tussen de benen verwijderd van dit forum en zijn ze, na zich moed te hebben ingedronken, op weg naar nieuwe generatie naieve medeburgers. Om daar, net als een volleerde Jehova-getuige, de zegeningen van het MLM-evangelie te prediken. U bent gewaarschuwd.

Gast

Nee de mensen met toppostities zijn op vakantie gestuurd door het mlm bedrijf waar ze mee werken :D

student26

En dat ze zich nu met glazige oogjes zitten te vergapen aan het Euro Songfestival.
Hmmm, aangezien ze zich alleen in willen laten met "winners", zijn ze dan nu misschien verhuisd naar Oekraine?

Ennum, op vakantie? Ah, dus DAAR worden al die aanmeldingsbijdragen voor gebruikt! Dat verheldert de zaak ook weer aanzienlijk... Dan dus niet verhuisd, maar op vakantie naar Oekraine ;-)

Gast

Vond je posts hier altijd wel enige waarde en inhoud hebben , nu praat je totale onzin en kan ik je niet meer serieus nemen.

Suc6 Studentje !

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

@ student26, Econometrist, Joop K en alle andere geinteresseerden: betweter heeft zijn activiteiten verplaatst naar het forum van het CWI, om daar zieltjes te winnen.
Hier op trosradar was de nederlaag namelijk al geleden.

student26

Tsja, daar zal het vast ook niet lang duren ;-)
Vond je posts hier altijd wel enige waarde en inhoud hebben , nu praat je totale onzin en kan ik je niet meer serieus nemen.
Zeker de smiley niet zien staan, dat was niet echt serieus...

En of het nou echt totale onzin is... Voor wat de aanmeldbijdrages betreft durf ik daar mijn handen niet voor in het vuur te steken.
Suc6 Studentje !
Ik ben 26 en 1 meter 83 dus "-tje" lijkt me niet echt op zijn plaats.
[/quote]

Econometrist

betweter heeft zijn activiteiten verplaatst naar het forum van het CWI, om daar zieltjes te winnen.
Toch niet het centrum voor wiskunde en informatica? Want daar kunnen ze wel rekenen => weinig potentiële slachtoffers...

Maar het lijkt er inderdaad warempel op dat de MLM-ers hier zijn afgedropen. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Eerder dat ze hardnekkiger dan Jehova's hier zouden blijven volharden tegen de stroom op te blijven zwemmen. Blijkbaar hebben ze instructies gekregen van de opperhoofden op de brainwash-sessie in Breda.
Eens kijken wat ik nu met al die vrijgekomen tijd zal gaan doen; in andere forums gaan sparren of... Het mooie weer komt er wel aan...

Je wil niet weten wie ik

Ongelezen bericht door Je wil niet weten wie ik »

nee makker, niet afgedropen, maar we gaan weer verder met netwerken.Denk je nu echt dat je gewonnen hebt ofzo?
Vergeet niet : de laatste lacht het best.Je geeft zelf al aan wat je met de vrijgekomen tijd gaat doen.
Maak ik hieruit op dat het een dagtaak van je is om iets omver probeert te halen wat niet omver valt te halen?? Zielige bezigheid, hoor.
Jij en dat studentje van 1.83ofzo, komen zichzelf nog een keer tegen.Als je echt denkt dat je mlm omver krijgt, maak je een grote denkfout. Geniet nog even van je vrije tijd.

Econometrist

Ik had ook niet verwacht dat het ooit zou stoppen. Daarvoor zijn een zot en zijn geld iets te makkelijk te scheiden. Prettig om te lezen dat HIER in ieder geval niks meer te netwerken valt.
Afgedropen dus...

Gesloten