LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laten we heel simpel beginnen zonder dat we mlm in gaan betr

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Slim

Re: laten we heel simpel beginnen zonder dat we mlm in gaan betr

Ongelezen bericht door Slim »

Oja als jij economie hebt gestudeerd zegt het mij nog niks dat je kunt netwerken of degelijk je beroep kunt uitvoeren.
Nee jij trekt volle zalen.

Herschrijf dit eens joh:
wat je me opvalt student26. Wat degelijk een feit is of je ziet in eens dat bij mlm het anders loopt dat je dacht geen reactie meer op geeft of overslaat.
Wat in godsnaam wil je hier nou zeggen? Ik heb op deze manier nogal moeite je serieus te nemen, jammer voor de MLM zaak.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

wat je me opvalt student26. Wat degelijk een feit is of je ziet in eens dat bij mlm het anders loopt dat je dacht geen reactie meer op geeft of overslaat.
Ook hier, prima, kom maar met een quote van iets wat ik ineens oversla of waar ik geen reactie meer op geef. Dan zal ik dat alsnog doen.

Mij valt juist hetzelfde bij jou en gast op. Hoe zit het bijvoorbeeld met het stukje van de ex-Euphony consultant? Hoe zit het met de redenen waarom MLM nog steeds niet voorstelt en zelfs een dalende tendens laat zien?

nieuw

Ongelezen bericht door nieuw »

Mij valt juist hetzelfde bij jou en gast op. Hoe zit het bijvoorbeeld met het stukje van de ex-Euphony consultant? Hoe zit het met de redenen waarom MLM nog steeds niet voorstelt en zelfs een dalende tendens laat zien?
Dalend tendens? je bedoelt stijgend. In bepaalde produkten kan dat juist .

kom dan met cijfers.

mijn cijfers www.dsa.org.

student26

Dalend tendens? je bedoelt stijgend. In bepaalde produkten kan dat juist . kom dan met cijfers.
http://members.lycos.nl/mlmwaarheid/lf5.htm

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

mijn cijfers www.dsa.org.
En daar staat dus niks!

Oei oei oei toch.

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Er staat een punt teveel achter. Het leuke is wel dat de site die jij gaf ontkracht wat er op DSA staat: getallen op DSA zijn slechts een fractie van de totale markt. MLM is zo klein dat het geen ruk voorstelt.

nieuw

http://members.lycos.nl/mlmwaarheid/lf5.htm

een pagina die gemaakt is door iemand die eenmalig op een presentatie is geweest,daarbij zijn EIGEN conclusies trekt zonder ervaring.

overigens student26 en sommige anderen heb je hier bijna al je antwoorden gekopieerd. Ben je je eigenwebsite aan het promoten?
lijkt er bijna op en je bezoek is erg hoog van iemand die dezelfde e-mail adres heeft als jij.Valt me tegen dat je geen eigen mening hebt met een studie in economie ,maar nogmaals je hebt geen ervaring met mlm.

Dat valt me tegen en erger nog je neemt dat wel klakkeloos aan??
overigens ben ik ook geen voorstander van sommige mlm-ers wat die roepen ,maar op deze websites staan dingen die vooral bij slechte of oudbestaande systemen (wel degelijk aangepast) voorkomen en vergeleken wordt met nieuwe bedrijven. Heelveel berkeningen en opmerkingen zijn compleet niet juist in het praktijk.

nogmaals daarvan je geen kaas van gegeten. Als je succes in je leven wilt maar je vooral de meningen van anderen luisteren die er geen ervaring mee hebben.

overigens slim wat heb je in de 5 jaar gedaan bij herbalife??
beschrijf me dat eens beter.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Grappig. KeesJan heeft duidelijk opgelet op wat student doet:
De site dsa was bedoeld om het argument te ontkrachten dat MLM krimpend is. Dat doet die site en meteen pakt KeesJan het volgende argument: het is zo klein dat het niks voorsteld. Ontkrachten we die bewering, dan kun je er donder opzeggen dat meteen 'bewezen' gaat worden dat de tegenstanders gelijk hebben door er het volgende argument bij te halen. Dat gaat zo een tijdje door tot ze over een week of drie weer aankomen met het argument dat MLM krimpend is.
Moeten we je nou echt serieus nemen?!

Tot nu toe een aantal van de argumenten:
Mlm producten zijn niet goedkoper (35 euro voor onbeperkt bellen naar vaste nummers: Ontkracht)
Ik kan het beter bij de groothandel halen (dat de groothandel niet aan particulieren verkoopt wordt maar vergeten: ontkracht)
MLM is krimpend (dsa: ontkracht)
Er treed marktverzadiging op (vertel dat aan T2: ontkracht)
De man aan de top verdient het meest (ontkracht al hebben een aantal tegenstanders dat nog niet door)
MLM is een illegaal piramidespel (ontkracht: sleep ons maar voor de rechter)
Er is geen enkel groot bedrijf te vinden dat met MLM in zee gaat (Numico, Nuon, Orange, Tiscali, etc.: ontkracht)
Zonder teambouw kun je niks verdienen (Euphony: met maximaal 20 klanten heb je je geld al terug: ontkracht)

Keesjan, Student26, slim en econometrist hebben verstand van zaken;ontkracht

student26

@ nieuw:
een pagina die gemaakt is door iemand die eenmalig op een presentatie is geweest,daarbij zijn EIGEN conclusies trekt zonder ervaring.
Zoals je op de website kunt lezen, ben ik inderdaad naar een presentatie geweest. Daar is mijn interesse in het onderwerp ontstaan en daarna ben ik op Internet gaan zoeken. Daar vond ik echter met name informatie in het Engels. Omdat ik weet dat er veel mensen zijn die moeite hebben met de Engelse taal, heb ik deze site gemaakt.

Wat op de pagina aan bod komt valt uiteen in 3 zaken:

1. Mijn eigen ervaringen en conclusies na de presentatie en na bestudering van veel informatie op Internet en gesprekken met mensen in mijn directe omgeving die ervaring hebben met MLM.

2. De definiering van Productgebaseerde Piramidesystemen, gebaseerd op het onderzoek/rapport van Jon Taylor.

3. Een aantal aantoonbare leugens en onwaarheden die regelmatig door pro-MLM'ers worden aangevoerd.

Mijn eigen ervaringen zijn uiteraard aan subjectiviteit onderhevig. Dat kan en zal ik niet ontkennen. Het zijn echter wel de ervaringen die een enorme groep mensen met MLM hebben.

Het onderzoek van Taylor is een praktijkonderzoek van meerdere jaren. De conclusies die hij trekt zijn voor iedereen te volgen aan de hand van het rapport dat hij geschreven heeft, vandaar dat ook dit rapport te downloaden is van mijn website. Imho kan men er gerust van uitgaan dat dit rapport zo objectief mogelijk is opgesteld en derhalve bijzonder waardevol is voor de diverse partijen.

De leugens en waarheden komen regelmatig aan bod bij presentaties en op websites van voorstanders. Dat wil echter niet zeggen dat deze voor alle MLM's en/of voor alle presentatoren gelden. Zie je hier echter een uitspraak staan die je bekend voorkomt, dan mag gesteld worden dat deze uitspraak zeer discutabel is.

Op basis van dit geheel trek ik mijn eigen conclusies en dit vermeld ik er ook duidelijk bij. Ik begrijp daarom niet wat voor jou nu eigenlijk het probleem is.
Ben je je eigenwebsite aan het promoten?
Het zal mij worst zijn hoeveel bezoekers ik op mijn website krijg. Ik kijk daar zelden of nooit naar. Ik heb ook al meerdere malen hier aangegeven dat het me niet interesseert omdat ik er geen geld mee verdien of iets dergelijks. Ik heb in deze thread een aantal keer naar een specifieke pagina verwezen omdat de berekeningen inclusief bronvermeldingen daar staan zodat ik ze niet hier allemaal hoef te vermelden. Daar staat al wat ik wil zeggen en dat bespaart mij de tijd en de moeite van het hier nogmaals alles intikken.
je bezoek is erg hoog van iemand die dezelfde e-mail adres heeft als jij
Nee van iemand met dezelfde provider als ik, namelijk XS4All. De basis van je conclusie is dus fout, je conclusie echter is per ongeluk goed. Dat ben ik inderdaad zelf geweest omdat het voor mij sneller werkt via Internet Explorer dan via Frontpage Express waarmee ik die pagina's gemaakt heb. Ik snap dan ook niet wat je met deze uitspraak wil zeggen.
Valt me tegen dat je geen eigen mening hebt met een studie in economie
Mijn eigen mening is op de pagina te lezen dus ook deze uitspraak raakt kant noch wal.
maar nogmaals je hebt geen ervaring met mlm.
En dus mag en kan ik er niets over zeggen. En dus kun jij ook geen uitspraken doen over andere manieren van verkopen en distribueren. En dus kunnen wij allebei niets zeggen over de vertragingen van de NS. En dus kan de politiek geen beslissingen nemen die landelijke gevolgen hebben. Er zijn ook nog andere manieren om aan informatie te komen hoor, een inside perspectief is daarbij niet per se nodig.
Dat valt me tegen en erger nog je neemt dat wel klakkeloos aan??
Neen. Maar op het moment dat men zaken degelijk onderbouwd met theorie en praktijk en dat op een betere manier doet dan de voorstanders dan ben ik wel eerder geneigd om na wat eigen denkwerk en redeneren tot bepaalde conclusies te komen.
maar op deze websites staan dingen die vooral bij slechte of oudbestaande systemen (wel degelijk aangepast) voorkomen en vergeleken wordt met nieuwe bedrijven.
Uiteraard, dat staat er dan ook steeds bij. En dat heb ik hierboven ook al toegelicht.
Heelveel berkeningen en opmerkingen zijn compleet niet juist in het praktijk
Geef maar voorbeelden.
nogmaals daarvan je geen kaas van gegeten. Als je succes in je leven wilt maar je vooral de meningen van anderen luisteren die er geen ervaring mee hebben.
Jij doet hier verkeerde aannames, dus pas maar op dat gast je niet aanvalt.

student26

@ gast:
Grappig. KeesJan heeft duidelijk opgelet op wat student doet:
De site dsa was bedoeld om het argument te ontkrachten dat MLM krimpend is. Dat doet die site en meteen pakt KeesJan het volgende argument: het is zo klein dat het niks voorsteld.
Degene die hier niet oplet ben jij en ik zal je laten zien waarom dat zo is:
MLM is krimpend (dsa: ontkracht)
Kijk eens goed naar de tabellen en grafieken op de DSA site. Voor welk gebied zijn die geldig? Juist, de VS. Het plaatje dat ik echter op mijn website heb staan is GLOBAL, wereldwijd. In de VS is er kennelijk een groei te zien, maar wereldwijd gezien is het terug aan het lopen.

Ten tweede vertellen de cijfers van DSA maar het halve verhaal. Ook dat zal ik je aantonen:

Er zijn 2 groeicijfers, namelijk die van MLM en die van het totaal aan retail-verkopen. Aangezien de groei van de totale retail-verkopen hoger is dan die van MLM, kun je de conclusie trekken dat:

het aandeel van MLM in het totaal afneemt.

Dus jouw stelling is bij deze bewezen onwaar.
Mlm producten zijn niet goedkoper (35 euro voor onbeperkt bellen naar vaste nummers: Ontkracht)
Deze is wel erg flauw. Hier heb je natuurlijk wat aan als je een bepaald belgedrag vertoont. Dat geldt voor bijna alle abonnementen en er zullen dus gevallen zijn waarbij de concurrent gewoon goedkoper is. Zie ook vergelijkingen op www.bellen.com. Ontkracht.
Ik kan het beter bij de groothandel halen (dat de groothandel niet aan particulieren verkoopt wordt maar vergeten: ontkracht)
Aangezien je graag vergelijkingen met het buitenland maakt: wat dacht je bijvoorbeeld van Wal-Mart, die haar eigen producten tegen extreem lage prijzen in haar eigen winkels verkoopt? In principe komt dit neer op kopen van de producent, dus zelfs zonder groothandel. We hebben het nu neem ik aan niet meer over telefoonabo's, lijkt me lastig inkopen bij een groothandel. Heb je wel eens prijzen van MLM's vergeleken met concurrerende producten? Op een enkel product na zal bijna alles goedkoper te krijgen zijn. Ontkracht.
Er treed marktverzadiging op (vertel dat aan T2: ontkracht)
Er is sprake van 2 soorten verzadiging: product/dienst en verkopers.

Producten en diensten lopen op tegen een marktaandeel. De gehele markt wordt bediend (verzadiging) en de koek wordt door de spelers verdeeld (in feite natuurlijk door de consument). Je kunt dan gaan rommelen om je deel te vergroten maar de verzadiging is er. Dit is de reden dat er prijzenoorlogen en reclame-offensieven starten.

Bij MLM's heb je dan nog verkopers-verzadiging. Het aantal verkopers in een bepaald gebied is aan grenzen gebonden. Komen er nog meer in dat gebied, dan is het voor heb bijzonder lastig nog meer verkopers en klanten te vinden en/of om winst te genereren. Hierbij speelt gepercipieerde verzadiging een grote rol: op het moment dat "men" het gevoel heeft dat er al veel verkopers zijn, zal de waarde van een distributeursschap minder worden.

Ontkracht.
De man aan de top verdient het meest (ontkracht al hebben een aantal tegenstanders dat nog niet door)
Deze wordt niet door alle tegenstanders naar voren gebracht, voor zover ik mij kan herinneren in ieder geval niet door mij. Hoe je het ook wendt of keert, over het geheel genomen zal de man aan de top hoogstwaarschijnlijk het meest verdienen of de grootste kans hebben op de grootste verdiensten. Daarnaast zal hij ook gemiddeld meer verdienen dan iemand aan de bodem.

Half-ontkracht afhankelijk van de precieze stelling.
MLM is een illegaal piramidespel (ontkracht: sleep ons maar voor de rechter)
Neen. MLM is een piramidesysteem. Dus NIET illegaal volgens de wetgever en in de meeste gevallen ook geen spel. Maar wel een piramidesysteem dat qua uitwerking, geldstroom, enz. dezelfde eigenschappen en consequenties vertoont als een illegaal piramidespel.

Ontkracht.
Er is geen enkel groot bedrijf te vinden dat met MLM in zee gaat (Numico, Nuon, Orange, Tiscali, etc.: ontkracht)
Deze ben ik nu eens wel met je eens. Dit is dan ook geen uitspraak van mij. Het enige dat nog discutabel is, is de mate waarin.
Zonder teambouw kun je niks verdienen (Euphony: met maximaal 20 klanten heb je je geld al terug: ontkracht)
Ook dit heb ik hier nog nooit gelezen. De stelling die wel aan bod is gekomen is dat het aanzienlijk moeilijker is om echt goed te verdienen zonder de opbouw van een team. En als je geen team opbouwt heb je geen recht op diverse bonussen die je inkomen aanzienlijk verhogen.
Keesjan, Student26, slim en econometrist hebben verstand van zaken;ontkracht
Whahahahaha ja hoor :) Deze stelling is zo krakkemikkig dat ik hem niet eens hoef te ontkrachtigen.

Keesjan

Ik blijf het jammer vinden dat sommige mensen hier argumenten denken te ontkrachten door op de man te spelen. Zo is de kwestie illegaal vs legaal al vaak besproken. Geloof me, je kan met legale middelen iemand goed naaien. Kijk maar eens naar de recente gebeurtenissen met dat beleggingsschandaal. Even een goede disclaimer in je advertentie (ala "ja, maar je deed het toch zelf") was voor de rechter genoeg om het legaal te verklaren. Ondertussen zitten slachtoffers met bizarre schulden. MLM legaal? Ja. Maar daar gaat het niet om. Mensen worden genaaid. Daar gaat het om.

Het argument "buitenland" is ook al vele malen genoemd. We wonen hier in Nederland en we praten over mogelijkheden in Nederland. Voorstanders hebben nog altijd geen Nederlands bedrijf kunnen laten zien die in zee is gegaan met MLM. Zolang dat nog niet is gebeurd is mijn hypothese: "MLM is niet erkend en gewaardeerd in Nederland."

Ik moet zeggen dat ik de eerste keer niet eens door had dat de genoemde "MLMwaarheid" website van Student was. Hij haalt echter wel een aantal crusiale punten aan. Er staan tenminste cijfers en een vergelijking. Verder haalt hij een aantal belangrijke kritische vragen aan die werkelijk crusiaal zijn voor de werking van MLM. Namelijk de vraag of mensen afstand kunnen en willen doen van hun manier van kopen. Het antwoord is NEE. Mensen staan kleine veranderingen toe, mits ze door middel van informatie, cijfers en evidentie overtuigd kunnen worden. Onbeperkt bellen voor een bepaald bedrag boeit me niet. Zelfs onbeperkt gratis bellen zou me niet boeien. Het gaat om de voorwaarden, niet om reclamepraat. Dan nog de kwestie dat MLM DE formule zou zijn voor de toekomst: ik heb hierboven al gesteld dat de manier waarop MLM handelt zwaar verouderd is. De tijd dat je als verkoper met te weinig informatie bij de klant kon komen is voorbij. Op het moment dat zo'n verkoper iets aan mij verteld vraag ik meteen naar de voorwaarden, cijfers en specificaties. In 9 van de 10 gevallen ontpopt de aanbieding zich als een te dure variant op meer van hetzelfde.

Het argument van de zogenaamde "praktijkervaring" is al ontkracht. Boven het feit dat de meesten dat hier wel degelijk hebben is de beschikbare informatie al voldoende evidentie dat het gebakken lucht is: er is geen adequate informatie beschikbaar. Ik hoef mijn handen niet in de praktijk te branden om toch te weten dat vuur heet is.

Gast

Wat is dat eigenlijk mlm en kun je daar veel mee verdienen ?

Arie.

Gast

@ Keesjan : Mag ik vragen wat je in het dagelijks leven doet ?

Keesjan

Die informatie lijkt me niet echt relevant voor deze discussie.

nieuw

student26

de andere thread was afgesloten,

jij draait overal om heen om je Theoretische mening gelijk te stellen

ik gaf een VOORBEELD. Dat zijn niet de cijfers in werkelijkheid. Ook zal je met werkelijke cijfers werken van een bedrijf ,dan zijn de kosten per klant die binnen gehaald wordt bij een GOED mlm bedrijf altijd LAGER!
Ik sprak over voorinvesteringen waarom een mlm bedrijf OP LANGE TERMIJN kan winnen. Ik gaf aan hoe een voorinvestering werkte verschil met een conventionele bedrijf.

En wat geef jij als antwoord:Ja over zo'n kleine detail discusieren we niet.
Dit is van een belangrijkste punten bij een mlm bedrijf met een conevntionele bedrijf ,waarom mlm beter kan werken.

jij komt met allerlei andere verhalen er omheen,waar ik niet over sprak
die zaken ken ik ook wel over budget etc Dan blijft het altijd voor een conventionele bedrijf een voorinvestering!!!!

wil je mij vertellen dat een bedrijf ook nog precies weet wanneer voor 100.000 euro reclame gemaakt wordt dat er zoveel klanten binnen komen of blijven (hebben we niet over image reclame)

Daar heeft een mlm niets van te doen.Zij betalen pas ECHT wanneer daadwerkelijk een klant omzet maakt!! niks meer of minder!!

Begrijpt je het nog niet!!!

ik heb niet over klanten behouden,image etc

en als je met andere kosten wilt komen Ja die hebben we ook bij mlm
ik heb hier over een HEEL belangrijk punt .

komt niet dat euphony reclame langs de weg maakt. dan doen ze het nog goedkoper.

ik heb over mlm in het algemeen

Misschien moet ik je het uitleggen met voorbeeld van tele 2 met telemarketing.

Keesjan

Dat zijn niet de cijfers in werkelijkheid.
Waarom begin je niet eerst met het geven van de werkelijke cijfers?

Overigens zag ik dat je in de andere topic aangaf geen problemen te hebben met de stelling: "MLM is een systeem met een pyramidevorm". Blij dat dat eindelijk eens wordt toegegeven. Dan het tweede deel. Bij MLM moet je investeren. Je kan winnen of verliezen. Dat is een gok, dus een kansspel.

student26

de andere thread was afgesloten,
Heb ik gezien. Ik denk dat het te maken heeft met de titel van die thread. De discussie die er nu speelde had daar niets meer mee te maken.
jij draait overal om heen om je Theoretische mening gelijk te stellen
Totaal niet. Mijn mening is met name gebaseerd op praktijkgevallen. Naast het feit dat MLM in de praktijk vaak problemen geeft is het ook al mogelijk om de theorie achter MLM (want ook DAARachter schuilt een theorie!) te ontkrachten. Jouw mening is niet meer op de praktijk gebaseerd dan de mijne.
ik gaf een VOORBEELD. Dat zijn niet de cijfers in werkelijkheid. Ook zal je met werkelijke cijfers werken van een bedrijf ,dan zijn de kosten per klant die binnen gehaald wordt bij een GOED mlm bedrijf altijd LAGER!
Dit is theorie. Kom nu maar met de praktijkcijfers die deze aanname ondersteunen want ik geloof je theorie niet. Weet je wat met name de moeilijkheid is bij dit punt? Het feit dat een groot deel van de kosten door de distributeurs gemaakt worden en door jou volledig buiten beschouwing worden gelaten. Deze kosten zou je eigenlijk ook nog mee moeten tellen! Al met al denk ik dat voor de meest efficiente MLM ondernemingen de kosten per klant zo'n beetje hetzelfde zijn als bij conventionele ondernemingen (let op: ik zei ik DENK). Dit leidt ik af uit de prijsstelling van deze ondernemingen en het (beperkte) inzicht dat ik heb in de kostenopbouw van producten. Voor minder efficiente MLM ondernemingen liggen de kosten per klant hoger, wat zich meteen vertaalt in hogere prijzen van de producten.
Ik sprak over voorinvesteringen waarom een mlm bedrijf OP LANGE TERMIJN kan winnen
Je zegt het nu zelf al: KAN winnen. Het is zoals je daarmee zegt NIET vanzelfsprekend zo dat het kostenvoordeel dat MLM ondernemingen claimen te hebben hen in alle gevallen een voorsprong geeft.
En wat geef jij als antwoord:Ja over zo'n kleine detail discusieren we niet.
Nee, dat heb ik niet gezegd. Mijn punt was dat je niet kunt stellen dat MLM distributeurs en -ondernemingen geen uitgaven aan marketing hebben, en verder dat deze kosten samenhangen met de uitbetalingen in de vorm van commissies en bonussen. Jij probeert aan te tonen dat een appel zonder klokhuis anders is als een appel met een klokhuis. Dat lijkt me een nogal zinloze logica.
wil je mij vertellen dat een bedrijf ook nog precies weet wanneer voor 100.000 euro reclame gemaakt wordt dat er zoveel klanten binnen komen of blijven
Nee. Sterker nog, ik zei juist dat je dat NIET kunt.
Daar heeft een mlm niets van te doen.Zij betalen pas ECHT wanneer daadwerkelijk een klant omzet maakt!! niks meer of minder!!
Nee, zij betalen de commissies pas op het moment dat er een klant is. Deze klant hoeft nog niet eens omzet te maken (aanbrengpremie).
komt niet dat euphony reclame langs de weg maakt. dan doen ze het nog goedkoper.
Ik snap heel deze zin niet, maar ik hoop NIET dat je bedoelt dat Euphony goedkoper borden langs de weg kan zetten.

nieuw

Waarom begin je niet eerst met het geven van de werkelijke cijfers?

Overigens zag ik dat je in de andere topic aangaf geen problemen te hebben met de stelling: "MLM is een systeem met een pyramidevorm". Blij dat dat eindelijk eens wordt toegegeven. Dan het tweede deel. Bij MLM moet je investeren. Je kan winnen of verliezen. Dat is een gok, dus een kansspel.

ik heb het over voorinvesteringen ,Daar heeft cijfers niets van te doen
dus wie wel of niet moet voorinvesteren.

Toch prachtig dat een piramidevorm is. Geen spel
investeren in je eigen bedrijf en?Hoofdkantoor regelt al je faciliteiten
MLM kun je altijd winnen! Afhankelijk van je zelf.

om een spel te winnen is niet afhankelijk van je.

student26

MLM is geen piramidespel, daar kan ik wel mee leven. Maar het is wel een distributiemethode die dezelfde uitwerking heeft als een piramidespel.

Keesjan, je zegt dat er sprake is van een gok. Dat ben ik niet helemaal met je eens. Bij een gok heb je geen enkele invloed op de uitkomst. Bij MLM heb je die wel, zij het in minimale mate (je kunt bijvoorbeeld zeker de uitkomst "geen winst" bereiken, door simpelweg niets te doen).

@ NIEUW:

Ik had nog wat vragen aan je gesteld, remember:

- Leg uit wat je bedoelt met de uitspraak dat Amway op een verouderde manier werkt.

- Heeft KPN (en anderen) klanten? Zo ja, wat is het verschil dan met Euphony en waarom is dit een voordeel voor Euphony?

- Hoeveel procent van de omzet spendeert Belgacom volgens jou aan reclame?

- Op welke universiteiten wordt MLM gedoceerd?

- Waarom zijn vermeende positieve kritieken van Willem Verbeke een bewijs voor de goede werking van MLM, maar zijn de negatieve kritieken van vele andere professoren en onderzoekers niet waardevol?

nieuw

[quote]Nee, zij betalen de commissies pas op het moment dat er een klant is. Deze klant hoeft nog niet eens omzet te maken (aanbrengpremie[/quote

beetje flauw.overigens geldt dan eerder bij conventionele bedrijven dat gebeurt/

9van de 10 klanten maken wel die omzet in de praktijk.
zoals bijvoorbeeld bij Eurphony. De klant is omgezet. Bellen!
einde van de maand krijgen ze pas een rekening!
Dan pas kan een klant een ervaring geven wat die werkelijk bespaart heeft etc

Dat voorbeeld van je heeft nog niks mee te maken want dat blijft dan het zelfde als bij conventionele bedrijven. Die moeten dan ook omzet maken.:)

alleen betaalt mlm pas wanneer de klant werkelijk binnen is
conventionele bedrijven hebben al zoveel voorinvesteringen gedaan met reclame wanneer nog steeds geen enkel klant binnen is.

voorbeeldje telemarketing voor tele2
telemarketing bedrijven zit de hele dag mensen te bellen om klanten binnen te halen voor tele 2. Dat moet allemaal betaalt worden zonder dat er maar een klant binnen is. Overigens in het praktijk is het gemiddelde van een callcenter werknemer zeer laag wat die per dag binnen haalt. Dat moet wel betaalt worden als die nou 5 of 3 klanten per dag binnenhaalt. MLM bedrijf betaalt wanneer daawerkelijk 3 zijn niks meer of minder /

Gesloten