LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mensen als u graag een mening wilt horen.Zoek andere bronnen

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
prof

Mensen als u graag een mening wilt horen.Zoek andere bronnen

Ongelezen bericht door prof »

mensen,als u graag een mening wilt horen dan raad ik
deze site van radar zeker NIET aan.

Negatief of positief.het maakt niet uit.

Er zitten hier alleen mensen die graag hun tijd willen verdoen met
het plaatsen van berichten die tot geen enkele relatie staan met mlm.

ga je informeren met boeken/magazines etc

succes

Pino

Re: Mensen als u graag een mening wilt horen.Zoek andere bronnen

Ongelezen bericht door Pino »

Ik zou het u juist wel aanraden, maar zie het als een mening. Informeer u zo breed mogelijk, en houdt rekening met wat Prof zei: al die boeken en magazines geschreven door en over MLMers, dat zijn ook maar meningen.

Lees veel meningen (zowel voor als tegen) en bekijk voor je zelf welke je geloofd.

Dit forum gaat niet over MLM in het algemeen, maar over organisaties die iets aanbieden wat ze MLM noemen, maar volgens anderen juist piramidespelen zijn.

Kijk goed waaraan je gaat verdienen, door zelf producten te verkopen (bv. Tupperware) of doordat mensen 7 lagen onder jou producten verkopen! En ten slotte: teken nooit op een of andere 'haleluja, wat zijn wij geweldig'-bijeenkomst maar slaap er een paar nachtjes over, en praat er over met mensen die je vertrouwd en onafhankelijk zijn.
Succes

Info

Re: Mensen als u graag een mening wilt horen.Zoek andere bronnen

Ongelezen bericht door Info »

Alhoewel het erg akelig is je eigen post te quoten, heb ik geen zin het hele verhaal nog een keer uit te typen. Dit ter aanvulling van de post van Pino, waar ik mij geheel bij aansluit.

Dat was mij nou ook al opgevallen, er wordt maar HEEL weinig inhoudelijk gereageerd door de aanwezige MLMers...Verder dan het 'je moet er geschikt voor zijn en jij bent dat niet'-argument komen ze vaak niet.

Het is ook niet zo dat ik per definitie anti-mlm ben. Dat kan ook niet want het heeft zich in een enkel geval wel degelijk bewezen ( Tupperware, anyone ?). Het gaat mij echter om alle beunhazen, zakkenvullers en oplichters die het MLM systeem aanwenden om piramidespelen verder voort te zetten. De twee lijken namelijk nogal op elkaar en kunnen door het naieve oog ook makkelijk door elkaar gehaald worden. En dan kan er misbruik gemaakt worden van mensen en daar houd ik niet zo van.

Ik denk dat het belangrijk is dat, als mensen er over denken in te stappen in een MLMorganisatie, zij zichzelf een aantal vragen stellen, te weten:

1. Wat is dit voor bedrijf ? Is dit bedrijf zo gerenomeerd als zij zelf zeggen, of is er meer aan de hand ? Doe hier research naar.

2. Verdien ik mijn geld aan de producten of aan het aanmelden van nieuwe mensen ?

3. Hoe is de verdeling van opbrengsten georganiseerd ? Laat hier zoveel mogelijk berekeningen op los en ga uit van ´worst case scenario´s. Laat je niet om de tuin leiden door voorgerekende getallen.

4. Is dit bedrijf aangesloten bij de VDV ? Of hanteert dit bedrijf een eigen een gedragscode ?

5. Wat is het product dat ik moet gaan verkopen ? Is het een ´wondermiddel´ of is het een degelijk product ? Betrek hierover zoveel mogelijk info van ECHTE onafhankelijke bronnen. Neem alle info vanuit het bedrijf met een korrel zout en kijk kritisch naar het product. Zou je dit product zelf kopen ? Kijk ook kritisch naar de bronnen van aangeleverde info. Pas op dat het geen persbericht of sponsermededeling betreft.

6. Laat je op meetings niet overbluffen en neem geen beslissing tijdens een meeting. Slaap er een nachtje over. Is het ´aanbod´ ´s ochtends nog steeds interessant ?

7. Kijk naar je initiele investering. Hoeveel is dit en in een ´worst case scenario´, hoe lang duurt het voordat ik het terug verdien ? Of verdien je niks terug als het misgaat ?

Dit is zo´n beetje wat er nu even bij me opkomt, maar het is al laat...Zou er vast nog meer kunnen bedenken, maar dat komt nog wel.
Als ik op deze manier ook maar 1 iemand heb kunnen waarschuwen, ben ik al blij.

Gesloten