LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM Jus

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Vriendeling
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2010 14:22

MLM Jus

Ongelezen bericht door Vriendeling »

Een prijzig en zogenaamd supergezond sapje, maar gewoon MLM, een Europese Primeur zelfs!

http://www.scam.com/showthread.php?t=38436

Groet,
Helmi

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik heb je net een pm gestuurd om de link naar dit bedrijf omdat die link niet in deze thread mag. Het lijkt me dat dit een MLM is die door niet MLM'ers is opgezet die totaal niet weten hoe dit werkt en waar je dus beter ver weg kan blijven. Heb even op de naam gegoogled maar kan geen link vinden maar wel behoorlijk wat MLM sites die tegen dit bedrijf waarschuwen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door antileugens »

Heb intussen de links van Helmi ontvangen.
Ik zie niet snel echte bezwaren (behalve dat ik me afvraag of de claims mbt het sapje wel terecht zijn) maar sluit me aan bij de vele sites die waarschuwen, al zou het alleen maar zijn omdat het bedrijf zich nog niet bewezen heeft. Het is namelijk absolute onzin dat je er vroeg bij moet zijn; alle grote netwerkers in de wereld zeggen hetzelfde, namelijk dat het niet nodig is vroeg in te stappen maar dat het veel belangrijker is om in een stabiel bedrijf te stappen, ofwel een bedrijf dat zich al minstens 5 jaar bewezen heeft.
En persoonlijk vind ik ook; alweer een sapje?! De gezondheids MLM's struikelen over elkaar en werken allemaal op dezelfde markt.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door antileugens »

Oorspronkelijk citaat: Het is namelijk absolute onzin dat je er vroeg bij moet zijn; alle grote netwerkers in de wereld zeggen hetzelfde, namelijk dat het niet nodig is vroeg in te stappen maar dat het veel belangrijker is om in een stabiel bedrijf te stappen, ofwel een bedrijf dat zich al minstens 5 jaar bewezen heeft.
Aangepast citaat: Het is namelijk absolute onzin dat je er vroeg bij moet zijn; alle grote netwerkers in de wereld zeggen hetzelfde, namelijk dat het niet nodig is vroeg in te stappen maar dat het veel belangrijker is om helemaal niet in een MLM bedrijf te stappen.
Met die aanpassing van een quote ben je in strijd met de forumregels wat gemeld is bij de moderator:
•Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen zijn niet toegestaan.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Citaat:
Aangepast citaat: Het is namelijk absolute onzin dat je er vroeg bij moet zijn; alle grote netwerkers in de wereld zeggen hetzelfde, namelijk dat het niet nodig is vroeg in te stappen maar dat het veel belangrijker is om helemaal niet in een MLM bedrijf te stappen
Dan is dit nu de beste MLM-Quote.

En voordat we weer gaan melden:
Het modereerbeleid is er in eerste instantie op gericht om alle berichten, onafhankelijk van de inhoud, te laten staan. Een (scherpe) discussie moedigen we alleen maar aan

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door antileugens »

Jij zult toch nooit toegeven dat je fout zit dus we laten het hier maar bij aangezien je enige doel toch maar is om te trollen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Nee mijn doel hier is mensen te waarschuwen voor MLM, er zijn al genoeg slachtoffers

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door antileugens »

En natuurlijk zonder ook maar enige onderbouwing.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Heb even op de naam gegoogled maar kan geen link vinden maar wel behoorlijk wat sites die tegen dit MLM bedrijf waarschuwen.
Laatst gewijzigd door seagoing racer2 op 05 mar 2010 19:31, 2 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door antileugens »

Maar jij hebt het over MLM in het algemeen.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Niels2010 »

antileugens schreef:Ik zie niet snel echte bezwaren (behalve dat ik me afvraag of de claims mbt het sapje wel terecht zijn) maar sluit me aan bij de vele sites die waarschuwen, al zou het alleen maar zijn omdat het bedrijf zich nog niet bewezen heeft. Het is namelijk absolute onzin dat je er vroeg bij moet zijn; alle grote netwerkers in de wereld zeggen hetzelfde, namelijk dat het niet nodig is vroeg in te stappen maar dat het veel belangrijker is om in een stabiel bedrijf te stappen, ofwel een bedrijf dat zich al minstens 5 jaar bewezen heeft.
Maar dit bedrijf heeft natuurlijk nooit een kans uit te groeien tot een stabiel bedrijf en het vijf jaar vol te houden, als er niemand instapt. Daarnaast zou je deze claim wel kunnen verdedigen vanuit je standpunt over 'alweer een sapje'. Waarschijnlijk gaat dit bedrijf het daarom (tenzij het een uitzonderlijk product levert, wat ik betwijfel) niet gek lang volhouden en zullen alleen de mensen die vroeg instappen wat verdienen. Of is dat een hele gekke gedachtengang?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door antileugens »

Nee, dat is geen gekke gedachtegang. Je zult ook zien dat echte MLM'ers pas instappen als een bedrijf minstens 5 jaar heeft meegedraait omdat het dan bewezen heeft een bestaansrecht te hebben. Want in MLM hoef je echt niet de eerste te zijn om uiteindelijk het meeste succes te hebben.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Ik kan me voorstellen dat het zo is, maar ik bedoelde eigenlijk meer of dat stukje van mij een erg gekke gedachtengang was.

Ze schijnen inderdaad niet veel ervaring te hebben met MLM, ze maken ook reclame op tv enzo. Met die claim dat je er snel bij moet zijn proberen ze waarschijnlijk in te spelen op de angst van sceptici/tegenstanders van MLM, met betrekking tot verzadiging (de eersten hebben dus de meeste kans om nog nieuwe distributeurs te vinden) en piramideachtige constructies (de bovenste hebben de grootste downline en verdienen daarom het meest).

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door antileugens »

Natuurlijk doen ze dat. Dat doen bedrijven die niet snappen hoe MLM werkt wel vaker. Je hebt helemaal gelijk en ik denk ook niet dat dit bedrijf over 5 jaar nog bestaat tenzij ze hun handelswijze aanpassen. Dus écht MLM gaan doen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Edok,
Het product doet er namelijk niet toe bij een MLM
Helemaal mee eens. Een product is geschikt voor MLM als :

* De kostprijs om het te maken product bijna nihil is.
* De uiteindelijk klant heel veel wil betalen voor dit product.

Op die manier kom je op sapjes, kuiden, zalfjes, pillen, wonderdoekjes, en wonder-schoonmaakmiddelen, etc.

Dit is allemaal nodig om de bijna eindeloze reeks aan tussenpersonen te kunnen betalen.
Laatst gewijzigd door seagoing racer2 op 17 apr 2010 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door antileugens »

Zoals we inmiddels gewend zijn van SG: Een verhaal dat volledig uit de duim gezogen is en totaal niet onderbouwd is. Sterker nog, dit:
Dit is allemaal nodig om de bijna eindeloze reeks aan tussenhandelaren te kunnen betalen.
slaat meer op de traditionele manier van marketing dan op die van MLM. Daar is er namelijk heel duidelijk een grens aan het aantal tussenpersonen. Tussenhandelaren laat alleen maar je onkunde over dit onderwerp zien.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Een tussenpersoon die geld verdient aan de verkoop van artikelen is een handelaar.

En AL: een vraagje. Waarom worden er nooit TV's, koffiezetmachines computers, wasmachines, of andere items waarvan de kostprijs redelijk bekend is aangeboden via MLM

Qonstant2
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2010 16:01

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Qonstant2 »

seagoing racer2 schreef:Een tussenpersoon die geld verdient aan de verkoop van artikelen is een handelaar.

En AL: een vraagje. Waarom worden er nooit TV's, koffiezetmachines computers, wasmachines, of andere items waarvan de kostprijs redelijk bekend is aangeboden via MLM
simpel de siemensen,hitachi's, van deze wereld laten dat gewoon niet toe.omdat ze via de reguliere kanalen alleen de verkoop plaats vind.

ik zie ze al op een avond een *** verhaaltje ophangen over een wasmachine in een huiskamer(telsell moment)

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
simpel de siemensen,hitachi's, van deze wereld laten dat gewoon niet toe.omdat ze via de reguliere kanalen alleen de verkoop plaats vind
Zelfs al neem je een merkloos apparaat, dan nog geldt hetzelfde.

Je kunt een normale koffiezetter niet verkopen voor 500 euro, tenzij je er magische krachten aan toe dicht die geen enkele ander koffiezetmachine heeft.

Dat is ieder keer wat die MLM-ers doen. Dit is ook nodig anders ziet iedereen dat het gewoon boerenbedrog is, en kunnen de marges om de vele tussenpersonen te betalen niet worden gegeneerd

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door antileugens »

Blij om te zien dat de onzinverhaaltjes gewoon doorgaan.
Een tussenpersoon is geen handelaar; dat is iemand die inkoopt en doorverkoopt
En ja, verschillende MLM bedrijven bieden in diverse landen de genoemde producten aan. Aangezien een heel aantal schakels en dure marketingmethodes uitgeschakeld worden is ook het verhaal dat de producten duurder zijn onzin.


Ach, onzin op onzin; het laat alleen maar zien dat er hier mensen rondhuppelen die niet eens de moeite nemen zich in MLM te verdiepen maar wel doen of ze verstand van zaken hebben.

Gesloten