LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM via CWI/www.werk.nl

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
L-WiN

MLM via CWI/www.werk.nl

Ongelezen bericht door L-WiN »

Sinds enige tijd sta ik ingeschreven bij het CWI en staat mijn CV ook op hun website vermeld (Ik ben op dit moment nog in het bezit van een baan, maar wil wet switchen). De enige reacties die ik tot nu toe ontvangen heb, zijn die van MLM-ers met de vraag of ik geen interesse in hun diensten/vacatures heb. NEE dus.

Ondanks mijn commerciële achtergrond op management niveau heb ik niet de behoefte om naast mijn vaste baan te gaan netwerken (dit doe ik tenslotte al 40 uur per week). Ik heb het financieel gezien nu ook goed, dus van mij hoeft die flauwekul niet.

Op mijn CV heb ik sinds kort dan ook vermeld dat ik geen prijs stel op acquisitie met betrekking tot MLM vacatures. Ik hoop dat het werkt. En voor de mensen die zich eraan storen dat je overal de vacatures tegenkomt. Gewoon negeren, net als de mailtjes die je ontvangt als werkzoekende. Je hoeft er tenslotte niet aan mee te doen.

Gast

Re: MLM via CWI/www.werk.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Je hoeft het niet alleen te vermelden want je kunt ook aanvinken dat je geen netwerk aanbiedingen wenst te ontvangen.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Het is dus al zo erg dat je kan aanvinken dat je geen netwerkaanbiedingen wil ontvangen.
Netwerkmarketing was toch geen baan, maar zelfstandig ondernemerschap?
Die "branche" is echt zo rot als een mispel.

Gast

Er worden ook geen banen aangeboden maar functies en ondernemerschap is wel een functie. Ik weet het, gelul in de ruimte zoals we gewend zijn van s26, maar het is een bewezen feit omdat IK het geloof. Hahaha

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Er worden ook geen banen aangeboden maar functies en ondernemerschap is wel een functie. Ik weet het, gelul in de ruimte zoals we gewend zijn van s26, maar het is een bewezen feit omdat IK het geloof.
De argumenten zijn weer op.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Er worden ook geen banen aangeboden maar functies en ondernemerschap is wel een functie.
Het ging erom dat mensen die hun cv plaatsen ineens worden gebeld door "netwerkmarketeers".
Deze mense zitten niet te wahcten op dergelijke oplichters, ze willen een baan met zekerheid, maar jullie zien alleen nieuwe slachtoffers.

Gast

ze willen een baan met zekerheid
Tegenwoordig heb je geen zekerheid meer ! Zelfs niet met een "vaste" baan. 8)

student26

Tegenwoordig heb je geen zekerheid meer ! Zelfs niet met een "vaste" baan.
Ook zo'n vaste reactie. Mocht je ontslagen worden, heb je altijd nog recht op een uitkering. Dus toch een vorm van zekerheid.

Gast

Ook zo'n vaste reactie
Vaste reactie of niet! Hier is geen woord gelogen. MLM is bedoelt om naast hetgeen je nu doet iets extra's op te bouwen. Dat geschreeuw over miljonairs e.d. daar wordt zelfs ik als MLM-er moe van :shock:

student26

Vaste reactie of niet! Hier is geen woord gelogen. MLM is bedoelt om naast hetgeen je nu doet iets extra's op te bouwen. Dat geschreeuw over miljonairs e.d. daar wordt zelfs ik als MLM-er moe van
Dat laatste siert je. Het eerste ben ik echter dus niet met je eens. Daar zijn minstens 2 redenen voor. De eerste heb ik al genoemd: als je in een reguliere baan ontslagen wordt heb je nog een sociaal vangnet. In die zin heb je dus wel een bepaalde zekerheid. De tweede reden heeft betrekking op MLM: wat als het MLM bedrijf failliet gaat, of er om een andere reden mee stopt? Wat als "men" beslist dat het systeem op de schop gaat en er niet meer met distributeurs wordt gewerkt? Of als men om welke reden dan ook besluit om de inschrijving van een distributeur niet te verlengen? Je hebt daarmee dus nog minder zekerheid dan met een reguliere baan, er is immers voor MLM'ers geen WW.

Over het "extraatje": waarom zou je dit dan met MLM gaan doen? Je kunt ook een tweede baan nemen. De kans dat je daarmee meer verdient is aanzienlijk, en risicoloos.

Gast

De argumenten zijn weer op.
Blij dat je het zelf toegeeft.
Jammer dat je het weer verdoezelen kunt doordat iemand anders je weer een handvat geeft zodat het lijkt dat je wel argumenten hebt, maar ach, diegenen die je een beetje volgen hebben je allang door.

student26

Blij dat je het zelf toegeeft.
Weer een knap staaltje omdraaien. De meeste MLM'ers kennelijk niet echt vreemd.
Jammer dat je het weer verdoezelen kunt doordat iemand anders je weer een handvat geeft zodat het lijkt dat je wel argumenten hebt, maar ach, diegenen die je een beetje volgen hebben je allang door.
Moeilijk he, inhoudelijk reageren? Meer dan gesputter komt er niet meer bij je uit. Geef nou eens een reactie op wat er gezegd wordt, zonder persoonlijk gerichte opmerkingen, in plaats van dit soort zielige tactiekjes te gebruiken.

theguestformerlyknownas

Ongelezen bericht door theguestformerlyknownas »

Ach, laat Rene alias MrTelecom toch eens met rust. hij heeft t al zo zwaar en zijn mlm bizz loopt ook al niet door al die "negativiteit" rond mlm.
Arme jongen, misschien hangt er nog een vacature voor je bij het cwi.

Gesloten