Commentaar op bovenstaande studie:
Magnetic therapy has undergone very little scientific study. Most of the success stories have come from a few isolated sources who have not provided proof that the treatment actually works. One small but well-publicized randomized clinical trial conducted at the Baylor College of Medicine concluded that the permanent placement of small magnets reduced pain in people who had recovered from polio. However, the study has been criticized because two of the main investigators had used magnets personally to relieve knee pain prior to the study, and reports of pain relief are highly subjective. In addition, it only looked at short term results and was intended to be a pilot study. Pilot studies are done only to decide whether it is worthwhile to do larger studies. To date, these have not been doneBRON: http://www.cancer.org/docroot/ETO/conte ... tearea=ETO
Mhh, deze bovenstaande studie is wel echt betrouwbaar, met twee onderzoekers die zelf die magneten gebruikten ... en het was slechts een piot, om te kijken of het wel de moeite loont verdere onderzoeken te doen ... die er nooit geweest zijn.
Heb ik gelezen. Er staat geen enkel wetenschappelijk bewijs in dat magnetisme werkt. En een van de weinige studies bleek dan nog door twee subjectieve onderzoekers te zijn uitgevoerd!
Tja, een van de zinnen in de synopsis zegt:"Clinical studies show magnet therapy to be an effective treatment for back pain, insomnia, high cholesterol and blood pressure, and many other ailments." Er zijn geen wetenschappelijke studies zijn die magnetisme bewijzen. Of wacht, verwijzen ze mischien naar die eerste hier vermelde studie? Uitgevoerd door onderzoeker die op voorhand al geloofden in de werking van magneten?
Tja, hier gaat het over magnetische velden met krachten die vele malen groter zijn dan de mangeten die jij verkoopt. Probeer geen artikels over magnetische resonantie aan jou magneten te koppelen. Dit is misleiding.
Opvallend, ik weerleg jullie uitleg met wetenschappelijk bronnen. Jullie komen met onbewezen beweringen, en jullie beweren dat ik bla bla verkoop?? Ach, jullie zetten de wereld op zijn kop. Typisch MLM.
Maar soit, een aandachtige lezer heeft nu wel voldoende informatie om een onafhankelijke mening te vormen betreffende MLM, Nikken en magnetisme.