@ so be it...
Als eerste, je sponsor/ supereagle of hoe je zo'n persoon ook wilt noemen zal wel trots op je zijn.Je talloze posts/pleidooien voor het mlm gebeuren zullen voor hem/haar hartverwarmend zijn!
Als 2e wil ik je adviseren op een normale manier te reageren op mensen die kritiek hebben, je reacties zijn nu alleen maar een bevestiging van hoe men over het algemeen over mlm denkt.
Ik heb al eerder gereageerd op posts van jou, omdat ik de felheid van jouw reacties niet zo goed begrijp.
Een vraag aan jou: als mlm nu zo'n fantastische ''bedrijfstak'' is ,waarom bestaan er dan talloze fora als deze?
Vast en zeker allemaal hele domme mensen die ook nog eens laf zijn omdat ze niet deelnemen aan mlm, of erger nog er kritiek op hebben ook.
Ik heb diverse goed onderbouwde kritieken gelezen, ook die parreer je met teksten in de lijn ''je weet niet waar je over praat'' ,''je zult je zolder wel vol hebben staan'' enz enz.
Ja ik ben een tegenstander van mlm, omdat het voor 99,9% van de mensen niet werkt.
Ja ik weet waar ik over praat, heb diverse seminars van verschillende mlm ''bedrijven'' bijgewoond.Op het product na komen ze allemaal op hetzelfde neer.
Ja ik ken mensen die ''gefaald'' hebben in het systeem, jullie noemen dit doorgaans losers, ik kan je melden dat deze mensen dat zeker niet zijn.(In het verleden wel geslaagd in de reguliere zakenwereld)
Nee ik heb zelf niet deelgenomen aan mlm (loser?), omdat ik al snel doorzag hoe een en ander in elkaar steekt.
Als jij mensen wilt overtuigen is het mischien handig om dit ergens anders te doen, ik denk dat een consumentenrubriek niet de juiste plek is.
Voor de mensen die nooit naar aan seminar geweest zijn ; als je je eens verveeld op een koude regenachtige dag, neem vooral eens een kijkje.Het is echt vermakelijk.
Je zult alle kritieken bevestigd zien, vooral bij Win maken ze het bont, daar laten ze schaamteloos zien hoe stinkend rijk de oprichter geworden is door zijn trouwe volgelingen dmv fotos en ''spannende'' verhalen over villa's over de hele wereld, privejets noem maar op.
Tijdens de pauzes wordt er flink op je ingepraat, in mijn geval werd er op aangedrongen flink wat kapitaal uit mijn bedrijf te halen om dit vervolgens weer in Win(lose) te investeren.
Bij Win(lose) ging men zelfs zover door te vermelden (informeel) dat instappen pas echt interessant wordt bij een investering van minimaal e 15000,-
En ja,er waren mensen aanwezig die daadwerkelijk dergelijke investeringen (soms nog veel hoger) gingen doen!ongelofelijk!
Ze wisten niet hoe snel hoe snel ze zich moesten inschrijven , totaal verblind door alle mooie verhalen.
Wat je ook doet, ga
nooit tijdens of vlak na zo'n seminar tot zaken over, dus ook geen lidmaatschap aangaan, maar laat het bezinken.
Maak notities (tot in detail) van de gebeurtenissen op het seminar. Een van de dingen die altijd gebeurd is het voorstellen van succesvolle personen die ''ontzettend'' veel verdient hebben.let vooral op het overdreven juichen en aplaudiseren.
''We zijn een jaar geleden begonnen en hebben nu al een omzet van 150.000 euro....per maand!'' Yeah right!
Wat zijn al die andere zelfstandig ondernemers toch dom dat ze niet masaal in een van de mlm systemen springen!!
Het voor schut zetten van mensen met een kritische noot gebeurd ook regelmatig, dit tot groot vermaak van de trouwe volgelingen in de zaal.
Vandaar dat de reacties van ''so be it'' en andere mlm adepten me erg bekend voorkomen en dus niets verbazen.
(nee ''so be it'' ik ben niet uitgelachen)
Neem vooral de tijd om eens goed op internet rond te kijken, er is meer dan genoeg
neutrale informatie over het mlm fenomeen.
Overigens is het erg opvallend dat deze (neutrale) informatie geen spaan heel laat van mlm.
Laat je vooral niet van de wijs brengen door mensen als ''so be it'' die alle criticasters bestempellen als dom of onwetend .
Laat je ook niet om de tuin leiden door dure kantoorpanden, dure leaseauto's en andere zaken.
Vraag voor de gein eens om een paar bankfschriften, zullen ze ongetwijveld geen moeite mee hebben aangezien ze toch te koop lopen met hun inkomen.
Mischien gaat er al een lichtje branden door het feit dat in veel gevallen er zelfs entree voor jou betaald moet worden voor een seminar door degene die jou introduceerd,toch vreemd in zo'n bloeiende bedrijfstak.
(bij Win-lose- 15 euro, lunch zelf betalen)
Mocht je toch besluiten deel te gaan nemen aan een mlm, wens ik je oprecht heel veel sterkte toe.