LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] op een rijtje.... Verzadiging

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

op een rijtje.... Verzadiging

Ongelezen bericht door So be it »

Hallo allemaal,

Ik vind dat we alles eens op een rijtje moeten zetten......
Alles loopt door elkaar en heeft meestal niets meer te maken met het topic!

Er zijn bepaaalde misstanden binnen het mlm-gebeuren en, ieder voor zich, hoort een mlm-er te controleren of dit speelt in "zijn" mlmzaak en kan er in het betreffende topic over gediscussieerd worden.

De meningen over één onderwerp liggen dan duidelijk NAAST elkaar en kunnen makkelijk weer opgezocht worden!

Telkens komt het op de volgende punten neer:

---De "bovenste" verdient het meest......
---De "bovenste" maakt misbruik van de mensen "er onder".
---Financieel risico......... en/of de investering is te hoog.......
---Mentaal risico........
---Verzadiging......
---een mlm-er maakt misbruik van zijn "sociale"netwerk......
---De mlm-er geeft een verkeerde voorstelling van de mogelijkheden en probeert zó een ander te overtuigen....
---De producten zijn hun geld niet (helemaal) waard en kunnen zelfs gevaarlijk zijn voor de gebruiker......

Wanneer er nog andere onderwerpen zijn kan dat het best gestart worden in een apart draadje.

So be it

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: op een rijtje.... Verzadiging

Ongelezen bericht door S. »

Verzadiging is bereikt wanneer iedereen het bedrijf of producten kent, maar er geen interesse meer in heeft.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: op een rijtje.... Verzadiging

Ongelezen bericht door So be it »

Verzadiging is bereikt wanneer iedereen het bedrijf of producten kent, maar er geen interesse meer in heeft.
Knap uitgedokterd...., maar heeft dus schijnbaar niets te maken met mlm? :roll:

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: op een rijtje.... Verzadiging

Ongelezen bericht door So be it »

Misschien wel de grootste tegenstander van mlm..., die zelfs erg fanatiek een anti-mlm website beheert, heeft toch schijnbaar geen probleem met de combinatie mlm/verzadiging....:
Geplaatst op 25 Aug 2006 09:58 door mlmangel
Quote:
Van de hoeveel miljoen? 20, 30 miljoen?
Een zéér bezwarend feit.......
30 M distributeurs wereldwijd actief in MLM?

Hoe komt het dan dat bijna niemand MLM kent?

Trouwens, er zijn andere MLM'ers waar ik contact mee heb gehad, en die bevestigd hebben dat ze er niet aan verdiend hebben, integendeel, er geld aan hebben verloren, dit is ook al aan bod gekoen op dit forum... Dus bovenstaande is slechts een bevestiging van wat andere ex-mlm'ers toegeven!
Quote:
Argumenten zijn op .... dan maar wat bla bla....!
Juist, weer geen inhoudelijke repliek, enkel op 1 uitspraak wordt gereageerd...
Wel mooie kansen voor onze tegenstanders om, per onderwerp, glashard met argumenten aan te tonen dat mlm "sucks"....

Ik begin me nu echter WEL zorgen te maken over Econometist en Maasschalk? :(

Kan me niet voorstellen dat ze niet nog een zwakke poging doen om deze "bezwaren" tegen mlm toe te lichten?

SBI

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: op een rijtje.... Verzadiging

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

maar heeft dus schijnbaar niets te maken met mlm?
Met verzadiging wordt in deze context gewoon bedoeld dat je piramide aan de onderkant afbrokkelt. De afzetmarkt is niet meer bereid om de volledige afzet in de MLM af te nemen en daarmee het MLM-netwerk te voorzien van een toereikend inkomen. Een reden daarvan kan zijn dat men gewoon niet gelooft in het produkt en men het gewoon te duur geprijsd vindt.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: op een rijtje.... Verzadiging

Ongelezen bericht door S. »

Hoe komt het dan dat bijna niemand MLM kent?
De term MLM kent bijna niemand, maar iedereen kent herbalife, tupperware, oriflame en wanneer je spullen van amway laat zien, hebben ook veel mensen die eerder gezien.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: op een rijtje.... Verzadiging

Ongelezen bericht door So be it »

@dennis,
Met verzadiging wordt in deze context gewoon bedoeld dat je piramide aan de onderkant afbrokkelt. De afzetmarkt is niet meer bereid om de volledige afzet in de MLM af te nemen en daarmee het MLM-netwerk te voorzien van een toereikend inkomen. Een reden daarvan kan zijn dat men gewoon niet gelooft in het produkt en men het gewoon te duur geprijsd vindt.
Vind je 50 jaar een redelijke termijn om deze theorie te staven of te ontkrachten?
En WIE zouden dat moeten merken? De mlm-ers toch?

Maar een mlm-er hoeft inderdaad niet meer aan te komen met:
Ik heb wat interessants voor je!
Zorg dat je morgenavond bij mij thuis bent!

Die tijd is over..., dat ook (bijna) iedereen kwam! :lol:

Persoonlijk denk ik dat Herbalife er voor heeft gezorgd dat velen DENKEN dat er een verzadiging plaats vindt.
Het idee ging toen aan de "grote klok" met advertenties, borden aan lantaarnpalen, net zoals je nu nog steeds tegenkomt!

Ik vind niet dat het het niveau van prospects omhoog brengt, maar leven en laten leven!


@ S.,
Hoe komt het dan dat bijna niemand MLM kent?
De term MLM kent bijna niemand, maar iedereen kent herbalife, tupperware, oriflame en wanneer je spullen van amway laat zien, hebben ook veel mensen die eerder gezien.
Klopt helemaal. :lol:
Is echter geen "bewijs" van verzadiging!

SBI

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: op een rijtje.... Verzadiging

Ongelezen bericht door S. »

Dat kan ik ook niet bewijzen, heb je weer statistieken voor nodig waar ik niet over beschik. :wink:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: op een rijtje.... Verzadiging

Ongelezen bericht door So be it »

Mogge, S.,

De logica zegt toch wel dat wanneer er echt verzadiging optreed, het inderdaad is afgelopen....? :lol:

Dat is natuurlijk NU, volgens de tegenstanders van mlm...., maar de afgelopen 50 jaar heeft geleerd dat in ELK decennia mensen riepen: "Dat is NU!". :roll:

Is de wens de vader van de gedachte? :?

SBI

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: op een rijtje.... Verzadiging

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Vind je 50 jaar een redelijke termijn om deze theorie te staven of te ontkrachten? En WIE zouden dat moeten merken? De mlm-ers toch?
Yup, ik ken ook wat mensen die er zo fanatiek ingesprongen waren (Forever Living Products ... forever, yea rite :lol: ) en nu gewoon weer in loondienst werken en nu wel verzekerd zijn van een toereikend inkomen.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: op een rijtje.... Verzadiging

Ongelezen bericht door So be it »

@Dennis,
Yup, ik ken ook wat mensen die er zo fanatiek ingesprongen waren (Forever Living Products ... forever, yea rite ) en nu gewoon weer in loondienst werken en nu wel verzekerd zijn van een toereikend inkomen
.
Toereikend? :?
Ligt eraan waar je tevreden mee bent :roll:
Ik noem het meer: ´´de zekerheid van de narigheid´´! :lol:

Maarrrrr..... als ik het goed begrijp is FLP nu failliet sinds die persoon er weg is?
Net als Philips volgende week failliet gaat omdat Karel de Boer er weg gaat?
(sorry, Karel d. B.!)

SBI

paulus74
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2006 14:04

Re: op een rijtje.... Verzadiging

Ongelezen bericht door paulus74 »

FLP gaat volgens mij nog als een trein. Ik ken er al wel een paar die gestopt zijn met tupperware....tja levenslange garantie dus als t kapot gaat krig je gewoon nieuw spul! Dat hoef je dus niet te kopen! :lol:

obi-wan-kenobi
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 nov 2005 10:12

Re: op een rijtje.... Verzadiging

Ongelezen bericht door obi-wan-kenobi »

FLP gaat volgens mij nog als een trein.
FLP gaat nog steeds ja, maar wel met een veel kleiner MLM-netwerk dan eerst. Vergelijk het maar bijv. met de markt voor beeldbuis-televisies: da's ook een verzadigde markt, maar er zijn nog steeds wel klanten voor te vinden ... zo ook voor die Aloe Vera-troep.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: op een rijtje.... Verzadiging

Ongelezen bericht door So be it »

Hallo Paulus,
tja levenslange garantie dus als t kapot gaat krig je gewoon nieuw spul! Dat hoef je dus niet te kopen!
Dat horen de de tupperladies ook al 50 jaar! :lol:

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: op een rijtje.... Verzadiging

Ongelezen bericht door So be it »

@ Obi,
da's ook een verzadigde markt
Dat horen de de FLP-ers ook al 20 jaar! :lol:
Hetzelfde horen we over zeepproducten, tandpasta, wasmiddelen.....

De markt was van het begin af aan al verzadigd!
Iedereen HAD al zeep.
Iedereen heeft nu al een wasmachine!
En 30 jaar geleden OOK al!

het gaat er om welk stuk van de markt je kunt krijgen! 8)

SBI
(Heb niks met FLP, en vind de prijzen ook wat aan de stevige kant!)

Gesloten