LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Helaas voor alle slimme jongens die hier posten aangaande hun BTW.

Ga eens een cursus belastingrecht volgen.
De belasting betaalt niets aan je etentje als je het hebt over BTW.
Kosten aftrekken, ja deels. Hooguit 90% van de kosten van het etentje mag je opvoeren als bedrijfskosten.

Je hebt wel gelijk dat ook voor inkopen van bedrijfsmiddelen zoals pennen je de BTW mag aftrekken.
Maar als dit bedrag hoger is dan het bedrag wat je moet betalen verdien je dus niets, en heeft het geen zin om MLM te doen.
Uiteindelijk overleven alleen die organisaties die OB aan de belastingdienst betalen, de rest sterft vroege of laat.

Maarschalk

Werelwijd, en er komen er steeds meer bij. Hoe is DAT toch mogelijk? Omdat het slecht, illegaal is en niet werkt?
Je hebt zelf al antwoord gegeven.
1500+ wereldwijd tegenover 623.000 bedrijven in NL alleen al.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hoeveel winst heeft ACN gemaakt in 2003 in Nederland? Amway

Het bedrijf waar IK mee werk, heeft vorig jaar een netto winst geboekt van 100 miljoen. een keihard feit! Maarja, Madeleine en iets geloven.........zucht.

Gast

1500+ wereldwijd tegenover 623.000 bedrijven in NL alleen al.
Ja, en......?
Dit zijn moederbedrijven. Als je de distributeurs optelt kom je al snel op 10-tallen miljoenen mensen die er mee werken. Dit zijn de kleine bedrijven.

MicheLM

Ongelezen bericht door MicheLM »

elk bedrijf maakt winst, als dat niet zo is, houdt hij spoedig op met bestaan, het heeft volgens mij geen zin daarover te discuseren.
dan wordt het een spelletje jij-bakken

Gast

ja ik heb gelijk madeleine.(dagelijks praktijk)want ik trek de btw af ook van die pen.(geen bedrag,maar alle kleintjes bij elkaar,,,) :D
alles wat je kunt aftrekken,trek ik af. zo zit ook onze belastingstelsel in elkaar. Hogere belasting percentages .maar wanneer je veel investeert /kosten maakt kun je ook weer veel aftrekken.zodoende weer meer te maken.
geld moet rollen.

Nederland is niet altijd slecht. Als je de regels en de wetten maar goed kent.

euphony heeft in het jaar 2002 een verlies gemaakt van 4 miljoen.
Dat zijn cijfers alleen voor de benelux. Ze zijn pas gestart in het jaar 2000 in de benelux . bijna elk bedijf maakt bij aanloop van de eerste jaren verlies!

Maar een ding ben je vergeten te vermelden dat Eurphony meer dan 30 miljoen euro omzet heeftvgemaakt in het jaar 2002 vergeleken jaar daarvoor een omzet van 11 mijoen ongeveer. Hoeveel stijging is dat???

dit verlies stelt niet voor tegenover hun behaalde omzet en zal op lange termijn zeker in winst komen aangezien hun omzetten vzeer goed stijgen.

Maarschalk

ja ik heb gelijk madeleine.(dagelijks praktijk)want ik trek de btw af ook van die pen.(geen bedrag,maar alle kleintjes bij elkaar,,,)
alles wat je kunt aftrekken,trek ik af. zo zit ook onze belastingstelsel in elkaar. Hogere belasting percentages .maar wanneer je veel investeert /kosten maakt kun je ook weer veel aftrekken.zodoende weer meer te maken.
geld moet rollen.

Nederland is niet altijd slecht. Als je de regels en de wetten maar goed kent.

euphony heeft in het jaar 2002 een verlies gemaakt van 4 miljoen.
Dat zijn cijfers alleen voor de benelux. Ze zijn pas gestart in het jaar 2000 in de benelux . bijna elk bedijf maakt bij aanloop van de eerste jaren verlies!

Maar een ding ben je vergeten te vermelden dat Eurphony meer dan 30 miljoen euro omzet heeftvgemaakt in het jaar 2002 vergeleken jaar daarvoor een omzet van 11 mijoen ongeveer. Hoeveel stijging is dat???

dit verlies stelt niet voor tegenover hun behaalde omzet en zal op lange termijn zeker in winst komen aangezien hun omzetten vzeer goed stijgen
Dat is een stijging van 300%, ietsjes minder.
Helaas kan een bedrijf ook TE hard groeien.

Verder stelt dit verlies wel degelijk wat voor.
Dit is 13,33% van de omzet.
Maar waar je het mee moet vergelijken is het eigen vermogen en het balanstotaal.
Hoeveel % van de balans is EUR 4 miljoen?
Als MLM wordt opgezet omdat het zo'n lage kostenstructuur heeft, waarom maakt het dan 13,33% verlies?
Opstartkosten, leuke uitleg, maar dit is wel erg veel voor een concept met zulke lage kosten.

Gast

maarshalk jij snapt het dus ook niet.
weet je dat vele kleine conventionele bedrijven(dus geen mlm)
de eigenaar nog een bedrijf heeft?
waarom rijden ze gemiddelde een betere auto etc etc. omdat voor hun nog aftrekbaar is. als dat er niet meer was dan waren er veel ondernemers niet meer.

gemiddelde prive consument kan een een fatsoenlijke auto bijna niet meer betalen.

Dus voor vele particulieren die mlm doen trekken zaken van de balasting af wat ze voorheen ook al deden zonder mlm!!
Dus goedkoper.

Dus als je toch een auto koopt (wat je al doet zonder mlm) kun je nu een luxere perminiteren omdat je vrouw of man mlm doet. Mooi mee genomen.

Gast

Helaas kan een bedrijf ook TE hard groeien.

liquiditeits overbrugging

Gast

Ga eens een cursus belastingrecht volgen.
De belasting betaalt niets aan je etentje als je het hebt over BTW.
Kosten aftrekken, ja deels. Hooguit 90% van de kosten van het etentje mag je opvoeren als bedrijfskosten.
je hoeft me niet uit te leggen over de btw van een etentje. Nee dat is zo geen btw aftrek maar kosten aftrek. 90% is toch goed.

ik eet vaak buiten de deur :D

je vrouw doet mlm en verdient 500 euro per maand mee.
500 euro een etentje heeft gehad. Deze etentje zal die normaal gesproken ook moet betalen. etentje 90% betaalt door de belasting dienst. Anders had je misschien nooit een etenjte gehad?
500 euro bij een regulier baan was het weg! Mooi een grotere voordeel.
mijn buurman vraag zich wel eens maken wij wel eens eten??? :D

Maarschalk

je hoeft me niet uit te leggen over de btw van een etentje. Nee dat is zo geen btw aftrek maar kosten aftrek. 90% is toch goed.

ik eet vaak buiten de deur

je vrouw doet mlm en verdient 500 euro per maand mee.
500 euro een etentje heeft gehad. Deze etentje zal die normaal gesproken ook moet betalen. etentje 90% betaalt door de belasting dienst. Anders had je misschien nooit een etenjte gehad?
500 euro bij een regulier baan was het weg! Mooi een grotere voordeel.
mijn buurman vraag zich wel eens maken wij wel eens eten???
Helaas, belasting betaalt niet 90%.
Je mag de kosten van het etentje voor 90% opvoeren als kosten voor je fiscale jaarrekening.
Dus als je voor 100 euro gegeten hebt mag je 90 euro als kosten opvoeren.
Je fiscale winst daalt hierdoor met 90 euro. wat aan winst overblijft betaal je nog steeds belasting over.
Voor jouw bedrijf zijn dit wel degelijk 100 euro aan kosten. Je bedrijfeconomische winst is dus 100 euro lager vanwege het etentje.
Ik weet niet precies hoe hoog de VPB is, maar stel dat het 50% is.
Omdat je fiscale winst met 90 euro daalt, hoef je over 90 euro minder belasting te betalen. De winst is dus uiteindelijk geen 100 maar 45 euro.
Nog steeds een mooi bedrag, maar niet gelijk aan de 100 euro die sommige mensen denken te verdienen.

Gast

voor een mlm-er die allerei zaken heeft aaangeschaft die hij normaal geproken met een regulier baan niet kon aanschaffen is dat mooi meegenomen. beter daarna naar toe dan naar de belasting dienst.
winst ook maar mininaal is hij hoeft het nergens voor iemand het aantonen behalve de belastingdienst ,maar wel een luxere leven.

Jan van Eechoud

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Het moet ff,
Ik lig weer helemaal dubbel OEHAAAHHHOEEHHH!
Madeleine, je bent me d'r eentje hoor!
Hoeveel winst heeft ACN gemaakt in 2003 in Nederland? Amway?
Ik zal ff bellen naar Amway om ze op de hoogte te brengen dat ze al 45 jaar met verlies draaien OEHAAAHHHOEEHHH!Oh, oh, je bent me er eentje....
Heb je soms een site gevonden met domme uitspraken?

Je doet het er om hè? Zulke dingen zeg je toch niet als je serieus bent?
Nee, dat kan-nie.......OEHAAAHHHOEEHHH!

Sorry, sorry, sorry.....OEHAAAHHHOEEHHH! Pardon.

Nou ff serieus: wat vind je er nou zelf van Madeleine?

Vr. gr. Jan van Eechoud (mrtf...brttsgrswohohoh!)

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Jan, wat ben jij zielig.
Maar geef eens antwoord op de vraag, wat was de winst van Amway eigenlijk? En dan bedoel ik natuurlijk niet de "estimated retail value" en dat soort flauwekul waar Amway altijd mee komt, maar de echte winst.

Iemand maakte ook een opmerking over het ontstaan van MLM. Algemeen wordt MLM toegeschreven aan Nutrilite, ergens jaren 50. En inderdaad door een slimme zakenman. Want je moet er maar opkomen om al het risico en alle kosten op je eigen verkopers af te wimpelen.

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

Kijk, en dit bedoel ik nou. Laten we elkaar een beetje respecteren. Je gaat steeds meer op Mr. Gun lijken, Jan. Of ben jij het soms? De ware aard komt weer boven water. Om de een of andere reden kunnen zij het niet laten! Geen echte argumenten maar schelden en belachelijk maken. Toch typisch MLM-ers. Sorry.

buzzz

Ongelezen bericht door buzzz »

Neem een kijkje op http://netwerkmarketing.helppagina.com dan weet je een hoop meer.

Ton
http://www.excelnow.com

student26

Kijk dan ook meteen hier als je toch bezig bent:

http://www.mlmwatch.org/

MicheLM

Madeleine toch,
elkaar respecteren?????, dat is iets waar jij nog niet veel blijk van hebt gegeven. Weet je wel wat dat woord inhoud, of is het iets wat je zuiver en alleen voor jezelf reserveerd.
Als er iemand continu met vuil spuit ben jij het wel

student26

Madeleine toch,
elkaar respecteren?????, dat is iets waar jij nog niet veel blijk van hebt gegeven. Weet je wel wat dat woord inhoud, of is het iets wat je zuiver en alleen voor jezelf reserveerd.
Als er iemand continu met vuil spuit ben jij het wel
Hmm, dan heb ik kennelijk nogal veel gemist. Geef eens wat voorbeelden? Ik durf te wedden dat ik voor ieder voorbeeld van jou minstens 10 voorbeelden van figuren als Jan, Grasspriet en MrTelecom/Betweter kan noemen, laat staan van alle gasten hier.

Die ene keer dat Madeleine of ondergetekende dan eens een directe opmerking maakt, tsja, dat kun je verwachten he?

MicheLM

Die ene keer dat Madeleine of ondergetekende een keer een opmerking maakt.............hmmmmm.
Of je bent verliefd en je ziet het niet, of je bent Madeleine onder een andere naam

Gesloten