LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat vinden jullie hiervan?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Wilco Smit

wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door Wilco Smit »

Ondanks dat mlm mij niet trekt, begin ik nu te twijvelen.
Omdat ik ondernemer ben, word ik vaak benadert door een mlm-bedrijf. Het systeem opzich vind ik prima, maar het hele circus eromheen vind ik minder.

Tot het moment dat ik werd benadert om te participeren in een nieuw mlm-bedrijf. Begin 2005 zal dit bedrijf in Nederland beginnen. Het is overgens ook een Nederlands bedrijf, wat opgericht is door een paar top mlm-ers. Grootverdieners van verschillende bedrijven.

Mijn vraag is wat pro's en anti's hiervan vinden.
Het werkt simpel.
Het produkt is een kortingskaart, maar dan een waar je direct veel aan hebt. Korting krijg je bij o.a. C&A, DA, een landelijke supermarktketen, Gamma, Hema, Opeldealers, Intertoys,Gall&Gall, Perry sport, Primafoon, van der Valk en Bruna.

Dit wordt steeds breder. Omdat de kaart 7.50p/j gaat kosten, zal er gretig gebruik van gemaakt worden. De minimale korting is 20% ( ook in de uitverkoop).
Om te beginnen is alleen een inschrijving nodig. Nu komt het mooiste : Inschrijven kost 0,00!

Het betaalplan is eenvoudig. Je krijgt een nummer die op de verkochte kaart komt te staan. Over alle aankopen van jouw klanten en downline ontvang je tussen de 8 en 45%!

Ik vind dit een zeer goed plan.Het blijft mlm, maar wel op een hele leuke manier. Het is nu wel heel eenvoudig om een cadeautje te kopen voor een jarige.

Nu heb ik hier veel gelezen en ben ok erg benieuwt wat jullie hiervan vinden. Zou een tegenstander hier WEL mee willen werken?

Gaarne wacht ik op reacties.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Het klinkt leuk, maar ik zie flink wat haken en ogen.

Doen al deze organisaties mee? Is dat schriftelijk vast gelegd?

20% korting? Op een aankoop? Zelfs in de uitverkoop? Is dat schriftelijk vastgelegd, door de deelnemende retailbedrijven dat ze die 20% korting garanderen?

8 to 45% ontvangen over je downline?

De cijfers zijn dusdanig mooi dat ik sterk betwijfel of dit waar te maken is.
Mocht dit inderdaad schriftelijk zijn vastgelegd, en juridisch waterdicht zijn, maw ik zou inderdaad alle kortingen ontvangen, dan zou ik ook zo'n kaart aanschaffen.
Mocht daarna blijken dat dit concept niet binnen afzienbare tijd wordt teruggedraaid door de deelnemende retailbedrijven en ik de overeenkomsten die zij hebben getekend met de mlm organisatie kan inzien en deze blijken jurdisch correct en waterdicht te zijn en staan mij aan, dan zou ik misschien ook wel instappen.
Mits aan al mijn voorwaarden is voldaan.

Maar het concept ziet er dusdanig fantastisch uit dat dit meer weg heeft van een Ponzi oplichtingmethodiek, dan mlm.

de Nette Netwerker

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door de Nette Netwerker »

zie Galvagin.com

Is sinds vorige week gestart in Nederland, Belgie en Duitsland.

Was reeds geopend in andere landen.

Afkomst: Oostenrijk

Organisator: Dirk Griesdorn zie Griesdorn.com

Meer info: neem contact op via www.Breng-Rond.nl
en vermeld GALVAGIN tav David V.

Info gebeurt gewoonlijk via zgn. tafelgesprekken.

SUCCES

David V.
Netwerk Marketing & Coaching

Gast

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door Gast »

ja, de volgende sukkel dient zich aan.
Genoteerd aan de London Exchange?

Deze bestaat niet.
De London Stock exchange wel, maar daar heeft Kleeneze geen notering.

mlm?

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door mlm? »

Met mlm is het altijd zo dat hoe hoger je in de boom zit hoe meer je verdiend. Je moet zien te achterhalen waar het geld vandaan komt die je krijgt uitgekeerd. Vaak is dat over de ruggen van je downliners.
Slechts een paar mensen verdienen goed aan zo'n organisatie. Het is vaak een utopie om te denken dat jij tot die gelukkige behoort die de zakken makkelijk zal gaan vullen. De kans is groot dat je een van die vele mensen bent die die paar gelukkigen van een roze toekomst voorziet. In de hoop zelf een graantje mee te kunnen pikken.

Met mlm kun je alleen maar mega verdienen als je de organistatie bedacht hebt en hebt opgezet. Dus wil je in mlm succesvol worden, bedenk dan zelf een organisatie. Maar wil je dit je "onderdanen" aandoen? Dat is een gewetensvraag.

Bestudeer dus zeer grondig de voorwaarden, de methodiek/het plan, en je eigen rol en kansen daarin. En verbaas je er niet over als nadien de spelregels opeens veranderen, want ook dat komt voor.
De mensen in de top, behouden namelijk graag hun hoge inkomsten. Ook als de organisatie "verzadigd". En dat is binnen Nederland echt heel snel.

Gast

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Wilco

dit systeem lijkt heel erg op dat van de ANWB - daar zitten united consumers (of zoiets) achter en dat werkt.

alleen: daar kost de kaart niks

R.R.

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door R.R. »

Het is vaak een utopie om te denken dat jij tot die gelukkige behoort die de zakken makkelijk zal gaan vullen.
Hier ben ik niet mee eens! Ik ken een aantal mensen in mijn omgeving die het in de mlm business ver hebben geschopt.

Of dit te maken heeft met 'bij de gelukkige behoren' nee..denk ik niet. Ik heb gezien hoe ze er hard voor moeten werken. Het is zeker geen snel rijk worden business maar als je de nodige tijd investeert is het i.d.d mogelijk om financieel onafhankelijk te worden.
Even voor de goede orde. Ik ben (nog) geen mlm'er maar ben wel geïnteresseerd in het concept mlm.

Gast

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door Gast »

Met mlm kun je alleen maar mega verdienen als je de organistatie bedacht hebt en hebt opgezet. Dus wil je in mlm succesvol worden, bedenk dan zelf een organisatie. Maar wil je dit je "onderdanen" aandoen? Dat is een gewetensvraag.


wat een onzin kraam jij uit. Duidelijk dat je geen ervaring in de praktijk hebt.

mlm?

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door mlm? »

wat een onzin kraam jij uit. Duidelijk dat je geen ervaring in de praktijk hebt.
Dat heb ik dus wel en weet daarom ook hoe het werkt. Heb verschillende organisaties van binnen gezien. Het is voor de meeste deelnemers dus helemaal niet zo rooskleurig, als jij denkt.
Waarschijnlijk ben je bang dat door dit soort teksten de mogelijkheid voor nieuwe downliners voor jezelf worden beperkt. Dat is ook precies hoe het systeem werkt. De verhalen rooskleurig brengen en zoveel mogelijk kritiek van tafel vegen. Alles om er zelf beter van te worden.
Echter je bent niet meer dan een slaaf van je eigen upliner. Die zal vast erg blij met je zijn. [/quote]

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door Kristina »

De verhalen rooskleurig brengen en zoveel mogelijk kritiek van tafel vegen. Alles om er zelf beter van te worden.
Echter je bent niet meer dan een slaaf van je eigen upliner
Jij hebt inderdaad geen verstand van het systeem...

Je wordt er niet beter van tenzij je downline net zo hard meewerkt als dat jij zelf doet.
Waarom zou er 'gelogen' moeten worden tegenover potentiële collega's?
Als je in eerste instantie met 'onzin verhalen' komt en ze zouden 'gelokt' worden...dan heb je er uiteindelijk toch niks aan!, want, als die onzin verhalen zouden kloppen zouden ze toch al uitstappen. Dus lijd je sowieso verlies van downliners.
Niet slim dus..gewoon meteen de waarheid vertellen, dan hou je serieuze mensen over die hard willen werken, want daar gaat het uiteindelijk om.
Netwerken is net werken!

mlm-er

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door mlm-er »

Netwerken is net werken!


Whahahahahahahaha......leuk, die kende ik nog niet. :lol:

kuklos
Berichten: 9782
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door kuklos »

Niet slim dus..gewoon meteen de waarheid vertellen, dan hou je serieuze mensen over die hard willen werken, want daar gaat het uiteindelijk om.
Kristina, hoe valt dit te rijmen met jouw uitspraak dat HL 40 miljoen tevreden klanten heeft.
Of met de uitspraak dat je zelf kan kiezen of je supervisor wil worden. Maar zodra je hapt blijkt ineens dat er eisen aan vast zitten.
In dat punt heb je niet gelogen, maar wel een stuk info weggelaten. Ook niet echt netjes, of wel?

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door Kristina »

Maar zodra je hapt blijkt ineens dat er eisen aan vast zitten.
In dat punt heb je niet gelogen, maar wel een stuk info weggelaten. Ook niet echt netjes, of wel?
Ja, kuklos, voor mensen die hier op het forum zitten ga ik niet al te diep in op punten en laat ik absoluut stukjes weg, dat doe ik nog steeds.
Waarom?....omdat jullie hier puur meetikken om alles onderuit te kunnen halen. Jullie zijn niet geënteresseerd in het concept network marketing, Jullie vinden het gewoon super om weer eens iets te hebben waar je over kan zeuren, klagen, & lekker negatief kan doen! oh, en blijven herhalen!!Niks constructiefs dus.

Gast

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door Gast »

Jullie zijn niet geënteresseerd in het concept network marketing
De "tegenstanders" zijn juist wél geïnteresseerd in het concept network marketing!!! Anders zouden hier niet zulke ellenlange discussies gevoerd worden. Alleen hebben zij het concept door, trappen niet in die mooie verhalen en kunnen berekenen dat het niet klopt. De interesse is dusdanig, dat zij er nooit in zullen trappen en mensen willen behoeden dit te doen. De tegenstanders kijken zeer nuchter naar het concept en halen het onderuit. Doordat jullie zo geïndoctrineerd zijn en denken bij een exclusive club te horen, zijn jullie niet meer vatbaar voor tegenargumenten. Berekeningen worden opzijgeschoven met het argument dat wij er niets van snappen, maar niets is minder waar. Wij snappen het concept en snappen heel goed dat er iets niet klopt.

Maar wat snappen wij niet? Dat je distribiteurs moet vinden voor een leuke omzet? Dat in het concept MLM in principe iedere Nederlander distribiteur kan worden zodat wij de spullen aan elkaar kunnen verkopen? Dat er geen marktbescherming is? Wat snappen wij nu eigenlijk niet?

Vertel mij nu eens wat ik niet snap. Wat snap ik niet, als ik de jaaromzet deel door het totaal aantal klanten en er een minimaal bedrag per klant per jaar uitkomt? Kan ik niet rekenen? Of heeft jullie organisatie een nieuw rekenmodel uitgevonden dat er per klant 2 nullen achter de jaaromzet moeten komen te staan? En dat wij, domme anti MLM dit niet weten of begrijpen? Dat dit niet aan ons uit te leggen is? Dat wij niet weten dat 2 plus 2 eingenlijk 5 is? En wij domme mensen nog steeds denken dat dit 4 is.

Leg mij nu eens uit wat ik niet snap.

kuklos
Berichten: 9782
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik heb nog steeds geen respons op de vraag hoe de uitspraak 40 miljoen tevreden klanten valt te rijmen met niet liegen.

Verder kan je nu mooi roepen dat je dingen weglaat, maar dan verdraai je wel de feiten.
Er werd een uitspraak gedaan over het aantal supervisors, waarop jouw respons was dat je zelf kon kiezen of je wel of geen supervisor wilde worden.
Vervolgens werd een stukje info uit de SEC filings gequote en ineens, ja natuurlijk zijn er eisen.
Waarom zieken wij zo? Om de woorden van een gast te herhalen?
Omdat deze zelfde praktijken tijdens de bijeenkomsten worden gehanteerd.
Zeg dan direct dat mensen aan een bepaalde qualificatie moeten voldoen voordat ze supervisor kunnen worden. Het is niet iets waarvan je even kiest het wel of niet te worden.
Zoals jij het voorstelde is het nogal vrijblijvend, maar dat is dus niet het geval.
Als je dat zeuren noemt, prima.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door Kristina »

Doordat jullie zo geïndoctrineerd zijn en denken bij een exclusive club te horen, zijn jullie niet meer vatbaar voor tegenargumenten. Berekeningen worden opzijgeschoven met het argument dat wij er niets van snappen, maar niets is minder waar. Wij snappen het concept en snappen heel goed dat er iets niet klopt.
De berekeningen werden niet 'opzijgeschoven', daar is juist op ingegaan! zie alle threads van maarschalk.
En waarom blijven de berekeningen telkens terugkomen, waarom denken jullie dat er 'iets niet klopt'?..omdat het maar bij jullie niet wil doordringen dat de theorie anders is dan de praktijk!

Wij hebben nooit gezegd dat wij bij een exclusieve club behoren, maken jullie maar weer van...als je dat wilt denken. Prima.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door Kristina »

Dat in het concept MLM in principe iedere Nederlander distribiteur kan worden zodat wij de spullen aan elkaar kunnen verkopen?
Spullen aan 'mekaar' verkopen. Dat is pas een achterlijke opmerking...
Als IEDEREEN distr. kon worden zouden we te maken krijgen met verzadiging..daarom wordt er gescreend. Bij jullie 'exclusieve club' wordt dat een 'sollicitatiegesprek' genoemd.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door Kristina »

Ik heb nog steeds geen respons op de vraag hoe de uitspraak 40 miljoen tevreden klanten valt te rijmen met niet liegen.
Als je een beetje de discussie had gevolgd een paar dagen geleden dan had je gezien dat dit al besproken is.
Dit zijn de klanten die door de jaren geregistreerd waren/zijn bij het bedrijf.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Als je een beetje de discussie had gevolgd een paar dagen geleden dan had je gezien dat dit al besproken is.
Dit zijn de klanten die door de jaren geregistreerd waren/zijn bij het bedrijf.
Dat klopt, maar je deed de uitspraak dat het beter is direct de waarheid te vertellen.
En als HL geen 40 miljoen tevreden klanten heeft, maar 40 miljoen ooit gehad, dan spreek je dus niet de waarheid.
En ik heb het vermoeden dat je tijdens het werven van distributeurs ook het getal van 40 miljoen noemt, terwijl HL die dus NIET heeft.

Gast

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door Gast »

Maar wat is er niet goed aan de theorie 6 mio omzet per dag x 365 dagen = 2,190 milj : 40 miljoen tevreden klanten = omzet per klant per jaar = 54,75 € omzet per klant per jaar. Hoeveel verkopers van HL zijn er in Nederland? In ieder geval géén 40 milj tevreden klanten.

De afzet vindt plaats in 60 landen, Amerika is natuurlijk niet te vergelijken met Nederland.

Wereldbevolking is op dit moment 6.475.000.000 milj mensen (100%)
40 miljoen tevreden klanten is 0,61776 % van de wereldbevolking.

Waar praten wij over? Maar zo moet het niet berekend worden, nietwaar?
Dit is de reden dat de cijfers steeds terugkomen. Het blijft een feit dat MLM in jullie manier van denken dé manier van verkopen in de toekomst is. En deze cijfers ontkennen dit. Je moet een downline opbouwen, daar is het hele MLM concept op gebaseerd. Een downline tot in het oneindige en niemand die aan de bel trekt als blijkt dat er zóveel distribiteurs zijn, dat verkopen onmogelijk wordt.

Gesloten