LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acceptatie van windmolens op land

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
freek1995

Acceptatie van windmolens op land

Ongelezen bericht door freek1995 »

Beste meneer/mevrouw,

Op dit moment is windenergie een van de snelst groeiende energiebronnen binnen Nederland. Om deze reden is het belangrijk om meer onderzoek te doen naar de acceptatie van windenergie bij de Nederlandse bevolking. Vandaar dat ik voor mijn bachelor scriptie aan de TU Delft een enquête heb gemaakt om meer inzicht in te krijgen in de voorkeuren van de Nederlandse bevolking.

Zouden jullie mij willen helpen om deze enquête in te vullen? Het zal ongeveer 5 minuten duren.

http://goo.gl/forms/G5963hfFlE

Alvast bedankt!

witte angora

Re: Acceptatie van windmolens op land

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik mis weer eens de optie weet niet/geen mening. En dan ben ik alweer klaar. Oftewel: ik ga er niet verder mee. Verder is de vraag of iemand al dan niet milieubewust is naar mijn mening te vaag en te veelomvattend, en het antwoord wat gegeven kan worden te subjectief.

Overigens: je geboortejaar kun je gelukkig invullen, maar de mogelijkheid om op een knop te drukken en die vast te houden tot je ergens voorbij 1900 bent duurt wel erg lang...

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ingevuld.

freek1995

witte angora schreef:Ik mis weer eens de optie weet niet/geen mening. En dan ben ik alweer klaar. Oftewel: ik ga er niet verder mee. Verder is de vraag of iemand al dan niet milieubewust is naar mijn mening te vaag en te veelomvattend, en het antwoord wat gegeven kan worden te subjectief.

Overigens: je geboortejaar kun je gelukkig invullen, maar de mogelijkheid om op een knop te drukken en die vast te houden tot je ergens voorbij 1900 bent duurt wel erg lang...
'
U kunt gelukkig ook met cijfers uw geboortejaar invullen. De vraag over het milieubewust zijn is gebaseerd op hoe iemand zichzelf ziet. Ik begrijp uw reactie, maar andere vragen zijn bedoeld om het milieubewustzijn op een andere manier te meten. Het is een randvraag om te kijken of respondenten die zichzelf als heel milieubewust zien anders antwoorden op de overige vragen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:Verder is de vraag of iemand al dan niet milieubewust is naar mijn mening te vaag en te veelomvattend, en het antwoord wat gegeven kan worden te subjectief.
Dat is ook de bedoeling van de onderzoeksmethode. Veel mensen zullen zichzelf milieubewust worden als dat direct wordt gevraagd zoals in deze enquete, maar als dit betekent dat kolencentrales ver weg van huis moeten worden vervangen door windmolens dichter bij huis, dan vinden veel mensen dat weer geen goede optie.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ja, dan mis ik nog steeds de optie weet niet/geen mening.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Prima enquête. Ingevuld. Succes met je scriptie!

freek1995

Ik heb nog 20 respondenten nodig! Het zou mij heel erg helpen als u de enquete invult!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ook. Mar die 5 minuten redde ik niet, met name dankzij die laatste vraag waarbij je de negen situaties moet beoordelen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Hoe representatief is zo'n onderzoek?
Mensen die het niet interesseert vullen het sowieso niet in.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Terechte vraag. De vraagstelling gaat toch wel verder dan de globale, oppervlakkige kennis die 80% van de Nederlanders heeft over energie en alles wat daarmee samenhangt.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ingevuld! Het drukt je met de neus op de feiten ( stel dat die windmolens idd op 400 meter staan , hoe "milieubewust" ben je dan nog ? :wink: ) + dat je even goed moet nadenken wat jouw echte visie op het milieubeleid is en hoe we hier ons eigen steentje aan kunnen en willen bijdragen. Ik bedoel ...we kunnen allemaal wel roepen : " we doen dit en willen dat " maar gebeurt dat " in het echie " dan ook als zo.n kolos vlakbij je woning staat?
Succes verder met je studie!

Gesloten