LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afstudeer onderzoek - varen in Friesland

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Ragnild

Afstudeer onderzoek - varen in Friesland

Ongelezen bericht door Ragnild »

Beste forumleden,

Ik ben studenten aan de Hogeschool Utrecht en ben, zoals veel anderen, op dit moment bezig met het schrijven van mijn scriptie. Nou heb ik een enquête, en mijn vraag is of jullie die in zouden willen vullen.

Nou zeggen jullie natuurlijk 'hé, wat is dit nou weer, ik heb geen flauw idee waar het over gaat!' Dat klopt, dus laat ik dan ook de uitleg nog maar even geven:

Ik ben op bezig met het schrijven van een communicatieplan voor de Stichting Elektrosloep Fryslân. Dit is een kleine stichting die met behulp van twee elektro sloepen (en hopelijk straks nog een derde) het Noordelijke Elfstedengebied promoot via het water.

Wat de stichting bied zijn boottochten door een aantal pittoreske Friese dorpjes met veel historie, of juist door een natuurgebied, waar ontzettend veel wild gezien kan worden. Dit komt ook deels omdat met een elektrische sloep gevaren wordt, die zijn namelijk een stuk stiller dan reguliere sloepen. Daar komt bij dat die van de stichting opgeladen worden in de haven door zonnepanelen, dus het is ook nog eens ontzettend groen.

De stichting wil dus graag het gebied, de cultuur en de historie met mensen delen. De vragen in mijn enquête gaan over het varen met een sloep, het varen met een elektrische sloep, of men bekend is met het Elfsteden gebied en dergelijke.

U zou mij ontzettend helpen door het invullen van mijn enquête. Hij is 21 vragen lang en duurt ongeveer 7 minuten.

U vind de enquête hier: http://www.thesistools.com/web/?id=414811.

Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groet,

Martine
& Stichting Elektrosloep Fryslân

sjohie

Re: Afstudeer onderzoek - varen in Friesland

Ongelezen bericht door sjohie »

Leuk, ingevuld!

Ragnild

Dankje, sjohie! :)

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Hartstikke leuk (ging gelijk terug in gedachte "vroeger"): de Sneekweek - wedstrijd zeilen.

Ragnild

Wat leuk tenormin! Ik ben zelf (vooral toen ik jonger was) veel op de Sneekweek geweest, maar dat was altijd puur als bezoeker. Ik weet niet of je zelf mee zeilde of gewoon gezellig ging kijken ook? Sneek week is in ieder geval een tof evenement. :)

tenormin

Ragnild schreef:Wat leuk tenormin! Ik ben zelf (vooral toen ik jonger was) veel op de Sneekweek geweest, maar dat was altijd puur als bezoeker. Ik weet niet of je zelf mee zeilde of gewoon gezellig ging kijken ook? Sneek week is in ieder geval een tof evenement. :)
Nee hoor, al was ik maar het fokkenmaatje en de "buitenboordmotor" (je weet wel - buiten de boot hangen om sneller te gaan -); meegedaan aan de wedstrijden. Weet niet eens meer of die boten nog bestaan. Draak. En ik ben nota bene best vriendelijk :lol: . Maar succes met je afstudeer onderzoek, hoor.

Ragnild

tenormin schreef:
Ragnild schreef:Wat leuk tenormin! Ik ben zelf (vooral toen ik jonger was) veel op de Sneekweek geweest, maar dat was altijd puur als bezoeker. Ik weet niet of je zelf mee zeilde of gewoon gezellig ging kijken ook? Sneek week is in ieder geval een tof evenement. :)
Nee hoor, al was ik maar het fokkenmaatje en de "buitenboordmotor" (je weet wel - buiten de boot hangen om sneller te gaan -); meegedaan aan de wedstrijden. Weet niet eens meer of die boten nog bestaan. Draak. En ik ben nota bene best vriendelijk :lol: . Maar succes met je afstudeer onderzoek, hoor.
Hahahaha! Ja, dat ken ik. :) Volgens mij is er heel weinig veranderd aan het varen op de Sneekweek hoor, dus grote kans van wel. En dankje! :)

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Je bent zoals zoveel anderen erg laat met je onderzoek waardoor er een file aan onderzoeken op dit forum staat...Misschien moet dit onderwerp maar tijdelijk even op slot. Varen in Friesland heeft weinig nog met consumenten vragen te maken.

Ragnild

olaf79 schreef:Je bent zoals zoveel anderen erg laat met je onderzoek waardoor er een file aan onderzoeken op dit forum staat...Misschien moet dit onderwerp maar tijdelijk even op slot. Varen in Friesland heeft weinig nog met consumenten vragen te maken.
Dat zou ik ontzettend jammer vinden, Olaf; het onderzoek wordt namelijk gebruikt om de service voor consumenten juist zo goed mogelijk te maken! (Dan zijn we eigenlijk de vragen een beetje voor)...

sjohie

olaf79 schreef:Je bent zoals zoveel anderen erg laat met je onderzoek waardoor er een file aan onderzoeken op dit forum staat...Misschien moet dit onderwerp maar tijdelijk even op slot. Varen in Friesland heeft weinig nog met consumenten vragen te maken.
De meeste niet-consumenten varen er in binnenvaartschepen, niet sloepen. :wink: De enquête gedaan hebbende kan ik zeggen dat het tov van sommige recente hier, zeker een van de betere is, die precies gaat over wat hier gezegd is. 2 andere pluspunten zijn de normale vragen, en niet van die flauwekul cognitieve testjes om je bij de les te houden.

Maar goed, ik als fries ben misschien subtiel bevooroordeeld.

tenormin

@sjohie, nee hoor, je bent niet bevooroordeeld: het is een verademing, ook voor mij, deze enquête en ik ben totaal niet van Snits e.o. Maar als oud-zeiler, tjalkenhulpje en noem iedere boot maar op, dit was gewoon 'spekkie naar mijn bekkie'. Heb zelfs ooit als figurante met mijn Stern in een film "meegespeeld" van Fellini, opnames op de Loosdrechtse Plassen: film kwam uit maar wie er in zat: niet ik :lol: . Was eruit geknipt; niet erg, kreeg als 13-jarige 25 piek per dag en dat 8 dagen alleen maar even heen en weer varen, haha.

sjohie

tenormin schreef:@sjohie, nee hoor, je bent niet bevooroordeeld: het is een verademing, ook voor mij, deze enquête en ik ben totaal niet van Snits e.o. Maar als oud-zeiler, tjalkenhulpje en noem iedere boot maar op, dit was gewoon 'spekkie naar mijn bekkie'. Heb zelfs ooit als figurante met mijn Stern in een film "meegespeeld" van Fellini, opnames op de Loosdrechtse Plassen: film kwam uit maar wie er in zat: niet ik :lol: . Was eruit geknipt; niet erg, kreeg als 13-jarige 25 piek per dag en dat 8 dagen alleen maar even heen en weer varen, haha.
Da's jammer, maar betaald spelevaren is een leuk bijbaantje als 13-jarige. :D Ik vond het altijd wel leuk als we met een bootje dwars door Leeuwarden gingen, beetje kijken naar al die norse automobilisten voor de openstaande bruggen. Normaal stond ik er dan ook altijd te wachten, maar vanaf het water ziet het er dan ineens veel leuker uit. :lol:

Gesloten