LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afstudeeronderzoek: de perceptie van kant-en-klaar gerechten

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Leijen12

Afstudeeronderzoek: de perceptie van kant-en-klaar gerechten

Ongelezen bericht door Leijen12 »

Ik ben afgestudeerd zelfstandig werkend kok en student voeding en diëtetiek aan de Hogeschool van Amsterdam. Op het moment ben ik bezig met mijn afstudeerstage bij Marqt en doe onderzoek naar de perceptie van kant-en-klaar gerechten.

Dus heb jij je mening klaar over kant-en-klaar gerechten? Deel deze dan via onderstaande link en maak je kans op een diner voor twee, door mij gekookt bij jou thuis!

Super bedankt en wie weet tot snel!

https://nl.surveymonkey.com/s/kant-en-klaar

tenormin

Re: Afstudeeronderzoek: de perceptie van kant-en-klaar gerechten

Ongelezen bericht door tenormin »

@Leijen12, nog nooit van Marqt gehoord in deze regio. Wel ingevuld voor je; geen email adres: hoef je bij mij niet te komen koken :lol:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat is perceptie?

Leijen12

tenormin schreef:@Leijen12, nog nooit van Marqt gehoord in deze regio. Wel ingevuld voor je; geen email adres: hoef je bij mij niet te komen koken :lol:
Haha, het is een supermarkt concept die 'echt eten' weer beschikbaar maakt voor consumenten. (marqt.com) Super bedankt in ieder geval!

tenormin

witte angora schreef:Wat is perceptie?
Waarneming, grappenmaker! :lol: :lol:

witte angora

tenormin schreef:
Jawel, maar ik ben maar een eenvoudige Turkse angorakat, ik weet dat allemaal niet. Bij mijn weten zul je bij een onderzoek dusdanig begrijpelijke taal en woordkeuze moeten bezigen dat de geïnterviewde de vragen begrijpt en er geen onjuiste interpretatie plaats kan vinden waardoor de onderzoeksresultaten negatief beïnvloed worden.

Zo, dat is er uit. 8)

Maar wat moet ik eigenlijk waarnemen aan kant-en-klaar eten? Hoe het er uit ziet? Hoe het ruikt? Hoe het smaakt? Daar heb je geen onderzoek voor nodig, dat kan de onderzoeker toch zelf wel vast stellen...

Leijen12

witte angora schreef:
tenormin schreef:
Jawel, maar ik ben maar een eenvoudige Turkse angorakat, ik weet dat allemaal niet. Bij mijn weten zul je bij een onderzoek dusdanig begrijpelijke taal en woordkeuze moeten bezigen dat de geïnterviewde de vragen begrijpt en er geen onjuiste interpretatie plaats kan vinden waardoor de onderzoeksresultaten negatief beïnvloed worden.

Zo, dat is er uit. 8)

Maar wat moet ik eigenlijk waarnemen aan kant-en-klaar eten? Hoe het er uit ziet? Hoe het ruikt? Hoe het smaakt? Daar heb je geen onderzoek voor nodig, dat kan de onderzoeker toch zelf wel vast stellen...
Denk dat ik een prima perceptie heb gekregen van jou intellectuele kwaliteiten. :wink:
Het betreft een onderzoek naar wensen en behoeften rond kant-en-klaar maaltijden. Ik vind dat een kant-en-klaar maaltijd niet gasverpakt zou moeten zijn, omdat het dan niet vers is. Maar misschien denk jij en 384 respondenten daar wel heel anders over.

tenormin

@Leijen, nog ff doorgaan: gas verpakt? Geen idee wat dat is tenzij je het schrijft en ik dan denk: "oh, heet dat zo"? Moet er een geluid uitkomen van pffff... o.i.d.? Succes verder met je enquête, hoor.

Leijen12

tenormin schreef:@Leijen, nog ff doorgaan: gas verpakt? Geen idee wat dat is tenzij je het schrijft en ik dan denk: "oh, heet dat zo"? Moet er een geluid uitkomen van pffff... o.i.d.? Succes verder met je enquête, hoor.
"Verpakt onder beschermde atmosfeer" staat er dan op de verpakking. Het is een manier van conserveren. Er wordt dan een combinatie van koolzuurgas, zuurstof en stikstof in een verpakking gedaan zodat de houdbaarheid van verse producten wel meer dan 5x verlengd kunnen worden. Dit geldt eigenlijk voor alle verse producten die bij reguliere supermarkten in het schap liggen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef: Jawel, maar ik ben maar een eenvoudige Turkse angorakat, ik weet dat allemaal niet. Bij mijn weten zul je bij een onderzoek dusdanig begrijpelijke taal en woordkeuze moeten bezigen dat de geïnterviewde de vragen begrijpt en er geen onjuiste interpretatie plaats kan vinden waardoor de onderzoeksresultaten negatief beïnvloed worden.

Zo, dat is er uit. 8)
Mensen die het woord perceptie niet kennen vallen niet in de doelgroep van Marqt. Dat is een winkelketen voor de beter gesitueerden onder ons. Prima winkel overigens.
witte angora schreef: Maar wat moet ik eigenlijk waarnemen aan kant-en-klaar eten? Hoe het er uit ziet? Hoe het ruikt? Hoe het smaakt? Daar heb je geen onderzoek voor nodig, dat kan de onderzoeker toch zelf wel vast stellen...
Nee, want iedereen neemt zaken anders waar. Om een product te verbeteren wil je weten waar een groot aantal mensen behoefte aan heeft. Niet wat een enkeling wil hebben.

encore

Ongelezen bericht door encore »

JAAAH, laten we pure zuurstof gebruiken in de verpakkingen ipv stikstof. Dan ziet het eten er heel bijzonder uit als het in de supermarkt ligt... :lol:

En dat kromme Nederlands, is dat hip tegenwoordig? En als er een "wereldkeuken" moet worden gekozen, waarom staan er dan alleen landen in de antwoorden?

En ik, goedkope krent dat ik er ben, zal nooit iets kopen bij Marqt. € 10,- voor een kilo groenten is belachelijk. Daar blijft wel HEEL veel aan het strijkstokje hangen. Zeker een gemagnetiseerde gouden strijkstok. Wat voor personen kopen daar eigenlijk? Mensen die denken dat "verantwoord" gerelateerd is aan een belachelijk hoge prijs? Verdienen die telers daarom zo weinig en zijn die verkooppunten altijd voorzien van de modernste gadgets, op de minst goedkope lokaties...Hmm...Geeft weer te denken he?
Laatst gewijzigd door encore op 25 mei 2014 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin

encore schreef:JAAAH, laten we pure zuurstof gebruiken in de verpakkingen ipv stikstof. Dan ziet het eten er heel bijzonder uit als het in de supermarkt ligt... :lol:
Hoezo? Gaat het dan hoog praten als je het open maakt?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Jammer dat er geen Marqt hier on het ooooosten is.

tenormin

sjohie schreef:Jammer dat er geen Marqt hier on het ooooosten is.
Je kan niet alles hebben; jullie zijn al gezegend met de wijzen uit het...

witte angora

GJvdZ schreef:
Mensen die het woord perceptie niet kennen vallen niet in de doelgroep van Marqt. Dat is een winkelketen voor de beter gesitueerden onder ons. Prima winkel overigens.
O, vast. Maar dan is dit forum niet de geëigende plek om een enquête over Marqt te houden. Want de beter gesitueerden, dus de doelgroep, zal op dit forum niet echt oververtegenwoordigd zijn.

Denk ik.

Maar daar zou weer een aparte enquête voor nodig zijn.

witte angora

tenormin schreef:
Ja, daar kopen de meesten de groenten gewoon bij de boer. Veel gezonder en goedkoper dan bij de Marqt.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
Volgens lokale folklore, zijn 3 daarvan doorgelopen, en bleef de 4e in Groenlo om bier te brouwen.. :lol:

encore

Ongelezen bericht door encore »

Moj kieke dan. Meer achterhoekers hier dan'k dag.
En nee, ik spreek dat dialect helaas niet.

Gesloten