LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afstudeeronderzoek Goede doelen

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Isabellek

Afstudeeronderzoek Goede doelen

Ongelezen bericht door Isabellek »

UPDATE: Inmiddels heb ik genoeg deelnemers. Graag wil ik u bedanken, mocht u deelgenomen hebben aan mijn onderzoek!
Laatst gewijzigd door Isabellek op 20 mei 2014 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel

Re: Afstudeeronderzoek Goede doelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ben ermee gestopt. Het blijkt een taalspelletje te zijn. :(

Isabellek

Dat is jammer te horen, het is namelijk zeker geen taalspelletje! Zoals boven de vraag staat is het om er voor te zorgen dat u alert blijft. De volgende vraag gaat alweer over het goede doel :).

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

sjoegel schreef:Ben ermee gestopt. Het blijkt een taalspelletje te zijn. :(
En dat, beste sjoegel, is wat de ene niet leuk vind, de ander juist waardeert. Ik vind het wel leuk. En om het een taalspelletje te noemen: 1 letter invullen bij ieder woord; da's toch geen spelletje?

sjoegel

Daarom zei ik ook dat ik ermee ben opgehouden. Jij mag het best leuk vinden.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Het taalspelletje was geen probleem, maar toen werd mijn inkomen gevraagd. En ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met elke keer in enquêtes mijn inkomen te moeten vermelden, dus ik ben daar afgehaakt.

sjoegel

Zo heeft iedereen zijn eigen moment van afhaken.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Isabellek schreef:Dat is jammer te horen, het is namelijk zeker geen taalspelletje! Zoals boven de vraag staat is het om er voor te zorgen dat u alert blijft. De volgende vraag gaat alweer over het goede doel :).
Als het goed is heb je met het vak onderzoeksmethoden geleerd dat dit ZEKER NIET de manier is om een goed, academisch onderzoek op te zetten. Als de geenqueteerde niet bij de les blijft is er wat mis met uw vragenlijst.

olaf79

kuklos schreef:Het taalspelletje was geen probleem, maar toen werd mijn inkomen gevraagd. En ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met elke keer in enquêtes mijn inkomen te moeten vermelden, dus ik ben daar afgehaakt.
Waarom schaam je je voor je inkomen. Inkomen is heel relevant voor veel onderzoeken. Bijvoorbeeld voor de hypothese middenklassen inkomens geven meer aan goede doelen dan lage inkomens (ik schud zo maar wat uit de mouw)

tenormin

kuklos schreef:Het taalspelletje was geen probleem, maar toen werd mijn inkomen gevraagd. En ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met elke keer in enquêtes mijn inkomen te moeten vermelden, dus ik ben daar afgehaakt.
Aan die vraag heb ik een hekel maar er is meestal de optie dat het je geen pest aangaat, uiteraard in andere woorden :lol: dus is ook dat probleem opgelost, of ik ben in een recalcitrante bui en ben ik miljonair. Dromen mag toch :?:

olaf79

tenormin schreef:
Aan die vraag heb ik een hekel maar er is meestal de optie dat het je geen pest aangaat, uiteraard in andere woorden :lol: dus is ook dat probleem opgelost, of ik ben in een recalcitrante bui en ben ik miljonair. Dromen mag toch :?:
Als het goed is wordt het inkomen ingedeeld in 5 tot 7 groepen en zegt het dus niet zoveel over jouw persoonlijk maar levert het wel waardevolle onderzoeksresultaten op. De vraag in welke inkomensgroep valt u is dus een goede vraag. De vraag geef uw inkomen op is FOUT en zou tot onmiddellijk afkeuring van de begeleider moeten lijden.

tenormin

olaf79 schreef: De vraag in welke inkomensgroep valt u is dus een goede vraag. De vraag geef uw inkomen op is FOUT en zou tot onmiddellijk afkeuring van de begeleider moeten lijden.
En u denkt oprecht dat ik de enige zou zijn die, als het me uitkomt, zou jokken over inkomen? En van onmiddellijke afkeuring van de 'begeleider moet lijden'? Hoezo, doet het pijn dan? Ik, jij, wij lijden (au) of ik, jij, wij leiden. 't Is toch anoniem, zolang je geen email adres invult?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Als ik een taalspelletje wil doen pak ik wel een kruiswoordpuzzel ofzo, waarom moet dat al na een paar vragen in een onderzoek? Daarmee voel ik me niet echt serieus genomen, zeker gezien de vrije tijd en moeite die ik hier in steek. Als je denkt dat mensen na een paar van je eigen gemaakte vragen al zo getest moeten worden, zou ik eerst eens kijken naar die voorliggende vragen.

Ik begrijp het doel van zo'n spelletje wel, maar er is een reden dat commerciële enquêtemakers zich daar niet van bedienen, het jaagt je klanten weg. :wink:

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

olaf79 schreef:Waarom schaam je je voor je inkomen.
Waar heb jij gelezen dat ik me schaam voor mijn inkomen?

Isabellek

Zoveel ophef (in al zo'n vroeg stadium) over mijn onderzoek had ik zeker niet verwacht! :wink:

Wel zou ik sommigen er graag op willen wijzen dat het hier om een experiment gaat en dit dus (afhankelijk van de achterliggende theorie) anders in elkaar zit dan een 'normale' vragenlijst, vandaar het 'taalspelletje'. Commerciële onderzoeken blijven weg van dit soort praktijken omdat ze immers een heel ander doel voor ogen hebben. Daarnaast kan inkomen inderdaad een interessant gegeven zijn. Het onderzoek is volledig anoniem en uw (inkomens) gegevens zullen niet verspreid worden aan derden.

In ieder geval bedankt voor de moeite!

Gesloten