LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afstudeeronderzoek 'Online Gezondheidsinformatie'

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Flowerlily

Afstudeeronderzoek 'Online Gezondheidsinformatie'

Ongelezen bericht door Flowerlily »

Lieve mensen,

Wie wil mij helpen afstuderen door mijn enquete over 'Online Gezondheidsinformatie' in te vullen.
Het duurt slechts een paar minuutjes en je zou mij er een groot plezier mee doen :lol: !

https://vuamsterdam.qualtrics.com/SE/?S ... gzFkTWRiOV

Alvast bedankt!

dhc

Re: Afstudeeronderzoek 'Online Gezondheidsinformatie'

Ongelezen bericht door dhc »

Ingevuld.

Flowerlily

Geweldig! Dankjewel ;-)!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ingevuld, maar wel een paar kanttekeningen. Dat het verhaal verzonnen was (geen echte advertentie), dat zag ik zo wel, maar dat maakt niet uit. Ik mistte in een tweetal de vragen weet niet/geen mening. Heb daar maar het middenveld ingevuld.

Overigens begrijp ik niet zo goed waarom het geboorteland van de ouders in moet worden ingevuld. Ik ben al zeer, zeer lang van de speen af. En de andere respondenten ook, neem ik aan.

Verder een leuke enquête die goed te doen was.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Done. Goed dat je op de laatste pagina nog even aangeeft dat de ankeiler een gefingeerd bericht was èn dat je redelijk neutraal verwijst naar meer informatie over het onderwerp alsmede de huidige stand van zaken mbt deze "geneeswijze".

PS: met het geboorteland van m'n ouders heb je eigenlijk niets te maken en "ethnic profiling" is iets wat me buitengewoon tegen de borst stuit, vandaar een onzin-antwoord.

Flowerlily

Heel erg bedankt voor het invullen! Het klopt dat je het midden moet selecteren voor een 'neutraal antwoord' zoals 'weet niet/geen mening'.

Geboorteland vond ik zelf ook een zeer persoonlijke vraag, maar ik was toch nieuwsgierig of achtergrond meespeelt in de mening van respondenten over westerse en alternatieve (en/of oosterse) geneeswijzen. Bij nader inzien had ik mensen ook de optie moeten geven om de vraag liever niet te beantwoorden. Bedankt voor jullie feedback, meteen wat van geleerd :wink: !

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... Ik heb 90% Nederlands bloed, en 10% anderslandig. En die 90% Nederlands, dat komt ook overal vandaan, van Groningen tot achter Nijmegen, van Zeeland tot Texel en nogal het een en ander er tussen in. Mijn ouders zijn hier geboren, ik ook, maar mijn achtergrond en 'samenstelling', plus de plek waar ik geboren ben, en heel veel andere factoren, hebben een grotere invloed dan je denkt op mijn manier van doen en denken.

Ik heb in ieder geval iets anders ingevuld, het land van één van mijn voorouders, dat van de homeopathie en de muësli, de originele dan... Het land waar ik vele jaren lang een bepaalde sympathie voor had (net als mijn vader op een of andere manier), terwijl ik al die jaren nooit heb geweten wat de reden was, en hij wist dat ook niet. :D

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

newmikey schreef: PS: met het geboorteland van m'n ouders heb je eigenlijk niets te maken en "ethnic profiling" is iets wat me buitengewoon tegen de borst stuit, vandaar een onzin-antwoord.
Een beetje kortzichtige gedachte. Juist in het kader van gezondheidszorg is dit relevante informatie. Tenzij je graag je kop in het zand steekt voor culturele verschillen. Kennelijk ben jij van mening dat we in Nederland one size fits all moeten toepassen en als je daar niet bij past hoepel je maar op.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

GJvdZ schreef: Een beetje kortzichtige gedachte. Juist in het kader van gezondheidszorg is dit relevante informatie. Tenzij je graag je kop in het zand steekt voor culturele verschillen. Kennelijk ben jij van mening dat we in Nederland one size fits all moeten toepassen en als je daar niet bij past hoepel je maar op.
Het kan wel degelijk relevant zijn maar de relevantie weegt wat mij betreft zeker in dit geval niet op tegen de privacy impact en het principe dat ik géén informatie over derden verstrek voor database opslag.

Als ik, in het kader van de directe gezondheidszorg om deze info wordt gevraagd en er wordt me duidelijk gemaakt waarom dit van belang is (genetische lijnen of het veel voorkomen van bepaalde gedrag- of voedingspatronen in bepaalde ethnische groeperingen) dan zal ik per geval overwegen om zulke info wel of niet te verschaffen.

Ik heb ook jaren geleden, toen de wet dat kortstondig vereistte, geweigerd deze informatie aan mijn werkgever te verstrekken. Ik ben van mening dat ik alleen gevraagd kan worden informatie over mezelf te verstrekken, informatie over anderen moet bij die anderen opgevraagd worden.

Ik heb mijn wortels in de Noord-Hollandse zompige bodem met, honderden jaren terug, familie invloeden van de Hugenoten, alsmede Duits, Spaans en Maltees bloed om nog maar niet te spreken van Noorse takken. Mijn huidige familie, ooms, tantes, neven, nichten alsmede één van mijn kids leven bijna op elk continent met uitzondering van Afrika en de Zuidpool.

Het laatste deel van je reactie is voor mij niet duidelijk. Het "hoepel je maar op" deel is op mij niet van toepassing, ik ben een multiculti aanhanger met een Europees hart - hoe meer culturen, huidskleuren en religies er in dit land (en anderen) komen, hoe beter het is wat mij betreft. Ik heb hoegenaamd niets met Nederland als natiestaat, dat is het historisch gesproken ook nooit geweest. Ik heb géén idee wat "de Nederlander" of "de Nederlandse cultuur" is of zou moeten zijn, anders dan dat het al honderden jaren een steeds muterende mix is van alle instromen van buitenaf en zo wil ik het graag houden.

Als over 500 jaar Nederland een moslim land is, dan vind ik dat prima, ik ga daar niet over. Een land is een afspiegeling van z'n inwoners en zo moet het vooral blijven. Dat die afspiegeling, gezien over honderden jaren, continue aan verandering onderhevig is, is voor mij simpelweg een fact of life. Of Nederland over 500 jaar uberhaupt nog bestaat, zal mij ook al worst wezen. Een USE of United States of Europe lijkt mij verre te verkiezen boven de huidige nationalistische aanpak. Neder-Vlaanderen? Ook OK. Beneluxistan? Prima! Wàt ook op welk moment vanuit economisch en menselijk perspectief wenselijk is, ik zal het graag verwelkomen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Sorry, maar hoe ongeloofwaardig wil je het maken? Een alternatief genezer die medicijnen adviseert? Dat ben ik nog nooit tegengekomen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

kuklos schreef:Sorry, maar hoe ongeloofwaardig wil je het maken? Een alternatief genezer die medicijnen adviseert? Dat ben ik nog nooit tegengekomen.
Alternatief werd er alleen over acupunctuur geschreven: dat is maar 1 onderdeel. Waar ik zelf nooit baat bij gehad heb. Aardig onderzoekje.

Gesloten