| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afstudeeronderzoek - Prive Auto Lease
Afstudeeronderzoek - Prive Auto Lease
AFSTUDEER ONDERZOEK - Prive Auto Lease
Ik doe onderzoek naar leasemaatschappij waarbij ik het koopgedrag wil stimuleren voor de doelgroep particulieren.
Het invullen kost ongeveer 5 minuten!
Alvast heel erg bedankt en graag dit bericht DELEN!
https://docs.google.com/forms/d/1NcPtap ... E/viewform
Ik doe onderzoek naar leasemaatschappij waarbij ik het koopgedrag wil stimuleren voor de doelgroep particulieren.
Het invullen kost ongeveer 5 minuten!
Alvast heel erg bedankt en graag dit bericht DELEN!
https://docs.google.com/forms/d/1NcPtap ... E/viewform
Laatst gewijzigd door peruwan op 25 feb 2015 18:10, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Afstudeeronderzoek - Prive Auto Lease
Is het niet het koopgedrag? Peruano.
klopt thanks ik heb even mijn link verwijderd ik ga mijn vragen verhelderen
-
Barre Barry
Als je het kan vinden misschien wel, maar anders kan je er zo maar wel eens uren mee bezig zijn.peruwan schreef: Het invullen kost ongeveer 5 minuten!
Ja ik was 2.0 versie aan het maken nu is die wel aanwezig.Barre Barry schreef:Als je het kan vinden misschien wel, maar anders kan je er zo maar wel eens uren mee bezig zijn.peruwan schreef: Het invullen kost ongeveer 5 minuten!
Bericht delen? Dit is geen Facebook....!
Ik ook.Julie4444 schreef:Ingevuld.
Prive leasen is NIET bruikleen van een nieuwe auto. Dit is een zeer verwarrende term voor het omschrijven van wat lease is. Bruikleen gaat namelijk om niet, terwijl leasen geld kost. Lease is namelijk een krediet verstrekking, een soort lening om het goed te gebruiken zonder dat je er (direct) eigenaar van wordt.
Ik vermoed dat je zelf niet begrijpt wat leasen is want anders zou je het niet zo fout omschrijven.
Je omschrijving klopt dus al niet en daarmee dus je hele enquête niet.
Ik vermoed dat je zelf niet begrijpt wat leasen is want anders zou je het niet zo fout omschrijven.
Hangt er van af of het operationele lease is, of financial lease, toch? Voor consumenten is het aangebodene vaak het laatste, wat kort door de bocht gewoon een lening met wat toeters en bellen is. Dat eerste is wat een auto van de zaak vaak behelst, en dat is wel wat meer.olaf79 schreef:Prive leasen is NIET bruikleen van een nieuwe auto. Dit is een zeer verwarrende term voor het omschrijven van wat lease is. Bruikleen gaat namelijk om niet, terwijl leasen geld kost. Lease is namelijk een krediet verstrekking, een soort lening om het goed te gebruiken zonder dat je er (direct) eigenaar van wordt.
Okay...Term is moeilijk te omschrijven ieder aanbieder heeft zijn eigen definitie ervan, ik noem het ook abonneren maar dat klopt ook niet helemaal...mocht je problemen hebben met 1 woord dan vul je het gewoon niet inolaf79 schreef:Prive leasen is NIET bruikleen van een nieuwe auto. Dit is een zeer verwarrende term voor het omschrijven van wat lease is. Bruikleen gaat namelijk om niet, terwijl leasen geld kost. Lease is namelijk een krediet verstrekking, een soort lening om het goed te gebruiken zonder dat je er (direct) eigenaar van wordt.
Bij lease is er nooit sprake van bruikleen. Bruikleen is het in gebruik geven van goed om niet, dus zonder dat daarvoor een vergoeding nodig is.sjohie schreef:Hangt er van af of het operationele lease is, of financial lease, toch? Voor consumenten is het aangebodene vaak het laatste, wat kort door de bocht gewoon een lening met wat toeters en bellen is. Dat eerste is wat een auto van de zaak vaak behelst, en dat is wel wat meer.olaf79 schreef:Prive leasen is NIET bruikleen van een nieuwe auto. Dit is een zeer verwarrende term voor het omschrijven van wat lease is. Bruikleen gaat namelijk om niet, terwijl leasen geld kost. Lease is namelijk een krediet verstrekking, een soort lening om het goed te gebruiken zonder dat je er (direct) eigenaar van wordt.
Lease is een krediet verstrekking, er zijn verschillende vormen, maar uiteindelijk is het simpelweg een lening. Vandaar ook dat er altijd "let op geld lenen kost geld" op de brochures staat.
Daaruit blijkt dat je iets onderzoekt waarvan je zelf de definitie niet begrijpt...peruwan schreef:Okay...Term is moeilijk te omschrijven ieder aanbieder heeft zijn eigen definitie ervan, ik noem het ook abonneren maar dat klopt ook niet helemaal...mocht je problemen hebben met 1 woord dan vul je het gewoon niet inolaf79 schreef:Prive leasen is NIET bruikleen van een nieuwe auto. Dit is een zeer verwarrende term voor het omschrijven van wat lease is. Bruikleen gaat namelijk om niet, terwijl leasen geld kost. Lease is namelijk een krediet verstrekking, een soort lening om het goed te gebruiken zonder dat je er (direct) eigenaar van wordt.
Zou ik voor je het woord "bruikleen" vervangen door "krediet verstrekking"?
Je doet dit niet voor mij, ik ben al afgestudeerd. Je doet dit voor jezelf en voor de mensen die tijd steken in het invullen van je enquête.peruwan schreef:Zou ik voor je het woord "bruikleen" vervangen door "krediet verstrekking"?
Zorgvuldigheid is bij onderzoek heel belangrijk. Als je mensen op het verkeerde been zet door je enquete te starten met een verkeerd omschreven definitie, dan komt dit de kwaliteit van je onderzoek niet ten goede.