LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENQUETE: Klantgedrag in de autobranche

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
StudentHBO

ENQUETE: Klantgedrag in de autobranche

Ongelezen bericht door StudentHBO »

Beste autorijders (en –liefhebbers),
Voor mijn afstudeeropdracht ben ik bezig met een onderzoek naar het klantgedrag van de autoconsument. Als onderdeel van het onderzoek heb ik een enquête opgesteld en ik heb graag jullie hulp daarbij nodig om de enquête in te vullen en te verspreiden.

Het kost slecht 2 minuten om de enquête in te vullen.
http://www.thesistools.com/web/?id=409899

Na verwerking van de resultaten ben ik bereid om het onderzoek op de forum te plaatsen of anders naar u toe op te sturen.

Alvast hartelijk bedankt!

Groet,
Student

StudentHBO

Re: ENQUETE: Klantgedrag in de autobranche

Er zijn al een aantal leden die het invullen, bedankt!

StudentHBO

:idea: :idea:

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Die vraag over een auto on line kopen: ik weet niet (helemaal) hoe mannen in elkaar zitten maar ik wil mijn nieuwe auto dan ook "voelen en ruiken", bij wijze van spreken. Maar ben dan ook een vrouw. Succes met je enquête.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Een goede poging, je hebt er serieus aandacht aan besteed, en er zit een bepaald evenwicht in de vragen, een bepaalde logica, maar meer dan dat is ook niet. Het is een beetje teveel 'bedacht' naar mijn mening.

Wat ik mis is de optie tussen nieuw en gebruikt. Zit nogal een verschilletje tussen. Bij vraag 2 mis ik de opties 'handelaar' en 'particulier'. Dat zijn misschien niet de dingen die je echt nodig heb, maar toch kan dit zinvolle informatie geven. Dat is ook waar ik een volgende auto zou kopen. Met als gevolg dat ik nu iets heb moeten invullen (universeel garage) waar ik niet achter sta. En daarmee wordt je enquête niet zo zinvol als je zou willen.

Vraag 3 lijkt me ook niet helder. Ik neem aan dat het in relatie is tot de vorige vraag? Misschien handiger om voor dezelfde groep bedrijven één woord te gebruiken, en niet meerdere (autodealer en merkdealer)?

Bij vraag 5 mis ik de opties tijdschriften/advertenties. 'Personen' in uw kennissenkring is wel heel erg algemeen.

Een auto online kopen, sja...

Deze keer eens géén vragen naar een hoop overbodige persoonlijke informatie, dat is prima!

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:Die vraag over een auto on line kopen: ik weet niet (helemaal) hoe mannen in elkaar zitten maar ik wil mijn nieuwe auto dan ook "voelen en ruiken", bij wijze van spreken. Maar ben dan ook een vrouw. Succes met je enquête.
Een aantal automerken bieden online de mogelijkheid om een nieuwe auto samen te stellen, en vervolgens die configuratie door te geven aan een lokale dealer, die dan contact opneemt met je voor een proefrit. Zo'n constructie zou ik me nog wel aan willen overgeven, als ik we ooit een nieuwe auto kopen, maar helemaal kopen op afstand zou ik (als man) ook niet willen.

Aan de andere kant, Saab verkoopt in Zweden nu alleen maar nieuwe auto's online. Je kan kiezen tussen zwart of grijs, handbak of automaat, en verder niks. Dan is het online verkopen wel weer een stuk makkelijker.

Gesloten