LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Enquete onderzoek betalen bij webshops
Enquete onderzoek betalen bij webshops
Beste forumbezoekers,
Voor mijn afstudeeropdracht doe ik een onderzoek naar achteraf betalen bij webshops. Er zijn twee onderzoeken. Een voor mensen die een webshop hebben en een voor mensen die kopen bij een webshop
Mocht u tijd en zin hebben dan zou ik u graag vragen of u een of beide enquete voor mij wilt invullen. Het zou mij enorm helpen.
Hieronder de enquete voor de webshop eigenaren:
http://enquetemaken.nu/r/htnh
En de enquete voor de mensen die kopen bij een webshop:
http://enquetemaken.nu/r/hta0
Alvast bedankt voor uw tijd en moeite!
Met vriendelijke groet,
Kim
Voor mijn afstudeeropdracht doe ik een onderzoek naar achteraf betalen bij webshops. Er zijn twee onderzoeken. Een voor mensen die een webshop hebben en een voor mensen die kopen bij een webshop
Mocht u tijd en zin hebben dan zou ik u graag vragen of u een of beide enquete voor mij wilt invullen. Het zou mij enorm helpen.
Hieronder de enquete voor de webshop eigenaren:
http://enquetemaken.nu/r/htnh
En de enquete voor de mensen die kopen bij een webshop:
http://enquetemaken.nu/r/hta0
Alvast bedankt voor uw tijd en moeite!
Met vriendelijke groet,
Kim
Re: Enquete onderzoek betalen bij webshops
Jammer dat er gelijk al persoonlijke gegevens worden gevraagd, dan hoeft het voor mij al niet meer.
Wat is dat toch dat al die studenten eerst persoonlijke gegevens willen hebben?
Ik ben bang dat je op een onvoldoende kan rekenen.
8. Hoe was uw ervaring met deze betaalmethode?
Goed (Ga naar vraag 9)
Niet goed
9. Als u geen goede ervaring heeft gehad, waar lag dit aan?
Dat is vrij normaal hoor. Je wilt je resultaten kunnen indelen in groepen. Het is interessant om te weten (in dit geval) of mannen anders betalen dan vrouwen, etc.kuklos schreef:Jammer dat er gelijk al persoonlijke gegevens worden gevraagd, dan hoeft het voor mij al niet meer.
Het is niet vrij normaal in een goed onderzoek. In een goed onderzoek stel je eerst andere vragen en pas aan het eind persoonlijke vragen. Dan zijn mensen meer bereid om deze in te vullen.
Ingevuld en ik vond het geen probleem om mijn leeftijd op te geven.
Ook het invullen van mijn opleidings niveau vond ik geen probleem.
Raar dat mensen afhaken omdat dit soort dingen worden gevraagd.
Ook het invullen van mijn opleidings niveau vond ik geen probleem.
Raar dat mensen afhaken omdat dit soort dingen worden gevraagd.
Nee dat is onzin. Dat hangt volledig van je onderzoek en en je onderzoeksvragen af. Als jij onderzoekt hoe het mannen tussen de 20 en 45 online betalen is die vraag heel relevant. Dat noemen we selectie vragen. Vul je vrouw in, dan is de enquete verder niet relevant. Vul je 55 als leeftijd in ook niet. Dus zo iets vraag je aan het begin zodat je niet volledig ingevulde enquettes hoeft te verwerken die toch niet relevant zijn. Bovendien verspil je onnodig tijd van je respondenten.kuklos schreef:Het is niet vrij normaal in een goed onderzoek. In een goed onderzoek stel je eerst andere vragen en pas aan het eind persoonlijke vragen. Dan zijn mensen meer bereid om deze in te vullen.
Een goede vraag heeft hier niks mee te maken. Goede vragen zijn per definitie vragen die uiteindelijk leiden tot het kunnen beantwoorden van je onderzoeksvraag.
Tsja, in dat geval zou ik die selectiecriteria hier of op de eerste pagina van de enquête ook even noemen, nu is het dus maar gissen waarom die vragen als eerste gesteld worden.olaf79 schreef:Nee dat is onzin. Dat hangt volledig van je onderzoek en en je onderzoeksvragen af. Als jij onderzoekt hoe het mannen tussen de 20 en 45 online betalen is die vraag heel relevant. Dat noemen we selectie vragen. Vul je vrouw in, dan is de enquete verder niet relevant. Vul je 55 als leeftijd in ook niet. Dus zo iets vraag je aan het begin zodat je niet volledig ingevulde enquettes hoeft te verwerken die toch niet relevant zijn. Bovendien verspil je onnodig tijd van je respondenten.kuklos schreef:Het is niet vrij normaal in een goed onderzoek. In een goed onderzoek stel je eerst andere vragen en pas aan het eind persoonlijke vragen. Dan zijn mensen meer bereid om deze in te vullen.
Een goede vraag heeft hier niks mee te maken. Goede vragen zijn per definitie vragen die uiteindelijk leiden tot het kunnen beantwoorden van je onderzoeksvraag.
Ik mis bij de enquete de vraag of ik nog op- en aanmerkingen heb. Ik zou dan willen opmerken dat ik bij tenminste 1 vraag een meerkeuze mogelijkheid zou willen hebben/de vraag open kunnen laten/toelichting geven.